Kunne dette fungere som lytterom?

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
SannaX skrev:
Meget stilfullt..rett og slett dritlekkert!
Ja, de forrige eierne har hatt god smak!
Det stod i prospekter at det var et drømmekjøkken. Det var jeg forsåvidt enig i og det tok litt tid før jeg forstod at det var navnet på kjøkkenprodusenten ;D
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.378
Antall liker
20.783
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Sist jeg sjekket het det Ballingslöv hjemme i Sverige.

Grattis med tilslaget! Kommer du ikke til å savne mezzaninen?
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.852
Antall liker
4.281
Gratulerer med tilslaget kjoenik,

Bra at det er så bra stand oppe, så kan du konsentrere deg om hifi hulen.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.823
Antall liker
8.797
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Gratulerer så mye ja..... ;D ;D

Her lukter det taktikk i budgivingen...solgt før hovedvisning.....du er en tøffing Nils!

Mvh
OMF
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Gratulerer!
Dette gleder jeg meg stort til å følge med på.

Regner med at hage også følger med et hus av denne klasse..... ;)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Takk for gratulasjoner alle sammen.
OMF skrev:
Gratulerer så mye ja..... ;D ;D

Her lukter det taktikk i budgivingen...solgt før hovedvisning.....du er en tøffing Nils!

Mvh
OMF
Kreativ innenfor lovens grenser er bra!

Slik gjør man det i Bergen ;D

 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg gir meg ende over. Gratulerer!

Resten av huset ser om mulig enda bedre ut enn kjelleren. Ser at du har et lite kjøkken nede også. En smal sak, sikkert, å bygge det om til enda et bad. Da har du vel fire, og det burde da være nok.

mvh
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Valentino skrev:
Sist jeg sjekket het det Ballingslöv hjemme i Sverige.

Grattis med tilslaget! Kommer du ikke til å savne mezzaninen?
Ballingsløv ja, det er vel hovedkonsernet om jeg forstod det riktig.
Hang ikke så mye rundt på mezzaninen så jeg skal klare å leve uten ;)
tkr skrev:
Jeg gir meg ende over. Gratulerer!

Resten av huset ser om mulig enda bedre ut enn kjelleren. Ser at du har et lite kjøkken nede også. En smal sak, sikkert, å bygge det om til enda et bad. Da har du vel fire, og det burde da være nok.

mvh
Overetasjen har fått nye gulv, vegger, tak, og kjøkken. Det eneste nye nede er vel døren inn til kjellerstuen. Oppussingen er nettopp ferdig. Det unge paret, samme alder som meg, går hver sine veier. Derfor salg like etter at oppussingen er fullendt. Triste greier, for dem.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
mag skrev:
Gratulerer så meget!

Virkelig godt å få dratt slike kjøp i land.
Da er det bare å begynne med oppussing.

mag
Du får komme på lyttebesøk når jeg har fått plassert sakene i mai, så kan du jo ta en titt på det elektrisk samtidig ;)
Det elektrisk opplegget skal være bra ifølge rapport, men det er gammelt sikringsskap. Bør nok vurdere å skifte til automatsikringer. Da kan man også installere moderne el-måler. Ellers hjelper det lite å spare på strømmen under pristoppene.
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Her er det bare å samle inn gjengen for en kritisk lyttekveld... Jeg kommer.

Ser jo veldig bra ut dette. Litt av en kåk du/dere har fått. Alt er jo nytt og virkelig fint utført.
Trenger jo ikke gjøre noe her. Hvis utsikten er like fin som det du har så snakker vi fort om et hus til flere hundretusen. Ser ikke ut som jeg kan mobbe deg for hybel lenger.

Sikringsskapet holder sikkert i mange år, men tar gjerne en kikk på det.
Du skal vel legge opp en egen kurs eller to til anlegget også?

Da får vi håpe du får solgt din leilighet til en god pris før boligkrakket setter inn for fullt.

mag
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Definitivt ikke hybel nei ;D
Må se om det er mulig å få satt av en egen kurs og strekt noe lmc-kabelinn til kjellerstue. Sirkingsskapet er i overetasjen og jeg vet ikke om dette er mulig å gjennomføre.

Du sier noe med boligkrakk ja. Vi kommer til å legge nåværende bolig ut for salg om kort tid. Burde være veldig lettsolgt. Det henger stadigvekk lapper fra hussøkende barnefamilier ved postkassa vår.
Gleder meg veldig til fredag mag. Tror det blir en lydmessig opptur!

Kommer nok til å gjøre noe med murveggen i kjellerstuen. Hva ville dere gjort? Vanlige gipsplater?
Mulig at taket også får nye gipsplater og sparkles/males.

Hvilken høytalerplassering skal jeg prøve først? Noen forslag?





Bildene forsvinner vel snart når annonsen på FINN fjernes...
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Tror nok det er mange som kan tenke seg å bo der ja.

Jeg ville gått for gips på murveggen og i tak. Hvis det er de harde glatte Agnes takplater så er ikke
de så fine og gode som hvitmalte gipstak, synes jeg da. Hvis du tar vegg og tak så kan du legge opp
nytt elektrisk skjult. Du kan skjære hull for spotkasser i taket og få en veldig behagelig og god grunnbelysning som styres/dimmes med fjernkontroll. Dette for at du kun må reise deg hver gang en plate eller cd skal byttes.

Er du heldig så går det kanskje noen reserverør fra sikringsskapet ned til sokkeletasje som kan brukes
til LMC-kabel.

Når det gjelder høyttalerplassering så har du hvertfall mange muligheter. Jeg klarer ikke å se hva som fungerer best. Noen praktiske hensyn må sikkert taes for at rommet skal fungere best mulig i
det daglige, og at plassering følger deretter.

Litt målinger, masse lytting og en del akustikktiltak i dette rom så tror jeg dette blir et jævlig bra hifi-rom. I løpet av en 5-10 år så er dette rommet oppe og går...

mag
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.915
Antall liker
575
kjoenik skrev:
Jøss, driver dere detektivbyrå eller? Er det virkelig så lett å finne boligen basert på noen bilder?
Data er ikke min sterke side...
Gratulerer med flott hus!

P.S. Det er nok info i "egenskaper" til et bilde fra finn.no til å finne annonsen.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Er nok en god ide å få satt inn spotter for grunnbelysning hvis jeg tar taket.

Får teste ut forskjellige plasseringer på anlegget. Det er godt mulig jeg går for en løsning med signalkilder og pre langs sideveggen i stedet for mellom ht, og med relativt lange signalkabler til monoblokkene. Forforsterkeren min har 50 Ohm utgangsimpedans og kan dermed drive lange kabelstrekk.

3 mnd til overtakelse...akk, tiden går så sent ::)

Legg merke til innebygde høytalere i himlingen inn mot stuen og mot spisestuen. Mest for muzak, men dog :D



Barbaresco skrev:
kjoenik skrev:
Jøss, driver dere detektivbyrå eller? Er det virkelig så lett å finne boligen basert på noen bilder?
Data er ikke min sterke side...
Gratulerer med flott hus!

P.S. Det er nok info i "egenskaper" til et bilde fra finn.no til å finne annonsen.
Takk!
Ja jeg skjønte etterhvert at det måtte være slik det hang sammen. Får håpe det ikke er så mange vinningsforbrytere som leser denne tråden ;)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Dette ser råbra ut!
Og ang. hage: godt med alt slikt en slipper å stelle for mye med :)

Prøver å sette meg inn i din følelse av ventetid - ser lett at mai er lang frem.
Lykke til med salg av "gammelboligen".
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.897
Antall liker
13.154
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
grattis lekkert
uansett hvor du plasserer ht:
kjør assymtrisk plassering, da unngår du de værste stående bølgene pga uheldige romdimensjoner
mvh
Leif
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
emotikon skrev:
Dette ser råbra ut!
Og ang. hage: godt med alt slikt en slipper å stelle for mye med :)

Prøver å sette meg inn i din følelse av ventetid - ser lett at mai er lang frem.
Lykke til med salg av "gammelboligen".
Takk!
Greit med såkalt "naturhage" ja. Man kan selvfølgelig planere på forsiden av huset om man skulle ønske å sysle med planter og gressklippere og slikt...

LMC skrev:
grattis lekkert
uansett hvor du plasserer ht:
kjør assymtrisk plassering, da unngår du de værste stående bølgene pga uheldige romdimensjoner
mvh
Leif
Takk Leif, skal ha det i tankene. Absolutt en mulighet når jeg kan gjøre hva jeg vil i dette rommet. Fruen er henrykt over utsikten til å få plater og komponenter ut av stua, forstå det den som kan...
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Gratulerer med nye bolig kjoenik, dette ser flott ut. Gleder meg til den flotte billedtråden som selvsagt følger av dette.
 

olllie

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2006
Innlegg
530
Antall liker
464
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Gratulerer så mye med nytt hus!! Jeg tror rommet ditt kommer til å bli bra. Absolutt en fordel at du kan gjøre som du vil og bruke tid på plasering.
Du vil nok komme til å bruke både tid og penger på å tune rommet. Murveggen kan du f.eks. bruke en mix av pene absorbenter og diffusorer. Behøver ikke å bli stygt, det finnes mye fint på markedet.
Det er et rom med paralelle vegger? Da er det kanskje lurt å ikke ha høytalerne med lik avstand til vegger.
Men en god lydmålig av rommet bør du ha, når møbler og annet er på plass.
Jeg synes tepper og gardiner er overvurderte som lyddempere. Men fint er det!
Gleder meg til du inviterer gjengen!

vennlig hilsen Ole
 

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
513
Antall liker
595
Torget vurderinger
3
Nei dæven... Gratulerer!!

Gleder meg til å komme på lyttebesøk etterhvert.

mvh
ivarlo
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Takk igjen alle for gratulasjoner!

Fosse skrev:
Gratulerer med nye bolig kjoenik, dette ser flott ut. Gleder meg til den flotte billedtråden som selvsagt følger av dette.
Prosessen vil selvfølgelig bli behørig bildedokumentert. Liker selv veldig godt å lese slike tråder, og jeg har bruk for tips og vink fra dere underveis.

olllie skrev:
Gratulerer så mye med nytt hus!! Jeg tror rommet ditt kommer til å bli bra. Absolutt en fordel at du kan gjøre som du vil og bruke tid på plasering.
Du vil nok komme til å bruke både tid og penger på å tune rommet. Murveggen kan du f.eks. bruke en mix av pene absorbenter og diffusorer. Behøver ikke å bli stygt, det finnes mye fint på markedet.
Det er et rom med paralelle vegger? Da er det kanskje lurt å ikke ha høytalerne med lik avstand til vegger.
Men en god lydmålig av rommet bør du ha, når møbler og annet er på plass.
Jeg synes tepper og gardiner er overvurderte som lyddempere. Men fint er det!
Gleder meg til du inviterer gjengen!

vennlig hilsen Ole
Blir nok noe måling etterhvert som ting kommer på plass. Enig i at det finnes både diffusorer og absorbenter som ser ok ut.
Dere må selvfølgelig komme på besøk så snart anlegget er koblet opp. Trenger jo ikke å koordinere med fruen engang, åh for en luksus!

ivarlo skrev:
Nei dæven... Gratulerer!!

Gleder meg til å komme på lyttebesøk etterhvert.

mvh
ivarlo
You`re ready when I`m ready, er det ikke det det heter ;)
Dette blir knall!
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Gratulerer så mye Kjoenik.

Jeg kikket litt på konseptet på finn før visningen og det var virkelig lekkert. Flott beliggenhet. Du er priviligert.

mvh Elektron
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Takk Truls
Priviligert ja, absolutt! :)
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Har vært begravet i jobb, og har ikke fått fulgt med i tråden kjoenik. Grattis! Så aldeles utsøkt ut dette her. Er som tidligere sagt, aldeles overbevist om at du vil få kanonbra lyd i lydrommet. Skal du først gjøre noe med rommet, ta deg tid til å vurdere om du bør lydisolere for å kunne dyrke hobbyen din til alle døgnets tider. Det er euforisk å kunne spille musikk på et greit lyttenivå selv om resten av familien har gått til ro for natten :) Frihet i en stor eske ;D
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.806
Antall liker
13.460
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Herlig, Kjoenik!
Gratulerer så masse. :)
Gleder meg veldig til å følge tråden din og jakten på gammel go'lyd i nytt hus.

Mvh
Rolf, med kun en stue, fire soverom, to bad, vaskerom og kjøkken.
Håper jeg rekker å overta et av rommene i en fjern fremtid før jeg blir et tomt skall som din svigerfar..... ;D
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
gut_man skrev:
Har vært begravet i jobb, og har ikke fått fulgt med i tråden kjoenik. Grattis! Så aldeles utsøkt ut dette her. Er som tidligere sagt, aldeles overbevist om at du vil få kanonbra lyd i lydrommet. Skal du først gjøre noe med rommet, ta deg tid til å vurdere om du bør lydisolere for å kunne dyrke hobbyen din til alle døgnets tider. Det er euforisk å kunne spille musikk på et greit lyttenivå selv om resten av familien har gått til ro for natten :) Frihet i en stor eske ;D
Takk!
Skal bli deilig å kunne gi på litt selv om resten av familien er hjemme ja!
Fikk vite fra selger, etter at papirene var signert, at kjellestuen er veldig lydtett mot resten av boligen. Nå ha vel ikke de produsert 110 dB der nede med en enkelt flatskjerm, så hvor tett den egentlig er vil vise seg.

RoDa skrev:
Herlig, Kjoenik!
Gratulerer så masse. :)
Gleder meg veldig til å følge tråden din og jakten på gammel go'lyd i nytt hus.
Takk!
Skal ta kamera med i prosessen og poste i anleggstråden.

RoDa skrev:
Mvh
Rolf, med kun en stue, fire soverom, to bad, vaskerom og kjøkken.
Håper jeg rekker å overta et av rommene i en fjern fremtid før jeg blir et tomt skall som din svigerfar..... ;D
May The Force be with you! ;)
 
Topp Bunn