Bil, båt og motorsykkel Kundeservice fra helv#$#

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.849
Torget vurderinger
0
Møller:
7 uker etter service på passat, måtte bytte drivaksler på begge sider.
Da jeg klagde fikk jeg beskjed om at drivakslene ville ha røket etter bare 7 ukers, så dette hadde ingenting med kvaliteten servicen å gjøre.
Jeg svarte da at jeg klager ikke bare på denne servicen, jeg klager på den forrige hvor dere skulle ha sett at mansjettene var dårlig eller hadde røket.
Da holdt de kjeft og tok reparasjonen på egen kappe, jeg måtte betale deler, og bil de 3(!) reparasjonen tok klarte de ikke skaffe.

Fruen hadde en helt lik opplevelse med sin Passat.
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Jeg skal gi Kokstad Auto ros nå, dette var en ren misforståelse, de satte i gammelt batteri og har gitt meg penger tilbake.
 
Sist redigert:

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.688
Antall liker
9.285
Sted
Trondheim
Tåler vi en Møller til?

Jeg kjøpte i sin tid en Audi A4 1998 modell. Brukt, men hadde gått bare litt over 20 000 km. 1998 modell, den med den problematiske forstillingen. Etter ca 60 000 km begynte forstillingen å "bråke". Tenkte å få det fikset i Norge, men det var ganske dyrt. Jeg skulle uansett til Praha med bilen, så jeg booket inn en verkstedtime der hos den største Audi-forhandleren. En del billigere enn Norge, men likevel kostet det en del. Etter 95 000 km begynte forstillingen å "krangle" igjen. I mellomtiden hadde det blitt en sak omkring dette akkurat på den modellen, der Audi hadde godkjent utvidet garanti til 100 000 km. Jeg tok kontakt med Møller og mente at de skulle reparere forstillingen på denne garantien.
Det nektet Møller fordi "bilen er reparert enn noen andre enn oss". Jeg mente at det skulle ikke spille noen rolle siden den var reparert av et Audi-verksted i utlandet og viste frem kvitteringen fra Audi-verkstedet i Praha. Den utvidete garantien var jo gitt av Audi, men det spilte ingen rolle. Møller kunne reparere, men jeg måtte betale.
Jeg tok da kontakt med NAF som satte advokat på saken. En uke etterpå fikk jeg telefon fra Møller om at jeg bare kunne komme med bilen, og de skulle selvfølgelig reparere den kostnadsfritt.

Siden noen tidligere nevnte BMW:

En av lyspærene i hovedlykten i min BMW 530D røk. Vanskelig å komme til, så jeg dro til forhandler (Strandveien Auto). De byttet lyspæren gratis. Tok ikke en gang betalt for selve lyspæren.
Etter 7 år (og en tur på Autobahn i Tyskland) røk turboen på den samme bilen. Tok kontakt med Strandveien, og de tok kontakt med BMW. Resultat: Turboen ble byttet uten at de tok betalt for delen, bare arbeid. Som BMW sa - turboen på den bilen skal ikke ryke etter 7 år (bilen hadde da gått ca 75 000 km).

Så det er da ikke bare sorgen.
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Tåler vi en Møller til?

Jeg kjøpte i sin tid en Audi A4 1998 modell. Brukt, men hadde gått bare litt over 20 000 km. 1998 modell, den med den problematiske forstillingen. Etter ca 60 000 km begynte forstillingen å "bråke". Tenkte å få det fikset i Norge, men det var ganske dyrt. Jeg skulle uansett til Praha med bilen, så jeg booket inn en verkstedtime der hos den største Audi-forhandleren. En del billigere enn Norge, men likevel kostet det en del. Etter 95 000 km begynte forstillingen å "krangle" igjen. I mellomtiden hadde det blitt en sak omkring dette akkurat på den modellen, der Audi hadde godkjent utvidet garanti til 100 000 km. Jeg tok kontakt med Møller og mente at de skulle reparere forstillingen på denne garantien.
Det nektet Møller fordi "bilen er reparert enn noen andre enn oss". Jeg mente at det skulle ikke spille noen rolle siden den var reparert av et Audi-verksted i utlandet og viste frem kvitteringen fra Audi-verkstedet i Praha. Den utvidete garantien var jo gitt av Audi, men det spilte ingen rolle. Møller kunne reparere, men jeg måtte betale.
Jeg tok da kontakt med NAF som satte advokat på saken. En uke etterpå fikk jeg telefon fra Møller om at jeg bare kunne komme med bilen, og de skulle selvfølgelig reparere den kostnadsfritt.

Siden noen tidligere nevnte BMW:

En av lyspærene i hovedlykten i min BMW 530D røk. Vanskelig å komme til, så jeg dro til forhandler (Strandveien Auto). De byttet lyspæren gratis. Tok ikke en gang betalt for selve lyspæren.
Etter 7 år (og en tur på Autobahn i Tyskland) røk turboen på den samme bilen. Tok kontakt med Strandveien, og de tok kontakt med BMW. Resultat: Turboen ble byttet uten at de tok betalt for delen, bare arbeid. Som BMW sa - turboen på den bilen skal ikke ryke etter 7 år (bilen hadde da gått ca 75 000 km).

Så det er da ikke bare sorgen.
Turbo må ha vært en svakhet på denne modellen. Jeg hadde også en 530D hvor denne røk. Husker ikke hvor langt den hadde gått, men var utenfor garanti. Jeg fikk også reparert denne uten kostnad verken for deler eller arbeid.
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Jeg fikk byttet registerreim gratis for en del år siden på en 2007 BMW320 Coupe Diesel, dette fordi BMW hadde funnet ut at det var en potensiell svakhet på en serie og alle fikk tilbud om gratis bytte, fordi den kunne ryke ved en feiltagelse, ble utført på Furubakken på Bekkestua, synes dette er bra også :)

Dette er vel ikke en veldig billig operasjon på en dieselbil, iallfall ikke på 320
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.419
Antall liker
17.115
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
^ og ^^.
Det er ganske vanlig at dette skjer. Om/når fabrikk oppdager seriefeil/produktsvakhet iverksetter de kampanjer med "utvidet" garanti. Dette informeres importør og forhandler løpende om.
Kommer da en slik bil inn på et verksted utbedrer forhandler kjøretøyet - og får kostnad dekket av produsenten.
Er det tilfeller som berører sikkerhetstekniske komponenter/innretninger får man som eier innkalling til rep/utbedring. Svakhet med slik innkalling er at bilimportører ikke sitter med oppdaterte eier-register, slik det er i mange andre land - f.eks Sverige, men må (noe byråkratisk prosess - under endring nå) rekvirere informasjon fra SVV og "dokumentere" at behovet har hjemmel i en sikkerhetskampanje.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.688
Antall liker
9.285
Sted
Trondheim
Turboproblemet med min var nok ingen kjent feil. Den kom nok av at bilen aldri hadde "fått kjørt seg" og etter 3 uker på Autobahn i relativt høye hastigheter (speedometeret vist 220 km/t flere ganger) var det noe som syntes det ble nok...
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Turboproblemet med min var nok ingen kjent feil. Den kom nok av at bilen aldri hadde "fått kjørt seg" og etter 3 uker på Autobahn i relativt høye hastigheter (speedometeret vist 220 km/t flere ganger) var det noe som syntes det ble nok...
du kjører for sakte :ROFLMAO:
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.105
Antall liker
9.409
Jeg kjøpte ny HP laptop for 3-4 år siden. En billig en, riktignok. Etter et snaut år sprakk rammen rundt skjermen og hengslet.
Garantisak? Glem det, du har mistet den i bakken.
Ehh, nei, jeg har ikke det.
Jo, det har du. Farvel.
Farvel fra meg også. Til HP. Kommer aldri til å kjøpe noe derfra og fraråder alle å kjøpe skiten.
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Jeg har nå stortrøbbel med automatgirkassen på min BMW730d, jeg har ca 7 sider med feilkoder fra forskjellige diagnose systemer og ser for meg kanskje så mye som 50.000+ rett ut av vinduet, Automatgear service her på Salhus (Bergen) tar 4500,- for å kunne gi et tilbud på jobben. De aller fleste rundt her i Bergensområdet vil vistnok ikke engang touche en BMW automatgearkasse ..... Jeg har funnet en Polakk i Oslo området som kanskje kan hjelpe.....

Jeg har tidligere fått en del verksteder ganske langt opp i halsen.... f.ex et verksted i Bergen som skulla ha 3500,- for å bytte batteri i bilnøkkelen ....

Er det noen som har tips om gode mekanikere utenfor ordinære bilverksteder som faktisk kan gjøre en skikkelig jobb på automatgearkasser, gode tips belønnes skikkelig 🤠
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.782
Antall liker
5.431
Sted
Holmestrand
Jeg har nå stortrøbbel med automatgirkassen på min BMW730d, jeg har ca 7 sider med feilkoder fra forskjellige diagnose systemer og ser for meg kanskje så mye som 50.000+ rett ut av vinduet, Automatgear service her på Salhus (Bergen) tar 4500,- for å kunne gi et tilbud på jobben. De aller fleste rundt her i Bergensområdet vil vistnok ikke engang touche en BMW automatgearkasse ..... Jeg har funnet en Polakk i Oslo området som kanskje kan hjelpe.....

Jeg har tidligere fått en del verksteder ganske langt opp i halsen.... f.ex et verksted i Bergen som skulla ha 3500,- for å bytte batteri i bilnøkkelen ....

Er det noen som har tips om gode mekanikere utenfor ordinære bilverksteder som faktisk kan gjøre en skikkelig jobb på automatgearkasser, gode tips belønnes skikkelig 🤠
Ikke stor trøst, men jeg byttet automatkasse på min V60 for et års tid siden.
75.000 pluss arbeid.... :oops:
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
441
Antall liker
173
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Jeg har nå stortrøbbel med automatgirkassen på min BMW730d, jeg har ca 7 sider med feilkoder fra forskjellige diagnose systemer og ser for meg kanskje så mye som 50.000+ rett ut av vinduet, Automatgear service her på Salhus (Bergen) tar 4500,- for å kunne gi et tilbud på jobben. De aller fleste rundt her i Bergensområdet vil vistnok ikke engang touche en BMW automatgearkasse ..... Jeg har funnet en Polakk i Oslo området som kanskje kan hjelpe.....

Jeg har tidligere fått en del verksteder ganske langt opp i halsen.... f.ex et verksted i Bergen som skulla ha 3500,- for å bytte batteri i bilnøkkelen ....

Er det noen som har tips om gode mekanikere utenfor ordinære bilverksteder som faktisk kan gjøre en skikkelig jobb på automatgearkasser, gode tips belønnes skikkelig 🤠
Var det ikke Kr.5500 for batteriet ?
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.849
Torget vurderinger
0
Automatkasser er ikke egentlig egnet for "hjemmesnekring". Spesiellt ikke de moderne som er datastyrt. Broderen fikset min automatkasse på en SAAB 99 for mange år tilbake. Grunnen til at det prosjetet kom i mål skyldes at vi har en kompis som drev sitt eget SAAB verksted. Han måtte konsulteres ofte, selv om vi hadde fabrikkens manual tilgjengelig.

En kollega her oppe i Kirkenes hadde en Caravelle med automatgir som ikke fungerte. Han sendte den kassa til et spesialverksted i Bergen. Da den var ferdig reparert skulle den leveres på Hurtigrutekaia i Bergen. Nor Cargo hentet hos verkstedet men så fant de ut at de ikke ville levere den til Hurtigruta, men i stedet kjøre den til Oslo, sette den på en trailer der og så kjøre den til Kirkenes. Den kom aldri fram og Nor Cargo hadde selvsagt ikke noe ansvar for at den ble stjålet. Og Politiet? Jo de henla anmeldelsen. Og Nor Cargo pusset inkasso på kolegaen da han ikke ville betale for en frakt som ikke ble utført! Inkassoselskapet måtte til slutt gi seg.
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Automatkasser er ikke egentlig egnet for "hjemmesnekring". Spesiellt ikke de moderne som er datastyrt. Broderen fikset min automatkasse på en SAAB 99 for mange år tilbake. Grunnen til at det prosjetet kom i mål skyldes at vi har en kompis som drev sitt eget SAAB verksted. Han måtte konsulteres ofte, selv om vi hadde fabrikkens manual tilgjengelig.

En kollega her oppe i Kirkenes hadde en Caravelle med automatgir som ikke fungerte. Han sendte den kassa til et spesialverksted i Bergen. Da den var ferdig reparert skulle den leveres på Hurtigrutekaia i Bergen. Nor Cargo hentet hos verkstedet men så fant de ut at de ikke ville levere den til Hurtigruta, men i stedet kjøre den til Oslo, sette den på en trailer der og så kjøre den til Kirkenes. Den kom aldri fram og Nor Cargo hadde selvsagt ikke noe ansvar for at den ble stjålet. Og Politiet? Jo de henla anmeldelsen. Og Nor Cargo pusset inkasso på kolegaen da han ikke ville betale for en frakt som ikke ble utført! Inkassoselskapet måtte til slutt gi seg.
Absolutt ikke for hjemmesnekring nei.... veldig få som gjør det og det virker som om de vet å ta seg betalt, omtrent som advokater o_O
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Rats på østlandet er flinke med automatkasser men koster.
Ja, det er det som er problemet.... vanskelig med 50.000 til 70.000 på en bil som kanskje er verdt 150.000 i perfekt stand
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.849
Torget vurderinger
0
Sjekk denne adressen: www.bildelsbasen.se. Der kan det være at du kan finne en brukt kasse som fungerer? Sverige og Finland har noe lavere tilmepris på verksteder enn i Norge og de fleste av dem kan det med å selge med tollfaktura som gjør at du kun betaler moms i Norge.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Ja, det er det som er problemet.... vanskelig med 50.000 til 70.000 på en bil som kanskje er verdt 150.000 i perfekt stand
Du må nesten veie det opp mot prisfall på en tilsvarende nyere bil og se på bruksverdien av den du har.

Jeg tror det fort vekk kan være fornuftig å koste på en eldre bil kontra ta prisfallet på en ny(ere) bil.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.266
Antall liker
1.168
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Ikke stor trøst, men jeg byttet automatkasse på min V60 for et års tid siden.
75.000 pluss arbeid.... :oops:
Dyrt, men hadde du byttet bil hver gang garantien gikk ut, som mange gjør, hadde det blitt mye dyrere...tenk slik så er det kanskje ikke så ille.
 

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.519
Antall liker
883
Torget vurderinger
1
Jeg har nå stortrøbbel med automatgirkassen på min BMW730d, jeg har ca 7 sider med feilkoder fra forskjellige diagnose systemer og ser for meg kanskje så mye som 50.000+ rett ut av vinduet, Automatgear service her på Salhus (Bergen) tar 4500,- for å kunne gi et tilbud på jobben. De aller fleste rundt her i Bergensområdet vil vistnok ikke engang touche en BMW automatgearkasse ..... Jeg har funnet en Polakk i Oslo området som kanskje kan hjelpe.....

Jeg har tidligere fått en del verksteder ganske langt opp i halsen.... f.ex et verksted i Bergen som skulla ha 3500,- for å bytte batteri i bilnøkkelen ....

Er det noen som har tips om gode mekanikere utenfor ordinære bilverksteder som faktisk kan gjøre en skikkelig jobb på automatgearkasser, gode tips belønnes skikkelig 🤠
Berre slik tilfeldigvis, kor mange kilometer har bilen gått og kor mange gonger er det skifta olje på den?
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.600
Antall liker
1.862
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
hvis det er 7 sider med feilkoder så tyder det på et problem med jording eller lignende heller enn problem med kassa.
bilene blir mer og mer sensitive for riktig input fra sensorer og moduler, det er ikke store feilen som skal til.
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Berre slik tilfeldigvis, kor mange kilometer har bilen gått og kor mange gonger er det skifta olje på den?
2009 modell ... Den er gått ca 245.000 og har fulgt alle service-intervall, ad oljeskift i girkasse vet jeg ikke ....

hvis det er 7 sider med feilkoder så tyder det på et problem med jording eller lignende heller enn problem med kassa.
bilene blir mer og mer sensitive for riktig input fra sensorer og moduler, det er ikke store feilen som skal til.
Tror det er mye falske feilmeldinger her .... hører vist at BMW er beryktet for slikt
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Dyrt, men hadde du byttet bil hver gang garantien gikk ut, som mange gjør, hadde det blitt mye dyrere...tenk slik så er det kanskje ikke så ille.
Det blir å bite tennene sammen og få det fikset, ser lignende modeller på finn.no til 150.000+ men bilmarkedet er vel litt i kaos her nå

Jeg har fått nyss i en Polakk i Oslo området som anbefales og som skal være god på Auto girkasser, er kanskje på sporet :)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.849
Torget vurderinger
0
Dyrt, men hadde du byttet bil hver gang garantien gikk ut, som mange gjør, hadde det blitt mye dyrere...tenk slik så er det kanskje ikke så ille.
Skal man drive den leken er det nok bedre å ha bil på 3 års leasing.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.849
Torget vurderinger
0
Folk som ikke klarer å bytte batteri i en bilnøkkel synes jeg ikke synd på - da har de nok penger nok...
Da vi fikk vår første Skoda ( Superb ) var meldingen fra selger meget klar. Betal heller "noe" overpris ( ca 100 kr ) for batteriet og la
et merkeverksted bytte batteri i nøkkelen. Det var etter sigende så lett å knekke de plast"fingrene" som holder batterilokket på plass
at hvis man ikke hadde en smule erfaring med dette så det var bedre at et verksted fikk kostnaden ved en ny elektronisk nøkkel. For
en slik kostet over 7000,-
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.865
Antall liker
26.614
Sted
Oslo/Grebbestad
Har ett kommende register reim bytte på en Ford Focus ecoboost motor som er en stor jobb ettersom reimen går i olje så må motor plukkes ner og samtidlig bytte olje pump+ reim 1 1/2- 2dagers verksted jobb fikk pris i Sverige (Ford) på 27.500kr hørt noe om 50k? i Norge men det skal sjekkes.
Hehe byttet nøkkel batteri hos Ford/Swe idag 65kr
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Har ett kommende register reim bytte på en Ford Focus ecoboost motor som er en stor jobb ettersom reimen går i olje så må motor plukkes ner og samtidlig bytte olje pump+ reim 1 1/2- 2dagers verksted jobb fikk pris i Sverige (Ford) på 27.500kr hørt noe om 50k? i Norge men det skal sjekkes.
Hehe byttet nøkkel batteri hos Ford/Swe idag 65kr
Kunne vært verre, er det ikke noen Ferrari'er hvor du må ta ut motoren hvis du skal bytte tennplugger?
(du kommer ikke til motoren ovenfra)
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.266
Antall liker
1.168
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Batteriskifte på nøkkel ved siste service var kr 40,- på min Jaguar I-pace (Motorpool midt i dyreste Blærum...) Full service, som ikke er stor om man regner det som byttes, samt EU kontroll til totalt kr 5800,- , er til å leve med.
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
441
Antall liker
173
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
BMW kaller giroljen livstisolje.Jeg pleier dog å bytte av og til og mener at ZF anbefaler 80-120K.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.849
Torget vurderinger
0
Ferrari Mondial krever ca 24 timer for å bytte clutch. 12 timer for å komme til clutchen og 12 timer for å sette det hele sammen igjen.

På Skodaen var prisen fra Møller ca 24.000,- for å bytte regreim og vannpumpe. Vanlig å ta begge deler samtidig da man må blottlegge
vannpumpa for å komme til reg reima. Finsk verksted tok ca 9500,- for same jobben ink norsk moms.
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.623
Antall liker
1.487
Sted
Sunndalsøra
Bytte av automatolje er mellom 45 og 90K kilometer på 3 av mine biler. Skifter selv både filter og automatolje selv .Noe flush blir ikke gjort så lenge det ikke lukter brent eller er missfarget. Men bytte av automatkasse kommer ikke til å bli gjort, men har hatt overhaling da de begynnte å glippe på chysler 904 automatkassa. Det sies at det er clutch material som er årsaken. Eller så ''kan'' det være rikabelt å bruke flush , når det ikke blir gjort riktig. Det er ikke så mange av de som er eksperter på automatkasser og tar service. Har en hær i fylket.
 
Sist redigert:

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Jeg hører nå fra en god kamerat som kan VELDIG mye BMW, sier at også eldre biler har en læringsfunksjon på automatgir-kassen, denne kan gå helt amok og bilen kan begynne å gire i hytt og pine uten at det nødvendigvis er noe mekanisk galt, verkstedene forteller aldri om dette ...... det finnes s/w dongle som kan resette dette, verksteder driver jo ikke med slikt, det kan vel ta arbeide fra dem :unsure:

Jeg sjekker også med rats og har egentlig allerede blinket inn Jared Warsztat i Oslo (ikke før 09.04)

Takk for alle gode tips og innspill alle sammen :love:
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.469
Antall liker
2.313
Sted
Endor
Ferrari Mondial krever ca 24 timer for å bytte clutch. 12 timer for å komme til clutchen og 12 timer for å sette det hele sammen igjen.

På Skodaen var prisen fra Møller ca 24.000,- for å bytte regreim og vannpumpe. Vanlig å ta begge deler samtidig da man må blottlegge
vannpumpa for å komme til reg reima. Finsk verksted tok ca 9500,- for same jobben ink norsk moms.
Så bytte clutch tar 10 minutt .... med 24 timers skruing til og fra?
 
Topp Bunn