Kuleste platespiller?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hølen? Snakker vi samme fyr som testet pickuper for Fidelity med Hovland HP-100 og integrert trafo? Og som fortsatt skylder meg betaling for en pickup?

    Jeg har hatt et utall platespillere, og kan med hånden på hjertet si at noe enklere enn og mer driftssikkert enn Bergmann har jeg ikke vært borti. Men det er klart at om du er som nabokona og bommer på 1.gir og revers, og når mannen roper «nei, nei, nei» tar feil av brems og gass, da går det galt.
    Om han skylder deg penger kan du kanskje ta med han🤔.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hva er forskjellen på din og en Bergmann? 2 rette fjøler med en tallerken og arm🤔. Jeg har vært og skulle høre på bergmann 2 ganger,ingen av gangene virket den🙄😂. Din har til og med rundere former og ser bra ut,bergmann gjør ikke det🥱.
    Godt fornøyd Ove :)

    mvh

    thumbnail_IMG_0146.jpg
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.442
    Torget vurderinger
    6
    [QUOTE="nat, post: 3250770, member:
    PS. Evo III. Jeg vet ikke hvor du opplevde dette?
    Hølen😄
    [/QUOTE]
    Regnet med det.
    Da kan du spørre han hvordan enden på den historien var/ble;)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Vel skrevet Ove :)
    Jeg liker heller ikke den Bergmann.... Den er for klinisk stilren for meg.
    I en stue med alt mulig gammelt lxxt, ville den overhovedet ikke passe stilmessigt.
    Men den kan selvfølgelig være fin for det..... når/hvis altså den virker 😁
    Kontraster og komplementære formspråk min venn, det er da særpreg får virkelig skinne. Skal du se hvor elegant Bergmann er skal du sette den på en rokokko-sjenk i speilsalen.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Der findes sikkert mange tricks..... Det hjelper så ikke hos meg
    Jeg liker definitivt ikke designet, og det må vel være lov???
    Hvorfor er det, at noen absolutt skal prøve og overbevise andre om, at de ta´r feil, om dem har en annen mening
    end de selv??? Forstår det simpelthen ikke.
    Prøver igen: Jeg liker IKKE designet til Bergmann :cool:
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Samme kan sies om en Toyota. Gjør det den kul?

    Synes lista blir senket vel lavt i en tråd som skulle omhandle kule spillere.
    Om du leser innlegget mitt så ser du at det var et svar på en kommentar vedrørende driftsikkerhet. Ikke et innlegg om at det er kul spiller. Du tar feil «spiller»
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Om du leser innlegget mitt så ser du at det var et svar på en kommentar vedrørende driftsikkerhet. Ikke et innlegg om at det er kul spiller. Du tar feil «spiller»
    Beklager, var ikke så mye ta. Litt spørrende egentlig. Synes jo du er blant de som synes å ha litt teft og stil. 😁
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Bergmann er et friskt pust og ikke minst et herlig ballespark til hæren av eks. tyzke metallsløydeksesser....

    En drøm å støvtørke dessuten!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    - at enkelte rabiater dynger de ned med multiple armer etc. kan jo ikke Bergmann lastes for stakkar. :LOL:
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Platespelaren sin estetikk er sjølvsagt på linje med andre gjenstandar i rommet. Viktig i samanhengen, men også ein ting i seg sjølv som ein kan like eller mislike. For meg er det lydlege det avgjerande, og det er ein del designkriterium på drivverk, motor, kabinett og lokk som har innverknad. Men pickup/riaa, samspel mellom arm/pickup og armen sine kvalitetar er nok viktigare.

    Når det er sagt, er Bergmann ein flott spelar. Har ikkje prøvd slike heime, men fekk audiens hos Roy, og var imponert (er det ikkje Magne han har i heimen?) Eg tykte det var den penaste spelaren eg har sett. I tillegg er tangentiarmen god (trur det finnest betre, men igjen - matchar pickup er det vanskeleg å tru at det er mykje å hente). Bergmann passar flott inn i moderne bustadar, men ville neppe vere ein høydare dersom du har furumiljø og panel på veggane.
    Eg har platespelaren ståande bortgøymd i ei krå. Får aldri kommentarar, fordi merksemda til hifi-interesserte besøkjande i hovudsak rettar seg mot høgtalarane. Lydmessig sett trur eg ikkje det er mykje å hente på å skifte anna enn på riaa og pickupsida, så då får estetikken finne seg i å få låg prioritet. 12" kvalitetsarm, platekrans/-strammar, spesialdempa tallerken på 12 kg, Rimdrive og spesialstraumforsyning SDS strekkjer vinyllyden så langt at eg ganske sikkert må opp i sekssifra beløp for å merke positiv endring. Likevel, ein Magne kunne eg tenkje meg...(sjølv om eg måtte skifte ut møblane for matching)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    unnamed.jpg

    Form følger funksjon. I dette tilfellet synes jeg den i tillegg er vakker.
    Det å kunne banke med knokene på plint under avspilling, uten at det høres i HT, sier noe om avkobling, og senket støygulv.
    Har ingen problemer med å forstå at designet ikke passer inn i alles hjem, men stilren og vakker.

    /Ruby😊
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn