Krymping av bilder

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Antall liker
365
Torget vurderinger
0
Heisann...
Hvordan får jeg krympet bildene mine (2 mb) til en størrelse som annonsen på HFS spiser ??? Har prøvde vìa paint, uten noen suksess......

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Godalive skrev:
Heisann...
Hvordan får jeg krympet bildene mine (2 mb) til en størrelse som annonsen på HFS spiser ??? Har prøvde vìa paint, uten noen suksess......
Kommer helt an på hva du har av software.

Har du MSoffice, har du også noe som heter "MS office - picture editor". Denne er enkel og grei å bruke.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.743
Torget vurderinger
0
Du kan laste ned Picasa - som er gratis - fra Google..........

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.186
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ellers er Irfanview og Paint.net begge enkle, gode og gratis. Google er din venn.

Bernt K

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Jeeze, det er da ikke nødvendig å innstalere noe tredjepartsprogram for dette.
Microsoft Photo Editor fungerer utmerket, bruk nedtrekksmenyen "Bilde" og klikk på "Endre størrelse". Værre er det ikke.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.186
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
el_mariachi skrev:
Jeeze, det er da ikke nødvendig å innstalere noe tredjepartsprogram for dette.
Microsoft Photo Editor fungerer utmerket, bruk nedtrekksmenyen "Bilde" og klikk på "Endre størrelse". Værre er det ikke.
Og det har du selvsagt rett i. Ingen møblert datamaskin er dog komplett uten et bildebehandlingsprogram noget mer avansert enn det som følger med, synes nu jeg.

Bernt K

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
Er bildet en .bmp fil?
Hvis det er det kan du åpne det i Paint og velge å lagre det som .jpeg det tar ofte mye mindre plass.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Til høvdingen:
Lager egen tråd hvis det ikke er noe respons.

Går det an å lage en enkel funksjon alá den Berg hadde?
Så slipper vi å tenke på dette med størrelse....
Berg krympet bilde og kjørte vel en slags komprimeringsfunksjon. Han lagret også orginalen, men det trenger jo ikke sentralen å gjøre. Da tar det opp minimal plass og det blir enkelt for brukerene.
Berg stiller sikkert som teknisk hjelp..?

Det kan jo settes et maksimum til 4 bilder pr innlegg, så tar ikke konverteringen eviglang tid.

Mvh

PK

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Bruker imageshack.us jeg, bildene som hostes der laster mye raskere i trådene enn de som er lagret på HFS.

Det fine med shack er at man trenger ikke å registrere seg, det er bare å laste opp og da får man et vell av muligheter, f.eks Thumbnail for websider og forum. Quickpost til blog's, hotlinks for forum og websider og selvfølgelig direktelink til bilde.

Det er også en helt enkel resizevelger.

Topp Bunn