Kronerulling

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.278
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det som forundrer meg en smule er at til og med i denne tråden er det mange som ikke er støttemedlemmer. Er det en prinsippsak og ikke være medlem noe sted i hele verden ? Eller er det andre årsaker som ligger til grunn:confused:
    Hva er dette slags gnål?
    Kan det ikke tenkes at folk har betalt mer enn et støttemedlemsskap ifm kronerullinga?
    Bra med kronerulling. Men jeg synes fortsatt at det er litt merkelig at man støtter med hundrevis av kroner her, men at man fortsetter med å ikke være støttemedlem. Og da lurer jeg på om det er en prinsippsak. Åj, nå begynner jeg å gnåle.:p
    For egen del så føkker Tidal tilbudet, som frister, med eksisterende Tidalbruker. Kall det prinsippsak eller kall det hva du vil.
    Derfor bidro jeg her med et beløp som overstiger støttemedlemskap fra nov '2015 og til i dag.

    Fair enough?
    Kjære deg, dette er jo fair. Men jeg skjønner ikke helt det med Tidal tilbudet. Jeg har hatt Wimp siden oppstarten av den tjenesten. Ble med over til Tidal når det skjedde og har blitt støttemedlem i ettertid uten å styre noe med Tidal i det hele tatt.
    Tidal og støttemedlemskapet behøver ikke å blandes sammen.
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Støttemedlemskap opprettet
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ønsker å takke alle som ga penger til støtte for ny server. Det ble en dyr affære som alltid, og vi kom ikke helt i mål, men alle monner hjelper, og vi har jo noen annonsører i tillegg. Som de fleste sikkert skjønner, dette er ikke noen million-butikk, aldri ment å være, men jeg ligger fortsatt nokså heftig i minus på denne driften.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Somling er det som skal til....
    Og så plutselig husker man på å betale både støttemedlemskap og gi en liten skjerv i kollekten!
    Bedre sent enn aldri...
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    om du satte opp en oversikt over kost og hva som mangler, kanskje det ville kicke i gang noen etternølere eller en runde to....:rolleyes:
    Så transparent bør det være. Støttes og tiltredes.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Her på forumet skulle en tro at en kronerulling ville dekke serveren, når folk er villige til å betale flere hundre tusen på kabler og anlegg som står i stil.??? Håper alle som er aktive her inne og ønsker mange flere gode år her bidrar nå. Come on :)
     

    atb

    Medlem
    Ble medlem
    30.10.2003
    Innlegg
    11
    Antall liker
    1
    Då var det gjort! Med takk for underhaldning og nyttig informasjon.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.675
    Antall liker
    1.773
    Torget vurderinger
    1
    Da er medlemskapet fornyet og penger overført til server oppgraderingen fullført. Med tanke på antall medlemmer så burde det være mulig og få inn nok til og dekke kostnadene for ny server.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vi må vel ha kommet ganske langt nå?

    Kan Høvdingen gi oss status på fremgangen, så hadde det vært hyggelig, siden vi da kan se at innsatsen vår faktisk betyr noe.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Vi har vel fått inn rett over kr. 30.000, og kostnaden var kr. 72.000, så vi er ikke helt i mål. Jeg tenker jeg får ta det på min kappe, eller legge ned siden. Det er ikke akkurat noen gullbutikk
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.556
    Sted
    Langesund
    Kanskje det er bedre butikk å starte et foto-forum. Er jo egentlig ikke så farlig at du legger ned disse sidene
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje vi skal starte Fotosentralen.no istedenfor
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Ikke meningen å kritisere eller stille spørsmålstegn altså, jeg setter utrolig pris på forumet bare så det er sagt, men var ikke kostnaden 52.000,- slik du skrev i første post?

    "52.000, det har kommet inn kr. 22.000"

    Med de 30.000 du har samlet inn her og de 22.000 du hadde tidligere så er det vel 52.000?
    (Regner med du også har regnet med de ekstra støttemedlemmene du har fått, jeg ble hvert fall støttemedlem som følge av denne tråden :) )
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vi har vel fått inn rett over kr. 30.000, og kostnaden var kr. 72.000, så vi er ikke helt i mål. Jeg tenker jeg får ta det på min kappe, eller legge ned siden. Det er ikke akkurat noen gullbutikk
    Det er kanskje en mulighet å gjøre driften billigere ved å leie serverplass og evt. også vedlikehold/drift hos noen som driver med slikt? Nå er det jo akkurat kjøpt ny server, men før neste utlegg er det kanskje verdt å sjekke?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Det er helt riktig, opprinnelig kostnad var kr. 52k, også kom det en del software-programmering på toppen som tilsammen ble 72k, men samme det.
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    674
    Antall liker
    755
    Vi har vel fått inn rett over kr. 30.000, og kostnaden var kr. 72.000, så vi er ikke helt i mål. Jeg tenker jeg får ta det på min kappe, eller legge ned siden. Det er ikke akkurat noen gullbutikk
    Er ikke alt snart debattert og debattert opp igjen? Hifisentralen er ofte preget av lite hyggelige debatter og krangler, ganske ulikt andre forum utenlands. Der holder deltagerne en hyggelig tone og er stort sett vennlige. I hvert fall de jeg kikker innom.

    Hva med å lage en ren kjøp og salg side og ta betalt for annonsene? Og bransjesider der bransjeaktører kan legge ut produktinfo og reklame, også dette mot betaling.
    Og legge ned forumsidene, de har utspilt sin rolle.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hifisentralen er ofte preget av lite hyggelige debatter og krangler, ganske ulikt andre forum utenlands. Der holder deltagerne en hyggelig tone og er stort sett vennlige.
    Bakvendtland?

    Her jeg sitter synes jeg Hifisentralen er et hyggelig sted, selv om det dukker opp noen "kabeltråder". Spesielt på fredagskveldene. :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.875
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg håper virkelig at forumet består, men skjønner jo at det er problematisk for Høvdingen å dekke alle utgiftene...:(
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Vi har vel fått inn rett over kr. 30.000, og kostnaden var kr. 72.000, så vi er ikke helt i mål. Jeg tenker jeg får ta det på min kappe, eller legge ned siden. Det er ikke akkurat noen gullbutikk
    Er ikke alt snart debattert og debattert opp igjen? Hifisentralen er ofte preget av lite hyggelige debatter og krangler, ganske ulikt andre forum utenlands. Der holder deltagerne en hyggelig tone og er stort sett vennlige. I hvert fall de jeg kikker innom.


    Og legge ned forumsidene, de har utspilt sin rolle.
    Nå er det vel slik at mange har glede av forumet her, aktiviteten tilsier ihvertfall det.

    Det er vel opp til hver enkelt hvilke tråder man er aktiv i. Og det er vel fremdeles mulig å melde seg ut hvis forumet blir for vanskelig å takle.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Serverkostnaden er ikke det verste, men utvikling av software er hva som virkelig koster, og vi måtte gjøre mange endringer. Disse gutta tar kr.1000 pr time
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.512
    Antall liker
    102.804
    Torget vurderinger
    23
    Vi har vel fått inn rett over kr. 30.000, og kostnaden var kr. 72.000, så vi er ikke helt i mål. Jeg tenker jeg får ta det på min kappe, eller legge ned siden. Det er ikke akkurat noen gullbutikk
    Er ikke alt snart debattert og debattert opp igjen? Hifisentralen er ofte preget av lite hyggelige debatter og krangler, ganske ulikt andre forum utenlands. Der holder deltagerne en hyggelig tone og er stort sett vennlige. I hvert fall de jeg kikker innom.

    Hva med å lage en ren kjøp og salg side og ta betalt for annonsene? Og bransjesider der bransjeaktører kan legge ut produktinfo og reklame, også dette mot betaling.
    Og legge ned forumsidene, de har utspilt sin rolle.

    Dersom du tror forumsidene har utspilt sin rolle tar du skammelig feil. Får skylde på fartstiden.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    1. Hva koster driften av hfs / år?
    2. hva skal du ha for dødsboet? I'm dead serious
    Det går også som sagt an å outsource både serverplass, drift og vedlikehold. Forumet må jo ikke forsvinne, så før det skjer må vi heller finne en løsning. Spleiselag mellom de ivrigste er kanskje også mulig.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Det går også som sagt an å outsource både serverplass, drift og vedlikehold. Forumet må jo ikke forsvinne, så før det skjer må vi heller finne en løsning. Spleiselag mellom de ivrigste er kanskje også mulig.
    Liker ikke å støtte et potensielt dødfødt forum. Men kan tenke meg å bidra m. ytterligere midler...


    mvh
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Det går også som sagt an å outsource både serverplass, drift og vedlikehold. Forumet må jo ikke forsvinne, så før det skjer må vi heller finne en løsning. Spleiselag mellom de ivrigste er kanskje også mulig.
    Liker ikke å støtte et potensielt dødfødt forum. Men kan tenke meg å bidra m. ytterligere midler...


    mvh
    Det er vel ikke helkt døfødt, jeg har midler nok til å holde det levende, men er kanskje litt lei av å gå i minus hele tiden.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.675
    Antall liker
    1.773
    Torget vurderinger
    1
    Med tanke på antall medlemmer kontra støtte medlemmer så burde det jo være mulig og få denne kabalen til og gå opp. Trist vis siden legges ned.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Med tanke på antall medlemmer kontra støtte medlemmer så burde det jo være mulig og få denne kabalen til og gå opp. Trist vis siden legges ned.
    Registrerte medlemmer og aktive medlemmer er jo to forskjellige ting. Hvor mange er innom f.eks. eng gang i uka eller mer? 2-300?
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Støttemedlemskapene gir ca 80.000 kroner i året, så i tillegg til denne kronerullingen gir det et innskudd på ca 110.000 fordelt på et helt år. Forhåpentligvis bidrar annonsørene med noen kroner i tillegg, men det er nok åpenbart at dette ikke er noe vår godeste Høvding skal klare å bli rik på. Men forhåpentligvis har du ikke større driftskostnader, inkludert serverkjøpet (som bør vare en stund), enn at dette bør gå rundt. Det er ikke så mange årene siden vi måtte insistere på å få lov til å betale for et støttemedlemskap, for en tjeneste vi ikke hadde betalt en krone for tidligere. Så det kan vel ikke være SÅ ille, sett på litt lang tids perspektiv?
    Det som isåfall er drepen er hvis det tar så mye arbeid at følelsen av at det ikke er gøy lenger er så stor at det ikke ville være verdt det uansett om vi hadde vært to tusen støttemedlemmer. Det har jeg full forståelse for.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hev reklame takstene nå til de tre doble. Vet jo ikke hva det koster da, men sikkert billig

    Hifibutikker betaler nok mer etter hvert når vi kunder henger her.
    De kan ikke holde seg i skjul for da går de konkurs.

    Reklamere for forumet, så prisene på reklame går ytterligere opp pga de må sloss om reklameplass.

    Vi alle deler fremsiden på facebook (har gjort det nå).
    Skal og dele andre plasser.

    Flytt server til India eller annet billigere land.

    Kun støttemedlem kan skrive og lese forumet fullt ut. Men da må det holdes på samme kr sum.

    Mer tips????
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.278
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Nå må de ivrigste forumdeltagerne få ut fingeren og betale støttemedlemskapet. For den enkelte er summen en latterlig bagatell.
    Summen tilsvarer 3cm Nordost nettverkskabel eller en halv brukt TDK MA-R kassett:D Hva som er mest koko gir seg vel sjøl.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    STEIKE,

    Denne tråden har gått helt under radar'n min:p

    Beklager så masse.

    Ruller noen kroner over til oppgitt konto ila helgen, det lover jeg. Må bare komme meg over på en annen plattform:)

    Skulle bare mangle. Godt at du holder sentralen langt unna en eller annen sky, Chief;)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Det går også som sagt an å outsource både serverplass, drift og vedlikehold. Forumet må jo ikke forsvinne, så før det skjer må vi heller finne en løsning. Spleiselag mellom de ivrigste er kanskje også mulig.
    Liker ikke å støtte et potensielt dødfødt forum. Men kan tenke meg å bidra m. ytterligere midler...


    mvh
    Det er vel ikke helkt døfødt, jeg har midler nok til å holde det levende, men er kanskje litt lei av å gå i minus hele tiden.
    Ja vis det stemmer at du hele tiden går i minus så tar jeg av meg hatten for deg!
    Har aldri noen gang kjent noen som holder på med ting som de taper mye penger på bare for å være hyggelig med folk man stort sett ikke kjenner!
    Hva tenker du egentlig fremover? Ser du noe lys i tunnelen på sikt er det derfor du fortsatt holder på? Eller er du faktisk bare "mor teresa" for oss alle hifi duder her inne?
    Synd vis det blir stopp! selv om jeg tipper noen andre vil ta ballen opp igjen ganske raskt :)



    Mvh: Espen L
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    4.326
    Torget vurderinger
    1

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Må vi starte en kampanje for å få flere støttemedlemmer og triple skjerven til ny server for å holde forumet gående ?

    Anno 11/8 2017 :
    Vis vedlegget 452423

    Antall støttemedler har gått ned fra 400 til 380 siden straten på denne tråden : http://www.hifisentralen.no/forumet/veiledninger-bruk-av-forumet/84297-rekord-antall-sta-ttemedlemmer.html

    Anno 11/6 2016
    Vis vedlegget 452424

    Med 2207 bruker online er det kanskje flere som kan føle kallet?

    mvh
    KJ



    Delt denne tråden rundt om på facebook + min egen side og lagt inn tekst først før link, alle plasser, så folk ser hva det dreie seg om.

    Håper virkelig folk her inne ser seg råd til et støttemedlemskap.
    Alternativet er tragedie.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn