Krf slår tilbake....

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
308
Ja nå har de sannelig tatt sin nestekjærlighet til et nytt nivå...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=500618

Personlig så mener jeg at dette partiet heller burde prøve å skape bedre rammebetingelser for de som velger abort, slik at færre så seg nødt til å ta den utveien. Her setter man av samvittighetsgrunner bom for noen som til de grader er motivert for en omsorgsituasjon.
Her kan man altså bli møtt med i denne gitte situasjonen:

"Du kan ikke få barn med min assistanse for eg lika det ikkje. Eg synast med min personlige kristne overbevisning at eg ikkje kan hjelpa deg med dette."

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
realist skrev:
Personlig så mener jeg at dette partiet heller burde prøve å skape bedre rammebetingelser for de som velger abort, slik at færre så seg nødt til å ta den utveien.
Hvorfor er det et mål å få ned aborttallene? Hvis man først mener at et barn i mors liv er null verdt, så burde vel det være en operasjon man går til med like lett sinn som når man fjerner en flis i fingeren. Null ganger tusen eller null ganger en million blir uansett null.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
308
Fush skrev:
realist skrev:
Personlig så mener jeg at dette partiet heller burde prøve å skape bedre rammebetingelser for de som velger abort, slik at færre så seg nødt til å ta den utveien.
Hvorfor er det et mål å få ned aborttallene? Hvis man først mener at et barn i mors liv er null verdt, så burde vel det være en operasjon man går til med like lett sinn som når man fjerner en flis i fingeren. Null ganger tusen eller null ganger en million blir uansett null.
Tror du virkelig at alle velger abort med lett hjerte? :eek:

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
realist skrev:
Tror du virkelig at alle velger abort med lett hjerte? :eek:
Nei, mange ser ut til å slite tungt med en sånn avgjørelse. Og jeg får ikke det til å stemme med det faktum at mange mener det er moralsk helt uproblematisk å ta abort. Hvorfor har man problemer med å fjerne noe man mener har null verdi?

For min del ser jeg ingen forskjell på å ta livet av et barn i mors liv, og et barn utenfor. Så jeg skjønner godt at folk har kvaler med det. For meg er det et tydelig tegn på at lovverket ikke er på linje med menneskenes iboende moralske opplevelse av dette.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Jeg er motstander av at samfunnet skal bekoste assistert befruktning hos lesbiske, dersom dette er basert kun på det faktum at to jenter ikke kan lage unger i lag. Jeg er for at de kan fikse det sjøl; i Danmark kan man få kjøpt sæd på sprøyte, hvor vanskelig kan det være? Bonden får det til med kua, da bør jenta fikse biffen også.
Hvorfor jeg er motstander? Fordi det dikriminerer han-homsene, for eksempel. Hva gjør samfunnet for at de skal få barn? Skal man få særrettigheter fordi man er kvinne i slike sammenhenger?
Her synes jeg regelverket går for langt. Lenge før samfunnet betaler for at doc skal inseminere de lesbiske, bør det ordnes med at så vel heteroer som homoer får samfunnets hjelp til å akseptere at munnen er en del av kroppen. Altså at tannlegetjenestene blir behandlet på linje med legetjenestene.

Honkey

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Honkey-Chateau skrev:
, bør det ordnes med at så vel heteroer som homoer får samfunnets hjelp til å akseptere at munnen er en del av kroppen.
Honkey
Her trodde jeg et lite øyeblikk at det kom en medisinsk sensasjon om oral befruktning, men den gang ei. :eek:

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
28.816
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
Honkey-Chateau skrev:
, bør det ordnes med at så vel heteroer som homoer får samfunnets hjelp til å akseptere at munnen er en del av kroppen.
Honkey
Her trodde jeg et lite øyeblikk at det kom en medisinsk sensasjon om oral befruktning, men den gang ei. :eek:
Sug og svelg - go' helg!

R

Ronny_D

Gjest
ErosLoveking skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Honkey
OT: Det finnes selvsagt snørrunger, så ett eller annet har skjedd

G

Gjestemedlem

Gjest
Der er jo litt tvilsomt at religøst basert diskriminering skal være tillatt i helsevesenet. Men det er jo mulig at dette var et kompromiss som var nødvendig for å få tilstrekkelig mange med på de nye lovene. Slik er nå politikken, og i praksis er vel dette et lite problem for dem det gjelder. Men det bør jo advares mot legesentere som praktiserer diskriminering slik at dem som trenger slik behandling kan henvende seg andre plasser, eller at man kan finne andre arbeidsoppgaver til dem i helsevesenet som ikke vil behandle alle pasienter som likeverdige.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Gjestemedlem skrev:
Der er jo litt tvilsomt at religøst basert diskriminering skal være tillatt i helsevesenet. Men det er jo mulig at dette var et kompromiss som var nødvendig for å få tilstrekkelig mange med på de nye lovene. Slik er nå politikken, og i praksis er vel dette et lite problem for dem det gjelder. Men det bør jo advares mot legesentere som praktiserer diskriminering slik at dem som trenger slik behandling kan henvende seg andre plasser, eller at man kan finne andre arbeidsoppgaver til dem i helsevesenet som ikke vil behandle alle pasienter som likeverdige.
Men er det bedre med diskriminering på bakgrunn av kjønn enn på bakgrunn av religion, eller legning, for den del? Hvordan skal samfunnet bistå to menn med å få unger?

Honkey

G

Gjestemedlem

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Gjestemedlem skrev:
Men er det bedre med diskriminering på bakgrunn av kjønn enn på bakgrunn av religion, eller legning, for den del? Hvordan skal samfunnet bistå to menn med å få unger?

Honkey
Surrogatmødre er vel en løsning, kloning kan være en annen, eller adopsjon. Det er nok litt vanskeligere å befrukte en mann... men hvem vet kanskje de må bare prøve hardere og be sin aftenbønn.

S

Slubbert

Gjest
Mannen er snart overflødig og kan utryddes, akkurat som Valerie Solanas skrev.

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Slubbert skrev:
Mannen er snart overflødig og kan utryddes, akkurat som Valerie Solanas skrev.
Hvem skal da gjøre opp ild og åpne alle hermetikkboksene?

S

Slubbert

Gjest
Roboter. Mannen er fortsatt nødvendig for to ting: 1) Å utvikle teknologi så kvinnen kan forplante seg på egen hånd. 2) Å finne opp roboter som kan gjøre nødvendige ærender samt reprodusere seg selv.

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
28.816
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Slubbert skrev:
Roboter. Mannen er fortsatt nødvendig for to ting: 1) Å utvikle teknologi så kvinnen kan forplante seg på egen hånd. 2) Å finne opp roboter som kan gjøre nødvendige ærender samt reprodusere seg selv.
Men hvem skal utvikle teknologien - og finne opp roboter?

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.779
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hvis homoer får barn, er det da drittunger de får? I voksen alder, blir det kanskje drittsekker? ;D

Fra spøk til revolver - Jeg ser det ikke som galt at to av samme kjønn har barn sammen. At det offentlige skal betale for dette, stiller jeg meg mere i tvil til.

Det eneste jeg ser på som et problem i forhold til at to av samme kjønn skal ha barn sammen, er at i de homofile og lesbiske miljøene, ser forhold ut til å være (om mulig) mindre stabile enn hos heterofile.

Johan-Kr

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Antall liker
365
Torget vurderinger
0
To av samme kjønn kan ikke få barn sammen. Gud har skapt mennesket slik. For dem som ikke tror på Gud, så har "naturen" "ordnet" det slik.....(!). Alle mennesker har faktisk en mor og en far. Forstår selvfølgelig godt at homofile og lesbiske ønsker seg barn, det er en stor glede, men èn i forholdet vil jo da fysisk sett ikke være forelder.... Ser mannsrollen er nevnt lenger oppe, og dette er mitt hovedpoeng. Mann og kvinne er forskjellige, fysiologisk og "psykologisk", selv om det er forskjellige grader av "overlappende" egenskaper. Derfor er barnet best tjent med en mor og en far i daglig omsorg, både manns- og kvinnerollen må tilegnes. Alt for å få fram det beste i hver mann og kvinne.

G

Gjestemedlem

Gjest
Godalive skrev:
To av samme kjønn kan ikke få barn sammen. Gud har skapt mennesket slik. For dem som ikke tror på Gud, så har "naturen" "ordnet" det slik.....(!). Alle mennesker har faktisk en mor og en far. Forstår selvfølgelig godt at homofile og lesbiske ønsker seg barn, det er en stor glede, men èn i forholdet vil jo da fysisk sett ikke være forelder...
Ikke umulig at vi om noen år vil få muligheten til litt avansert genspleising mellom to personer av samme kjønn. Dette krever kun litt forskning og godvilje. Gud og Naturen får finne seg noe annet å sysle med.

. Ser mannsrollen er nevnt lenger oppe, og dette er mitt hovedpoeng. Mann og kvinne er forskjellige, fysiologisk og "psykologisk", selv om det er forskjellige grader av "overlappende" egenskaper. Derfor er barnet best tjent med en mor og en far i daglig omsorg, både manns- og kvinnerollen må tilegnes. Alt for å få fram det beste i hver mann og kvinne.
Her kortslutter det litt. Det er ingenting i som tilsier at det kreves personer av forskjellige kjønn for å fylle disse rollene helt utmerket, eller til og med forbede dem på mange punkter der de tradisjonelle kjønnsrollene kun er hemmende og arkaiske overlevinger fra mindre opplyste tider.

Når det kommer til "hva barnet er best tjent med" så stiller i allefall en religøst tynget oppvekst ganske langt bak i rekken.

Topp Bunn