Krell KAV300i

tommen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
144
Antall liker
0
Er det noen som vet de fysiske målene på denne forsterkeren?
 
B

bamsemann

Gjest
Har hørt krell kav 300 il.. den spilte mykt glatt og deilig med bra med kropp på tonen, denne kan nok matche krixen bra Tommen...

Bamsemann........
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Har eid Kav 300i siste versjon. Matchet riktig er det en nydelig forsterker! :)
 

tommen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
144
Antall liker
0
Ja,jeg gleder meg til å prøve.
Krellen skal også etter hva de lærde sier passe bra sammen med Meridian.
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
877
Antall liker
903
Torget vurderinger
4
Savner min kav-300i. Angrer som en hund på at jeg solgte den på grunn av pengemangel. Burde heller beholdt den og spist havregrøt daglig, slik som alle andre hifigale studenter gjør :-/

edit: den er brei som fanden sjølv, pass på at du får plass i racket!
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
900
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Pelsjeger: Ser du har en Talk Cyclone 1. Fornøyd med denne?
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
877
Antall liker
903
Torget vurderinger
4
ikke meningen å kuppe tråden, men:

Talk i forhold til krellen: ikkje sjangs.
Jeg opplever den dog som ganske kjapp med god timing. Et stort pluss er at detaljeringen og dynamikken er veldig bra på lavt volum. Problemet er at når jeg da får lyst å skru volumet 10 hakk opp og spille luftgitar, så henger den ikke med lengre. Det er der den klassiske krell-omph'en savnes mest.
Opplever den lydmessig som en bedre forsterker enn for eksempel ECI-2 som jeg eide i over 5 år. (men de lyder jo helt forskjellig klangmessig da)

Den er stilig å se på, men trist å tafse på ;). Litt billig følelse. Var rimelig skeptisk da jeg dro den ut av esken sin. (massetetthet=1/4 krell kav-300i)

Ytelse per krone: absolutt en kjempegod forsterker. Med den rette høysensitive høyttaleren kan den sikkert måle seg mot en god del dyrere utsyr.
Hadde vært gøy å supplere med en effektforsterker for biamp, ser for meg at det er endel å hente der.

PS! Har hatt den siden i høst, men har ennå ikke blitt klok på den motsatt/oppned/britsike sære volumjusteringen på fjernkontrollen (og jeg skal liksom være ingeniørstudent).
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Må seie meg einig i det meste her. Veldig bra forsterkar. Danka ut min Primare a 30.1. Skjønar dog ikkje poenget med at ein så liten forsterkar skal vere breiare enn standarden..???
 

Nettbrum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
101
Antall liker
0
Er det noen som vet hva Kav 300i går for brukt, sånn cirka?
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
877
Antall liker
903
Torget vurderinger
4
solgte min for 12k (mint condition fra '97), men har sett dem nede i 10k.
Det er vel hips som haps, egentlig. Den er definitivt verdt prisen.
 
H

Homarhus

Gjest
Oi! :) Jeg er ikke alene om å være tidligere krell kav 300i forsterker eier. Jeg bytta den inn i høytalere og en billig forsterker på Hifi-huset
Idiot! :(
Hadde meridian 506 CD spiller den gangen. Kjørte overkill på audiovector M2. Jeg kunne jo oppgradert audiovector høyttalerne og vært på nett enda, med et superanlgg.
Angrende synder
 
Topp Bunn