Krell FPB600 (sammen med RF-7)?

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Monoblokkene har bedre kanalseparasjon enn stereoampen IMO. Også bedre dybdegjengivelse etc.

Større Krell gi litt mere fylde og trøkk enn mindre modeller.

Har selv hatt 450MCx monoblokker noen år.

Har ikke hørt den nye EVO-serien annet enn et par timer på forrige Trondheimsmessen i ukjent rom og med ukjente HT (Wilson Duet).
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Klipsch derimot er ikke "my cup of tea". Spiller ikke spes. bra i MINE ører de gangene jeg har fått de demo'et på butikker og messer.
 

KML

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2005
Innlegg
554
Antall liker
83
Sted
Fana i Bergen
Torget vurderinger
1
Hei, og hjertelig takk for svar!

Har RF-7 for øyeblikket, og snuser på nye eff.trinn.

Hvordan er lydkvaliteten i nyere Krell kontra f.eks FPB600?

Hører noen sier at de nyere er kvitt "sløret" som de eldre slet noe med (?)
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.415
Antall liker
4.021
Torget vurderinger
10
Hadde FPB 600 for ett par år siden, utrolig bra forsterker! Sløret "noen" snakker om må ha vært i søvne... ;)
La den gå en uke før du drar noen konklusjon om lyden, trenger lang tid før den er på plass igjen når den har vært avslått.
Evo serien er nok ett knepp eller to bedre!

PS. Klipshène kommer til å stå i stramm giv akt!!!! ;D
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
EN 250 er 'ingen match' for en 600. Har hatt FPB 300cx tidligere, var godt fornøyd inntil jeg fikk koblet opp med 'superverstingen' FPB 750mcx. Jo større jo bedre kontroll med absolutt alt. Sjekk bruktbørsen. Er et par til salgs der nå.

JackX
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.397
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Jeg hadde et par 450MCX en kort stund, men fant ut av at for mitt bruk var 300CX'en mere enn bra nok, lydmessig klarte jeg ikke og konstantere noen annen lydforskjell enn litt mere "luft" i bassen........ nå angrer jeg alikevel litt på at jeg kvittet meg med MCX'ene, men det er ikke pga lyden men pga at jeg synes det er mere hårete med mono blokker enn med stereo slutt trinn, får kjøpe meg en 300CX til og bi-ampe ;D
 

KML

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2005
Innlegg
554
Antall liker
83
Sted
Fana i Bergen
Torget vurderinger
1
Hehe, tusen hjertelig takk for svar alle sammen :)

Mye som står på oppgraderingslisten så får ta en ting av gangen. Da blir det vel bytte av sikring, samt et deilig Krell trinn tenker jeg ;D
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
Med Evo-serien har Krell hoppet på low feedback-trenden(?)
Kan jo hende at dette fjerner et slør eller to.. Evo-One er fri for global tilbakekobling, men jeg vet ikke om det gjelder resten av serien selv om man skulle tro det.
 

KML

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2005
Innlegg
554
Antall liker
83
Sted
Fana i Bergen
Torget vurderinger
1
Man skrev:
Med Evo-serien har Krell hoppet på low feedback-trenden(?)
Kan jo hende at dette fjerner et slør eller to.. Evo-One er fri for global tilbakekobling, men jeg vet ikke om det gjelder resten av serien selv om man skulle tro det.
Hva menes med "low feedback" og tilbakekobling?
 
Topp Bunn