Kreftsyk(?) - ny jobb - trenger råd!

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Bach_Man skrev:
Birdman skrev:
Har ikke noe problem med å se argumentene deres, men man skal da for faen ikke miste alle rettigheter fordi man fødes uten pikk. Godt at vi har et godt lovverk i Norge. Dere skremmer meg litt. Trodde vi hadde kommet lengre.
Der har vi det igjen... En oppfatning av "rettigheter" som ikke stemmer overens med virkeligheten. Som arbeidssøker har man rett til ganske lite. Man kan ikke kreve å bli ansatt, i hvert fall ikke av en privat bedrift. Hvis det hadde gått an skulle jeg hatt drømmejobben forlengst. Det er lett å trekke frem diskrimineringkortet når man ikke får jobb, men det handler faktisk ikke bare om deg. Arbeidsgiveren skal også gjøre en god handel.

Jeg er mer bekymret over innvanderen som ikke får jobb pga et utenlandsk navn enn denne gravide kvinnen som alltids kan få seg en jobb etter graviditeten.
Dette blir noe O.T. , men; Jeg er enig med deg i det siste avsnittet ditt. I tilfellene jeg refererer til, har damene allerede jobb, men søker enten avansement eller andre, kanskje meir interessante oppgaver. Men alt kan løses hvis man vil, også det å skulle ansette ei jente som enten er gavid, eller har planer om å bli det. Jeg synes det er både frekt og umoralsk av en arbeidsgiver å spørre unge jenter om når de har planer om evt. graviditet. Men på den andre sida, ser det ut som om arbeidsgiverne også helst ikke ansetter folk som er +50. Vi skal jo snart gå av med pensjon, vi koster for mye å forsikre, vi kan bli syke og avlide osv. osv.....Og så snakkes det om at vi skal stå på lengre og yte meir!

mvh. VilhelmW

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
Så har man fått endelig svar på mail; stillingen er besatt og de takker for interessen :p
Så da er det ut og lete igjen. Får begynne med å prøve å ta i bruk bekjentskaper.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
nescafe skrev:
Så har man fått endelig svar på mail; stillingen er besatt og de takker for interessen :p
Så da er det ut og lete igjen. Får begynne med å prøve å ta i bruk bekjentskaper.
Send meg en PM med telefonnummeret ditt. Mulig jeg kan hjelpe deg

Topp Bunn