Kreativ fiks for inntrykkede høyttalerelementer?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.536
Antall liker
7.022
Vet ikke hvor slikt hører hjemme men tar en sjanse på at de mest nevenyttige og fingernemme er å finne på denne delen av forumet.

I løpet av noen få minutters uoppmerksomhet klarte junior på to år å trykke inn "senterkuppelen" på de to basselementene i den ene høyttaleren jeg skulle pakke ned for salg. Kan ikke se at elementene har tatt noen skade og at dette sikkert ville ha reparert seg selv om jeg ikke alt hadde solgt unna forsterkerne. Har ikke noe forsterkeri å spenne for og har et fraktselskap på døren i morgen ettermiddag for å plukke opp høyttalerne.

Finnes det noe godt triks for å få fikset dette og lurt elementene tilbake i normal posisjon?
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.680
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Jeg vet ikke hvordan disse elementene er, eller hvor mye inntrykt de er, men tape kan hjelpe.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.979
Antall liker
81.805
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Surr tape rundt fingeren med limet ut evt lag en runding av tape med limet ut og fest denne mot senter og dra forsiktig ut. Har fungert her flere ganger. Lykke til
 

Male

Medlem
Ble medlem
29.08.2006
Innlegg
32
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Støvsugeren funker fint til dette :)
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.536
Antall liker
7.022
Takker for snarrådige tips, tenker jeg forsøker med tape først!

PS ironisk nok så så småtten sitt snitt til å dytte inn elementene akkurat i løpet av de fem minuttene frontdekselet var av og far var som snarest inne på hjemmekontoret for å sende bilder til kjøper om at alt var på stell...
 

arild

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.03.2003
Innlegg
911
Antall liker
531
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
7
Støvsugeren funker fint til dette :)
Støtter dette. Skru støvsuger-effekten maksimalt ned, og suuuuuug de ut. Om du har "ventil" på munnstykket, så åpne denne, og lukk den gradvis.

Mvh Arild
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Bruk støvsugeren, hold rundt fronten på munnstykket med hånden, slik at du regulerer hvor mye "falskluft" som slipper til.

Johan-Kr
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.536
Antall liker
7.022
Til andre som måtte oppleve det samme, støvsugertrikset funket som bare det. Skrudde ned Mielen til laveste nivå og vips var støvhettene tilbake der skulle være. Samt frie for støv.
 
Topp Bunn