Krangling istedenfor hifi

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Har lagt merke til at det er veldig liten fart i trådene der forummedlemmer har spørsmål om produkter. F. eks ser jeg at spørsmål om en Rega RB250 arm har stått ubesvart i snart et døgn mens det er høy aktivitet i x antall krangletråder, det samme gjelder et par andre tråder med tips om komponenter innenfor et budsjett. Jeg vet det finnes mange kompetente folk som kan komme med gode innspill.

Oppfordrer forummedlemmer til å bruke litt mer tid til hifi og litt mindre tid til krangling her på forumet.

Vidar

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Hifi og lyd er så subjektiv at det ligger i sakens natur når det er like mange meninger som personer - og da kan det lett bli litt krangling.

Det er bare å overse det.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Kabeldragern skrev:
Hifi og lyd er så subjektiv at det ligger i sakens natur når det er like mange meninger som personer - og da kan det lett bli litt krangling.

Det er bare å overse det.
Jeg overser kranglingen men det jeg synes er trist er det at det er mange relativt enkle spørsmål fra nye medlemmer som blir oversett fordi mange kunnskapsrike folk er opptatte med ymse kabeltråder. Skal man ha rekruttering til en hobby er det neppe rett vei å gå.

T

timc

Gjest
Anonym skrev:
Har lagt merke til at det er veldig liten fart i trådene der forummedlemmer har spørsmål om produkter. F. eks ser jeg at spørsmål om en Rega RB250 arm har stått ubesvart i snart et døgn mens det er høy aktivitet i x antall krangletråder, det samme gjelder et par andre tråder med tips om komponenter innenfor et budsjett.

Folk bruker vel tiden på det de føler seg mest kompetent til. (unntak finnes)

-Tim

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.050
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
timc skrev:
Anonym skrev:
Har lagt merke til at det er veldig liten fart i trådene der forummedlemmer har spørsmål om produkter. F. eks ser jeg at spørsmål om en Rega RB250 arm har stått ubesvart i snart et døgn mens det er høy aktivitet i x antall krangletråder, det samme gjelder et par andre tråder med tips om komponenter innenfor et budsjett.

-Tim
For å svare på spørsmål om et produkt, krever det at man kjenner produktet, Mange medlemmer er dermed automatisk eksludert fra å delta i slike tråder. Det er uhyre sjeldent det spørre på sentralen om produkter jeg har direkte kjennskap til, i hvert fall.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
erato skrev:
timc skrev:
Anonym skrev:

-Tim
For å svare på spørsmål om et produkt, krever det at man kjenner produktet, Mange medlemmer er dermed automatisk eksludert fra å delta i slike tråder. Det er uhyre sjeldent det spørre på sentralen om produkter jeg har direkte kjennskap til, i hvert fall.
Jeg tror det finnes en del personer her på forumet som har kunnskap om en Rega RB250 arm som var det jeg brukte som eksempel her.

Det er også laber deltagelse i tråden hvor en annen fersk forumdeltager spør om hva han skal kjøpe av følgende høyttalere:
Vienna Acoustic Mozart Grand
Dynaudio 220
Patos Lyric 402/ kansje brukte symphonic.
Jeg det det er flere som har hørt et eller flere av alternativene som blir nevnt og at det er snakk om hvilke områder mer eller mindre kunnskapsrike forumdeltagere prioriterer.

P

Parelius

Gjest
Mange av deltagerne i kabelsamtalen(e) er vel opptatt med å skrive hvor dumt det å være med i kabelsamtalene. Slikt tar tid og åndskraft fra en stakkar.

Tillegg: Det går seg til!

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
865
Parelius skrev:
Mange av deltagerne i kabelsamtalen(e) er vel opptatt med å skrive hvor dumt det å være med i kabelsamtalene. Slikt tar tid og åndskraft fra en stakkar.
Ja enig, samt at mye tid går med til å krangle om sin "demokratiske rett" til å krangle. Jeg har etterhvert blitt ganske lei slike krangletråder, spesielt de om kabler og Fidelity (finnes det i det hele tatt noe som ikke er sagt om det bladet nå?). Jeg er enig med Anonym at det er mye mere interessant å lese om f.eks. Rega-armer, uansett om ikke alle meninger måtte være like godt begrunnet. Det er veldig mye kunnskap og erfaring på HFS som kan være veldig nyttig for andre å lese om, og ikke minst til glede for nye lesere.

G

Gjestemedlem

Gjest
Anonym skrev:
Har lagt merke til at det er veldig liten fart i trådene der forummedlemmer har spørsmål om produkter. F. eks ser jeg at spørsmål om en Rega RB250 arm har stått ubesvart i snart et døgn mens det er høy aktivitet i x antall krangletråder, det samme gjelder et par andre tråder med tips om komponenter innenfor et budsjett. Jeg vet det finnes mange kompetente folk som kan komme med gode innspill.

Oppfordrer forummedlemmer til å bruke litt mer tid til hifi og litt mindre tid til krangling her på forumet.

Vidar
Folk diskuterer emner som opptar og interesserer dem. HFS er ikke en gratis rådgivningstjeneste for alle som skal handle et eller annet eller ikke gidder å søke etter lett tilgjengelig informasjon på nettet selv. Hyggelig når folk tar seg tid til å komme med synspunkter og forslag og fakta, men dette er ikke noe man skal forvente eller forlange.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Gjestemedlem skrev:
HFS er ikke en gratis rådgivningstjeneste for alle som skal handle et eller annet eller ikke gidder å søke etter lett tilgjengelig informasjon på nettet selv. Hyggelig når folk tar seg tid til å komme med synspunkter og forslag og fakta, men dette er ikke noe man skal forvente eller forlange.
Det har du helt rett i, det er mer "klapper du meg på ryggen klapper jeg deg på ryggen".

Kunnskap og erfaring er jo ikke verdt et spøtt hvis den ikke deles med andre.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Enig med Gjestemedlem, jeg. Det dukker forbausende ofte opp spørsmål som man lett kunne ha funnet svar på hvis man hadde googlet litt. For ikke å snakke om dersom man hadde lest en bruksanvisning. Eller om man hadde bladd litt i det som allerede er skrevet om det meste her på Hifisentralen. OK - noen ganger er det krise, og da må det være greit å slenge ut et spørsmål. Ofte finner man god informasjon i vennetrådene - de tre nevnte høyttalerne i en av trådene som det vises til ovenfor, har alle hver sin vennetråd her på forumet. Man skal ikke lese veldig mye i disse vennetrådene for høyttalere før man får en idé om hva slags forsterkere som kan passe. Eller omvendt - ved å lese i vennetråder for forsterkere, får man tilsvarende impulser. Men OK - jeg strekker gjerne ut en hjelpende hånd - som en liten gjenytelse for all den hjelpen jeg har fått - men det må bli på mine premisser. Når jeg føler for det, og anser meg kompetent nok til å bidra.

V

vredensgnag

Gjest
A

aair

Gjest
vredensgnag skrev:
aair skrev:
Skulle kanskje vært i tråden Valentino startet om iPhone som måleinstrument? ;D
Har hørt om den Mic'en -- og snart går det opp for folk at iMagic nok er et bedre navn enn iPhone ... de mest utrolige ting man kan bruke dem til.

Er du fornøyd med de app's du bruker?
Øhh! Teknisk feil, ja ??? Flytter alt over til riktig tråd.

Topp Bunn