Kosmetisk ombygging av MAE SET 1 Bilder

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.405
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Nå dro SET'n ut igjen. Via en omveg for å hente et par Klipsch og til Vestfold. Det blir nok musikk om ikke så lenge.

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
Chassiet?  ???

Du må nok lese litt nøyere! Her snakker vi om en helt annen forsterker! Ikke noe chassi jobb på denne.

Lars
jeg undrer bare på hvad der kræver 700 timers tilspilning!!
det med chassiet var humoristisk ment..
så hvad er det som bliver bedre efter 700 timer?

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
jeg undrer bare på hvad der kræver 700 timers tilspilning!!
det med chassiet var humoristisk ment..
så hvad er det som bliver bedre efter 700 timer?
Beklager, forstod det ikke! Det med 700 timer var nok humoristisk ment det også. En fleip.
Det får holde med 200 timer ;) ( nye kondensatorer fra VH Audio) http://www.v-cap.com/tefloncapacitors.html

Mvh
Lars

L

Ludo

Gjest
Nå dro SET'n ut igjen. Via en omveg for å hente et par Klipsch og til Vestfold. Det blir nok musikk om ikke så lenge.
Musikk ja, det er akkurat hva det ble ;D

Må si meg mektig imponert over at fokus holdes så godt på det musikalske. Har til tider følelsen av å sitte på scenekanten og slå av en prat med Diana Krall :)

Stemmer og instrumenter blir aldri for skarpe og plagsomme sibilanter har jeg ikke hørt noe til så langt. Dessuten så funker det meget godt sammen med Klipsch RF82, her er det troverdig bass så det holder på normalt lyttenivå... 2x6,5 watt har nok sine begrensninger, men så langt har det ikke vært noe problem.

Dette er meget spennende - måtte ta en pause før jeg fikk kronisk rockefot! ;D

Til dere som har bygget den : Hvor komplisert er dette for en med vanlig yrkesskole elektronikk?

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Hey......have you been Klipsch`d  allerede ? ;D ;D ;)

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Dønn ærlig.....det blir morro og høre din totalvurdering etter noe mer tid med disse sakene. :)
Den litt smalere sti er ikke for alle, noen liker mora...andre dattera osv...osv... ;)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.405
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Til dere som har bygget den : Hvor komplisert er dette for en med vanlig yrkesskole elektronikk?
Det burde holde i lange baner:)
Den første jeg bygde spilte med en gang. Den andre hadde jeg laget to feil på. Hadde talt feil på pinnene til inngansrørene. Du skjønner sikkert hvilket nivå en må ha av bakgrunn for å få til denne forsterkeren ;)
Telle til 9 og holde i den rette enden av loddebolten :)

L

Ludo

Gjest
Det burde holde i lange baner:)
Den første jeg bygde spilte med en gang. Den andre hadde jeg laget to feil på. Hadde talt feil på pinnene til inngansrørene. Du skjønner sikkert hvilket nivå en må ha av bakgrunn for å få til denne forsterkeren ;)
Telle til 9 og holde i den rette enden av loddebolten :)
Vel, telle til ni skulle jeg nok klare ;D

Noen som har formening om hvordan man kan få til fjernkontroll til volumet på denne?
Hvilke varianter finnes det der?

L

Ludo

Gjest
Noen av dere som har en formening om hvordan man kan få det elokserte aluminiumsdekselet til MAE SET1 til å bli svart?
Skal man lakke eller hvordan bør man gå frem her? Synes sort metalldel hadde gjort seg på denne :)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.405
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Kan sjekke med firmaet som har laget chassis til MAE SET1. Tra litt tid..........

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Antall liker
632
Noen av dere som har en formening om hvordan man kan få det elokserte aluminiumsdekselet til MAE SET1 til å bli svart?
Skal man lakke eller hvordan bør man gå frem her? Synes sort metalldel hadde gjort seg på denne :)
Kontakt Eloksal på Bekkajordet i Horten. De elokserer både store og små deler.

Topp Bunn