Korf keramisk headshell HS-A02

1746707590280.png

Pris: 2450,-

HS-A02 keramiske headshell er laget i ett stykke alumina-keramikk. Dette gir en kombinasjon av lav vekt og høy stivhet. Like stivt som stål, men med mindre enn halvparten av vekten. Den sømløse konstruksjonen uten skjøter eller sammensatte materialer reduserer resonanser og gir en mer nøytral og detaljert lydgjengivelse.

Tom Martin fra TAS sier:
“If you are using a standard removable headshell, this would seem to be the one to beat. We like removable headshells because they make cartridge swapping fairly easy and they save the expense of multiple arms. The Korf has good mechanical rigidity measurements and is reasonably priced”

Vi har HS-A02 på lager.

Se vår nettside:
https://analoglab.no/

1728143318020.png

AnalogLAB as
Askerveien 61 1384 Asker

post@analoglab.no
Tel. 404 34 582 | 913 81 109

Kommentarer

mk1classic

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.01.2009
Antall liker
1.624
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Og i dag lanserte de en nyere utgave HS-A03. (ikke store forskjellen)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.151
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jepp. 1 mm lavere for så Technicsfolket blir glade, og en annen avfasing foran enn på 02-modellen.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.373
Torget vurderinger
10
Det har de tid til, men å få ferdig tonearmskabelen slik at jeg endelig kan få hørt på 02-modellen, det er det værre med. :cool:

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.373
Torget vurderinger
10
Ja, til min Korf TA-SF 9R. Håper kabelen blir ferdig snart.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.151
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hva med en utmerket ventekabel som der bortimot snytlik i konfig?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.373
Torget vurderinger
10
Hva med en utmerket ventekabel som der bortimot snytlik i konfig?
Ja, kanskje det kunne være noe. Ser fine ut. Vet du om kabelen og pluggene er montert i UK?

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.151
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
De gjør alt på verkstedet sitt i Wales. Jeg er strålende fornøyd med min Mogami Mini Starquad (har jo sproingspiller, så minst mulig kabelinterferens), med enkleste armkontakt og Neutrik Rean RCA derfra.

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
2.203
Sted
Sunndalsøra
Ser også at Troels Gravesen bruker tonearmkabel fra denne britiske kabelmakeren. Han har en veldig bra vinylrigg. Han valgte denne lilla sølvkabelen, og synes prisen var riktig. Jeg bruker Project tonearm kabel til en tusning og er veldig fornøyd. Kommer fram mange uante detaljer med den nye tonearmen. Men sølvkabler kan kanskje bli for mye av det gode :)
Korf tilbyr også en tonearmkabel til fornuftig pris ser jeg. Dette kjeramiske headshell koster litt. Jeg valgte et ortofon til rundt 1,5k som også har en ganske utstående bøylehåndtak.

Informasjon om bruker

AnalogLab as
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
210
Link til alle artikler
32
AnalogLab as sine annonser
Bransjenyheter
Korf TA-SF9R Tonearm er rangert som Stereophile Class A

• 0
Denne tonearmen er i Stereophile rangert som Class A. “TA-SF9R er en komplett nytekning om hva en tonearm skal være. Et revolusjonerende design med en enkel i bruk løsning" - Stereophile...
Fortsett
Bransjenyheter
Korf TA-SF9 er i Stereophile Class A

• 5
Pris: 23.700,- Denne gangen er det Korf TA-SF9 som får samme rosende omtale. Korf TA-SF9 er en rett tonearm som leveres med fast headshell og er bygget med samme presisjon som TA-SF9R...
Fortsett
Bransjenyheter

• 0
Pris: 23.700,- Korf-tonearm har oppnådd den prestisjetunge Class A-utmerkelsen i Stereophile! Denne gangen er det Korf TA-SF9 som får samme rosende omtale som TA-SF9R tonearmen. Korf TA-SF9 er en...
Fortsett
Bransjenyheter

• 0
Denne tonearmen er i Stereophile rangert som Class A. “TA-SF9R er en komplett nytekning om hva en tonearm skal være. Et revolusjonerende design med en enkel i bruk løsning" - Stereophile...
Fortsett
Bransjenyheter
Ha en riktig god jul fra AnalogLab

Ha en riktig god jul fra AnalogLab

• 2
Vi har julestengt fra fredag den 20.12 til torsdag den 02.01.25. Se intervju med AnalogLAB i Stereo +: https://joom.ag/i47d
Fortsett
Bransjenyheter
Gratis montering og justering hos AnalogLAB

Gratis montering og justering hos AnalogLAB

• 0
Kjøper du en Korf tonearm før 15. Januar 2025, får du den og pickup gratis montert og justert på din platespiller, hos AnalogLAB i Asker. Montering og justering vil vanligvis koste 3500-5000...
Fortsett
Topp Bunn