Tv-aksjonen er på gong, og eg har ikkje kontantar i hus. Må ein tur i minibanken for å etterfylle. Men kor mykje bør det gjevast? Eg er rett nok busett i det rausaste fylket, men kor mykje bør ein gje? Tiend vert no litt drygt....
Joda, men du driver jo med så meget mange andre samfunnstjenlige aktiviterer som å holde intergalaktisk kriminalitet i sjakk.Jeg har sluttet å kjøpe meg god samvittighet for mange år siden.
Jeg gir 300 kroner månedlig og så gir jeg jeg gjerne rundt en høvding til jul til et verdig formål. Med tanke på hvor bra jeg har det så synes jeg det er det minste jeg kan gjøre.Skattefordelen? Da gir dere altså flere tusen? Imponerende.
Jeg har en haug med småpenger på hylla, kanskje 3 kanskje 4 hundre.
Jeg håper ikke du forsto meg dithen at jeg harselerte med aksjonen? Har vært medlem i amnesty i godt over ti år.Jeg gir 300 kroner månedlig og så gir jeg jeg gjerne rundt en høvding til jul til et verdig formål. Med tanke på hvor bra jeg har det så synes jeg det er det minste jeg kan gjøre.Skattefordelen? Da gir dere altså flere tusen? Imponerende.
Jeg synes det blir dumt med sure oppgulp angående TV-aksjonen, det er aldri feil å hjelpe andre.
Tror man får skattefordel av inntill 12 K i året til de organisasjonene som er godkjente, dersom de melder inn dine bidrag på samme måte som arbeidsgiver og banker melder inn til skatteetaten.Skattefordelen? Da gir dere altså flere tusen? Imponerende.
Joda, jeg er klar over det. Forsto det bare slik at man så butikk i å betale til tv-aksjonen med faktura istedet for "rett i koppen". Hodet mitt fungerer ikke slik og jeg ble bare litt forbauset.Tror man får skattefordel av inntill 12 K i året til de organisasjonene som er godkjente, dersom de melder inn dine bidrag på samme måte som arbeidsgiver og banker melder inn til skatteetaten.Skattefordelen? Da gir dere altså flere tusen? Imponerende.
Og ja, har jeg råd til hifi har jeg råd til å gi noen tusen i løpet av året til de som ikke har vært så heldige som meg. De beløpene blir uansett lite i forhold til hva jeg bruker på meg selv i løpet av et år, så det handler ikke om å kjøpe god samvittighet. Min dårlige samvittighet blir jeg ikke kvitt samme hva![]()
Ikke når Telenor admnistrerer. De gjør denne tjenesten non-profit.Er det ikke slik at dersom man betaler via mobil, så går 80-90% av beløpet til "teleselskapet"?
Ser den. Folk bruker vel skattefradrag forskjellig.Joda, jeg er klar over det. Forsto det bare slik at man så butikk i å betale til tv-aksjonen med faktura istedet for "rett i koppen". Hodet mitt fungerer ikke slik og jeg ble bare litt forbauset.Tror man får skattefordel av inntill 12 K i året til de organisasjonene som er godkjente, dersom de melder inn dine bidrag på samme måte som arbeidsgiver og banker melder inn til skatteetaten.Skattefordelen? Da gir dere altså flere tusen? Imponerende.
Og ja, har jeg råd til hifi har jeg råd til å gi noen tusen i løpet av året til de som ikke har vært så heldige som meg. De beløpene blir uansett lite i forhold til hva jeg bruker på meg selv i løpet av et år, så det handler ikke om å kjøpe god samvittighet. Min dårlige samvittighet blir jeg ikke kvitt samme hva![]()
![]()