Kontroversielt emne....

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Dette var spennede lesning..Og noen fullgod forklaring på konklusjonen her er vel ikke lett å finne... Er vel bare slik at fasiten sitter i ens eget hode. Ikke i ens lommebok eller ei glorete brosjyre ;)

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.828
Torget vurderinger
1
Ikke noen bombe for meg...... Høyttaleren gir lydsignaturen og endringene som bytte av amp/cd medfører er :

A. ikke store nok til at man husker endringene
B. Høyttalerene er ikke i stand til å gjengi verken A eller B perfekt og du hører da ikke forskjellene.

A og B tirrer vel noen, kablene tar jeg ikke med ;D Og vet vi om lytterene har samme oppfatning av hva som er god lyd ??? jeg tror ikke det..........

Mvh

P

Parelius

Gjest
Du kan se bort fra B her. ATC 12 får nok frem forskjeller som er der, skulle jeg tro.

R

Rojoh

Gjest
Var kanskje litt overraskende resultat ja. Både prosentandelen som foretrakk det billige anlegget og prosentandelen som ikke kunne bestemme seg for hva de likte best. Jeg har vel mine tanker om momenter som kan ha spilt inn, men litt rart var det likevel.

(Skal jeg selge rørforsterkeren min, og heller reinvestere i en NAD 3020i? Nei, tror ikke det, men jeg tror faktisk at enkelte hadde foretrukket en NAD 3020i i anlegget mitt fremfor EAR-settet i en lignende test).

Mvh. Johan

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.828
Torget vurderinger
1
Parelius skrev:
Du kan se bort fra B her. ATC 12 får nok frem forskjeller som er der, skulle jeg tro.

I min verden kan den ikke det! I rettferdighetens navn jeg har ikke hørt den, spiller sikkert bra, men har store fordommer mot slike små bokser 8)

Mvh

B

bendis

Gjest
bør man ikke kjenne låtene som blir spilt?
noen ganger foretrekker jeg å spille på et tilbakelent anlegg med pløsete bass.. på andre låter liker jeg "hifi" anlegget.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
6.429
Torget vurderinger
1
realist skrev:
Se der ja, det er håp for de fattige av oss også.... 8) vi som bare må stå på sidelinjen når de store (big bucks) gutta med DE ørene inntar scenen....

http://www.matrixhifi.com/contenedor_ppec_eng.htm
Det eneste resultatet jeg får ut av den testen, er et spørsmål om hvilke preferanser de som valgte hhv. A og B evt. hadde? og evt. om valget/preferansene i seg selv var konsistente over flere forsøk? Tilsvarende for de som ikke ga til kjenne preferanser for hhv. A eller B, hvorfor? Kunne de ikke etablere noen forskjel mellom A og B for å basere preferanser på? eller syntes de at både A og B hadde respektive fortrinn, men ikke var i stand til å velge mellom respektive fortrinn? eller noe helt annet?

Dvs. testen er i høyeste grad «none conclusive», som det av og til heter på framandnorsk

«Kvalitetsforskjellen» på utstyret burde ha gitt grunnlag for en hypotese om soleklare preferanser mellom A og B, men gitt store variasjoner i våre preferanser synes jeg egentlig ikke det.

mvh
KJ

PS. med et lite forbehold om at jeg har missforstått testprosedyren og resultatene.

Topp Bunn