Kontrapunkt a/b/c/ og armrør til mørch?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Hei
Er det noen som har erfaring med hvilket armrør til Mørch UP4 som passer best til en Ortofon kontrapunkt a? (vekt 10g og compliance på 12 på pickupen)

og samtidig.... hadde en link til en armresonance calkulator, er det noen som har denne (mistet p.g.a. HD crash)

Mvh Jan I

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Takker for den slowmotion  :)  :)  :)  :)
Men jeg mener jeg har sett en litt enklere utgave som ligger ferdig på nett
Men jeg skal prøve meg litt med denne
Mvh Jan I

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Hei
Svarer meg selv her ;) (hvis andre er interessert)
Sendte samme forespørsel til Mørch og fikk et meget raskt svar om at det var "red dot" armrør som passet.
En kan også gå inn på:
http://www.moerch.dk/
og se under instructions og så Cartridge /Armtube combination list
Her er anbefalinger på en del pickup/armcombinasjoner.

MEN det har jo vært morsomt å hørt om det var noen som hadde prøvd både red og yellow armrør til en av kontrapunktene.
Mvh Jan I

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.513
Torget vurderinger
28
Skal du kjøpe nytt, eller har du dem begge, så skal du nok gå for rødt ja. Men, det er ikke krise om du fraviker med ett trinn. Det er ikke SÅ stor forskjell på massen på disse armrørene (kanskje med unntak av blått).

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Skal du kjøpe nytt, eller har du dem begge, så skal du nok gå for rødt ja. Men, det er ikke krise om du fraviker med ett trinn. Det er ikke SÅ stor forskjell på massen på disse armrørene (kanskje med unntak av blått).
Har kun blått armrør (kjøpt arm brukt) men har en kamerat som har både gult og rødt.
Han er interessert i å bytte et av disse i den blå.
Dette passer oss begge fortreffelig
Mvh Jan I

Topp Bunn