Konserter

iSaint

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Antall liker
61
Sted
Belgia
Hei - denne er litt OT, men jeg har også lagt inn dette under "Kommentarer og hjelp til forumet".

Hei!
Burde det ikke vært en egen topic for Konserter - Hvor vi kunne legge inn det vi vet av kommende konserter?
Erfaringsmessig er det mange konserter rundt om man gjerne skulle hatt med seg, men som man ikke visste om.
Med vennlig hilsen
Arne K

Hadde vært hyggelig å høre hva resten av leserne mener om en slik topic her på sentralen.

AK

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hei - denne er litt OT, men jeg har også lagt inn dette under "Kommentarer og hjelp til forumet.

Hei!
Burde det ikke vært en egen topic for Konserter - Hvor vi kunne legge inn det vi vet av kommende konserter?
Erfaringsmessig er det mange konserter rundt om man gjerne skulle hatt med seg, men som man ikke visste om.
Med vennlig hilsen
Arne K

Hadde vært hyggelig å høre hva resten av leserne mener om en slik topic her på sentralen.

AK

Hvorfor ikke legge den inn under Off Topic ;)
Burde så absolutt være plass for en konsert tråd. Langt mer som skjer her til lands, enn (kjedelige) arrangementer i Oslo Spektrum.

Jeg er ihvertfall med! (går på 100+ konserter i året så....)

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Hvorfor ikke legge den inn under Off Topic ;)
Burde så absolutt være plass for en konsert tråd. Langt mer som skjer her til lands, enn (kjedelige) arrangementer i Oslo Spektrum.

Jeg er ihvertfall med! (går på 100+ konserter i året så....)
:eek: :eek: :eek:

PK

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Antagelig ble han like forfjamset som meg over 100+. Da ser du vel mye rart, også?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ingen grunn til å bli forfjamset.
Bor en i Oslo, så er tilbudet bare helt rått. Få Europeiske byer kan skilte med like stort mangfold og trøkk med liveband, og det tatt byens lille størrelse tatt i betraktning. Har bodd her siden '93, og har vel rundet godt og vel 2000 konserter i mitt 34-årige liv. Det må dog sies at jeg reiser mye til tider (ca 4mnd ifjor), så konserter utenlands er med på å trekke opp. Ikke teller jeg et band som en konsert. Ser jeg flere en dag (f.eks festivaler) så regnes det som en.

Ser mye rart? Det får være øyet som ser, og øret som hører. Forrige uke brakte meg Supersuckers på John Dee (ons), Mojomatics på Mono(fre) og Oowees og Branded på Caven(lør). Denne uka er det bare Fuzztones og Lindarella and the Greeks  på Garage imorra. Neste uke er det "Rockfest 2007" (tors/fre/lør), mulig jeg glipper det pg.a londonjobb, får se. Uansett er det så mye bra å få med seg, så det er ihvertfall ikke noe problem å få "kvota" oppfylt.  ;) :D ;D

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Supersuckers fikk jeg også med meg. Makan til show tror jeg man må leite lenge etter. Følte meg akkurat som en pøbel igjen. ;D

Skal trolig jobbe i Oslo frem til sommerferien, så jeg skal prøve å få med meg endel av det som skjer fremover.

Z

Zomby_Woof

Gjest
(går på 100+ konserter i året så....)

You lucky bastard! Watch the liver, though...

Det der har ikke jeg råd til, for å si det sånn. :D

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.443
Torget vurderinger
4
Misunnelsesverdig å rekke / ha anledning til / ha råd til 100+ konserter i året. Soper vel over det meste da. Imidlertid tror jeg nok en konsert-topic er en enda bedre idè for oss i bermen som homper avgårde til 10- konserter i året...hehe. (Nesten stolt over at jeg fikk med med Terry Callier på Cosmopolite og Andsnes i Aulaen tildligere samme dag....og gråter mine bitre tårer over å gå glipp av Patti Smith i juni.)

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Antagelig ble han like forfjamset som meg over 100+. Da ser du vel mye rart, også?
Det jeg tenkte på, ja...

100+ er MYE!

PK

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Det jeg tenkte på, ja...

100+ er MYE!

PK
Bra at internett og forumet ikke var like stort den gang da. :-X
Kan sikkert skryte på meg 200+ konserter i de værste åra. I 94-95 gikk jeg vel på 4-5 i uka. (kødder ikke!). Nå må det vel sies at damer trakk meg litt ut også da... Er på 13. året med samme dame, så litt vellykket var det vel...... ;D ;D ;D
Oslo er en helt rå by, så lenge en ikke er på den største kommers-baggen.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
som sagt så spiller Fuzztones ikveld. Har nok gått litt ut på dato, men blir nok bra for det. Supporten er veldig bra, og gjør sin første offisielle gig. Musikken mellom banda blir kveldens høydepunkt. Lover!

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Kan sikkert skryte på meg 200+ konserter i de værste åra. I 94-95 gikk jeg vel på 4-5 i uka. (kødder ikke!).
Virker vel litt dumt, men da må du ha hørt mye dårlig musikk?
Har jo endel konserter (i det tilfellet her blir det ingen, men skitt au) på ryggen selv, og, ja, det er ikke alt som er spesielt bra.. Opplevelsen hender seg at veier opp mot dårlig musikk, og det blir mer en fest.

PK

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Virker vel litt dumt, men da må du ha hørt mye dårlig musikk?
Har jo endel konserter (i det tilfellet her blir det ingen, men skitt au) på ryggen selv, og, ja, det er ikke alt som er spesielt bra.. Opplevelsen hender seg at veier opp mot dårlig musikk, og det blir mer en fest.

PK
Nix!
Sjelden jeg gidder å bruke tid og penger på band jeg overhodet ikke kjenner til. Det er faktisk overraskende lenge imellom hver virkelig dårlig konsert. Dog har jeg store problemer med å lage en topp ti liste over de beste.
Arthur Lee and Love på Cruise i '96 står uansett som et av de virkelige store høydepunktene, på linje med The Lyres på Subterrania/Sentrum Scene i '93.

:D :D :D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Skal jeg dra frem noe som var dårlig, husker jeg godt at jeg sovnet midtveis under Van Morisson i Oslo Spektrum. Heldigvis var jeg inne gratis pg.a cateringdama 8)
Gudjammerlig kjedelig og oppblåst, spesielt med tanke på hvor mye bra Them gjorde på 60-tallet.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ganske morsomt å rase rundt i byen på midten av nittitallet. Endel av de lokale banda en gikk på da, og ikke minst festet med, har jo blitt ganske store. (Big Bang, Turbo, Gluecifer etc)
Oslo er ikke så stort, og flere bra band har hatt sitt utspring i Rockall og Last Train-miljøet.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Har du hørt New Bomb Turks de siste åra, Eros? Har ikke ofret dem en tanke på 5-6 år, før de plutselig dukket opp på programmet til Bukta. Platene swinger i alle fall.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Har du hørt New Bomb Turks de siste åra, Eros? Har ikke ofret dem en tanke på 5-6 år, før de plutselig dukket opp på programmet til Bukta.  Platene swinger i alle fall.
Aaaahh. New Bomb Turks!!!!! En av mine gamle favoritter. Vet de har spilt litt live i hjemområdet i det siste, men trodde ærlig talt de hadde lagt opp turnelivet. Har sett alle gigene her, og husker med glede en ganske "grei" uke i London, høsten '96.
Første gigen med Hellacopters i Oslo (en søndag sammen med Dictators på Last Train) påfulgt av New Bomb Turks, Misfits og Social Distortion i løpet av fire hektiske dager i London. Høsten '96 var ganske ok ja 8) 8) 8)

Litt trivia:
Vokalist Eric i New Bomb Turks hadde jo lenge en seriøs "fling" med en dame her hjemme. ;D ;D ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Skal jeg dra frem noe som var dårlig, husker jeg godt at jeg sovnet midtveis under Van Morisson i Oslo Spektrum. Heldigvis var jeg inne gratis pg.a cateringdama 8)
Gudjammerlig kjedelig og oppblåst, spesielt med tanke på hvor mye bra Them gjorde på 60-tallet.

Van Morrison er håpløs humørsyk, hørte han på Norwegian Wood for 8-9år siden og det var helt konge!

Apropos sovne på konserter, før Van spilte Lou Reed, den monotone stemmen hans førte rett i drømmeland en halvtime :p

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Hørtes ut som en ganske "grei" uke, ja! ;D
Vet du forresten hva Mike Ness romler med? Gjorde et lite søk og fant ut at han ga ut to skiver i '99. Har bare Cheating at Solitaire og spiller den rett som det er. Rart jeg missa den andre. Turnerer han? Er SD oppe og går?

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
15.177
Skal jeg dra frem noe som var dårlig, husker jeg godt at jeg sovnet midtveis under Van Morisson i Oslo Spektrum. Heldigvis var jeg inne gratis pg.a cateringdama  8)
Konge kommentar. Aldeles enig...noen ganger kan gamle guder bli så innst inn i r..... :p
Neil Young på Kalvøya i 1996 (trur eg det var) sto og masturberte gitarsolo over 3 akkorder i 7-8 minutter omtrent i annenhver låt. Jisus, det var kjedelig.
Så har man kråka Bob...ZZZzzzzorkkkk...
Godt det finnes mange knall unntak som Nina Hagen i 1985 på nevnte øy. Tetralsk og steintøft...
Keep on rockin`in the free world 8)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hørtes ut som en ganske "grei" uke, ja!  ;D
Vet du forresten hva Mike Ness romler med? Gjorde et lite søk og fant ut at han ga ut to skiver i '99. Har bare Cheating at Solitaire og spiller den rett som det er. Rart jeg missa den andre. Turnerer han? Er SD oppe og går?
Mike Ness roter jo mye rundt i countryland, noe også SD bærer mer og mer preg av. Så vidt jeg vet, starter de en to måneders lang turne i USA rett etter påske.
SD-skiva "White light, White heat, White Trash" fra '95 er jo obligatorisk. Roadmovien "Another State of Mind" fra '82 er like obligatorisk på filmfronten. Bandet var forøvrig svært preget av at gitarist Dennis Danell døde av hjerteinfarkt, i en alder av 38, i 2000.

Visste du forresten at Last Train sa nei til SD, live i 1996. :p :p :p
Det måtte ha blitt en av de feteste gigene i Oslo, ever!!!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Konge kommentar. Aldeles enig...noen ganger kan gamle guder bli så innst inn i r..... :p
Neil Young på Kalvøya i 1996 (trur eg det var) sto og masturberte gitarsolo over 3 akkorder i 7-8 minutter omtrent i annenhver låt. Jisus, det var kjedelig.
Så har man kråka Bob...ZZZzzzzorkkkk...
Godt det finnes mange knall unntak som Nina Hagen i 1985 på nevnte øy. Tetralsk og steintøft...
Keep on rockin`in the free world  8)
Neil Young '96, husker jeg. Hadde klart å smugle inn en helflaske rom på kalvøya, så livet var helt greit. Mener å huske at Cardigans sang surt, og at Slayer (var det de?, et metalband ihvertfall) leverte varene. Å den romtåka!! ;D ;D ;D

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Mike Ness roter jo mye rundt i countryland, noe også SD bærer mer og mer preg av. Så vidt jeg vet, starter de en to måneders lang turne i USA rett etter påske.
SD-skiva "White light, White heat, White Trash" fra '95 er jo obligatorisk. Roadmovien "Another State of Mind" fra '82 er like obligatorisk på filmfronten. Bandet var forøvrig svært preget av at gitarist Dennis Danell døde av hjerteinfarkt, i en alder av 38, i 2000.

Visste du forresten at Last Train sa nei til SD, live i 1996. :p :p :p
Det måtte ha blitt en av de feteste gigene i Oslo, ever!!!
Informativt. Takk skal du ha. "Another State of Mind" er i bestilling.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Informativt. Takk skal du ha. "Another State of Mind" er i bestilling.

Bra!!
Social Distortion, med en svært ung vokalist Mike Ness på alkokjøret, sammen med straightedge bandet Youth Brigade. Herlig blanding av folk samlet i en utrangert skolebuss. Mange kule liveopptak og av miljøet rundt på den tida. Anbefales!

Topp Bunn