Konserter fremover

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.105
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Operaen i kveld: Dukas, Saint-Saens og Bruckner. Ordentlig helaften med kamerater siden 1987.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    16.579
    Ser Venom skal spille på Midgardsblot til sommeren, selv om det ikke er noe jeg har hørt mye på er det noe man bør vurdere å få med seg når det er innenfor grei radius. Var for første gang på Midgardsblot i fjor (kun en dag) og det er en av de triveligste festivalene jeg har vært på. Eneste minus var at det faktum at jeg kjørte tur-retur fra Oslo samme dag medførte en viss i kompabilitet mellom ønsket om konsum av øl og muligheten til den aktiviteten.

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    529
    Torget vurderinger
    15

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.432
    Torget vurderinger
    2
    Rush kommer tilbake til Europa, dette ser man frem til.
    IMG_4882.jpeg
    IMG_4881.jpeg

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.432
    Torget vurderinger
    2
    Enig, selv så blir det dra ut av Norge. Går ikke på konsert på Unity.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    16.579
    Siste slipp til Tons of Rock ute i dag. En del snadder der også, for min del først og fremst Rival Sons og de polske matal-gigantene Behemot selv om sistnevnte egner seg langt bedre i et mørkt ok klamt lokalen enn i den norske sommerkvelden. Posessed ser lovende ut ogt W.A.S.p blir sikkert gøy uten at jeg aner hvor godt de har hold seg. Høst står på listen så da har de vel tenkt å finne seg en ny bassist siden den opprinellige døde for en drøy ukes tid siden.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    16.579
    Enig, selv så blir det dra ut av Norge. Går ikke på konsert på Unity.
    Jeg har kjøpt billetter til gymsalen, hvor de dessverre skal spille. Det store spenningsmomentet er jo erstatteren for legendariske Neil Peart på trommer. Av alle ting man ikke skulle tro kunne skje har de valgt en 42 år gammel tysk dame - Annika Nilles som vel har sagt at hun ikke var spesielt stor fan av Rush. Hun er visstnok godt kjent i trommenerdmiljøet og eksepsjonelt dyktig så det blir nok bra, de gamle rush-gutta har tross alt valgt henne og øvingene med henne gav de virkelig lysten på å spille materialet igjen. Hun var på forsiden av drum magazine for en del år siden, da som kun fjerde kvinne på 40 år eller noe slikt.

hun trommet for øvrig på Jeff backs turné i 2022. Om jeg husker riktig var det bassteknikeren til Geddy Lee som tipset de om henne og de fikk flydd henne over til Canada og så gikk det som det gikk.

Edit, her er en av mange videoer på Youtube som tar for seg det faktum at Rush skal spille på turne igjen. Her er Rick Benatos (strålende kanal btw) take på Rush sin nye turnetrommeslager

Edit2: Det har vært en viss diskusjon i på ymse youtube-saker om hun passer inn osv - hun er mer fusion-type og ikke umiddelbart en opplagt prog-trommeslager. Noe som unektelig er litt merkelig siden de to gamle gutta tross alt har spillt med henne og valgt henne for å til nok de flestes overraskelse legge ut på turne igjen, det mangler neppe folk som ville vært interesserte i jobben for å si det slik. Det blir jo spennede å se hva hun finner på, hun sa i et intervju at da hun spillte trommer for Jeff Beck, Jeff Beck mente ikke noesomhelst om hva hun gjorde, hun skulle spille hva hun selv mente passet. Nå er selvsagt trommingen i Rush betydelig mer legendarisk enn hva som er tilfelle for Jeff Beck der han åpenbart er den store stjernen.

Edit3: Første intervju med henne etter at det hele var annonsert

Do you get the freedom to add your own interpretation to the songs that all Rush fans know by heart from the first note to the last?
    "It's very important that I approach Rush's music with the utmost respect, and Neil's parts are of course very important in that regard. His drum parts are actually a composition within the composition that Geddy and Alex wrote. There will be many songs where I play Neil's part exactly, but if there is room to improvise a little more, I will do so. I rehearse the songs at home and take those skills with me to rehearsals with the band. I focus mainly on the energy that was so characteristic of Neil's playing. During those rehearsals, we will see if the choices I have made are the right ones."

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    16.579
    For min del så er det kun noen av bandene Torsdag som kunne dratt meg opp til Ekeberg i år - men, den dagen er jo utsolgt.
    Hver mann sin smak, jeg kjøpte festivalpass til meg og samboeren før et eneste band var annonsert. Å traske rundt hele dagen, gå på konserter og drikke øl blir aldri feil. Jeg går, som denne tråden skulle demonstere, relativt mye på konserter i Oslo og det blir alltid stas med Tons. Jeg teller et sted rundt 25 band i løpet av festivalen jeg ser frem til å se så dukker det alltids opp noen overraskelser. Av disse 25 blir neppe alle konsertene veldig bra, spesielt de mørkere metal-sakene gjør seg såder i potensiell solstek, men det er som det er. Største nedtur så lang er at min dårlige kollega nok er på ferie disse dagene så onsdag-fredag kommer jeg meg neppe til Ekeberg før tidligst kl 17.

Siden tons er når det er så er det normalt null stress å få tak i billetter, nok av folk som plutselig finner ut de skal på sommerferie.

Sist redigert:
    • Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    21.665
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Å traske rundt hele dagen, gå på konserter og drikke øl blir aldri feil.

Siden tons er når det er så er det normalt null stress å få tak i billetter, nok av folk som plutselig finner ut de skal på sommerferie.
    Det sosiale er jo også en stor del av festivaler. Treffer alltid mange kjente på Tons. Sånn sett var det bedre i Halden for da overnattet man jo på camp’n. Blit ikke til det når man bor 1/2 time unna.

Dukker det opp et torsdagspass, været ok og ikke noe anbet planlagt, så tar jeg nok turen.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    16.579
    Det sosiale er jo også en stor del av festivaler. Treffer alltid mange kjente på Tons. Sånn sett var det bedre i Halden for da overnattet man jo på camp’n. Blit ikke til det når man bor 1/2 time unna.

Dukker det opp et torsdagspass, været ok og ikke noe anbet planlagt, så tar jeg nok turen.
    Bor også ca en halvtime unna (Nordstrand) og blitt for gammel og blasert til at camplivet frister nevneverdig. Har sett på Copenhell litt siden det er noe annet og et annet sted, men mye av de samme badene som er på festivalturne men ikke faen om jeg bor i noe telt. Takler forsåvidt mangel på fasiliteter når det ikke er alterntiver - har noen døgn i telt på fjellet i godt voksen alder - men ikke faen om jeg bor på noen festivalcamp når det finnes hotell en halvtimes spasertur unna.

• Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn