|
whiskey?Waffen skrev:Polet fører ikke min favoritt lengre (Augier).
Noen som vet om en god konjakk som ikke smaker som karamellsaus ?
Har ikke smakt Augier, så vet ikke hva du mener med karamellsaus, men personlig er Otard en sleger, også på fæst.Waffen skrev:Polet fører ikke min favoritt lengre (Augier).
Ofte synest jeg Armagnacene er renere og finere i smaken enn det som er tilfellet med Cognacene som er importert etter norsk smak. Armagnac Plus de 20 Ans, Arcus Produkter er et knallgodt tips.pks skrev:Har ikke smakt Augier, så vet ikke hva du mener med karamellsaus, men personlig er Otard en sleger, også på fæst.Waffen skrev:Polet fører ikke min favoritt lengre (Augier).
Enda bedre er di små innapålomme-flask'n til Braastad på 20 cl. Perfekt på fest, og etter min mening god cognac!
PK
Joda selvsagt. Det er litt enklere med whiskey, har flere favoritter bla.a Lagavulin.The Atl skrev:whiskey?Waffen skrev:Polet fører ikke min favoritt lengre (Augier).
Sjekk utvalget av Cognac Brut - dvs uten sukkertilsettninger mv. Bertelsen sine varianter (kanskje serlig VSOPen faktisk) synes jeg er høydare.Waffen skrev:Polet fører ikke min favoritt lengre (Augier).
A.E Dor Napoleon er en fantastisk cocnac uten karamelsaussmak, garantert !Waffen skrev:Polet fører ikke min favoritt lengre (Augier).
R.E.S. skrev:Brillet Trés Vieille Réserve XO er strålende, men VSOPen er også glimrende, og min favoritt-VSOP.
Likte også godt Johannes Malling Grand Champagne. Den er veldig lys, og ikke tilsatt farge eller ekstra søtstoffer.
Davidoff Classic som de selger på taxfree på Gardermoen er den jeg pleier å kjøpe når jeg er ute og reiser.
Roy
Vet ikke, har ikke kjøpt sprit på polet siden jeg var 16...Ellers så har all cognac sukker kulør.Waffen skrev:Polet fører ikke min favoritt lengre (Augier).
Eller blande dem med is og tonic. Tar bort den verste karamellsmaken.Sleiven skrev:Vet ikke, har ikke kjøpt sprit på polet siden jeg var 16...Ellers så har all cognac sukker kulør.Waffen skrev:Polet fører ikke min favoritt lengre (Augier).
Du får gå over til brandy så sparer du i hvertfall noen kroner,,
Sleiven
Hva er galt med karamellsaus? Mmmmm, godtWaffen skrev:Polet fører ikke min favoritt lengre (Augier).