Møbler og underlag Konevennlig stereobenk.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.719
Antall liker
1.949
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Legger ved et bilde av bolia varianten da det ikke er noe bilde på nettsiden så viser hvordan den ser ut bak dørene. God plass i dybden og luker for å trekke kabler gjennom hyllene.
20140220_165640.jpg
 

Electrocompis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.01.2014
Innlegg
63
Antall liker
28
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Mulig jeg må tegne meg en stereobenk selv. Bruker i så fall Inventor og kan ta ut produksjons tegninger. Det er lite som er optimalt for vår del. Gjøre plass til en senterkanal for den jeg skal ha i dagligstua.
Kan se om jeg finner noen standard størrelser for dører i glass og gå ut fra det.
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Har rimelig stor senter i stua og hadde ikke hatt sjans i h.... og fått plassert den foruten inni ett TV bord. Ikke optimalt men det funker:)

 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Det er vel bare å legge såpass mye penger i utstyret at det blir statussymbol for dama også? Er jo ikke uten grunn at de vil ha audi og bmw parkert i innkjørselen. Det skal vises at man har cash. Så har man dyre ting så vil jo syklubben bli imponert ;)
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det er vel bare å legge såpass mye penger i utstyret at det blir statussymbol for dama også? Er jo ikke uten grunn at de vil ha audi og bmw parkert i innkjørselen. Det skal vises at man har cash. Så har man dyre ting så vil jo syklubben bli imponert ;)
Hehe - jeg kjenner meg igjen her, ja.... Ikke med BMW i garasjen og slikt - men kona har absolutt sansen for stereo'ene våre. Til venninnenne i syklubben - hvor de naturligvis ikke syr, men bare prater - sier hun at "såpass må det være hvis det skal bli god lyd". Og så nikker alle damene i takt og lar seg imponere. Det trenger i og for seg ikke å være spesielt dyrt heller. I motsetning til når det gjelder biler, er det nesten ingen som ser forskjell på dyr og billig hifi. Det ser til forveksling likt ut.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Det beste er nok noen fete monoblokker med store og mange rør og kraftige kabler som stikker ut. Da kan man jo ikke unngå at det ser dyrt ut. Da går man i alle fall ikke i fella der syklubben feiltolker dyr hifi som billig hifi.

Sålenge det ser mer spennende ut enn det syklubben finner på elkjøp, så bør det jo gå bra.

Nå er til og med platespiller inn i media, så man slipper jo unna nedlatende blikk ala "har dere ikke fulgt med i tiden?".

Den beste benken er en stor kraftig benk som tåler mye vekt, fordi det er mye vekt som står på den. En benk som tåler mindre enn 100kg totalt er for spett :p
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.908
Torget vurderinger
24
De største modellene til Clic er bare 48,9 cm dype innvendig.

Rent utseendemessig så liker jeg BDI Corridor, men er rimelig sikker på at de må bestilles fra utlandet med dertil hørende transportkostnader o.s.v.
Corridor TV Console | Home Theater Cabinets | BDI Furniture

Ellers er dette et problem jeg har gnålt om flere ganger før, hvor vanskelig det er å finne adekvate møbler til litt større bokser. Atacama f.eks. har grei størrelse på rackene sine, men en vektbegrensning på 20 kg pr. hylle. Cd-spilleren min alene veier mer enn det. I tillegg er det ikke alle møbler som gir komponentene nok luft rundt til kjøling heller. Ser ut som det eneste fornuftige alternativet pr. dags dato er DIY eller leie av møbelsnekker.
Ta ut bakveggen. Det påvirker ikke stabiliteten å fjerne denne. Den er kun festet med magneter. Jeg har en del tunge komponenter og de står godt på Click.
 
Topp Bunn