Selvsagt tillater jeg det; en Mahlerdiskusjon er alltid kjærkommen. Vidar: Nei, jeg mangler ingen, har Mahler nær sagt i utrengsmål, men ettersom jeg alltid er på søk, og så at onkel Kirills sovjetinnspillinger var tilgjengelige lurte jeg på om noen hadde hørt dem. Slik var det, og jeg leter andre steder.
Må alltid benytte anledningen til å fremme Szell, Schwarzkopf og FiDi i des Knaben Wunderhorn; Fantastisk!
1: Kubelik. Til å være en billigplate fra DG er dette et fantastisk kjøp, og når du får med Lieder einer fahrenden Gesellen fra FiDi er det bare kremtoppingen
2: Jansons (jeg vet at det er et par sekunder med overstyrt tape, men pytt). Klemperer finner jeg daff og udynamisk, Fischer hører jeg en gang i blant, men den har ikke erstattet Jansons (enda)
3: Usikker, den, 4ern, 7ern og das Lied er de jeg hører sjeldnest på. Har flere, men husker ikke her jeg sitter hvilke utenom Solti, Klemperer, Bernstein, Inbal, Horenstein i hvilke. Forresten, når jeg tenker meg om er det Inbals innspilling som settes på her.
5: Barbirolli (Hurwitz hater'n, det er nesten grunn god nok). I boksen min er også Janet Baker med, syngende Rückert-liedene. Steikje bra.
6 og 9: Også Barbirolli, men sikkert pga at jeg har brukt dem siden 70-tallet. Boulez vet jeg at jeg har i 6-ern, men det blir som regel til at jeg finner fram EMI SLS-boksen
8: Hittil Solti, vi får prøve Boulez og høre
Bernt K