Kompaktkamera < 3000kr

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.917
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Har brukt mitt TZ30 nå i ei uke, først i Horten, så på ferie. Runder nok 1500 eksponeringer i løpet av dagen.
Ser tydelig forbedring av og velge vekk automodus og selv justere lukketid og hvitbalanse, scene modusene er hakket bedre enn auto.
Synes bildene blir helt knall, video har jeg ikke prøvd og kommer nok heller aldri til og bruke.

Må bestille ett ekstrabatteri til neste ferie iallefall, det går mye strøm når det skrus av og på såpass mye som det gjør. Men batteritiden er absolutt levelig og stort sett like ræva på de fleste kompaktkameraene jeg har hatt.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Verm:
Prøv å filme litt når du først er på tur.
Bra bilde, bra lyd, i det hele tatt.

/jan
 

Evelen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
399
Antall liker
68
Sted
Vest-Agder/Søgne
Torget vurderinger
2
Har sendt en mail til Panasonic Norge og spurt om dem har en løsning.

Håper dem har det, ellers skal jeg ikke på konsert de neste 14 dagene så jeg kan ikke helt få testet det før angreretten er ute.
Jeg skal dog prøve hjemme i dag å fjerne vind-reduksjonsfunksjonen, jeg håper bare anlegget mitt er heftig nok til å få en reel nok test.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg

Filmet med TZ10 for en tid tilbake. Ikke mye proft men en smakebit på lyd - bilde.
Hos sluket for godt og vel ett år siden.

/jan
 
Sist redigert:

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.917
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Det var jo ikke verst det der Jan, sett på bøgfjøl i utlandet.
Skal prøve litt her nede, aner bare ikke hva som skal være verdt filming. "Vermin bader" eller "Vermin røyker og drikker øl på stranda"
Hva foretrekker du?
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Det var jo ikke verst det der Jan, sett på bøgfjøl i utlandet.
Skal prøve litt her nede, aner bare ikke hva som skal være verdt filming. "Vermin bader" eller "Vermin røyker og drikker øl på stranda"
Hva foretrekker du?
cig og øl på stranda duger :D

/jan
 

Evelen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
399
Antall liker
68
Sted
Vest-Agder/Søgne
Torget vurderinger
2
Da har jeg testet kameraet på hjemmeanlegget med og uten Windfunksjonen på, like ille uansett
Får vel levere det inn og kjøpet et nytt et da.

:mad:
Noen forslag til et kamera som også fungerer på konsert (med bra mic kontroll som regulerer liden, MEN beholder også bass)?
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
:mad:
Noen forslag til et kamera som også fungerer på konsert (med bra mic kontroll som regulerer liden, MEN beholder også bass)?
Skal du ha god lyd må du bruke separat lydopptaker, eller i det minste separat mikrofon. Gjelder forsåvidt alle kameraer.
 

H.Are.Felle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2008
Innlegg
312
Antall liker
760
Sted
Porsgrunn
Har selv et eldre Panasonic TZ7 som jeg er relativt fornøyd med, men større zoom lokket meg til å prøve TZ 30.

Prøvde å bruke det under slottsfjellfestivalen, men er ikke helt fornøyd. Forstyrrelsene ved ca 2 minutter ute i filmen blir irretasjonsmomenter. I tillegg syns jeg at lyden er dårligere en TZ7. Som stillbildekamera er TZ 30 i sitt ess i forhold til pris:)

Seigmen Metropolis - YouTube


Her får man et innblikk i hvordan zoomen kan trekke deg nærmere scenen.

Bruce Springsteen Valle Hovin 2012 Twist and shout - YouTube






 

freddie77

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.09.2009
Innlegg
866
Antall liker
457
Testet såvidt lyden på mitt eget gamle Casio EX-H15 bare for moro skyld, da jeg ikke har prøvd videofunksjonen før...
Dette er ved ca 100 dB, så det blir naturlig nok komprimert, men nesten bedre enn forventet.
 

Evelen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
399
Antall liker
68
Sted
Vest-Agder/Søgne
Torget vurderinger
2
Testet såvidt lyden på mitt eget gamle Casio EX-H15 bare for moro skyld, da jeg ikke har prøvd videofunksjonen før...
Dette er ved ca 100 dB, så det blir naturlig nok komprimert, men nesten bedre enn forventet.
Grei nok lyd, nå vet jeg ikke hvordan den sangen skal være, men når jeg spiller av lyden og tar på subwofferen er det så vidt jeg kjenner den beveger seg, atlså kameraet ditt får ikke med seg bassen, og når jeg er på EDM (Electronic dance music) konserter er dette ganske viktig.

Nå skal jeg dog på konsert igjen neste helg og kameraet mitt er defekt, så jeg trenger et nytt, forslag?
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.955
Antall liker
1.293
Sted
Nadadouro, Portugal
Et spørsmål om video, har et Olympus Pen kamera og filmer i vanlig SD oppløsning, (avi.), for å holde filstørrelse nede, men de blir jo store likevel, har akkurat tatt en på 9 min., og den er 1,03 GB. Bruker iskysoft for å konvertere til mp4 og da blir de mye mindre, men for å poste på nettet, her på Sentralen f.eks., hvilket format bruker dere?
 
Topp Bunn