Ønsker anbefaling Kompakt lydanlegg. Anbefalinger

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
3.333
Sted
Harstad
Torget vurderinger
26
Et vennepar av meg driver et anlegg for overnatting og opplevelser. I den ene delen av fellesarealene ønsker de et enkelt men vellydende anlegg med platespiller samt mulighet for streaming. Må være enkelt å betjene. Tankene mine går til en Technics platespiller med lokk, en ok mm pickup(mm har jeg ikke peiling på), Minidsp og aktive høyttalere montert på veggen(se bilde) Primært spille for sofagruppen.
Pris ikke over 25k, gjerne under.
Spent på forslag 🙂

Messenger_creation_12BC651D-0665-4BA8-9266-869A48B51F1E.jpeg

Ivgubahta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2016
Antall liker
198
Sted
Skibotn . Sapmi
Torget vurderinger
1
eg synes ett sånt rom gjerne kan innehoilde en litt røslig forsterker med knappa og hjul som man kan fikle med . og høytalere i tre utførelse.
Feks Yamaha R-N800a og Sonus Faber høytalera. D blir ikke så mye penga til en platespiller men Rega Planar1 eller en med trefarge (eller helautomatisk) fra AudioTecnica , av DD spillere så e en Teac TN-4D veldig mye for pengene.

Screenshot 2025-05-10 at 19-16-08 Sonus Faber Lumina I Kompakthøyttaler - Soundgarden.png Screenshot 2025-05-10 at 19-17-17 Yamaha R-N800A - Sort Stereoforsterker med streamer - Soundg...png

teac-tn-4d-manuell-platespiller.jpg

Soundgarden og Lydglede føre disse.

Ellers så har Pro-Ject en Juke Box E1 pakke med blåtann for 12 499.-
Den e enkel å skifte stift på viss noen har hadt ett uhell feks fulle gjester

Sjøl like eg Clearaudio veldig godt og tenke en Clearaudio Concept og Klipsch the five kunne passet bra .
er vel ca 25k tilsammen.
Det fantes en modell før med innebygd Riaa som kun trengte aktivhøytalere. Kosta vel ca 20 k.
mulig denne kan skaffes fra Gjallarhorn ellers så selger han vel den nye i aktiv utførelse. fra 25k + ukjent kr for intern riaa montert fra fabrikk. Men kan jo kanskje kjøpes med moms fritak pga bedrift.
Concept Active Wood (saksa fra @vim sitt inlegg på clearaudios venner)

Screenshot 2025-05-10 at 19-29-29 Clearaudios venner Side 6 Hifisentralen.png

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2024
Antall liker
2.476
Sted
Polen
Må høyttalerne monteres på vegg? Hvis ikke ville kanskje et par små Larsen-høyttalere vært fine. WiiM Amp (2x60 W 8 ohm, 2x120 W 4 ohm) med innebygd streaming og superfin app med romkalibreringsfunksjon. Ca. 10k for høyttalere og 4500 for amp. Platespillere vet jeg ingenting om :)

hogen

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2003
Antall liker
2.718
Torget vurderinger
2
eg synes ett sånt rom gjerne kan innehoilde en litt røslig forsterker med knappa og hjul som man kan fikle med . og høytalere i tre utførelse.
Feks Yamaha R-N800a og Sonus Faber høytalera. D blir ikke så mye penga til en platespiller men Rega Planar1 eller en med trefarge (eller helautomatisk) fra AudioTecnica , av DD spillere så e en Teac TN-4D veldig mye for pengene.

Vis vedlegget 1120401 Vis vedlegget 1120402

Vis vedlegget 1120403

Soundgarden og Lydglede føre disse.

Ellers så har Pro-Ject en Juke Box E1 pakke med blåtann for 12 499.-
Den e enkel å skifte stift på viss noen har hadt ett uhell feks fulle gjester

Sjøl like eg Clearaudio veldig godt og tenke en Clearaudio Concept og Klipsch the five kunne passet bra .
er vel ca 25k tilsammen.
Det fantes en modell før med innebygd Riaa som kun trengte aktivhøytalere. Kosta vel ca 20 k.
mulig denne kan skaffes fra Gjallarhorn ellers så selger han vel den nye i aktiv utførelse. fra 25k + ukjent kr for intern riaa montert fra fabrikk. Men kan jo kanskje kjøpes med moms fritak pga bedrift.
Concept Active Wood (saksa fra @vim sitt inlegg på clearaudios venner)

Vis vedlegget 1120408
Technics platespiller med integrert riaa og et par aktive høyttalere.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.276
Torget vurderinger
2
Klipsch' aktive som nevnt over her er jo en no-brainer, men ellers er bruktmarkedet et fint sted å lete etter en Rega Brio samt en fornuftig, automatisk platespiller, gjerne en god gammel japansk spiller.
Høyttalere? Det kryr av gode alternativer for en tusenlapp og oppover for paret.

• Liker
Reaksjoner: ELJ

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.205
Det rommet der må ha et gammelt radiokabinett som er modernisert med nyere platespiller og oppgraderte høyttalere.:)

• Liker

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
3.333
Sted
Harstad
Torget vurderinger
26
Da har jeg etter anbefalinger her landet på:

https://www.platekompaniet.no/lyd-h...zgXMwZ7&utm_campaign=daisycon_Onlinepriser.no - NOK currency&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate

Hvis det kan gjøres så kompakt som dette så vil det kunne brukes aktivt og mye uten at det tar for mye plass og med for mye ledninger. Slik jeg forstår det så vil overnevnte kun kreve en strømkabel til høyttalerne. Men hvordan skifte kilde fra feks streaming til platespiller? Er helt grønn på dette.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.032
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det kan være en bøyg. Finn ut om høyttalerne kan autosense signal på usb og/eller blåtann.
Connect-funksjon for vanlige strømmetjenester finnes, så den biten er enkel om anlegget og gjestene er på samme WiFi.

Sist redigert:
  • Liker
Topp Bunn