Kommune stjeler barnas penger...

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Jo jo - men dette er nok kun en teknisk regnskapsmessig blunder skal du se. Som det sto så var det bred politisk enighet om å betale tilbake pengene.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
308
Det vil de nok ja, men allikevel.....andres penger er fortsatt andres penger, etter min mening da..

R

Ronny_D

Gjest
realist skrev:
Det vil de nok ja, men allikevel.....andres penger er fortsatt andres penger, etter min mening da..
Syns rett å slett vi burte innføre Offentlig steining og gapestokk igjenn, først Terra. Så lærer vi kommende blåruss hvordan finansiere annet vissvass. Min respekt for det offentlige har ikke vært høy, men nå kjenner jeg meg faktisk litt FOR provosert.
Stakkars onkel hadde en sønn som ville selge no'n pc'er.

Når jeg ser en offentlig tjenestemann får jeg så ufattelig spyttelyst av en eller annen grunn :'(

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
At det går an.

Om det var en blunder burde man kunne rydde opp i dette raskere enn svint,
"Elevene kan bare få tilbake pengene dersom politikerne vedtar å gi dem nye, friske penger"

Det må være noen i den kommunen som burde se seg om etter en ny jobb, dette er virkelig langt over grensen.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
308
"Elevene kan bare få tilbake pengene dersom politikerne vedtar å gi dem nye, friske penger"

Personen(e) bak denne uttalesen er sikkert ikke idioter, men hvorfor oppfører de seg slik, og det sikkert uten konsekvenser for dem??

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Hva er forskjellen på friske penger og andre penger?

N

nb

Gjest
BT skrev:
Friske penger er penger man får, men ikke hadde i utgangspunktet;) Pengene du har er da "andre penger" men f.eks de du får på lønningsdagen er friske penger.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
nb skrev:
BT skrev:
Friske penger er penger man får, men ikke hadde i utgangspunktet;) Pengene du har er da "andre penger" men f.eks de du får på lønningsdagen er friske penger.
Javel. Hvor lenge holder de seg friske?

N

nb

Gjest
BT skrev:
nb skrev:
BT skrev:
Javel. Hvor lenge holder de seg friske?
I min verden (bankverden) slutter de å være friske i det øyeblikket man får de.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Da kan det jo være en god ide å vaske pengene. Altså vaske de andre pengene slik at de blir friske igjen. Da kan man holde seg med friske penger hele tiden.

På den annen side, hvis vekslingsforholdet mellom friske penger og andre penger er 1:1, så er vel dette ikke noe å stresse med. ;D

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
308
Donald Duck "lånte" vel litt han også, av nevøenes penger, husker fra et blad hvor sparegrisen ligger i mange biter på gulvet, og Donald står der med hammeren bak ryggen akkurat det nevøene kommer inn i rummet, aldri har jeg sett en slik patetisk og angrende synder... ;D

En uforbeholden unnskyldning, ja kommunens representant (ordføreren!) bør snarest oppsøke skolen/klassen og beklage det som har skjedd, intet mindre! og pengene tilbake straks!!

Legge seg flat heter det visst i disse tider....

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
oddgeir skrev:
Da kan det jo være en god ide å vaske pengene. Altså vaske de andre pengene slik at de blir friske igjen. Da kan man holde seg med friske penger hele tiden.

På den annen side, hvis vekslingsforholdet mellom friske penger og andre penger er 1:1, så er vel dette ikke noe å stresse med. ;D
Blir de friske når de vaskes?
Jeg trodde de ble hvite...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Nå må du ikke gjøre det unødig komplisert. Hvitvasking er noe man foretar seg når man ønsker å gjøre svarte penger om til hvite. Svarte i betydningen ulovlig opptjente eller ikke beskattede. 8)

Her tar vi det et trinn videre. Man tar altså de allerede hvitvaskede pengene og vasker de slik at de blir friske.
Dermed er de ikke andre penger lenger. ;D

S

Slubbert

Gjest
Jævlig treffende innlegg i kommentarfeltet:

Dette må da være lærerikt for elevene. De lærer litt om hvordan samfunnet fungerer, man jobber og sliter, man tjener penger, og så stikker myndighetene av med alt.

Moralen er dette: Ikke jobb, det lønner seg ikke!
Det er voksenopplæring!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg skjønner ikke hvorfor dette kommer opp i media. Vi er jo et demokrati og flertallet har valgt en sosialistisk styreform. Da skal jo det meste av pengene våre, uansett helsetilstand, til felleskapet på en eller annen måte, så pampene kan utøve sine edle hensikter.

Det er da ikke så rart at Hønefoss kommune tar pengene så de ikke havner i kommunekassa i Hemsedal.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Hehe. Hvis kommunen tar pengene som elevene har jobbet for, så kan man jo anklage kommunen for å tjene penger på barnearbeid... ;) -ikke helt lovlig, hva?

Hilsen Bjørn

Topp Bunn