Kommersielle streamingtjenester

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
6.106
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
De vanlige streamingtjenester er ja i utgangspunktet ment til privat bruk.
Der finns noen som er myntet til kommersiell bruk som feks. Soundtrack som var vel tidligere kjent som Spotify Business.
Er det noen so har erfaringer med sånt?

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
5.643
Ikke kjent med det. Men sånn umiddelbart tenker jeg det begrense hvilket utstyr disse tjenesten vil fungere på. Hvor datamaskin nok er påkrevd med ditto "problemer".

Ser at Radio Paradise har en FAQ på emnet for deres nettradiotjeneste benyttet offentlig. Dem sørger da for "varierte" spillelister. Man behøver muligens avtale med TONO i tillegg?

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
6.106
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Ingen datamaskin påkrevd.
Det går via IOS - SONOS app feks.
Tenker å bruke noen SONOS høyttalere strategisk fordelt i lokalet. Så streamer en direkte ved hjelp av en Ipad, som vi bruker til kassasystemet uansett.

Jeg syns at det er litt smart, egentlig, at en slipper å lage spillelister helt selv hvis en ikke ønsker det, men likevel kan styre stemningen med forskjellig type musikk ila dagen .Samtidig genereres spillelister som er såpass lange at det ikke blir gjentagelser. Det er snakk om bakgrunnsmusikk i et cafè og ikke ment som hovedunderholdning, altså. Husker godt mine dager på kjøkkenet i et stort hotell der det gikk radio Norge hele døgnet og en visste etter en uke hvilket låt som som kom til hvilket tidspunkt.
Jeg regner nok uansett med at de færreste deler musikksmaken min. 😇
Jeg har min egen sone på kjøkkenet. 😎

Tono lisens må en vel ha uansett.
Der stusser jeg litt over prisingen. For en butikk, el. koster lisensen ca 7000,- i året. For et spisested i samme kvm størrelse og med samme antall åpningsdager må en bla opp ca 23000,-.
Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot det å betale en lisens som gagner artistene, men jeg klarer ikke helt å se hvorfor det skal være så mye dyrere for et spisested.

Topp Bunn