C
Cappuccino
Gjest
Jeg ser den. Men det som jeg vil trekke frem og som gjorde det hele litt spesielt i mitt tilfelle var at Høvdingen begynte å poste innlegg i min tråd, ikke bare moderere. Han lot sitt eget innlegg bli stående og slettet mitt. Det syntes jeg ble feil. Jeg fikk jo da ikke imøtegått hans innlegg i min egen tråd. Det handler da ikke lenger om moderering lenger synes jeg fordi Høvdingen da også var meddebattant og deltaker i tråden. Ikke lenge før hadde også Bambadoo som er moderator postet et innlegg og sa at tråden var morsom, noe som jeg da naturligvis oppfattet som "grønt lys" fra moderatorene for å fortsette i samme stil.baluba skrev:Det skrives at Høvdingen og Mbare har noe å lære her, men det spørs om ikke forumets medlemmer har like mye å lære. Om ikke mer. Et tusen tre hundre og fjorten ganger i året må moderatorer og administratorer på fora som dette årlig henvise til regelverket om hvor kommentarer til moderering skal legges.
De skal ikke under noen omstendighet kommenteres i den aktuelle tråden, men i dertil egnede tråder i dertil egnede underfora. Selv om skribenten selv i sin eksponeringstrang hevder at det er flere lesere under Generelt så holder det ikke det som grunnlag for å feilposte reaksjoner på moderering.
Hvis vi skal trekke noe lærdom ut av dette mener jeg at det derfor også bør være noe lærdom for moderatorene. Hvis de begynner å moderere og vil begrunne hvorfor, bør de også gjøre det her, og ikke i den opprinnelige tråden.
En annen ting som andre har sagt her, og som jeg er helt enig i, og som ville ha løst hele denne lille konflikten på en mye smidigere måte, var om moderatorene hadde flyttet hele tråden til off topic på et tidligere tidspunkt. Det hadde ikke vært meg i mot. Hvem vet, kanskje jeg kunne ha gjort et poeng av det i tråden også?