Kommentar til moderering i den etter hver velkjente tråden min

C

Cappuccino

Gjest
baluba skrev:
Det skrives at Høvdingen og Mbare har noe å lære her, men det spørs om ikke forumets medlemmer har like mye å lære. Om ikke mer. Et tusen tre hundre og fjorten ganger i året må moderatorer og administratorer på fora som dette årlig henvise til regelverket om hvor kommentarer til moderering skal legges.

De skal ikke under noen omstendighet kommenteres i den aktuelle tråden, men i dertil egnede tråder i dertil egnede underfora. Selv om skribenten selv i sin eksponeringstrang hevder at det er flere lesere under Generelt så holder det ikke det som grunnlag for å feilposte reaksjoner på moderering.
Jeg ser den. Men det som jeg vil trekke frem og som gjorde det hele litt spesielt i mitt tilfelle var at Høvdingen begynte å poste innlegg i min tråd, ikke bare moderere. Han lot sitt eget innlegg bli stående og slettet mitt. Det syntes jeg ble feil. Jeg fikk jo da ikke imøtegått hans innlegg i min egen tråd. Det handler da ikke lenger om moderering lenger synes jeg fordi Høvdingen da også var meddebattant og deltaker i tråden. Ikke lenge før hadde også Bambadoo som er moderator postet et innlegg og sa at tråden var morsom, noe som jeg da naturligvis oppfattet som "grønt lys" fra moderatorene for å fortsette i samme stil.

Hvis vi skal trekke noe lærdom ut av dette mener jeg at det derfor også bør være noe lærdom for moderatorene. Hvis de begynner å moderere og vil begrunne hvorfor, bør de også gjøre det her, og ikke i den opprinnelige tråden.

En annen ting som andre har sagt her, og som jeg er helt enig i, og som ville ha løst hele denne lille konflikten på en mye smidigere måte, var om moderatorene hadde flyttet hele tråden til off topic på et tidligere tidspunkt. Det hadde ikke vært meg i mot. Hvem vet, kanskje jeg kunne ha gjort et poeng av det i tråden også? ;)

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.501
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Synes det var helt riktig at tråden ble stengt. For noe tullball! :p

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Burde den ikke strengt tatt også lyses i bann?

P

Parelius

Gjest
Den opprinnelige tråden gikk meg hus forbi. Etter de fire første sidene så må jeg si at den avkler vår felles galskap på en utrolig deilig måte. Sjeldent syn å se ironien avkle alvoret henimot umerkelig, og rett inn i avgrunnen. Må nesten lese de resterende sidene også, for å se når fornuften slo inn (– ikke modereringen).

Roysen naglet det hele den 27.03, ser jeg.

C

Cappuccino

Gjest
Parelius skrev:
Den opprinnelige tråden gikk meg hus forbi. Etter de fire første sidene så må jeg si at den avkler vår felles galskap på en utrolig deilig måte. Sjeldent syn å se ironien avkle alvoret henimot umerkelig, og rett inn i avgrunnen. Må nesten lese de resterende sidene også, for å se når fornuften slo inn (– ikke modereringen).

Fint at du koser deg!
Min aprilspøk var ellers ment som min avskjedsgave til forumet.
God fornøyelse.

Capp.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Cappuccino skrev:
Parelius skrev:

Fint at du koser deg!
Min aprilspøk var ellers ment som min avskjedsgave til forumet.
God fornøyelse.

Capp.

Var ikke tråden ironi alikevel da ? Men noe en skulle ta personlig å sutre litt over... 8)

R

Roysen

Gjest
Dette synes jeg blir litt merkelig. Her er det en person som åpenbart har lagt mye arbeid ned i en tråd som var ment som et humoristisk innslag. I og med at det er lagt såvidt mye arbeid i tråden bør folk skjønne at det både ligger litt prestige i den fra trådstarter sin side og at man kan bli både litt forundret, lei seg og harm når folk ikke oppfatter poenget med tråden og i stedet for å vise takhøyde for noe de åpenbart ikke har forstått går til angrep på trådstarter. Hva i alle dager har trådstarter gjort for å fortjene disse reaksjonene?

Mulig at tråden var postet i feil forum og burde vært på "Off topic" fra utgangspunktet av, men da hadde vel alle enten forstått at det var en spøk fra første innlegg ellers så hadde det blitt klaget på at dette burde vært postet under "Mitt anlegg". Samtidig synes jeg det er helt unøvendig å være "så anal" at man føler trang til å rydde alle tråder dit de hører hjemme før man vet hva tråden egentlig handler om. Er det nøvendig for moderatorer å få innsyn i hva trådstarter har for planer med tråden slik at moderatorene kan få ryddet tråden dit den hører hjemme? På meg virker en slik manisk kontroll helt unødvendig.

Når tråden er avsluttet og poenget er kommet frem så er det noen som ikke skjønner humoren/ironien i tråden evt. føler seg ført i forlegenhet fordi de ikke skjønte at det var aprilspøk eller at innholdet i tråden stilte en ironisk pekefinger mot de og da langer de ut mot trådstarter. Disse personene har åpenbart liten sans for takhøyde, ironi og humor. Det er i og for seg greit at noen har disse synspunktetene, men dersom det skal finnes takhøyde her inne som godtar denne typen reaksjoner så burde takhøyden også romme de som skriver med humoristisk eller ironisk vinkling.

Når trådstarter ser seg lei av denne dobbeltmoralen og gir seg på forumet i frustrasjon over den lave takhøyden, får han sparket etter seg at han er selvhøytidelig og ikke står for den ironiske linjen han selv har satt.

Er det flere her som ikke helt skjønner den logiske sammenhengen i disse reaksjonene mot trådstarter?

Mvh
Roysen

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Roysen skrev:
Dette synes jeg blir litt merkelig. Her er det en person som åpenbart har lagt mye arbeid ned i en tråd som var ment som et humoristisk innslag. I og med at det er lagt såvidt mye arbeid i tråden bør folk skjønne at det både ligger litt prestige i den fra trådstarter sin side og at man kan bli både litt forundret, lei seg og harm når folk ikke oppfatter poenget med tråden og i stedet for å vise takhøyde for noe de åpenbart ikke har forstått går til angrep på trådstarter. Hva i alle dager har trådstarter gjort for å fortjene disse reaksjonene?

Mulig at tråden var postet i feil forum og burde vært på "Off topic" fra utgangspunktet av, men da hadde vel alle enten forstått at det var en spøk fra første innlegg ellers så hadde det blitt klaget på at dette burde vært postet under "Mitt anlegg". Samtidig synes jeg det er helt unøvendig å være "så anal" at man føler trang til å rydde alle tråder dit de hører hjemme før man vet hva tråden egentlig handler om. Er det nøvendig for moderatorer å få innsyn i hva trådstarter har for planer med tråden slik at moderatorene kan få ryddet tråden dit den hører hjemme? På meg virker en slik manisk kontroll helt unødvendig.

Når tråden er avsluttet og poenget er kommet frem så er det noen som ikke skjønner humoren/ironien i tråden evt. føler seg ført i forlegenhet fordi de ikke skjønte at det var aprilspøk eller at innholdet i tråden stilte en ironisk pekefinger mot de og da langer de ut mot trådstarter. Disse personene har åpenbart liten sans for takhøyde, ironi og humor. Det er i og for seg greit at noen har disse synspunktetene, men dersom det skal finnes takhøyde her inne som godtar denne typen reaksjoner så burde takhøyden også romme de som skriver med humoristisk eller iroinsk vinkling.

Når trådstarter ser seg lei av denne dobbeltmoralen og gir seg på forumet i forustrasjon over den lave takhøyden, får han sparket etter seg at han er selvhøytidelig og ikke står for den ironiske linjen han selv har satt.

Er det flere her som ikke helt skjønner den logiske sammenhengen i disse reaksjonene mot trådstarter.

Mvh
Roysen

Bra innlegg Roysen, for engang skyld er jeg veldig enig med deg, men jeg håper du ser dobbelbunnen, rettere sagt rekylen, i det siste innlegget ditt. ;)

og som jeg har skrevet tidligere i denne tråden, beklager jeg sterkt at endel innlegg ble moderert bort. ::)

R

Roysen

Gjest
ErosLoveking skrev:
Roysen skrev:

Når tråden er avsluttet og poenget er kommet frem så er det noen som ikke skjønner humoren/ironien i tråden evt. føler seg ført i forlegenhet fordi de ikke skjønte at det var aprilspøk eller at innholdet i tråden stilte en ironisk pekefinger mot de og da langer de ut mot trådstarter. Disse personene har åpenbart liten sans for takhøyde, ironi og humor. Det er i og for seg greit at noen har disse synspunktetene, men dersom det skal finnes takhøyde her inne som godtar denne typen reaksjoner så burde takhøyden også romme de som skriver med humoristisk eller iroinsk vinkling.

Når trådstarter ser seg lei av denne dobbeltmoralen og gir seg på forumet i forustrasjon over den lave takhøyden, får han sparket etter seg at han er selvhøytidelig og ikke står for den ironiske linjen han selv har satt.

Er det flere her som ikke helt skjønner den logiske sammenhengen i disse reaksjonene mot trådstarter.

Mvh
Roysen

Bra innlegg Roysen, for engang skyld er jeg veldig enig med deg, men jeg håper du ser dobbelbunnen, rettere sagt rekylen, i det siste innlegget ditt. ;)
Nei, jeg ser ikke den. Kan du forklare litt nærmere.

Mvh
Roysen

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Jeg likte tråden til capp godt bare så det er sagt. Men at han ikke hever seg over den "lave takhøyden" og bare smiler av det hele er et valg jeg ikke håpet at han ville ta. Og det å derav "ta avskjed" blir en tad for selvhøytidelig i min bok ja.. Ta en pause eller hva en ønsker , det er ikke noe en trenger å opplyse allmenheten om her inne. . De en ønsker å ha kontakt med finnes det andre måter a'la tlf mm. til å holde kontakten pr idag :)

R

Roysen

Gjest
HCS skrev:
Jeg likte tråden til capp godt bare så det er sagt. Men at han ikke hever seg over den "lave takhøyden" og bare smiler av det hele er et valg jeg ikke håpet at han ville ta. Og det å derav "ta avskjed" blir en tad for selvhøytidelig i min bok ja.. Ta en pause eller hva en ønsker , det er ikke noe en trenger å opplyse allmenheten om her inne. . De en ønsker å ha kontakt med finnes det andre måter a'la tlf mm. til å holde kontakten pr idag :)
Jeg tror kanskje du misforstår Cappuccino litt her. Jeg tror gjerne han kunne hevet seg over den "lave takhøyden" hos medlemsmassen. Jeg tror imidlertid at reaksjonen (utmeldingen) var en slags markering mot den "lave takhøyden" fra høyere hold.

Mvh
Roysen

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Roysen skrev:
HCS skrev:
Jeg tror kanskje du misforstår Cappuccino litt her. Jeg tror gjerne han kunne hevet seg over den "lave takhøyden" hos medlemsmassen. Jeg tror imidlertid at reaksjonen (utmeldingen) var en slags markering mot den "lave takhøyden" fra høyere hold.

Mvh
Roysen
Hvis så er tilfelle skulle jeg ønske han kom tilbake. Om ikke annet for å holde takhøyden så høy som mulig. Det trengs til tider her inne 8)

J

J.J

Gjest
+ poeng til deg Roysen ;D

OG det er synd om Capp forsvinner .. en trenger folk som kan være med på å holde taket oppe .. ting siger og da trenger en muskler for å holde det oppe....

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Det absurde med stengingen er at begrunnelsen synes å være at "man ikke så noen grunn til å la være". Det at mange fant den underholdende og ingen ble plaget burde være grunn nok, men så altså ikke. Fortsettelse følger:

"Jeg ser ingen grunn til at man trenger å diskutere Coldplay, et kjedelig og oppskrytt band."

"Kabler er mest tøys, synes jeg. Transparent-tråden stenges."

"All denne rør-romantikken er bare misforstått begeistring for forvrenging. Slutt med det."

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Unnskyld meg, Totte, men hvor henter du det fra at jeg stengte tråden fordi det ikke var noen grunn til å la være? Jeg skrev da vitterlig i tråden:

Tråden er i ferd med å bli stengt fordi den er way-of-topic (i den grad den noensinne hadde et topic) og er på vei cirka ingen steder. Hvis noen vil si noen siste bevingede ord, gjør det nå. Husk at kommentarer om moderering o.a. IKKE skal gjøres i tråden hvor det er moderert.
Med å si at "...den er på vei cirka ingen steder" var poenget mitt å uttrykke at tråden, i den grad den hadde et topic, ikke lengre hadde det fordi trådstarter hadde sagt han ikke kom til å fortsette tråden og da var kanskje noe (om ikke hele?) poenget med tråden borte.

Eller er det jeg som misforstår noe her?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Mbare skrev:
Unnskyld meg, Totte, men hvor henter du det fra at jeg stengte tråden fordi det ikke var noen grunn til å la være?
Fra der du skrev at (sitat) "jeg klarte ikke å se at det var noen grunn til å holde den tråden i livet".

Man kan godt hevde at tråden hadde en pussig, om i det hele tatt noen, retning, men for alle (og det var mange) som syntes den var underholdende var underholdningsverdien grunn nok til å holde den gående. At man finner en tråd meningsløs burde, mener jeg, ikke være grunn i det hele tatt til å stenge den dersom tråden er harmløs nok. Dersom tøysetråder hadde vært i ferd med å overta forumet hadde jeg kunnet skjønne motstanden, men det er de nå engang ikke.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
jan#jan skrev:

OG det er synd om Capp forsvinner .. en trenger folk som kan være med på å holde taket oppe .. ting siger og da trenger en muskler for å holde det oppe....
Han er da ikke borte. Han har bare gått tilbake til sitt normale brukernavn. Så langt jeg kan se så har han vært innlogget senest i ettermiddag. Det er bare hans alias Cappucino som er borte.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
totte skrev:
Mbare skrev:
Unnskyld meg, Totte, men hvor henter du det fra at jeg stengte tråden fordi det ikke var noen grunn til å la være?
Fra der du skrev at (sitat) "jeg klarte ikke å se at det var noen grunn til å holde den tråden i livet".

Man kan godt hevde at tråden hadde en pussig, om i det hele tatt noen, retning, men for alle (og det var mange) som syntes den var underholdende var underholdningsverdien grunn nok til å holde den gående. At man finner en tråd meningsløs burde, mener jeg, ikke være grunn i det hele tatt til å stenge den dersom tråden er harmløs nok. Dersom tøysetråder hadde vært i ferd med å overta forumet hadde jeg kunnet skjønne motstanden, men det er de nå engang ikke.
Jeg tror ikke denne diskusjonen går noe sted?

Poenget mitt var og er at den tråden fikk lov til å leve sitt eget liv i lang tid uten at noen av oss moderatorer grep inn - når det var signalisert at Capp ville starte en ny tråd, samt at denne tråden var blitt opprettet og de siste innleggene i tråden ikke var plagsomt on-topic og den debatten som der begynte hørte mer hjemme her, så jeg ingen grunn til ikke å stenge den tråden. I min verden var det ryddigere fordi det tillot Capp å starte en ny tråd som ikke trengte å være påvirket av det som hadde skjedd i den opprinnelige tråden, denne diskusjonen kunne fortsette her og den opprinnelige tråden ble bevart som den var.

Men, hvis det du egentlig vil vite er: kommer jeg til å stenge tråder fordi det ikke er noen grunn til å la være? Nei, selvfølgelig ikke, og jeg mener bestemt at den aktuelle tråden ikke ble stengt grunnet det og ei heller at jeg har stengt andre tråder av den grunn. Det gjør meg dog litt provosert at du sier at det var beveggrunnen min for å stenge tråden, da det i min verden overhodet ikke var det.

kise

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
20
Nei og nei :'(

Gutta, kan vi ikke hvis vi prøver shikkelig hardt, kanskje klare å gå tilbake til å kranlge om kabler, plugger
spenninger eller kanskje transistor eller rør?

Vedlegg

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.336
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Høvdingen skrev:
jan#jan skrev:

Han er da ikke borte. Han har bare gått tilbake til sitt normale brukernavn. Så langt jeg kan se så har han vært innlogget senest i ettermiddag. Det er bare hans alias Cappucino som er borte.

Det var kjempesmart!

Jeg vil ha to nick jeg også! Nei , tre!

"Rasshøl-tkr" kunne oppføre seg om om han hadde sosiale antenner som du trengte elektronmikroskop for å finne, "Snille- tkr" kunne klage over manglende takhøyde når "Rasshøl-tkr" tok han litt for langt ut, og "tkr" kunne fortsette med sine normale epistler.

Høvding, kunne du ordne det??

mvh

kise

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
20
nei, fisken er fersk,
nei den er ikke fersk
fisken er fersk
nei den er ikke fersk
osv osv..

Redigert: tenkte jeg fikk legge inn et lite hint.

The Gaulish Village often fights among each other when Romans are scarce. This is usually in the form of a fish fight.They don't really mean it and are usually one whole village that supports each other.

The only reason they are fighting is because of the constant bicker between Faulioutomatix and Unhygenix about the state of Unhygenix's unfresh fish or maybe fresh fish.

Vedlegg

Topp Bunn