- Ble medlem
- 16.12.2004
- Antall liker
- 12
Jeg har idag ett anlegg med en middels yamaha surround forsterker som driver senter og bak høyttalere selv. Frontkanalene går til en DP 6.4P effektforsterker. Høyttalerene er patos 402 mk2. Jeg tror at denne komboen har mye mer å gå på hvis jeg får kjørt cd spilleren direkte via en dedikert stereo preamp istedet for å gå via en yamaha rxv 1500 forsterker. Jeg ønsker også å ha mulighet til å velge å bruke surround lyd fra dvd/tv. Jeg har ett styresystem som er fleksibelt når det gjelder styring av rele ir rs232 osv. Er det noen som har feks testet å koble en balansert linjevelger mellom to forforsterkere og effektforsterker. hvis denne kan styres via rele er det genialt. Hvordan blir isåfall lyden.
Ønsker best mulig lyd i stereo. Har også hørt at det finnes stereo preamper som har en såkalt HT/prosessor inngang som ikke går innom volumkontrollen. Da kunne jeg isåfall koblet fra pre out på surround forsterker og inn på denne inngangen og fremdeles bare hatt en volumkontroll i signalgangen.
Håper på tilbakemeldinger
Ønsker best mulig lyd i stereo. Har også hørt at det finnes stereo preamper som har en såkalt HT/prosessor inngang som ikke går innom volumkontrollen. Da kunne jeg isåfall koblet fra pre out på surround forsterker og inn på denne inngangen og fremdeles bare hatt en volumkontroll i signalgangen.
Håper på tilbakemeldinger