Da har jeg hatt Trafomatic Experinece line one her i noen dager, men nå har den dessverre forlatt meg igjen.
Rakk dessverre bare å knipse noen høyst tvilsomme mobilbilder (sjokkerende kamera kvalitet på Note II...)
Grunnen til at den har forlatt meg er ikke fordi lyden ikke falt i smak, for det gjorde den virkelig. Koblet inn i kjeden mellom Transporter/Rega RP 6 og ST85V3 bidro den med etterlengtet varme, klang og "kropp". Dette uten at bassen ble slappere og tyngre slik den ble med Burson. Steroperspektivet ble hakket bredere og instrumenter plasserte seg fint i miksen. Ingen radikal forandring, men akkurat nok til at jeg opplevde en forandring til de bedre i det meste jeg lyttet til.
Så var gleden over, for etterhvert som den varmet seg opp, flyttet mer og mer fokus over til høyre kanal. Et dårlig rør og plutselig stod alle artister i høyre hjørne i rommet og sang for meg. Irriterende. Jeg lyttet fortsatt en del til den, da for å vurdere klang, detaljer, bass etc. enkeltvis. Fortsatt svært fornøyd. Flotte symbaler, stemmer og ikke minst tighte trommer
Moiz vartet, som tidligere, opp med strålende service og jeg leverte den i stad. De skulle se på den, men det virket (utifra tilbudet jeg fikk) at de hadde større tro på at jeg vil trives bedre med en helt ny. Noe jeg sikkert ville, men så var det dette med budsjett igjen også.
I tiden til jeg finner ut hva som skjer med Trafomatic må jeg tenke litt. Prisen på demomodellen var latterlig lav, men hvis den viser seg å være for godt brukt til å bli 100% igjen lydmessig - hva gjør jeg? Jeg fikk en god pris på en helt ny, men da kommer jeg opp i en prisklasse hvor det blant annet ligget en AN M2 Line på brukten, det har vært noen Cary rørforforsterkere i samme prisklasse.
Med andre ord et massivt I-land problem.
For å gjøre det heller verre står nå Heed Obelis Pre + PX her. Noen svært lekre bokser det skal lyttes til snart. Kanskje de er vel så gode?
(de passet i det minste usedvanlig godt ved siden av RP6..)