Kolberg knekket FrP-koden, men

T

Tølper

Gjest
Man bør da kunne gjøre narr av alt.

(Forstår plutselig hvordan det kan virke som om jeg har multippel personlighetsforstyrrelse.)

T

Tølper

Gjest
Jeg må, etterpåklok som få, innrømme at jeg feilleste og overreagerte. Noe som betyr at knutinh fortjener en unnskyldning eller ti.

Sorry, jeg (eventuelt tølper) var en dust!

Mvh

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tølper skrev:
Jeg må, etterpåklok som få, innrømme at jeg feilleste og overreagerte. Noe som betyr at knutinh fortjener en unnskyldning eller ti.

Mvh
Jaja. Egentlig er jo alt Slubbert sin skyld. ;D

Og knutinh bør lese trådene bedre så skjer ikke slikt som dette..

Ingen andre som har problemer med at kursoren hopper opp i hjørnet??

T

Tølper

Gjest
Komponenten skrev:
Tølper skrev:

Mvh
Jaja. Egentlig er jo alt Slubbert sin skyld. ;D

Og knutinh bør lese trådene bedre så skjer ikke slikt som dette..

Ingen andre som har problemer med at kursoren hopper opp i hjørnet??
En idé, slutte å bruke dem?

Forslag, musa di har dårlig batteri ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Musen min har ikke batteri, men ledning.

Spiralis har jeg ikke sett på lenge, nå skjønner jeg hvorfor, slikt kan være veldig frustrerende.. :mad:

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.060
Torget vurderinger
1
Aner ikke helt hva som foregår i denne tråden, men jeg har i alle fall slettet en del innlegg som dreier seg om brudd på Hifisentralens regel 1, og da snakker vi om...folkeskikk! Personangrep og den slags. Hva dette med Slubbert, Antislubbert og Tølper dreier seg om gidder jeg ikke sette meg inn i. Hold dere til trådens tema.

bjornh, moderator

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Komponenten skrev:
Spiralis har jeg ikke sett på lenge, nå skjønner jeg hvorfor, slikt kan være veldig frustrerende.. :mad:
Spiralis er nok på en hardt tiltrengt ferie tenker jeg.

Har dere forresten lest den glimrende kronikken til den tidligere Al-klassekampenjournalisten John Hustad?

http://www.dagogtid.no/nyhet.cfm?nyhetid=1351

Det er ein underleg tanke, og det er det av to grunnar: For det fyrste har Dagbladet alt forsvunne; eg veit ikkje om nokon som tek den avisa særleg seriøst lenger, og for det andre har ho alt stått opp att, men no under namnet Aftenposten.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis er vel sikkert på ferie ja.. og lader opp til kampen mot smilefjesene.

Men maestro forsvant i dragsuget, det var jo dumt. :'(

Der skjedde det igjen... samme når man skal legge inn bilder og ligende og.

Aftenposten er ikke hva den en gang var nei, flere som legger merke til det ja..

Tror rett og slett jeg går og legger meg nå.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
OMF skrev:
Venter fremdeles på denne....

Ellers så synes jeg denne var såpass spesifikk og noe jeg selv reagerer ganske sterkt på, at jeg håper Honkey tar seg tid til å dokumentere denne…

Honkey-Chateau skrev:
1. Når noen med stor innsikt i et eller annet felt konfronterer deg med fakta, trekker du deg med argumenter i retning av at: "dette ønsker jeg ikke å debattere", eller "dette interesserer meg ikke". Hadde du lest litt om helheten rundt de felter du debatterer, kunne det vært av litt større interesse å diskutere med deg.

Mvh
OMF
Objection, Your Honour! :)

Well, Mr Chateau; any comments....?

Hm. Jeg ser og aksepterer at slike påstander bør dokumenteres. Jeg vet at jeg har opplevet 3-4 av dine innlegg på denne måten, men i det havet av tråder og innlegg som ligger her kan det bli en tanke vanskelig å finne dem tilbake. Gi meg en halv time. Om jeg ikke skulle klare å finne dem igjen, lover jeg herved en uforbeholden unnskyldning! :)

Honkey

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Off off topic
Til OMF:
JEg har lest en del av dine innlegg omatt, blant annet en lang og trettende del av klimadebatten, der jeg opplever at faktalinking ikke er det du ønsker mest og forholde deg til, et av eksemplene finner jeg her:

--------------------------------------------------------------------------------
Sitat fra: Honkey-Chateau på mai 11, 2008, 18:00:21
Noe sier meg at denne diskusjonen mellom oss to har kommet til en slags avslutning, omf; dette er vel relativt far out, slik jeg opplever det. Hva angår klimaet har vi allerede en sak mellom hendene. Så er det fullt lovlig å stappe hodet i sanden. Om du velger å se opp, kan jeg foreslå et par boktitler for deg.

Honkey

Taker for tilbudet, men prioriterer nok ikke tid til å lese bøker av den typen nå.

etc...

Ettersom jeg innser at dette er et litt for svakt eksempel, velger jeg å krype til korset, da jeg (slik jeg selv beskylder deg for) ikke kan sette av nok tid til å dokumentere mine påstander.
Ergo ber jeg på det mest ydmyke om unnskyldning for mine ikke dokumenterbare påstander, erklærer dem herved døde og maktesløse, og håper på en fortsatt saklig debatt.

OK. Back to topic, gentlemen!

Honkey

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.713
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei Honkey!

Den er grei! ;D
Tok meg litt nær av påstanden da jeg har prøvd å argumentere saklig og også forsvart synspunkter som jeg ikke alltid er helt enig med - spesiellt ikke i en så polarisert diskusjon som det blir her!

Klimadebatten er vanskelig, og det blir til tider linket til så mye informasjon at jeg ikke kan prioriterer å gå igjennom all det stoffet (selv om det trolig hadde vært langt bedre bruk av tiden enn disse evinnelige politiske kranglene)

Eller driver jeg for morroskyld (og for å forsvare min uskyld) og skriver et lite "OMFs politiske manifest"....er ikke så lett å få tankene ned på papiret, men det kommer....jeg tror "mitt land" hadde vært et godt land å leve i! For alle!

Mvh
OMF

K

knutinh

Gjest
Jeg beklager og trekker tilbake alle mine poster på forrige side.

-k

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det går helt klart en vekkelse over HiFi-menigheten for tiden.

Skal det fortsette slik må jeg dra igang en muslimdebatt. ;D

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
FREMTIDEN LYS FOR LIBERALT TENKENDE

Dagens meningsmåling hvor de borgerlige (H+FrP) ligger over de rødgrønne er festlig lesning. Stoltenberg virker svett for tiden. Er det global oppvarming?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.060
Torget vurderinger
1
Kanskje Global Tilbakekobling.

G

Gjestemedlem

Gjest
FREMTIDEN LYS FOR LIBERALT TENKENDE: Norweigian har billige billetter

BBking skrev:
Dagens meningsmåling hvor de borgerlige (H+FrP) ligger over de rødgrønne er festlig lesning. Stoltenberg virker svett for tiden. Er det global oppvarming?
I slike situasjoner er det betryggende å vite at H+FrP ikke er en aktuell regjeringskonstellasjon.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Jet gleder meg til å se Siw slite med å holde disse galluptallene. Stadig en mikrofon og spørsmål om hvorfor oppslutningen faller.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.713
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14

Gjestemedlem skrev:
BBking skrev:
I slike situasjoner er det betryggende å vite at H+FrP ikke er en aktuell regjeringskonstellasjon.
Kunne vært interessant å høre hva Gjestemedlem mener om regjeringsdannelse om disse meningsmålingene holder seg til valget...?

(Og skal man være helt korrekt - så hadde vel FRP alene mer enn regjeringspartienen...)

mvh
OMF

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.339
Torget vurderinger
1

OMF skrev:
...
Kunne vært interessant å høre hva Gjestemedlem mener om regjeringsdannelse om disse meningsmålingene holder seg til valget...?

(Og skal man være helt korrekt - så hadde vel FRP alene mer enn regjeringspartienen...)

mvh
OMF
Min personlige oppfatning er at det ville være politisk selvmord for Høyre å inngå i en flertallsregjering kun med FrP, uten noen til venstre for seg, når FrP er betydelig større enn Høyre.

mvh
KJ

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

KJ skrev:
Min personlige oppfatning er at det ville være politisk selvmord for Høyre å inngå i en flertallsregjering kun med FrP, uten noen til venstre for seg, når FrP er betydelig større enn Høyre.

mvh
KJ
Og min oppfattning er at det klarer Høyre aldeles på egenhånd. De har blitt nesten usynlige i det politiske bildet, og sliter med en svak leder, samtidig som dyktige folk på lokalt plan forsvinner til Frp.

Det siste utspillet til Kristin C. om fri innvandring gjør det nok ikke bedre vil jeg tro.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja hva i alle dager går det av henne, snakk om gavepakke til Frp. Når man kjenner situasjonen i dag og hører slikt som dette kan man jammen lure på hvilken verden hun lever i.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Komponenten skrev:
Ja hva i alle dager går det av henne, snakk om gavepakke til Frp. Når man kjenner situasjonen i dag og hører slikt som dette kan man jammen lure på hvilken verden hun lever i.
Det er ikke gettotendenser på Oslo Vest vet du.

Det er noe med virkelighetsoppfattelsen til mange politikere. Det virker som om de kun vandrer rundt i sin egen verden, kun omgitt av kolleger. Andre mennesker ser de kun fra en eller annen talerstol.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.339
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
...
Det er ikke gettotendenser på Oslo Vest vet du.

Det er noe med virkelighetsoppfattelsen til mange politikere. Det virker som om de kun vandrer rundt i sin egen verden, kun omgitt av kolleger. Andre mennesker ser de kun fra en eller annen talerstol.
Herifra, i fra gettoen i Oslo Nord-Øst, så er jeg prinsippielt sett ening med Kristin C. Reservasjonene mine ift. prinsippene er knyttet til de kulturelle, praktiske og politiske sidene av saken, men like full prinippielt sett enig.

mvh
KJ

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det er legitimt å ønske seg flere innvandrere til landet, men det betinger at man har satt seg inn i hvilke konsekvenser det vil ha for landet.

I Berlin er 80% av alle vanekriminelle (mer enn 10 dommer) innvandrere. 35% av småbarn under 2 år er innvandrerbarn.

Die ungelöste Integration von Zuwanderern ist das gefährlichste soziale Problem in Deutschland

Hadde trygdeordningene våre vært avviklet kunne man hatt fri innvandring. Da ville kun de som var ute etter jobb kommet hit, mens de som kun er ute etter å utnytte naive saksbehandlere hadde uteblitt.

S

Slubbert

Gjest
Clemets uttalelser transenderte realpolitikken, hvor rådende sosialdemokratisk konsensus umuliggjør bevegelsesfrihet over landegrensene. Prinsipielt sett har hun imidlertid helt rett, naturligvis bør enhver ha mulighet til å flytte og tjene sitt livsopphold hvor enn han eller hun ønsker, nasjonalstatenes grenser er kunstige og destruktive. Menneskers frihet til å flytte dit de vil bør være et langsiktig mål, Clemet vinner igjen poeng hos undertegnede her. Dessverre mangler partiet Høyre flere visjonærer som henne. Nasjonalistiske tradisjoner er en uting, innvandring er egentlig udelt positivt men blir gjennomført på feil vis. Allikevel er en liberal innvandringspolitikk langt å foretrekke foran nasjonalistiske skylapper.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.339
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Det er legitimt å ønske seg flere innvandrere til landet, men det betinger at man har satt seg inn i hvilke konsekvenser det vil ha for landet.

I Berlin er 80% av alle vanekriminelle (mer enn 10 dommer) innvandrere. 35% av småbarn under 2 år er innvandrerbarn.

Die ungelöste Integration von Zuwanderern ist das gefährlichste soziale Problem in Deutschland

Hadde trygdeordningene våre vært avviklet kunne man hatt fri innvandring. Da ville kun de som var ute etter jobb kommet hit, mens de som kun er ute etter å utnytte naive saksbehandlere hadde uteblitt.
Norske trygdeordninger er i dette perspektivet noe av det minst problematiske, nordmenns gjennomsnittlige kulturelle selvtillit derimot ... liknende utfordringer gjenspeiles også på det institusjonell planet.

mvh
KJ

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg vet ikke hvordan det er med den nasjonale selvtilliten andre steder i Europa, men problemene med økende innvandring fra Asia / Afrika lar seg ikke lenger fornekte.
For meg virker det jo opplagt og logisk at tar man imot flere enn man har kapasitet til å ta vare på, får man problemer. Det er vel dette man ser demonstrert i praksis i disse dager i Norge. Det er vel også dette man erfarer i resten av Europa. Empiri er en fin ting.

K

knutinh

Gjest
http://www.stemdlf.no/
DLF arbeider for å:
  • Redusere skatte- og avgiftsnivået
  • Øke frihandelen
  • Forenkle lovverket
  • Avvikle byråkrati og skjemavelde
  • Avvikle støtte- ordninger til næringslivet
  • Avvikle støtte- ordninger til særgrupper
  • Avvikle restriksjoner på innvandring