Høyttalere Koble sub til ECI-3

roesok

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
1.113
Antall liker
74
Har en Electrocompaniet ECI-3. Til denne er koblet et par Audio Physic Yara II Evolution. Fungerer bra det, men blir litt tynt i bassen. Har derfor tenkt på muligheten å legge til en sub. Ser bak på forsterkeren en rca-tilkobling merket OUT. Kan den brukes, eller er det andre løsninger?
ECI 3_enl.jpg
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.085
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ja, det går bra. Signalene på OUT (og de balanserte Right og Left Output) reguleres i takt med volumet til høyttalerne.

Alternativt kan du bruke høynivåtilkoblinger på suben, hvis du har slike.
 

roesok

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
1.113
Antall liker
74
Takk for svar. Har fått litt forskjellige tilbakemeldinger. I tillegg til disse et par meldinger. Den ene sier om OUT at: "Det der er ingen subkobling, men en opptaksutgang." Den andre melidingen sier "Ja, legg til 2 subber."


Jeg tenkte følgende. Bruke høyttalerkablene som de er fra forsterker til høyttalerne, så RCA kabler til en aktiv subwoofer. Går det?
Still confused, but on a higher level.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.085
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Takk for svar. Har fått litt forskjellige tilbakemeldinger. I tillegg til disse et par meldinger. Den ene sier om OUT at: "Det der er ingen subkobling, men en opptaksutgang." Den andre melidingen sier "Ja, legg til 2 subber."


Jeg tenkte følgende. Bruke høyttalerkablene som de er fra forsterker til høyttalerne, så RCA kabler til en aktiv subwoofer. Går det?
Still confused, but on a higher level.
Ingen grunn til å være confused.

REC 1 og REC 2 er utganger med fast volum, og disse skal brukes hvis du skal gjøre analoge opptak. OUT har variabelt utgangsvolum, og skal brukes hvis du skal koble på et eksternt effekttrinn eller en aktiv sub. Bruk begge utgangene på OUT - både L og R - nårt du kobler til suben.
 

Gurba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2014
Innlegg
345
Antall liker
86
Noen subber, bl.a. eldre SVS'er, har høynivå inngang med filter så du siler bort de laveste frekvensene. Dette gjør at forsterker får mindre å jobbe med, høyttalerne slipper de dypeste tonene og du får mindre sjanse for kanselleringer mellom sub og høyttalere. Dette regner jeg med er som å banne i kirken blant de med gullører, men jeg har prøvd det selv og hos meg fungerte det utmerket. Men jeg har hverken dyrt anlegg eller gullører. :)
 
Topp Bunn