Forsterkere Koble forforsterker til integrert forsterker?

ninjajar

Medlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3
Hallo!

Er det mulig å koble en forforsterker til en integrert forsterker?
Mer spesifikt skal jeg koble en Classé CP-35 (pre) til en Exposure 3010s2 (integrert).
Preampen har ingen preout, og den integrerte har ingen "pre in".

Grunnen til at jeg gjør dette er for å gjøre litt feilsøking på Classé preampen.

Har prøvd å Google, uten hell.

Mvh

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Antall liker
19.244
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Tape Out fra Classe til en linjeinngang på Exposure burde vel gå fint?

M

MORNING STAR

Gjest
hei ninjajar.

Litt risiko med det du tenker prøve på, spesielt for den Exposure.
Jeg vil ikke anbefale, fordi utstyrer er jo ikke i den rimelige sorten.
Men koster utstyret lommerusk for deg så la gå.
Skulle du likevel ta risk, så holde deg på lavt volum på Exposure siden, og lytt nøye på høyttalere om det generes snerr.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
det går helt fint.
du får et ekstra forforsterkerledd (noe som i høyeste grad er unødvendig dersom begge trinnene er aktive), men ingenting blir ødelagt om du er forsiktig og ikke overstyrer når du setter volum.
koble utgang på preamp inn på en av linjeinngangene (f.eks. cd, tape eller whatever) på integrert forsterker.
start med begge volumhjulene på null.
skru opp volum på int. forst. til kl 9.
skru forsiktig preampen oppover til du hører lyd.
prøv deg frem til du føler at du har riktig gain.
volumknotten på forforsterkeren brukes da på vanlig måte til å styre hvor høyt du vil spille.
riktig gain har du hvis volum på den integrerte forsterkeren settes fast slik at du kan skru preampen opp til kl 12 og oppnå "normalt høyt" lydnivå.

ninjajar

Medlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3
det går helt fint.
du får et ekstra forforsterkerledd (noe som i høyeste grad er unødvendig dersom begge trinnene er aktive), men ingenting blir ødelagt om du er forsiktig og ikke overstyrer når du setter volum.
koble utgang på preamp inn på en av linjeinngangene (f.eks. cd, tape eller whatever) på integrert forsterker.
start med begge volumhjulene på null.
skru opp volum på int. forst. til kl 9.
skru forsiktig preampen oppover til du hører lyd.
prøv deg frem til du føler at du har riktig gain.
volumknotten på forforsterkeren brukes da på vanlig måte til å styre hvor høyt du vil spille.
riktig gain har du hvis volum på den integrerte forsterkeren settes fast slik at du kan skru preampen opp til kl 12 og oppnå "normalt høyt" lydnivå.
Takker! Dette skal jeg prøve ut :)

Topp Bunn