Knivstikking i Brugata!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Interessant poeng med tanke på vår opplevelse av risiko.

Hvem er mest redd for vold fra fremmede? Gamle damer!

Hvem er mest utsatt for vold fra fremmede? Unge menn!

Hvor langt ned på lista over de vanligste årsakene til skade og død kommer denne volden?

Et godt stykke, for å si det sånn...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
ErosLoveking skrev:
Kompo, du vet at sjansen for å bli ihjælkjørt av en ravende full polakk kan være større, enn å få en sinnslidende gærning med kniv på gata etter seg? Det siste jeg har hørt, er at 1 av 10 sjåfører som blir stoppet med promille i trafikken er av polsk herkomst. Endel av de kjører dårlig skodde trailere også. Tror ikke refleks eller airbag holder i et sånt møte. Du får se deg for, grisgrendte vestlandet trenger ikke å være noe sikrere må du tro........
Er så smale veier her at trailerne holder seg unna... noen fordeler er det jo med å bli totalt nedprioritert på veifronten og... ;)

Ellers er det jo sjelden noen fornuftig sammenheng mellom det man er redd for og det som utgjør størst fare. Mange er redde for å fly selv om risikoen for å bli utsatt for en ulykke i trafikken er mye større.

Når det kommer til vold fra fremmede og hvem som er mest redd for dette er det vel og en viss sammenheng med hvilke muligheter man har til å forsvare seg. En gammel dame har lite å stille opp med, en ung mann er vel den som har størst sjanse til å forsvare seg eller mulighet til å springe sin vei.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Komponenten skrev:
ErosLoveking skrev:
Kompo, du vet at sjansen for å bli ihjælkjørt av en ravende full polakk kan være større, enn å få en sinnslidende gærning med kniv på gata etter seg? Det siste jeg har hørt, er at 1 av 10 sjåfører som blir stoppet med promille i trafikken er av polsk herkomst. Endel av de kjører dårlig skodde trailere også. Tror ikke refleks eller airbag holder i et sånt møte. Du får se deg for, grisgrendte vestlandet trenger ikke å være noe sikrere må du tro........
Er så smale veier her at trailerne holder seg unna... noen fordeler er det jo med å bli totalt nedprioritert på veifronten og... ;)

Ellers er det jo sjelden noen fornuftig sammenheng mellom det man er redd for og det som utgjør størst fare. Mange er redde for å fly selv om risikoen for å bli utsatt for en ulykke i trafikken er mye større.

Når det kommer til vold fra fremmede og hvem som er mest redd for dette er det vel og en viss sammenheng med hvilke muligheter man har til å forsvare seg. En gammel dame har lite å stille opp med, en ung mann er vel den som har størst sjanse til å forsvare seg eller mulighet til å springe sin vei.
Ikke alle polakker kjører tungtransport heller. Er vel en og annen som fikser bad og slår opp plank for en skattefri penge borte hos dere også tenker jeg. Som sagt, refleks hjelper lite, når polski-snekkern sladder rundt med 2,3 i promille. Huff nå skal jeg ikke nøre opp om mer frykt. ;)

Når det gjelder blind vold osv.
Er av den oppfatning av svært mye av den såkalte blinde volden har en forhistorie (sier ikke at blind uprovosert vold ikke eksisterer.) Bruk hue er mitt beste tips. De områdene jeg skyr mest i Oslo er bondetamp-stedene på Karl Johan, blingbling koka-sjampisstedene i Rosenkrantzgate og testoseron fjortissjappene i Kirkegata. Bare noen jævla høl av noen utesteder uansett. (wotg kan kanskje fortelle mer om det??) Vestkanten/Majorstua er ikke "my cup of tea", glatt og kjedelig. Østkanten er langt mer romslig, levende og folkelig. ;)
Prostituerte, knarkere, uteliggere og tiggere. Disse folka passer stort sett sin egen business (rent bortsett litt pågående Nigerianere) og er vel mer til visuell sjenanse for enkelte. ::)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
[Vann på mølla modus]Det er fristende å anta at det er asylmottak i Alta også, men det skal jeg ikke skrive. Hehe. [/Vann på mølla modus]
;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
oddgeir skrev:
[Vann på mølla modus]Det er fristende å anta at det er asylmottak i Alta også, men det skal jeg ikke skrive. Hehe. [/Vann på mølla modus]
;D
Får qoute deg da, så du ikke trekker den om noen timer, som du gjorde sist. ::)

Tråden har jo forøvrig vært overraskende lite fokusert på rase for engangs skyld, så du får skynde deg å søple litt i de sene timer.

Tørr du å gå på Teddys femti-års dag i morra da Oddgeir? Ligger jo i farlige Brugata. ;)

Here we go again.........
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/11/01/552322.html

Edit: Vil forresten skyte inn at for de rammede og tilskuere til knivgalskapen i Brugata, så er det selvsagt alvorlig. Raljerer bare litt fordi jeg mener at verden og livet ikke er fullt så farlig som mange vil ha det til. Kall meg gjerne blåøyd, men kalorier på frykt gidder jeg ikke å bruke (Derfor jeg begynner å bli feit?? :p )

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det var ment som en spøk eros, det skjønte du. Den forrige sletta jeg fordi jeg ikke ønsket mer personangrep.

Jeg jobber 150 meter fra Teddys, og er der ofte. Det må være lov å være redd for hvordan dette eksperimentet skal ende, er ikke du?

Kommer nok en tur i morgen ja. Kanskje vi snakkes. Jeg er helt tam. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
oddgeir skrev:
Det var ment som en spøk eros, det skjønte du. Den forrige sletta jeg fordi jeg ikke ønsket mer personangrep.

Jeg jobber 150 meter fra Teddys, og er der ofte. Det må være lov å være redd for hvordan dette eksperimentet skal ende, er ikke du?

Kommer nok en tur i morgen ja. Kanskje vi snakkes. Jeg er helt tam. ;D
Til en "forandring" så jobber jeg i morra, så du slipper bråk med meg. ;) ;) ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
9.105
Torget vurderinger
0
Ja jeg tror de har mottak i Alta, men disse her var norske, gamle kjente av politiet alle de tre involverte. Åpner selvsagt for at det kan ha vært noe samisk etnisitet innbaldet innblandet men det vet jeg ikke. :-\

Det er jo også litt interessant at du i 20 års alderen er "gammel kjenning" av politiet?! Hvor er det berømmelige barnevern og øvrig sosialt hjelpeapparat? Vet det er avsporing men noen burde ha gjort noe for endel år siden for å unngå at en 20 åring er "gammel kjenning"!

Forøvrig er jo Alta litt Texas. Det må jo være noen her som husker episoden fra noen år tilbake som ga opphav til følgende slagord: " Alta Hotell, alltid et hode foran!" :eek:

Episoden fra Nord Trøndelag involverte dog en 15 år gammel innvandrer av "annen hudfarge". Så Oddgeir kan sikkert si: "Hva var det jeg sa!" ::) Så må det jo være lov å spørre om det ikke er noen i "mottaksapparatet" som forteller nyankommne at: " Sådan gjør man ikke her i landet!"

Jeg begynner å lure på om vi har system for å lære flyktininger o.a. de mest elementære "kjøreregler" i vårt samfunn?? Det er kanskje på høy overtid at vi får det.

Edit:
Tyrkleif som var for god til å slettes. ;D Ble derfor bare gjennomstreket.

Topp Bunn