Høyttalere Knøttliten subwoofer til Klipsch RB-51

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Skal kun brukes på lavt lyttevolum, og hovedsaklig til musikk (jazz, country, rock).

Har falt ned på tre valg av subwoofere:
1) Audio Pro Addon C-sub
2) REL TZero
3) Velodyne Microvee

Av de har jeg kun prøvvd 1) hjemme i mitt oppsett. Den låt egentlig bra , etter mitt syn. Den er oppgitt å gå litt lavere i frekvens enn de andre, og billig er den og.... Er det noe å hente på å heller gå for for et av de to andre alternativene, eller blir det mye det samme hva jeg velger?
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.712
Antall liker
11.164
Torget vurderinger
2
Klipsch behøver lynraske sub'er. Det betyr kraftig motor (stor magnet) og stivt oppheng i kombinasjon med høy effekt.

Velodyne Microvee vil være et godt valg.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: pp

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Velodyne Microvee ble testet i Lyd og Bilde januar 2008, prisen var da 6.998,-. Senere ser prisen ut til å ha steget betydelig. Neby selger nå en demoversjon til 7.995,- (ordinær pris 11.595,-). Hvor lenge den har vært brukt til demo vites ikke. Får håpe det ikke er i 12 år...? Kan jo alltids hende. Ellers finner jeg ingen nye eksemplarer til salgs, men ser at det visstnok kommer en ny MKII-versjon i år.
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Jamo SUB800 / Mirage MM-6?
 
H

Hifibasillen

Gjest
XTZ Sub 8.17 kan være verdt en titt, liten kar med stor kraft, hatt 10.17 og 12.17 begge edge varianter og disse gir magiske resultater prisen tatt i betraktning.
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Trenger ikke så stor kraft, bare musikalitet, kjapp respons og at den "forsvinner" i lydbildet. Skal optimalt sett kun merkes når jeg slår den av. Tror nok Velodyne Microvee er det beste alternativet. Men vil vente til MKII-versjonen er klar. Audio Pro Addon C-sub går an å leve med som et rimelig - og midlertidig - alternativ.
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Se gjerne på en (eller 2!) av Klipsch sine egne subwoofere, tidligere serie (sw12) imponerte meg på kjapphet ihvertfall. Xcell her inne skryter av de små jamo (by klipsch). Om du er fornøyd med ditt alternativ 1, som du har hørt, så har du det ikke travelt ;)
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Skulle gjerne hatt 12 tommer fra Klipsch... Men har ikke plass dessverre. Addon C-sub er B23xH25xD23, og er godt innafor. Kan være litt større, men ikke mye dessverre 😢
 
H

Hifibasillen

Gjest
Tja har vel kanskje et par fra Monitor Audio, hatt en fra Bronze serien men husker ikke dim på denne, litt googling så finner du nok kandidater fortløpende.
 
Topp Bunn