Klubbkveld hos Jamakr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.617
    God helg JM, og gratulerer med overstått !🎈🥳🙂
    Ble veldig bra. Og, den rimelig lokale - for deg - gitarist Marius Melleby er en meget bra og allsidig kar. Har et studio på Fornebu hvor de mest "rockete" låtene på albumene er innspilt. Trivelig er han også.
    Mvh

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    19.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hei JM, var det deg jeg nettopp kjørte forbi?
    -Hvor er du nå?

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.617
    OAS medlemmer inviteres til sommer treff på Nesodden lørdag 8de august fra kl 15.
    Detaljer kommer i egen e-mail.
    Mvh
    JMK

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.617
    Nå er det faktisk mulig og gå inn på YouTube og spille av Lovise AK sin nyeste video - tål meg ikke mål meg.
    God fornøyelse - og ettertanke...
    Mvh

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.617
    Nå nærmer sommertreffet for medlemmer av OAS seg veldig... I morgen er det meldt om mat og tradisjonell dessert. Variert drikke kan påregnes. Det er unødvendig og fylle vommen med mat før ankomst...
    Undertegnede har i dag fått en ny levering av utstyr via importør AUDIOPLUSS - og jeg må nesten melde at det virker som lyden i anlegget nå er meget klar for å motta sakkyndig vurdering i morgen.
    sub.jpg

Et bilde for å antyde hva det går i - samtidig som det også er gjort noen ikke like synlige endringer inne..
    Det er vel i og for seg plass til noen etternølere om de finnes også.
    Mvh
    JMK

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.617
    anlegg 080826.jpg

Slik ser "hovedanlegget" ut i dag. Jeg liker både fargene og lyden. Gleder meg til å få kommentarer og innspill fra OAS'ere i dag.
    Skulle noen få Tandberg abstinenser, skal jeg nok få noen av de anleggene i gang også. Nok en gang - velkommen! Også, spontant oppmøtende etternølere vil være det. Mvh JMK

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    19.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    OAS-sommerfest på Nesodden – lyd, latter og litt for god servering

Sommerfest hos Jamakr på Nesodden har etter hvert blitt en særdeles hyggelig OAS-tradisjon – og det skal vi være veldig glade for. For maken til vertskap, selskap og generell trivselfaktor skal man lete veeeeldig lenge etter.

Vi var rett under dusinet lydentusiaster som benket oss fra klokken 15 og holdt det gående til de sene timer. Og sånn må det nesten være når begrepet sommerfest skal tas på alvor. Nydelig mat, spesiallaget iskrem (med bistand fra @Powerpoint ) og flytende akustikkbehandling i såpass mange valører at selv den mest kresne audiofil kunne finne riktig «matching».

På lydfronten hadde det også skjedd ting. En stor ting! Estelon Aura hadde fått seg en lekekamerat fra samme familie – og selvfølgelig i matchende hudfarge. En solid subwoofer med 2 x 12-tommere, én aktiv og én passiv, som viste at selv svært veloppdragne Estelon-høyttalere kan ha godt av litt voksenhjelp i kjelleren.

Aura skal man forøvrig ikke la seg lure av. De ser slankere og mer beskjedne ut enn de egentlig er, men under den elegante fasaden skjuler det seg en aldri så liten råtass av en kraftkar. Med støtte fra den nye bassen, og foret med godsaker fra Ypsilon, dCS og Thales, var det bare å synke ned i stolen, nikke anerkjennende og erkjenne at finish line begynner å komme faretruende nær.

Det er selvfølgelig en risikosport å skrive slikt i OAS. Før man vet ordet av det har noen oppgradert strømforsyningen, byttet tre kabler og bestilt en platespiller fra en japansk konstruktør ingen andre har hørt om.

En stor takk til Jamakr – på vegne av OAS, Nesodden Kommune og, i mangel av noen med større fullmakt, Kongeriket Norge – for et fantastisk arrangement og et imponerende engasjement.

Den eneste alvorlige blemmen denne kvelden var meg sjæl. Jeg klarte nemlig ikke engang å forevige verten og tre, fire andre. Helt utilgivelig.

Forhåpentligvis var det noen andre som hadde bedre kontroll på kameraet enn meg. 😁🍷🎶

Sommerfest 2026-08-08 Jamakr_Nesodden1.jpg
    Sommerfest 2026-08-08 Jamakr_Nesodden2.jpg

Sist redigert:

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.617
    OAS-sommerfest på Nesodden – lyd, latter og litt for god servering

Sommerfest hos Jamakr på Nesodden har etter hvert blitt en særdeles hyggelig OAS-tradisjon – og det skal vi være veldig glade for. For maken til vertskap, selskap og generell trivselfaktor skal man lete veeeeldig lenge etter.

Vi var rett under dusinet lydentusiaster som benket oss fra klokken 15 og holdt det gående til de sene timer. Og sånn må det nesten være når begrepet sommerfest skal tas på alvor. Nydelig mat, spesiallaget iskrem og flytende akustikkbehandling i såpass mange valører at selv den mest kresne audiofil kunne finne riktig «matching».

På lydfronten hadde det også skjedd ting. En stor ting! Estelon Aura hadde fått seg en lekekamerat fra samme familie – og selvfølgelig i matchende hudfarge. En solid subwoofer med 2 x 12-tommere, én aktiv og én passiv, som viste at selv svært veloppdragne Estelon-høyttalere kan ha godt av litt voksenhjelp i kjelleren.

Aura skal man for øvrig ikke la seg lure av. De ser slankere og mer beskjedne ut enn de egentlig er, men under den elegante fasaden skjuler det seg en aldri så liten råtass av en kraftkar. Med støtte fra den nye bassen, og foret med godsaker fra Ypsilon, dCS og Thales, var det bare å synke ned i stolen, nikke anerkjennende og erkjenne at finish line begynner å komme faretruende nær.

Det er selvfølgelig en risikosport å skrive slikt i OAS. Før man vet ordet av det har noen oppgradert strømforsyningen, byttet tre kabler og bestilt en platespiller fra en japansk konstruktør ingen andre har hørt om.

En stor takk til Jamakr – på vegne av OAS, Nesodden Kommune og, i mangel av noen med større fullmakt, Kongeriket Norge – for et fantastisk arrangement og et imponerende engasjement.

Den eneste alvorlige blemmen denne kvelden var meg sjæl. Jeg klarte nemlig ikke engang å forevige verten og tre, fire andre. Helt utilgivelig.

Forhåpentligvis var det noen andre som hadde bedre kontroll på kameraet enn meg. 😁🍷🎶

Tusen takk for tilbakemelding og omtale!

Satt akkurat og lurte litt på å skrive noen ord om opplevelsen av å ha OAS'ere på besøk, og litt nærmere om det du omtaler som nærmere "finish line".

Må si at det er så hyggelige mennesker som kommer på besøk i en slik anledning at jeg innser at jeg savner å møtes litt hyppigere. Og, flere var med i tankene og sendte meldinger om at de gjerne skulle vært med. Så en stor takk til de som tar turen og lager dette til en spesiell opplevelse.

Også en takk til importør ADUDIOPLUSS og Estelon som på min forespørsel bare for noen uker siden svingte seg rundt og klarte å produsere et eksemplar av denne suben som er laget spesielt for høyttalersettet jeg har (og til Estelle stativhøyttalerne) - dette til tross for delvis ferieavvikling for viktige involverte.

Jeg har hatt en viss interesse for musikk, lyd og "HiFi utstyr" en god stund. Jeg regner Tandberg TR-200 som oppstart. Det er lenge siden... Jeg ser at denne tråden også har eksistert en stund, den ble opprettet av OAS kamerat etter et treff hos meg tilbake i 2012. Siden den gang har det vært en del utstyr inn og ut, og det var det visst før 2012 også....

"Finish line" eksisterer nok - ikke forstått som at lyden ikke kan bli bedre - men, på et eller annet tidspunkt så er man så fornøyd at det er ikke store endringer på gang. Særdeles skrivefør OAS'er i muntlig passiar med undertegnede i går - "dette er den beste lyden jeg noen gang har hørt hos deg". Det er jeg enig i - og det faktisk med god margin. Har slike "bedre enn før" opplevelser også vært her før? Jada - mange ganger. Men, det nærmer seg nok noe som aldrende ører ikke trenger å endre så mye på. Det er også noen Siltech kabler som er anvendt denne gang - og det vil nok skje litt mer i den retningen. Litt om gangen - det haster ikke veldig.

090826.jpg

Hva er det så en slik "boks" (jeg synes den er pen) - gjør? Teknologisk er jeg en noldus angående HiFi - egentlig aldri interessert meg i hardware. Jeg er opptatt av hva jeg hører. Og, her skjer det "mer av alt". En del kjent musikk avslører lyd jeg aldri visste var til stede nedover - men, det frigjør også mellomtone og jeg vil diskant. Det hele blir "tydeligere" og dert er kjapt og kontant - men enn noen gang. Det liker jeg godt. I sweet-spot fungerer bass nå meget bra i mine ører. Beveger man seg rundt i rommet så er det lettere å forstå at her er det store krefter ute og går - og det blir litt mer "boom" når man ikke sitter sentrert i forhold til oppsettet. Leverandør ønsker å justere den når den er spilt om lag 200 timer - den skal visst bli bedre. Tar i mot det.

De som ser nøye ser at det ikke er original spikes på Aurusen - og jeg kommer nok til å få satt RiZE! føtter på 'talerne også - når jeg finner overganger som passer.

Tja det var nok de første inntrykkene. Og, jeg må si jeg føler litt gammel boblende glede / entusiasme igjen - som jo skyldes opplevelse av god og fengende lyd som berører.

Mvh
    JMK

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.617
    Når man skriver litt før man egentlig er våken, så kan det jo snike seg inn noen leifer...

Estelon har stativ høyttalere - og de heter Aurelia (selv om jeg hadde et godt annet navneforslag lenger opp...).

For føtter til mine Estelon Aura høyttalere så er det Critical Mass - Rize som skal på. Har de liggende, men mangler overgang...

Rent ellersmessig kan jeg jo også stave AUDIOPLUSS riktig, bare slik for sikkerhetsskyld..

Mvh
    JMK

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    4.343
    @Grumpy og verten @Jamakr har egentlig sagt det meste:

Nydelig mat, fantastisk iskake fra søsteren til @Powerpoint, hyggelig prat og spennende lyd.

Estelon er estetisk og lydmessig helt i toppskiktet, og anlegget har nok fått et ekstra løft med den nye sub-en. Det gjenstår fintuning, men bassen er både tight og detaljert. Lenger oppover står stemmer fram på magisk vis, og instrumentene er godt definert i lydbildet. Anlegget har en noe lysere klang enn hva jeg en vant med fra Ayre og PMC, men uten skarphet. Dette er den beste lyden jeg har hørt i denne stua. Spennende! Så sees vi kanskje neste år? 🥳🎉

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.617
    @Grumpy og verten @Jamakr har egentlig sagt det meste:

Nydelig mat, fantastisk iskake fra søsteren til @Powerpoint, hyggelig prat og spennende lyd.

Estelon er estetisk og lydmessig helt i toppskiktet, og anlegget har nok fått et ekstra løft med den nye sub-en. Det gjenstår fintuning, men bassen er både tight og detaljert. Lenger oppover står stemmer fram på magisk vis, og instrumentene er godt definert i lydbildet. Anlegget har en noe lysere klang enn hva jeg en vant med fra Ayre og PMC, men uten skarphet. Dette er den beste lyden jeg har hørt i denne stua. Spennende! Så sees vi kanskje neste år? 🥳🎉
    Takk for innspill og omtale.
    Er godt fornøyd allerede. LittTuning over tid, kan nok løfte det hele videre. Mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn