Klubbkveld hos Jamakr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Har ikke klart å finne ut om jeg gleder meg til at DP skal gi ut album med coverlåter. Det virker vel .... tja?
    Men, det kommer vel om ikke så veldig lenge - og da blir det nok hanket inn.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Har ikke klart å finne ut om jeg gleder meg til at DP skal gi ut album med coverlåter. Det virker vel .... tja?
    Men, det kommer vel om ikke så veldig lenge - og da blir det nok hanket inn.
    Mvh
    JMK
    I mellomtiden kan du jo hygge deg med denne videoen fra DPs glansdager, analysert av Elisabeth Sharoff.
    Husk å ha på solbriller ;)

     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    I mellomtiden kan du jo hygge deg med denne videoen fra DPs glansdager, analysert av Elisabeth Sharoff.
    Husk å ha på solbriller ;)

    På bare om lag 30 minutter, så var jo dette på grensen til at jeg kunne ikke sagt det bedre sjøl...

    Apropos Child in time - eller kanskje litt i ytterkanten? På lørdag tenker jeg det blir premiere på nok en musikkvideo fra albumet "Tapre barn". Denne gang på den avsluttende og oppsummerende låt på tema konseptalbumet. Låten er naturligvis "Mosaikkbarn". Igjen Erlend Sæverud i toppform etter min mening. Vent og se.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Antakelig litt mer til DP temaet enn kommentaren over.
    DP 300921 (2).jpg

    Vinyl og kaffe er også en grei kombinasjon noen ganger.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Her er gamlekara i storslagen form, Verona 2011


    Steve Morse er jo helsikes god gitarist, men det mest gledelig er at Roger Glover får vist hvilken eminent bassist han er.
    Ian Paice er en klippe på slagverket. Ian Gillan koser seg skikkelig på scenen. Mannen på tangenter hvis navn jeg ikke kjenner er høyt og lavt.
    Jeg har vært i det amfiteateret i Verona, men skulle gjerne hatt med meg dette i 2011.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Her er gamlekara i storslagen form, Verona 2011


    Steve Morse er jo helsikes god gitarist, men det mest gledelig er at Roger Glover får vist hvilken eminent bassist han er.
    Ian Paice er en klippe på slagverket. Ian Gillan koser seg skikkelig på scenen. Mannen på tangenter hvis navn jeg ikke kjenner er høyt og lavt.
    Jeg har vært i det amfiteateret i Verona, men skulle gjerne hatt med meg dette i 2011.
    Har vært en tur i samme teater - ingen musikk der den gang.

    Ja, du har helt rett. Dette er helt deilig. Riktignok spilt av via PC på små "plastikkhøytalere" i kjelleren. Men, likevel da mann. Tror det sier mye om min alder at jeg synes dette swinger som f...
    Ellersmessig tror jeg Black Night kan ha vært den første singelen jeg kjøpte sjøl. Men, hvor har det blitt av den ....
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Ellersmessig ellersmessig, så er den nye videoen på YouTube nå.
    Er du glad i å tenke litt over hva du hører og forsøke å løfte blikket litt - så er dette for deg. Eller om du bare er glad i vann...
    (3) Mosaikkbarn - YouTube
    Mvh
    JMK
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Flott versjon av Child In Time som jeg ikke har hørt tidligere. Er dette kuttet å finne på vinyl eller CD?
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Flott versjon av Child In Time som jeg ikke har hørt tidligere. Er dette kuttet å finne på vinyl eller CD?
    beklager å være ukyndig - kuttet er lagt inn av Herrn Powerpoint himself. Jeg har en del DP vinyl og cd'er - men, er ikke av dem som husker hva ble spilt hvor og når. Så jeg jeg er nok ikke til nytte.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Ellersmessig ellersmessig, så er den nye videoen på YouTube nå.
    Er du glad i å tenke litt over hva du hører og forsøke å løfte blikket litt - så er dette for deg. Eller om du bare er glad i vann...
    (3) Mosaikkbarn - YouTube
    Mvh
    JMK
    Lekkert, og meget alvorlig tekst.

    Vann, være seg saltvann eller ferskvann har fasinert meg siden jeg var en neve stor.
    Og en sommer uten å bade og boltre seg som en oter/sjøløve i det våte element er helt meningsløs for meg.
    Det å sitte ved et vassdrag, stirre ut over en innsjø eller sitte på et svaberg og stirre ut over havet i ruskevær er ren sjelefred.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Lekkert, og meget alvorlig tekst.

    Vann, være seg saltvann eller ferskvann har fasinert meg siden jeg var en neve stor.
    Og en sommer uten å bade og boltre seg som en oter/sjøløve i det våte element er helt meningsløs for meg.
    Det å sitte ved et vassdrag, stirre ut over en innsjø eller sitte på et svaberg og stirre ut over havet i ruskevær er ren sjelefred.
    Du er nok en bra oter i mine øyne :)

    Ja, teksten er fullt alvor for mange. Og, den er nok inngangsporten til at artisten sammen med en av musikerne er invitert til en halv times minikonsert på et fagseminar om denne type tema. En anerkjennelse hun setter stor pris på. Dette er jo ikke kommersielt og for "hvermannsen" når det gjelder temaer - samtidig som paradokset er at det kan være hvem som helst som dette angår... Nok om det.
    Ha en fortreffelig dag - her er været slik at de fleste otere kunne bare stått under takrenna så hadde de vært mer enn fornøyd.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Når Jon Lord synes DPs album Fireball er noe av det beste de har gjort, så føler jeg at jeg står på trygg grunn.
    Det er mitt favoritt album av bandet også. Rent bortsett fra den fabelaktige doble live skiva de gjorde i Japan :cool:

     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Når Jon Lord synes DPs album Fireball er noe av det beste de har gjort, så føler jeg at jeg står på trygg grunn.
    Det er mitt favoritt album av bandet også. Rent bortsett fra den fabelaktige doble live skiva de gjorde i Japan :cool:

    Jeg må få hørt igjennom dette i fred og ro med det første.
    Må jo innrømme at MIJ ble så dominerende hos meg, at jeg på en måte ikke gikk nok inn i en del av de andre albumene. Skal gjøre en seriøs Fireball lytt igjen også.
    Takk for innspill.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Samlet om lag 120 personer inne på konserten i Vår frue på søndag. Fullt trøkk. Rimelig grei lyd - med unntak av trommer er vanskelig i en kirke...
    Vet at Lovise AK retter en tusen takk til alle som var der, og alle hyggelige tilbakemeldinger. Det var både gøy og en opplevelse. Og, "The darkest night" låta, har aldri sittet bedre. Hensyntatt høstferie i området, og gratis Åge A konsert som konkurrent, var dette aldeles vellykket.
    Også konserten lørdag var det mer enn 30 - og også der var det mange fornøyde. Der hadde både Mette Kleive og Preben Olram flotte fremføringer, og det var en tre del forestilling. En opplevelse.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Det kan være at noen lar seg lure av bildet lenger opp - dvs inne i kirka - når det gjelder vurdering av enkelte av musikerne. Det er litt av en sammensetning, og trommis og gitarist høres annerledes ut i sitt band som heter Jaggu. Sjekk dem ut - og de har også kassett utgivelse for de som liker sånt.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flott artikkel om et særdeles viktig tema og din kones nåværende tilnærming gjennom kunst og musikk, noe jeg intuitivt tenker ofte kan være en konstruktiv tilnærming for dem som har blitt utsatt for overgrep 👍❤
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Flott artikkel om et særdeles viktig tema og din kones nåværende tilnærming gjennom kunst og musikk, noe jeg intuitivt tenker ofte kan være en konstruktiv tilnærming for dem som har blitt utsatt for overgrep 👍❤
    Takker for det.
    Ja, temaet er vel for alvorlig til å tulle med, - men, musikk det går bra.
    Første album i prosjektet er å betrakte mer som beskrivelser av elendighet (for det meste). Album to skrives det på - det blir mer løsningsorientert. En ide har vært og samle dette i et dobbelt vinyl album til slutt (en svart og en hvit?). Men, det er rimelig klart at prosjektet hittil ikke er et økonomisk overskudsforetakende....
    Men, vi står an av - og har nok regnskapsfører med en stund til.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Med komboen under, kan det være fort gjort og glemme?
    Rossini cd.jpg

    At den har cd avspilling også?
    Vel, det er det ingen grunn til - dette spiller sølvtallerkener særdeles bra. Selv om SACD ikke står på menyen for akkurat denne versjonen.

    Dette er gøy, dette er hipp hurra - det setter spiss på søndagen. Og, heldigvis mange andre dager også.
    Mvh
    JMK
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Med komboen under, kan det være fort gjort og glemme?
    Vis vedlegget 757715
    At den har cd avspilling også?
    Vel, det er det ingen grunn til - dette spiller sølvtallerkener særdeles bra. Selv om SACD ikke står på menyen for akkurat denne versjonen.

    Dette er gøy, dette er hipp hurra - det setter spiss på søndagen. Og, heldigvis mange andre dager også.
    Mvh
    JMK
    Var hos en felles bekjent og hørte en svart en her om dagen. Noe av det aller beste jeg har hørt av digital lyd. Det spiller så bra på streaming, at det er nesten ikke til å tro. Her hører en virkelig hva som er mulig å få til. Skjønner godt at du er fornøyd JM.
    IMG_20211021_164333.jpg
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Var hos en felles bekjent og hørte en svart en her om dagen. Noe av det aller beste jeg har hørt av digital lyd. Det spiller så bra på streaming, at det er nesten ikke til å tro. Her hører en virkelig hva som er mulig å få til. Skjønner godt at du er fornøyd JM.
    Vis vedlegget 757738
    Det som er så overraskende er dette med å høre mer og nye ting på kjent materiale. Selv med gamle ører - så er dette markant. Og, den bedre halvdel kommenterer det også på distanse - skal mye til å få henne til å sitte i sweetspot. Men, det er godt hørbart likevel. Og, jeg vil jo mene at det har stått en del greit utstyr og spil her før også...
    Nuvel - ellersmessig koser jeg meg også med å sette opp retro anlegg. Det er gøy det også.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Må nesten melde
    Mortens hule (2).jpg

    at den uinnspilte boksen oppe til venstre på racket - sammen med de relativt sett store PMC boksene - det låt helt knall.

    Hører rykter om at de 60w klasse A skal få prøve seg på enda større PMC'er til helga. Tviler faktisk ikke på at det kommer til å bli rått.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Det største kjelleranlegget er ikke "tung HiFi" - selv om det kjentes slik ut å bringe det ned.
    Men, jeg gir meg ikke med å frembringe mine undringer over hva om lag 45 år gammel elektronikk kan utrette. I dag - en ferdig innspilt Pink Floyd kassett (TCD 440A). Studiomonitorene lager med dette både dybde, bredde og oppløsning. Nei, ikke som "tung HiFi" - men, likevel da! Anbefaler flere å sette opp slike anlegg.
    Mvh JMK
    tung (2).jpg
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    kan vel ikke si at de siste årene har bydd på alt for mye reising ... Og, noe spesielt bevandret i hvor kjøpe vinyl er jeg vel heller ikke. Men, skulle man befinne seg i Roma med noe tid til overs - så mener jeg det er safe og lete opp stedet avbildet. God bredde i både nytt og brukt. Noen kassetter var det også, men om lag 300 for en Dark side kassett - det lot jeg være... Men, noe vinyl ble det. Mvh JMK
    radiation (2).jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er mer på matopplevelsene de gangene jeg har vært der. Roma er et av de stedene som aldri kan bli feil! Kos dokkar!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Du verden, her krysses kontinentet mens virusskyene strekker seg høyt over de Bayerske alper :eek:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Jeg er mer på matopplevelsene de gangene jeg har vært der. Roma er et av de stedene som aldri kan bli feil! Kos dokkar!
    Må nesten si at vi utnyttet det samme. Elendig på å huske navn på steder, men fire karer som var pene i tøyet og med servietter av tøy og utprøving av hva som kunne være riktige viner - det smakte utmerket siste dag i alle fall. Fremvising av kjøtt - slik at det kunne gjøres valg av et stykke som så ut til å ha akkurat nok fett innimellom til at det ble interessant - trakk også opp. I det hele tatt - en bra fetekur denne turen.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    D
    Du verden, her krysses kontinentet mens virusskyene strekker seg høyt over de Bayerske alper :eek:
    du kan så si. Men, med en bedre halvdel sittende og skrive nye låter i to uker i Firenze - så synes jeg jo nesten jeg måtte reise ned. Obligatorisk fremvisning av vaksinesertifikat alle spisesteder og museer. Strenger enn her så vidt jeg kan forstå. Stort sett mange anvendte maske også.
    Men, mye reising den nærmeste tiden er ikke planlagt....
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    D

    du kan så si. Men, med en bedre halvdel sittende og skrive nye låter i to uker i Firenze - så synes jeg jo nesten jeg måtte reise ned. Obligatorisk fremvisning av vaksinesertifikat alle spisesteder og museer. Strenger enn her så vidt jeg kan forstå. Stort sett mange anvendte maske også.
    Men, mye reising den nærmeste tiden er ikke planlagt....
    Mvh
    JMK
    Nå skal ikke jeg skryte på meg så mye som den siste måneden har hvert frem og tilbake i Alta 2x, og tur/retur Haugesund.
    Det har vært flyturer med svært blanede følelser, og uro i kroppen.
    Det verste var i grunn alle folkene på flyplassene som skulle smyge seg helt opp i ansiktet på en.
    Men det ser ut for at vi sto det over.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Nå skal ikke jeg skryte på meg så mye som den siste måneden har hvert frem og tilbake i Alta 2x, og tur/retur Haugesund.
    Det har vært flyturer med svært blanede følelser, og uro i kroppen.
    Det verste var i grunn alle folkene på flyplassene som skulle smyge seg helt opp i ansiktet på en.
    Men det ser ut for at vi sto det over.
    Bra og høre.
    Må nesten melde at kulturen for å utvise forsiktighet og omtanke for sine nærmeste (gående altså) - var vel heller mer utviklet i Roma enn her....
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Da har det da skjedd litt i dag også.
    Brødrene 420 og 440 har fått møte sin litt eldre slektning 330.
    TCD 330 (2).jpg


    Og siden brødrene ikke uten videre vil vike plassen, så må jo den stakkars 330 gruble litt på hvor den skal gjøre av seg? Det ligger an til en kobling med en TR-1055 - men, den har jo ikke så mange tilkoblingsmuligheter igjen ... Men, det står jo en TR-1000 og vannsmekter - så kanskje det kunne være noe? Men, der mangler i grunnen ´talere og en fornuftig plass.
    Ja, ja - det haster jo ikke. Og, når lykken ellers er stor over av det eneste manglende Supermann (norske) i samlingen kom i boks i dag - så går det nok bra og vente til riktig anledning byr seg.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Det har hendt jeg har blitt beskyldt for å ha en skrue løs. I dette tilfellet er det da ikke meg det dreier seg om.
    skrue (2).jpg

    Er det noen som kan hjelpe med en manglende sådan?
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Ønsker alle som ser innom denne tråden en riktig God jul!

    Skulle du være av de som liker og la armer og bein bevege seg til litt eldre funk musikk, og også anvender Spotify fra tid til annen, da kan du finne en spilleliste som hovedsakelig inneholder den type musikk ved å søke på Funk JMK. Lykke til.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.210
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg liker ikke funk og aner ikke hvilken skrue du mangler, men jeg kan likevel ønske deg, God jul!
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Jeg liker ikke funk og aner ikke hvilken skrue du mangler, men jeg kan likevel ønske deg, God jul!
    Fortsatt God jul til deg og dine også.
    Lengre fravær fra noen av musikkanleggene har tæret på, så nå er det full musikk. foreløpig med Prima Veras samlede ....
    MvJMK
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn