Klubbkveld hos Jamakr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Det viste seg at det korrekte var at det både var noe og noen på gangen.

    gangen (2).jpg


    Og, heldigvis ble det gjort fremskritt inn til mer sentrale områder i kåken.

    pent stablet (2).jpg


    Temmelig pent stablet og nøye oppmålinger. Som vanlig veldig god oppfølging av leverandør. Hyggelig og godt gjennomført.

    Så da ble det tid til å ta noe av anlegger mer i øyensyn..
    ser da veldig greit ut (2).jpg


    Det ser da ikke så gæærnt ut?

    Ble det mye tid til lytting? Neida. En cd ble spilt (Slettahjell) uten at noen finlytting ble gjort. Hørtes lovende ut forresten.
    Så blir det å finne igjen koder til div strømmetjenester (dvs jeg må nok få lagd nye - jeg husker aldri slikt).

    Skulle noen av ha lyst til å komme og høre - og de ikke forlanger dypbass på ypperste nivå - så er det bare og melde seg.

    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Selv om ikke alt står på øverste hylle, er alt helt klart på øverste hylle 😊 Gratulerer!!!😃
    Littegrann nyskjerrig på Subwoofer løsninger ....
    Men, det får holde en stund som det er. Er i grunnen ganske nære og dra i land en Vintage handel jeg har jobbet med ett års tid også. Og, DET - er temmelig mye rimeligere enn å holde på med hovedanlegget.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Jeg lover meg selv - at jeg heretter ikke skal la meg overraske over High-end lyd.
    "Den nye lyden" gir mulighet til å anvende alle de kjente HiFi klisjeer. Og, det må jeg si at er nesten grenseløst i sin opplevelse. Og få hakeslepp og gåsehud i egen lyttestol - på innspillinger jeg synes jeg kjenner temmelig godt. Ikke bare er det klarere - mer oppløst - og stort og flott rom. Det er også en annen lyd - uten å beherske ordet, tror jeg at vil slenge ut ordet tonalitet (sikkert feil anvendt). Men, når herremennene nå uttaler seg om ubåt kapteiners lønn - så er selve stemmene dypere, klarere og mer distant på en gang. Hestene har fått enda hundre meter å løpe. Skorgan sin innspilling i krypten inneholder detaljer jeg aldri har hørt før. Noe særlig lenger har jeg ikke kommet.. vel, bortsett fra at innspillinger uten alt for god lyd - de har foreløpig ikke blitt tryllet til å bli god lyd.
    Foreløpig ikke berørt så mye som en knapp eller noe som styrere ulike filtere og innstillinger, tror det bare må få stå slik til jeg blir mer kjent med det. Og, det virker som en veldig hyggelig ting.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Griselekkert jamakr, gratulerer :)
    Nå mangler det bare en røslig platespiller av litt forfinet tilsnitt ;)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Griselekkert jamakr, gratulerer :)
    Nå mangler det bare en røslig platespiller av litt forfinet tilsnitt ;)
    Du ser vel at jeg går for det slanke, og forfinete enkle?

    Takker forøvrig. Jeg oppfatter dette som nok en runde med "galskap" - du er mer enn velkommen til en lytt. Men, en galskap som oppleves som en endring fra tidligere runder med galskap. Slik går nå dagan ...
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Glemte vel helt og dokumentere at noen ganger kan også fjernkontroll bli gøy ..
    fjern (2).jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Du er gæærn altså...... 🤭🤭
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Likner da bittelittegran på enkelte andre her ...
    Mvh
    JMK
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med flott spiller :D .

    Du slo til med ekstern klokke også, og det er i.m.o. ikke så dumt. Der har du en spiller i øverste ligaen mht.CD-og streaming. Mangler kun SACD, men de har du kanskje ikke så mye av.

    Hvordan opplever du lyden i forhold til Bortok. Dog må du nok har noen flere timer før den spiller optimalt.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Gratulere med flott spiller :D .

    Du slo til med ekstern klokke også, og det er i.m.o. ikke så dumt. Der har du en spiller i øverste ligaen mht.CD-og streaming. Mangler kun SACD, men de har du kanskje ikke så mye av.

    Hvordan opplever du lyden i forhold til Bortok. Dog må du nok har noen flere timer før den spiller optimalt.
    Innspilling er noe jeg aldri har forstått så mye av rent teknisk. Hva skjer? Men, det sies 100 - 200 timer skal gjøre endringer. Det vil bli spennende og forsøke å henge med på.
    Tja - tenkte på det med SACD. Det var jo et argument FOR Cipher i sin tid.... Men, jeg antar streaming blr det mer av i fremtiden - og noe vinyl er jeg også glad i. Er redd for at CD havner litt bak en stund (selv og avspilling av På gyllen grunn i går gav gåsehud også på CD). også tusler jeg med kassetter på retroanleggene.

    Ta deg gjerne en tur for å høre litt.

    Mvh
    JMK
     
    • Liker
    Reaksjoner: EiK

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Så har jeg jammen blitt en liten Qobuz fan i løpet av kvelden ...
    Mvh
    JMK
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.050
    Gratulerer! En god investering. En av . . . eller når jeg tenker etter den eneste digitalkilden som virkelig har imponert meg, nede hos Espen i sommer. Nå blir det musikalske nedslagsfeltet betraktelig større. :cool:
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Virkelig et stilrent og flott oppsett dette - gratulerer !
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Gratulerer! En god investering. En av . . . eller når jeg tenker etter den eneste digitalkilden som virkelig har imponert meg, nede hos Espen i sommer. Nå blir det musikalske nedslagsfeltet betraktelig større. :cool:
    Takker og bukker (sittende).
    Ja - det hele er bra. Og, denne franske streame tjenesten har overrasket positivt så langt.
    Det er klart det ikke er noe boom bass her, men mye låter også bra. Du og fetter er velkomne for en lytt ...
    Mvh
    JMK
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.679
    Gratulerer! Bra saker det der. Har en tilsvarende som jeg er veldig glad i :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Gratulerer! Bra saker det der. Har en tilsvarende som jeg er veldig glad i :)
    TAkker.
    Jeg har nå to, samt TR-1055, TR-1040 og en TR-1000 (den siste på vei ut).
    Litt spent på om det er lekasjer eller tegn til dårlig tilstand. Min andre TR-2075 "brant" i sin tid - og jeg fikk utrolig god hjelp til å skifte kondiser etc. Jeg har siden vært lei meg for at jeg ikke fikk takket vedkommende ordentlig for fantastisk hjelp.
    Men, nå blir det gøy og høre denne - og spent på om Lenco 75 spiller godt på denne. Kan Riaa være bedre på 1000 serien?
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Seint ute med godord, men gratulerer👍🏼
    Dette er jo bare griselekkert☺
    Spør du meg….. dette er ALT du trenger….uten at det er lite😎🤣

    Vis vedlegget 745955

    gismo
    Joda, Væssia eller Odden - dette rekker langt.
    Men, det er jo gøy med en del vinyl samt retro anlegg også. Så inntil videre kjøres for full fart i alle retninger samtidig.
    Mvh
    JMK
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.679
    TAkker.
    Jeg har nå to, samt TR-1055, TR-1040 og en TR-1000 (den siste på vei ut).
    Litt spent på om det er lekasjer eller tegn til dårlig tilstand. Min andre TR-2075 "brant" i sin tid - og jeg fikk utrolig god hjelp til å skifte kondiser etc. Jeg har siden vært lei meg for at jeg ikke fikk takket vedkommende ordentlig for fantastisk hjelp.
    Men, nå blir det gøy og høre denne - og spent på om Lenco 75 spiller godt på denne. Kan Riaa være bedre på 1000 serien?
    Mvh
    JMK
    Har ikke kjennskap til 1000-serien, men synes ikke riaa’en i min 2075 er noe særlig mer enn ok.
    Krysser uansett fingrene for at tilstanden på receiveren din er god, og at du får glede av den i mange år fremover…
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Har ikke kjennskap til 1000-serien, men synes ikke riaa’en i min 2075 er noe særlig mer enn ok.
    Krysser uansett fingrene for at tilstanden på receiveren din er god, og at du får glede av den i mange år fremover…
    takker. Ja, denne har stått samme sted i mer enn 40 år - så jeg har hentet den fra opprinnelig kjøper. Som igjen har redegjort for mange sider ved Tandbergs produksjoner. Og, han er opptatt av å forteller at under TR-1000 seriene hadde de både penger, tid og kunnskap til å gjøre en god jobb. Og, i følge ham - også spesielt gode Riaa trinn. Har en Lenco 75 på TR-1055 nå, og det er den første i 1000 serie modellene jeg har som jeg synes låter ok på vinyl avspilling. Så når jeg rekker det så setter jeg bare den nye 2075 direkte inn som erstatning. Da burde det kunne menes noe om evt forskjeller.
    Mvh
    JMK
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Absolutt enig, Jamakr! Du, og dine ører, må avgjøre om riaa-trinnet er bedre/mindre bra i 2075 enn i 1000-serien!😀
    I de årene jeg har frekventert Vintage-avdelingen, er det stadig blitt sagt at riaa-trinnet i 2000-serien "ikke kunne måle seg med" tilsvarende i 1000-serien! Har selv ingen erfaring i forhold til "sannhetsgehalten" i dette, men du vil ganske sikkert oppdage om det er "hold" i disse meningene!👍 Mvh ToreP
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Jeg må nesten få lov og melde

    Vis vedlegget 745859

    meg utrolig fornøyd!!! Meget pent eksemplar - jobbet snart ett år med å få denne på plass. Gleder meg til å koble opp etterhvert.
    Mvh
    JMK
    Jeg må vist snart legge inn en bestilling på oppbygging av Tandberg anlegg hjemme hos meg selv fra herremannen på odden ;)
    OIG, den dCs riggen gjorde seg ikke bort blant det øvrige gotteri isenkrammet i rackene eders :censored:
    Jeg kommer så gjerne på lytte visitt, bespisning, drekking og juging når vi finner tid mein Freund :cool:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Jeg må vist snart legge inn en bestilling på oppbygging av Tandberg anlegg hjemme hos meg selv fra herremannen på odden ;)
    OIG, den dCs riggen gjorde seg ikke bort blant det øvrige gotteri isenkrammet i rackene eders :censored:
    Jeg kommer så gjerne på lytte visitt, bespisning, drekking og juging når vi finner tid mein Freund :cool:
    Det ser jeg fram til!
    Har jeg tid de neste dagene? Nei.
    Du hører plutselig fra meg.
    Med aller best hilsner, JMK
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Håper dere begge får Tandberg-anlegg opp å gå! Lyden får "mange år" til å forsvinne! "Ah, det var slik det låt"! Mvh ToreP(nostalgiker)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn