Klubbkveld hos Jamakr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Nei, det er det ikke ;)
    Det var mer rettet til folket med relevant akademia rundt elektronikk.
    Ellersmessig er jeg snart i et slags vater når HELE DP-Made in Japan er spilt igjennom.
    "Space Truckin`" snurrer tungt på røslig volum for øyeblikket her nede i kjelleren, mens Fru Panføyte er ute av huset :cool:
    Straks etter går turen ut i skogen for å finne den tapte roen.
    Hele Made in - være seg dobbelt eller trippel versjonen - er ALLTID noe som setter en i bedre humør. Noen ganger tar jeg meg også i å savne John Lord.... Men, så hender det seg at det er voksne herremenn og se - som likner. Og, da kan man jo smile litt i det imaginære sjegget - og tenke over alle gledene DP har gitt.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Claptons Unplugged på kassett gitt.😊
    Er sjokkert over at den er så gammal - 1992.
    Låter jo ypperlig på andre format men jeg har aldri hørt albumet på kassett.
    Litt spoling fram og tilbake, og Clapton kassetten spiller som bare det :)
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Har nå lagret henne på Tidal. Skal spilles når jeg har roen til å lytte til tekstene.
    I Tidal så må det nok søkes med Lovise A.K. og ikke Lovise AK som holder i Spotify. Gjør man det i Tidal kommer du nok bare fram til en låt.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    kassetter030621 (2).jpg

    Dagens kassett fangst. Spiller dette bra? Neida, men fremdeles veldig gøy.
    Og, som en del andre gamle kassetter anskaffet i det siste, så spiller det bedre litt inn på båndet.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I Tidal så må det nok søkes med Lovise A.K. og ikke Lovise AK som holder i Spotify. Gjør man det i Tidal kommer du nok bare fram til en låt.
    Mvh
    JMK
    Fant den frem for stund siden. Etter en gjennomhøring, konkluderte jeg med bra musikk og selvfølgelig meget sterke tekster. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe musikken, men hadde helt klart stilt opp hvis hun holdt konsert i Bergen. Tror konseptet passer veldig godt i et konsertformat.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Fant den frem for stund siden. Etter en gjennomhøring, konkluderte jeg med bra musikk og selvfølgelig meget sterke tekster. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe musikken, men hadde helt klart stilt opp hvis hun holdt konsert i Bergen. Tror konseptet passer veldig godt i et konsertformat.
    Sterke tekster? Oh, Yes! Musikken - jeg selv liker fire til fem av låtene klart mer enn de andre. Slik bare er det. Variert.
    Og, konsert blir det på Nesodden lørdag 19de juni. Foreløpig ligger ant til at 50 kan slippes inn med kjøpt billett. Så har man slike planer, er det bare og kaste seg rundt.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Da er det bare å sette i gang og kjøpe billetter til slippkonserten for albumet «tapre barn». Albumet blir spilt, og det er bonus med flott gjeste artist. Hvem vet om det ikke kommer musikk som ikke er på albumet også. Billetter her: Slipp konsert "Tapre barn" Lovise AK med band - Lovise AK

    Det er også en spennende utstilling i foajeen.

    Nesodden kommune har i dag skrevet følgende på sine sider: Fra torsdag (16de juni) er det for første gang siden september 2020, kun den nasjonale covid-19-forskriften som gjelder på Nesodden

    Vet en rask titt på den nasjonale forskriften, fremkommer blant annet følgende: Maks 200 personer på arrangementer innendørs, hvor alle i publikum sitter på faste, tilviste plasser. Det kan også minnes om at man ikke blir anbefalt å oppsøke arrangementer i en annen kommune dersom du bor i en kommune med høyt smittenivå.

    Det er spådd regn på lørdag – passer godt med en kulturopplevelse innendørs da?
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    K Stillova et al. Mozart effect in epilepsy: Why is Mozart better than Haydn? Acoustic quality-based analysis of stereo electroencephalography.
    Effekten er forskjellig for kvinner og menn, og den skyldes neppe emosjonell reaksjon. Kan bane veien for individuell tilpasning av musikk terapi for å redusere epileptiske anfall. Nye karrieremuligheter for noen? DJ og utløse epileptiske anfall om natta - individuell musikk terapi for hindre anfall om dagen?
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Den flere ganger omtalte konsert, ble den bra?
    Det er i alle fall svært mange meget hyggelige tilbakemeldinger i etterkant.
    Gjengen lagde en stor opplevelse for undertegnede i alle fall.
    201973167_4050017905066422_8228329047495961244_n.jpg

    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Den som ikke er med på bildet, er en meget dyktig cellist. Må finne ham også. Og, når jeg tenker meg om - også to veldig bra gjesteartister.
    Må lete litt i bildene etter hvert.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må ha vært fantastisk å oppleve sin bedre halvdel på den måten!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Henviser med dette til innlegg #951 i eders tråd jamakr, og står for det som der er skrevet.
    Jeg var på konserten etter halvannet års konsert tørke, og det gjorde godt. Lovise har ent realt trøkk i stemmen når hun legger seg på, og det krever sin PA-rigg og lydmann. Og ikke minst gode akustiske omgivelser, men det får vi neste gang. Takk for en fin opplevelse til Lovise, og til dere begge for efterlaget med munter passiar, latter og gode doser med fjås. Var det sånn det var å være sammen med mennesker man holder av :unsure::D

    _DSC3882.JPG
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Grunnet pandemien, og ikke sen postgang kom julen 2020 sterkt forsinket (dog tatt med fatning) til lydhulen på Klavestadhaugen.
    Men du verden hvilken julegave som ventet o_O

    DSC_4139.JPG


    Jeg har nå hygget meg med KRAFTWERKs nyvaskede samlede verker i flere dager 😃
    Jeg takker ærbødig for eders generøsitet mein Freund 😘
    Det gledes i hverdagen, og det trengs.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Grunnet pandemien, og ikke sen postgang kom julen 2020 sterkt forsinket (dog tatt med fatning) til lydhulen på Klavestadhaugen.
    Men du verden hvilken julegave som ventet o_O

    Vis vedlegget 731422

    Jeg har nå hygget meg med KRAFTWERKs nyvaskede samlede verker i flere dager 😃
    Jeg takker ærbødig for eders generøsitet mein Freund 😘
    Det gledes i hverdagen, og det trengs.
    Det var ikke mer enn åtte nei... Vel, da sparte du jo litt vasking.

    Her er det verre - satt opp en Lenco 75 i dag. Lite bass - må forsøke å finne ut hvorfor etterhvert...
    Kos Dem herr Power, det er Dem vel unt.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Det var ikke mer enn åtte nei... Vel, da sparte du jo litt vasking.

    Her er det verre - satt opp en Lenco 75 i dag. Lite bass - må forsøke å finne ut hvorfor etterhvert...
    Kos Dem herr Power, det er Dem vel unt.
    Mvh
    JMK
    Man koser seg ordentlig med sine gamle "venner" KRAFTWERK :D
    Det hvite coveret til høyre inneholder 2 langspill plater "the MIX" som er en "the best of" sak før deres siste skive "Tour the France" ankom oss - de ville horder.
    Så antall plater er faktisk 9. Boksen er etter som jeg kan skjønne et gjenopptrykk av gamle bravader, og inneholder ingen konsertopptak fra deres siste "turne".
    Men det virker på meg som om man har "pusset opp" en del av de eldste opptakene.

    Til alt hell hadde jeg det meste av deres diskografi på CD og kassett fra før, men kun 2 album på vinyl.
    Men deres siste skive "Tour the France" har jeg en grom 2 skivers utgave av :cool:

    Oppsett av Lenco 75 du :)
    "Lide bass lige me ikkje :cautious:"
    Det kommer vel snart grommere isenkram i hus, samtidig som annet stæsj må vike plassen ;)
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Se det, feil igjen :rolleyes: KRAFTWERK - 3D boksen med deres samlede verker er basert på konsertopptak fra deres "verdensturne" i 2016.
    Dog er den kjemisk renset for applaus og følelsen av konsertlokalet. Men vondt låter det ikke for det :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Skal innrømme det er litt "galskaps" hardware på gang snart. I alle fall er det meldt... om ikke på Gratishaugen.

    I mellomtiden så koser jeg meg med flere "vintage" ting. Kan nesten bare anbefale det.

    Lenco (2).jpg


    Dette speller som bare det. Og, også det nederste dyret har fått litt mat i dag. Ikke noe scoop, men likevel - gøy!

    kass0507 (2).jpg


    Så da så.
    Mvh JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fortell, fortell, jeg skal selvfølgelig ikke si det bort 😄
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Å se Casablanca logoen rotere på en platespiller er alltid en glede. Guilty or not :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    En fin liten «wake up call» for undertegnede i går. En flott opplevelse.

    På tur til Bokhandleren på Tofte https://www.bokhandleren.net sitt lokale så benyttet vi anledningen til å spille litt av artisten vi skulle høre via streaming i bilen. Det må i og for seg sies at jeg kjente igjen et par låter og også hadde hørt om artisten Paulin Voss før. Men, …..

    På plass i lokalet ble jeg fascinert. Der var en liten scene - det var et øl og vinutsalg - det var vel både en kafe, pub, scene og litt restaurant aktig på en gang. Og, så var det faktisk en bokhandel også. Hyggelige folk overalt. Det viste seg også at de stod noen få reoler med vinyl til salgs – og en del norske artister der mistenker jeg å være bekjente av bokhandleren selv. Hmm.

    Var det god lyd? Nei. Var det en stor opplevelse? Ja. Fordi fremføringen var morsom, seriøs, personlig og flott. Det var en himmelvid forskjell og få bakgrunnshistorier for låter som ellers kanskje ikke ville hengt i over tid. (Undertegnede er elendig på å høre på tekster sånn helt generelt). Så wake up call er å ikke bestemme verdi av lyd og produksjoner uten å kjenne mer til artisten. Det finnes ikke det musikk anlegg i verden som kunne gi den totalopplevelsen som her ble «servert». Dette var engasjerende på en helt annen måte.

    Nyeste plateutgivelse ble anskaffet på vinyl.

    Voss (2).jpg



    Når kvelden kunne avrundes med herlig servering hos gode venner som driver et heller originalt og hyggelig mat og overnattingssted – Villa utsikten – så er det vel verdt at formen ikke er på topp i dag. Sjekk gjerne ut Villa Utsikten (villa-utsikten.no) unn deg et opphold selv – eller ta med deg noen du tenker du vil dele en opplevelse utenom det vanlige med. Og Bokhandelen? Jo, der virker det som det er mye aktivitet stadig vekk. Originalt og flott sted. Håper et slikt sted klarer seg og lever lenge. God tur til de som ble nysgjerrige nå!
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Villa Utsikten ser ut for å være et sted å søke ro, finne seg sjæl og få igjen pusten.
    Stemningen og intimiteten du beskriver i forbindelse med konserten er gjenkjennbar fra andre settinger.
    Platecoveret til Paulin Voss minnet meg umiddelbart om et par skiver jeg har i samlingen:

    Hildegard von Bingen - Visions (the music of HvB) og Nina Hagen - Nunsexmonkrock

    Det kan vel sies at nevnte skiver har svært forskjellig musikalsk uttrykk :rolleyes:

    Lykke til med gjenoppbygging av formen :cool:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Villa Utsikten ser ut for å være et sted å søke ro, finne seg sjæl og få igjen pusten.
    Stemningen og intimiteten du beskriver i forbindelse med konserten er gjenkjennbar fra andre settinger.
    Platecoveret til Paulin Voss minnet meg umiddelbart om et par skiver jeg har i samlingen:

    Hildegard von Bingen - Visions (the music of HvB) og Nina Hagen - Nunsexmonkrock

    Det kan vel sies at nevnte skiver har svært forskjellig musikalsk uttrykk :rolleyes:

    Lykke til med gjenoppbygging av formen :cool:
    Formen er midlertidig igjen på plass.
    Villa Utsikten kan nesten ikke anbefales nok. Så lenge man ikke tror man kommer til et moderne business hotell. Det gjør man IKKE.

    Kan vel si at musikken ikke likner noen av de nevnte...
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Enkelte dager skjer det litt mer enn andre dager. Noe av fangsten...
    Plater 1 (2).jpg


    Ikke uten videre gitt at ikke enkelte stod her fra før - gjelder i og for seg også for neste bilde

    plater 2 (2).jpg


    Men, en del av dette gir jo rett og slett en oppfrisking av gamle minner. Så jeg klinte til med litt til ....

    Plater 3 (2).jpg


    Nok vinyl for i dag...
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Men, så var det mulig med noen kassetter også. Mer enn godt blandet drops også her....
    kassetter (2).jpg


    Spent på opptakskvalitet jeg kan få til på bånd beregnet for det - selv om jeg i og for seg ikke har fått noe dreis på opptak enda. Men, det kommer nok etter hvert.
    Mvh JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Vis vedlegget 738533
    Ville itte rest på fæst tel Brummunddarn i det antrekket. 🤭🤣
    Det er jeg vel heller enig i. Rick var vel i all hovedsak en superfunky låt for meg.
    For øvrig var det noe merkelig spennende det og oppsøke "feil miljøer" i feil klær. Hadde en del glede av Lacoste skjorte og hvite sko i bodegaen på Samfunnet. Det var heller ikke videre populært. Og, det gav jo mange muligheter... Nok om det.
    De aller fleste av vinyl platene avbildet er for øvrig gratis ervervet av en god Hamar venn - som ville at jeg skulle plukke ut om det var noen jeg kunne tenke mer før han gav bort resten.... Makan.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Noe av poenget er at noe så basalt som hørsel og tidlig prosessering av lydlig informasjon - ja, det skulle man tro var allerede godt forstått? Det virker ikke som det er tilfellet.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Å nei og nei :oops:
    Hva har du gjort NÅ DA?
    Det antas at dette er en DACtisk investering i fremtiden?
    Man gleder seg til utpakkingen :)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Synes det er en kartong til i bakgrunnen......

    Da finner vi frem popcorn og det som hører til....og venter spent på utpakkingen :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn