Diverse KlissKlass fra McIntosh

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Innlegg
637
Antall liker
880
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
5
Heisann,
Fjernkontrollen som fulgte med McIntosh C48 har begynt å bli lite responsiv og i tillegg så er belegget på den såpass klissete at det er på grensen til ekkelt.
Vurderer Logitech Harmony Elite, men fungerer denne med McIntosh? Finner lite info om det på nett.
Har en One4all som jeg har prøvd å parre opp, men uten hell. Fant heller ingen kode for McIntosh i bruksanvisningen deres. Har McIntosh en kode???

Om noen har erfaring med andre McIntosh kompatible fjernkontroller, så del gjerne :)
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.049
Antall liker
21.972
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
McIntosh sin HR085 fungerer fint (y)

Den koster ca. kr. 1000,- hos Neby. Jeg fikk ikke noen respons der ifra og endte med å bestille en fra Audioclassics.
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.565
Antall liker
34.157
Sted
og til
Torget vurderinger
6
McIntosh hr085 er kompatibel med C48 og er også programmerbar
 

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Innlegg
637
Antall liker
880
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
5
Takk for svar :) Da blir det nok hr085 med mindre Logitech er kompatibel, for den jeg har nå er mildt sagt irriterende. Noen som har erfaring med Logitech/MC?
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.766
Antall liker
50.395
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Takk for svar :) Da blir det nok hr085 med mindre Logitech er kompatibel, for den jeg har nå er mildt sagt irriterende. Noen som har erfaring med Logitech/MC?
Logitech fungerte her når jeg hadde Mcintosh.
6ADB7F72-00D6-4576-98A7-7EEEDEF27422.jpeg
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.565
Antall liker
34.157
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Jeg skrubbet den med salmiakk og fikk den avklisset. Litt skjoldete her og der men null kliss.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Plumbo Power Clean fungerer utmerket. Spray på, la virke litt og tørk av. Sterkere saker og man risikerer å fjerne viktig informasjon.

-BB-
 

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Innlegg
637
Antall liker
880
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
5
Man vasker fjernkontrollen.

-BB-
Jeg har vasket den et par ganger før, men den blir fort sticky igjen. beste hadde muligens vært å fjernet gummibelegget. Hadde muligens tatt meg bryet om fjernkontrollen hadde fungert optimalt, noe den dessverre ikke gjør lenger :cry:
 

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
356
Antall liker
44
McIntosh sin HR085 fungerer fint (y)

Den koster ca. kr. 1000,- hos Neby. Jeg fikk ikke noen respons der ifra og endte med å bestille en fra Audioclassics.
Kan anbefale Audioclassics har kjøpt noen ting derfra.
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.037
Antall liker
2.485
Lurer på om vi ser denne type gummiering forsvinne fra markedet snart? Eller om det blir et verktøy for å få forbrukerne til å bytte ut 4-5 år gammel elektronikk?

Hele flaten rundt tastaturet på laptoppen min er gjort med slik gummiering. Snart 3 år og enkelte områder viser antydning til å bli kliss allerede.
 

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Innlegg
1.927
Antall liker
2.174
Sikkert samme type gummibelegg som på bla mine 2 Tivoli PAL (FM !) radioer som står der sør på spissen av Norge, det tåler antakelig ikke fett/svette fra huden. Prøvd å gjøre dem reine, men endte opp med å delvis fjerne gummibelegget. Får inn DK på dager med H-trykk !
 

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Innlegg
637
Antall liker
880
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
5
Til info så endte jeg opp med McIntosh HR093 som er kompatibel med flere av McIntosh sine produkter. Kontaktet først McIntosh, som igjen henviste til norsk importør (Som skal ha 2990,- for den meg bekjent) Ventet på svar i nærmere 1,5mnd før jeg tilslutt endte opp med å kjøpe fra AudioClassics til rett over tusenlappen inkl. frakt og moms levert på døra uka etter. AudioClassics anbefales hardt.

 
P

parafinoksen

Gjest
Til info så endte jeg opp med McIntosh HR093 som er kompatibel med flere av McIntosh sine produkter. Kontaktet først McIntosh, som igjen henviste til norsk importør (Som skal ha 2990,- for den meg bekjent) Ventet på svar i nærmere 1,5mnd før jeg tilslutt endte opp med å kjøpe fra AudioClassics til rett over tusenlappen inkl. frakt og moms levert på døra uka etter. AudioClassics anbefales hardt.

3000 kr for en fjernkontroll er perverst. Klar over at Tosh-produkter generelt koster, men likevel. Samme når jeg seg «originale» høyttalerstativer som koster det hvite ut av øyet. Logoer er dyre, for å si det mildt.
 
P

parafinoksen

Gjest
Er det gummien som «råtner», forresten? Husker med gru tilbake til 15-årsalderen, da jeg hadde en Tamiya fjernstyrt bil, der jeg hadde dekket til motoren med en ballong for å skjerme motoren mot skitt. Den ballongen ble til slutt en grønn gugge som jeg klart å kline utover en spell ny Levi's-genser. Og det gikk selvsagt ikke bort. Slag i trynet for en motebevisst tenåring som kjøpte klær for hårdt opptjente avispenger :cry:
 

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Innlegg
1.927
Antall liker
2.174
Er det gummien som «råtner», forresten? Husker med gru tilbake til 15-årsalderen, da jeg hadde en Tamiya fjernstyrt bil, der jeg hadde dekket til motoren med en ballong for å skjerme motoren mot skitt. Den ballongen ble til slutt en grønn gugge som jeg klart å kline utover en spell ny Levi's-genser. Og det gikk selvsagt ikke bort. Slag i trynet for en motebevisst tenåring som kjøpte klær for hårdt opptjente avispenger :cry:
Samme problemet som på en Tivoli Pal , oppladbar FM-radio. Har et slags gummibelegg på utsia. Står på kjøkkenet nedpå sydspissen av Norge. Brukes ennå. Så høyt over havet at naboen i sør tas fint inn. Radioen er helt klibbete . Konkludert med at det er fett som løser opp "gummien" over tid. Både fra hud (flytter den mye rundt) og miljøet på kjøkkenet. Prøvde Zalo, men noe av gummien følger med og resten er like "Guggenheim".

Dr.E
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Eneste fjernkontroll som jeg kan si er kvalitet for pengene er Densen Gizmo.
Ekstrem rekkevidde og byggekvalitet.
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.565
Antall liker
34.157
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Eneste fjernkontroll som jeg kan si er kvalitet for pengene er Densen Gizmo.
Ekstrem rekkevidde og byggekvalitet.
Ja, det kan du jo si - men der stemmer ikke jeg i. 😁

- Dårlige knapper som kan henge
- Lav batterikapasitet
- Ingen forvarsel på når den er utladet
- Kjip ladevorte som ikke frister til oppladning mellom bruk

I det heletatt en overpriset aluklump som MÅ kjøpes separat.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Ja, det kan du jo si - men der stemmer ikke jeg i. 😁

- Dårlige knapper som kan henge
- Lav batterikapasitet
- Ingen forvarsel på når den er utladet
- Kjip ladevorte som ikke frister til oppladning mellom bruk

I det heletatt en overpriset aluklump som MÅ kjøpes separat.
Hadde ikke den opplevelsen av den, jo overpriset kan jeg jo være enig i.
Den jeg hadde var vel ca 8-10 år gammel da jeg solgte den.
Knappene hang seg aldri på min.
Fjernisen min er i dag en mus, som må lades den også :=)
 

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Innlegg
637
Antall liker
880
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
5
…syntes McIntosh HR093 ble orkete med alle knappene. Ligger i skapet og ble erstatter av denne til under 100lappen. Responsiv og alle knapper man trenger😍

030135B9-0480-43A3-91CC-920CA10DCC05.jpeg


…ikke se på finga. Har malt i påsken😅
 
Topp Bunn