Vinylriggen er trygt plassert hos en ivrig herremann i Osloshaunv skrev:FallenA: Det var vinylriggen jeg tenkte på jaHvor har du gjort av den? :
Har du lyst på noe større enn cornwall altså? ;D
Og det er ikke umulig det blir noe større nei! ;D
Vinylriggen er trygt plassert hos en ivrig herremann i Osloshaunv skrev:FallenA: Det var vinylriggen jeg tenkte på jaHvor har du gjort av den? :
Har du lyst på noe større enn cornwall altså? ;D
Ikke så horribel prisjoaquin skrev:
Ikke uening med Anonym her.KML skrev:Hva tror dere vil være beste match til klipsch RF-7 av EC og Krell?
Evt. andre gode strømsterke forslag?
Rør er ikke aktuelt siden anlegget også benyttes til hjemmekino.
Ligger noen Pass Labs Aleph (skikkelig) Klasse A på børsen nå.KML skrev:Hva tror dere vil være beste match til klipsch RF-7 av EC og Krell?
KML skrev:Hva tror dere vil være beste match til klipsch RF-7 av EC og Krell?
Og bra er det. De fleste bruker rør (de som jeg kjenner iaf) så det er bra at noen med transistor erfaring på klipsch svinger innomBjarild skrev:EC har jeg ikke testet på Klipsch, men har mange gode erfaringer med Krell/Klipsch som jeg bare måtte nevne
Mvh
Bjarild
Hadde en Malmin kl.A tansistor amp innom her på besøk, det lille jeg fikk hørt låt absolutt ikke galtBjarild skrev:Forresten noen her som har erfaringer med Klipsch Heritage serie koblet med kvalitets transistor forsterkere?
Skjønner at det er rør som er "greia", men er litt nysgjerrig på å teste ut Cornwall eller La Scala etterhvert.. Er bare blitt så glad i transistor godklumpen min.. ;D
Mvh
Bjarild
Jeg kjører Klipsch Chorus II på krell kav-500-IL og det låter enormt. Det er vel egentlig denne som din er etterkommer av...Bjarild skrev:Forresten noen her som har erfaringer med Klipsch Heritage serie koblet med kvalitets transistor forsterkere?
Skjønner at det er rør som er "greia", men er litt nysgjerrig på å teste ut Cornwall eller La Scala etterhvert.. Er bare blitt så glad i transistor godklumpen min.. ;D
Mvh
Bjarild
Hei duHaugenial skrev:Jeg kjører Klipsch Chorus II på krell kav-500-IL og det låter enormt. Det er vel egentlig denne som din er etterkommer av...Det er forresten jeg som er Ste-Reo., men mistet/glemt passordet + mail er nede.
Bor på østlandet/Sarpsborg, skulle du føle for det er det bare å svinge innom ved juletider.Bjarild skrev:Om ikke, er det kanskje noen i sørnorge som har? Skal hjem i jula iallefall (Mandal.. ) Kunne fått tid da om det kunne være interessant..![]()
Mvh
Bjarild
JanR skrev:Bor på østlandet/Sarpsborg, skulle du føle for det er det bare å svinge innom ved juletider.Bjarild skrev:Om ikke, er det kanskje noen i sørnorge som har? Skal hjem i jula iallefall (Mandal.. ) Kunne fått tid da om det kunne være interessant..![]()
Mvh
Bjarild
Da kan du får høre på mere enn bare Forte II
Så fenomenalt! Ja hvis jeg får tid og mulighet så skal jeg absolutt ta turen
Evnt i forbindelse med en Oslo-tur på nyåret, kunne det vært en mulighet.
Takker(osteaktig..?)
Mvh
Bjarild
/jan
Bedre ?Bjarild skrev:JanR skrev:Bor på østlandet/Sarpsborg, skulle du føle for det er det bare å svinge innom ved juletider.Bjarild skrev:Om ikke, er det kanskje noen i sørnorge som har? Skal hjem i jula iallefall (Mandal.. ) Kunne fått tid da om det kunne være interessant..![]()
Mvh
Bjarild
Da kan du får høre på mere enn bare Forte II
/jan
Så fenomenalt! Ja hvis jeg får tid og mulighet så skal jeg absolutt ta turen
Evnt i forbindelse med en Oslo-tur på nyåret, kunne det vært en mulighet.
Takker(osteaktig..?)
Mvh
Bjarild
jeg vet Forte og Chorus er søsken ja, reffererte egentlig til Krell kav 500-il og fbi... ;D Litt OT bjarild men hvordan syns du 500 il er mot fbi siden du har sammenligningsgrunnlag?? For min del er 500'n en forsterker jeg sansynligvis ikke kommer til å kvitte meg med...JanR skrev:Hei duHaugenial skrev:Jeg kjører Klipsch Chorus II på krell kav-500-IL og det låter enormt. Det er vel egentlig denne som din er etterkommer av...Det er forresten jeg som er Ste-Reo., men mistet/glemt passordet + mail er nede.
Chorus II og Forte II er søsken ja
Artig å høre at det ble klaff med Krell/Klipsch.
Med eller uten sub's ?
/jan
Haugenial skrev:jeg vet Forte og Chorus er søsken ja, reffererte egentlig til Krell kav 500-il og fbi... ;D Litt OT bjarild men hvordan syns du 500 il er mot fbi siden du har sammenligningsgrunnlag?? For min del er 500'n en forsterker jeg sansynligvis ikke kommer til å kvitte meg med...JanR skrev:Hei duHaugenial skrev:Jeg kjører Klipsch Chorus II på krell kav-500-IL og det låter enormt. Det er vel egentlig denne som din er etterkommer av...Det er forresten jeg som er Ste-Reo., men mistet/glemt passordet + mail er nede.
Med eller uten sub's ?
/jan
JanR; Jeg kjøpte ikke med subbene, og det tror jeg ikke var nødvendig heller... Her er det bass i massevis. Og det svinger som bare det...En uke etter og jeg gleder meg til å spille musikk etter jobb!
Hadde kav 400-xi før denne og følte 500 var et par hakk over denne... Men nok Krell prat her ellers så går vel spådommen (les;hue og ræva) din i oppfyllelse... Hehe. Har prøvd comboen litt fremm på et par filmer, og meget vellykket der også.Bjarild skrev:Haugenial skrev:jeg vet Forte og Chorus er søsken ja, reffererte egentlig til Krell kav 500-il og fbi... ;D Litt OT bjarild men hvordan syns du 500 il er mot fbi siden du har sammenligningsgrunnlag?? For min del er 500'n en forsterker jeg sansynligvis ikke kommer til å kvitte meg med...JanR skrev:Hei duHaugenial skrev:Jeg kjører Klipsch Chorus II på krell kav-500-IL og det låter enormt. Det er vel egentlig denne som din er etterkommer av...Det er forresten jeg som er Ste-Reo., men mistet/glemt passordet + mail er nede.
Med eller uten sub's ?
/jan
JanR; Jeg kjøpte ikke med subbene, og det tror jeg ikke var nødvendig heller... Her er det bass i massevis. Og det svinger som bare det...En uke etter og jeg gleder meg til å spille musikk etter jobb!
Hehe ;D
Jo, jeg fikk såvidt testet 300iL'en(som er veldig lik til 500'en) og FBI'en på et sett Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand som var innom et par uker. Og forskjellen kan nesten ikke sammenlignes.. De har forsåvidt samme Krell sound, med skikkelig slam og dynamikk, men FBI'en har egenskaper jeg aldri hadde trodd var mulig. Ekstremt oppløst, og med dypbass som disse høyttalerne egentlig ikke kan..!! hehe. Følte det var en klasse opp.. Men skulle vel bare mangle egentlig, mht pris osv.. Ofret MYE for å prioritere den :;D
Men hvis jeg MÅ nedprioritere en gang, blir det garantert tilbake til 300iL eller 500'en, de er svinebra begge to, og har egentlig alt jeg ønsker mht til mine preferanser, matchet med riktige høyttalere da selvfølgelig. Men fordelen nå slik jeg ser det, er at jeg aldri trenger å bytte elektronikken, da jeg mest sannsynlig kan koble "alt" til denne, nesten uansett pris og krav.. Bygge, bygge, bygge ;D
Så hadde jo virkelig vært moro å få testet et par Heritage høyttalere på den, spesielt da dine erfaringer med Chorus/Krell er så bra som du sier..Og Klipsch generelt er jo grisemoro!!
(måtte bare ha med den så ikke de kaster oss på huet og ræva inn i Krell tråden.. hehe)
Mvh
Bjarild
Sa jo det ! ;DHaugenial skrev:JanR; Jeg kjøpte ikke med subbene, og det tror jeg ikke var nødvendig heller... Her er det bass i massevis. Og det svinger som bare det...En uke etter og jeg gleder meg til å spille musikk etter jobb!
Du har vært wannabee så lenge at du er nok mer eller mindre "medlem" altMilenko skrev:Snart medlem....
Går å venter på et par Forte ;D
Gleder meg stort til å få disse inn på lytterommet...
Har en skvett Ardaig og en skvett Talisker 18 som skal nytes med andakt til åpningssermonien.
Musikktips til sermonien....hm..kanskje litt eldre Steve Earle vil passe bra...
Sitter allerede å drømmer meg bort ;D
;DMilenko skrev:Wannabee er vel nærmest en under drivelse i denne sammenheng ;D
Kan du unngå blitz så gjør gjerne detMilenko skrev:Har kjøpt ny linse til kamraet i sommer samt blits, så får se om det ikke blir mulighet for det![]()
Den som venter på noe godt ;DMilenko skrev:Ikke enda tror jeg, de må jo pakkes med litt kjærlighet for å sikre at de kommer fram slik de forlot selger.
Like greit egentlig,siden jeg ikke har tid til å få spilt noe i helgen uansett...
Men, neste uke har jeg fri.....det skal bli gøy ;D
Jeg syns ikke det.Haugenial skrev:Apropos spikes; er det noe poeng i å sette chorusene på spikes o.l??
Vet jo at mange bruker "gummi" også.JanR skrev:Jeg syns ikke det.
Mener å ha hørt det sammeØivindJ skrev:Vet jo at mange bruker "gummi" også.JanR skrev:Jeg syns ikke det.
Men Kroken og anmeldere snakket jo så varm om spikes til RF-3, og med god grunn må jeg tilføye![]()
RF skal på spikes!JanR skrev:Mener å ha hørt det sammeØivindJ skrev:Vet jo at mange bruker "gummi" også.JanR skrev:Jeg syns ikke det.
Men Kroken og anmeldere snakket jo så varm om spikes til RF-3, og med god grunn må jeg tilføye![]()
Men nå er ikke vi så heldig/uheldig (stryk det som ikke passer) å sitte RF serien høytalere.
Nå skal det vel sies at jeg ikke har prøvd spikes på mine.Putene fungerer meget godt, syns jeg.
/jan
Det var godt vi fikk bekreftet det før vi ble uvenner her ;DErland skrev:RF skal på spikes!JanR skrev:Mener å ha hørt det sammeØivindJ skrev:Vet jo at mange bruker "gummi" også.JanR skrev:Jeg syns ikke det.
Men nå er ikke vi så heldig/uheldig (stryk det som ikke passer) å sitte RF serien høytalere.
Nå skal det vel sies at jeg ikke har prøvd spikes på mine.Putene fungerer meget godt, syns jeg.
/jan
Putter du spikes under Heritage vil PWK snu seg i grava. De skal rett på gulvet, gjerne med en gummimatte etc under!