Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Ga selv 28 for mine La Scala II og de kostet vel 60 i 2006 og 135 i 2019 når AL5 kom som nå koster over 160 😳
    Send gjerne en PM om/når du skal selge dem igjen.
    Har vært savna av både meg og til og med kånå faktisk
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Vet neimmen ikke om jeg er helt der lenger selv heller, at jeg vil betale førti lapper for et par høyttalere. Da skal det nok være noe ganske spesielt. Tror rett og slett denne prisgaloppen innen hifi har kurert byttetrangen og hifi-galskapen min litt. Jeg kan se hva noe koster, ha et røft estimat av hva som befinner seg på innsiden, og tenke at "det er rett og slett ikke verdt pengene". Særlig når jeg opplever at man får veldig mye av de samme opplevelsene til dyre ting, med utstyr som koster en brøkdel.

    Men det er meg. Gammel, fattig, sær, og vrang. :devilish:
    Før om årene så var kanskje fordelingen 50-50 i nytt og brukt utstyr, men nå er det sikkert 90-10 i favør av brukt utstyr. Det er hovedsakelig pga. de høye prisene på nytt utstyr. Kjøper man brukt så unngår man stort sett de høye tapene. Jeg ønsker ikke å tenke på hva innmaten koster... :giggle:
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Ga 18 for mine Cornwall iii. Sikkert 8 år siden. Har de enda :devilish:
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    394
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    14
    Jeg kommer ikke til å gi 33 for et par Heresy. Da lar jeg heller være :rolleyes:
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Disse gikk visst nok for 17tusen nylig, Heresy l fra 1984.
    1610470068730.png


    Jeg solgte samme høyttalere for 2-3år siden til "bare" skarve 8tusen. Burde vel ha lagret dem.
    1610470197732.png
     

    kleine freiheit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2018
    Innlegg
    111
    Antall liker
    81
    Ble kontaktet av selger av disse på en ønskes kjøpt annonse for vintage høyttalere jeg hadde ute.

    Morsomt nok var det jeg som kjøpte og tok akkurat dette paret inn til landet fra amerikansk Ebay i forfjor.

    Det er et par Heresy 1.5.
    Pga defekt diskanthorn ved ankomst fikk de nye Crites CT-125 horndiskanter + nye kondiser etc.

    Merkelig nok var lyden annerledes over hele linja på disse sammenlignet med et annet par 1.5, også fra '84, jeg hadde før.
    Disse nyeste fikk jeg ikke helt til.

    Kanskje er det litt avhengig hvilken behandling de har fått i løpet av 40 år?
    Disse var i dårligere tilstand enn de første jeg hadde. De første både så og hørtes bedre ut.
    Alternativt hadde hørselen/smaken min forandret seg?

    Jeg solgte de derfor våren 2020 til eieren som var før denne selgeren for en brøkdel av 17k.

    Bare ett år tilbake var interessen heller laber. Går virkelig opp og med på interessen for Heritage på markedet:)

    Min kjøper solgte de videre til denne selgeren.

    Siden jeg tenkte å prøve om det ville være bedre med sub, noe jeg aldri prøvde før, tilbød jeg 6 eller 7k (?).
    Droppet det da jeg fikk vite at han hadde fått bud på over 10k.

    Det var mer enn jeg ville gi for disse, men kanskje har siste kjøper funnet de som passer hans smak, anlegg, og rom.
    Det er jo noe med de gamle i litt medtatt kryssfiner de nyere mangler utseendemessig.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Noen som har prøvd Benchmark AHB2 på Cornwall eller andre Heritage?
     

    Bastian

    Medlem
    Ble medlem
    02.12.2008
    Innlegg
    16
    Antall liker
    4
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Hvis de er nesten nye så er det kanskje greit nok, men jeg går ut ifra at det hadde stått noe om det i annonsen hvis det var tilfellet. Jeg har uansett tatt et forbehold om det i kommentaren min. Problemet er likevel at det ikke er så lenge siden disse kostet 15-20-25K nye og bruktprisene på de siste parene som jeg har sett blitt solgt har ligget på 15-17K. For en liten stund siden gikk de for 10-12K på bruktmarkedet. Når noen så skal ha 33K så blir det ganske vilt i mitt hode. Jeg tar som sagt forbehold om at de er nesten nye, men jeg skjønner ikke at det kan være mange som kjøper Heresy III til 44K.
    Så annonsen jeg også og har ikke sett så altfor mange HIII-esker, men serienummer-lappen på esken som var avbildet så ikke ut som 2020...
    Jeg kjøpte Heresy IV på sensommeren og da lå prisen på 50K veil og jeg betalte vel rett under 40K levert på døra. Kjøp fra USA med f.eks. Jetcarrier gjør de jo enda 10K rimeligere, men greit å ha garanti her hjemme trossalt. Selv om det er noen fristende "B-stock" av ulike modeller på Ebay fra tid til annen. :)
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Ble kontaktet av selger av disse på en ønskes kjøpt annonse for vintage høyttalere jeg hadde ute.

    Morsomt nok var det jeg som kjøpte og tok akkurat dette paret inn til landet fra amerikansk Ebay i forfjor.

    Det er et par Heresy 1.5.
    Pga defekt diskanthorn ved ankomst fikk de nye Crites CT-125 horndiskanter + nye kondiser etc.

    Merkelig nok var lyden annerledes over hele linja på disse sammenlignet med et annet par 1.5, også fra '84, jeg hadde før.
    Disse nyeste fikk jeg ikke helt til.

    Kanskje er det litt avhengig hvilken behandling de har fått i løpet av 40 år?
    Disse var i dårligere tilstand enn de første jeg hadde. De første både så og hørtes bedre ut.
    Alternativt hadde hørselen/smaken min forandret seg?

    Jeg solgte de derfor våren 2020 til eieren som var før denne selgeren for en brøkdel av 17k.

    Bare ett år tilbake var interessen heller laber. Går virkelig opp og med på interessen for Heritage på markedet:)

    Min kjøper solgte de videre til denne selgeren.

    Siden jeg tenkte å prøve om det ville være bedre med sub, noe jeg aldri prøvde før, tilbød jeg 6 eller 7k (?).
    Droppet det da jeg fikk vite at han hadde fått bud på over 10k.

    Det var mer enn jeg ville gi for disse, men kanskje har siste kjøper funnet de som passer hans smak, anlegg, og rom.
    Det er jo noe med de gamle i litt medtatt kryssfiner de nyere mangler utseendemessig.
    Interessant lesning om hvordan høyttalerne har havnet hos siste selger. Hvor mye solgte du dem for?

    Jeg hadde iallefall ikke betalt 17K for gamle Heresy l, uansett hvor mye jeg digget utsende. Bildet jeg postet over av mine tidligere H l, gjorde jeg en kosmetisk jobb slik at de ble som jeg ville ha dem. Og hadde jeg ville hatt ett par med natural finer look, så hadde jeg bare fikset det, ikke betalt 17K for å få det.

    Hele denne pris galoppen er nokså avskrekkende både for ny og gamle Klipsch interesserte. Har holdt på med Klipsch høyttalere, nesten utelukkende, i over 15år nå, og jeg tror jammen jeg har eid mine siste Heritage, nå som også bruktprisene er blitt helt ville.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Så annonsen jeg også og har ikke sett så altfor mange HIII-esker, men serienummer-lappen på esken som var avbildet så ikke ut som 2020...
    Jeg kjøpte Heresy IV på sensommeren og da lå prisen på 50K veil og jeg betalte vel rett under 40K levert på døra. Kjøp fra USA med f.eks. Jetcarrier gjør de jo enda 10K rimeligere, men greit å ha garanti her hjemme trossalt. Selv om det er noen fristende "B-stock" av ulike modeller på Ebay fra tid til annen. :)
    Bare en kommentar. Jeg hadde ikke vært engstelig for noe garanti ved kjøp av Klipsch fra USA. For det for første så er det sjeldent at det oppstår feil med en høyttaler, med mindre bruken er feil. Og hvis noe skulle feile i ett par Heresy, ville det ikke være verken vanskelig eller dyrt å få de reparert. Hadde ett par Hlll som jeg hadde driverne ute på for å fiffe opp det kosmetiske, og det er igjen ikke banebrytende ny teknologi under panseret der. Og det er kjente Klipsch drivere som er lette å få tak. Samme gjelder for delefilter, enkle ikke kostbare deler.

    Solgte mine H lll for 8K tror jeg det var, eller var det ett rent bytte med ett par RF-63, husker ikke helt hvordan det gikk for seg, var en bruker her inne som jeg gjorde handel med. Det var iallefall tilnærmet nye høyttalere, komplett med emballasje og alt. :)
     
    Sist redigert:

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.866
    Torget vurderinger
    8
    Må være noen år siden foten gikk som den går nå 😊
     

    Vedlegg

    Bastian

    Medlem
    Ble medlem
    02.12.2008
    Innlegg
    16
    Antall liker
    4
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Bare en kommentar. Jeg hadde ikke vært engstelig for noe garanti ved kjøp av Klipsch fra USA. For det for første så er det sjeldent at det oppstår feil med en høyttaler, med mindre bruken er feil. Og hvis noe skulle feile i ett par Heresy, ville det ikke være verken vanskelig eller dyrt å få de reparert. Hadde ett par Hlll som jeg hadde driverne ute på for å fiffe opp det kosmetiske, og det er igjen ikke banebrytende ny teknologi under panseret der. Og det er kjente Klipsch drivere som er lette å få tak. Samme gjelder for delefilter, enkle ikke kostbare deler.

    Solgte mine H lll for 8K tror jeg det var, eller var det ett rent bytte med ett par RF-63, husker ikke helt hvordan det gikk for seg, var en bruker her inne som jeg gjorde handel med. Det var iallefall tilnærmet nye høyttalere, komplett med emballasje og alt. :)
    Neida, er jo begrenset hva som kan gå istykker på garanti/reklamasjonsrett i en høyttaler, men skal butikkene og importørene overleve så må vi jo bruke de også. Jeg kontaktet de nærmeste meg lokalt, men den ene ringte meg aldri opp igjen og den andre hadde nok en ekstrahjelp på jobb som ønsket veilendende pris, så da ble det handel et par timer unna til 10.000 rimeligere.

    Men fant veldig lite på nettet om C-308 og C-310 bassene deres. Endte opp med en C-308 pga. plass og den hjelper godt til i bunn og nå kunne jeg ikke tenke meg å ha Heresy uten fylden den tilføyer. App-styringen er også genial!
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    CW3 og Primaluna Dialogue Premium (EL34, Triodemodus). Imponert av PL på CW3. Alle skarpe kanter ble borte som dugg for solen. Sort bakgrunn, stor soundstage, nydelig mellomtone. Tempo og dynamikk er upåklagelig! Skjønner nå hvorfor PL er så ettertraktet, og passer ihvertfall ypperlig med Klipsch.
     

    Vedlegg

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Update 1-18-2021
    We are greatly saddened to announce the death of Bob Crites


    Triste nyheter. Har hatt stor nytte av Crites for å oppgradere mine Heresy I., men virker som de kommer til å fortsette etter de har summet seg etter at Bob er borte. Gjenstår oppgradere original Alnico woofer til CW1228, hvis det har noe for seg?
    klipsch.jpg
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Hei Klipsch venner :)

    Brukte forumet her mye för, men lenge siden jeg har värt innom.
    Har hatt mine Heresy III i 10 år nå og ser ingen grunn til å bytte de ut, men tenker at forsterker kan oppgraderes.
    Leser meg opp i tråden, her inne mye kunnskap samlet ...tusen takk dere som bidrar :)

    Forsterkeren jeg har brukt de siste årene er ikke ille den, Anthem av Sonic Frontiers.
    Artig sak på 25 watt, bestykket med EL 84

    Rådene som går igjen er rör forsterkere av god kvalitet.

    Tenker å bruke ca 30k, kan strekkes litt.
    Nyere brukt er helt greit.

    Nat selger en brukt Cary 80 , noe å tenke på ?
    Cayin höster lovord... CS 100 kanskje?
    Hva med Leben ?
    LM har jo noen flotte , ble akkurat solg en for ca 30 på finn nå

    Så er det jo transistor av god kvalitet...
    Ligger en Sugden på finn, ren klasse A, er det noe å tenke på ?

    Og så er det jo alle de andre forsterkerene der ute....;)

    Luksus problemer, men föler meg veldig usikker nå og håper på god hjelp :)

    Hilsen Andre
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Hei Klipsch venner :)

    Brukte forumet her mye för, men lenge siden jeg har värt innom.
    Har hatt mine Heresy III i 10 år nå og ser ingen grunn til å bytte de ut, men tenker at forsterker kan oppgraderes.
    Leser meg opp i tråden, her inne mye kunnskap samlet ...tusen takk dere som bidrar :)

    Forsterkeren jeg har brukt de siste årene er ikke ille den, Anthem av Sonic Frontiers.
    Artig sak på 25 watt, bestykket med EL 84

    Rådene som går igjen er rör forsterkere av god kvalitet.

    Tenker å bruke ca 30k, kan strekkes litt.
    Nyere brukt er helt greit.

    Nat selger en brukt Cary 80 , noe å tenke på ?
    Cayin höster lovord... CS 100 kanskje?
    Hva med Leben ?
    LM har jo noen flotte , ble akkurat solg en for ca 30 på finn nå

    Så er det jo transistor av god kvalitet...
    Ligger en Sugden på finn, ren klasse A, er det noe å tenke på ?

    Og så er det jo alle de andre forsterkerene der ute....;)

    Luksus problemer, men föler meg veldig usikker nå og håper på god hjelp :)

    Hilsen Andre
    Du kan ikke vurdere ny forsterker uten å ta med Audio Note i vurderingen. ;)
    En Oto for eksempel. Ligger vel i prisleiet ditt ca.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Hei Klipsch venner :)

    Brukte forumet her mye för, men lenge siden jeg har värt innom.
    Har hatt mine Heresy III i 10 år nå og ser ingen grunn til å bytte de ut, men tenker at forsterker kan oppgraderes.
    Leser meg opp i tråden, her inne mye kunnskap samlet ...tusen takk dere som bidrar :)

    Forsterkeren jeg har brukt de siste årene er ikke ille den, Anthem av Sonic Frontiers.
    Artig sak på 25 watt, bestykket med EL 84

    Rådene som går igjen er rör forsterkere av god kvalitet.

    Tenker å bruke ca 30k, kan strekkes litt.
    Nyere brukt er helt greit.

    Nat selger en brukt Cary 80 , noe å tenke på ?
    Cayin höster lovord... CS 100 kanskje?
    Hva med Leben ?
    LM har jo noen flotte , ble akkurat solg en for ca 30 på finn nå

    Så er det jo transistor av god kvalitet...
    Ligger en Sugden på finn, ren klasse A, er det noe å tenke på ?

    Og så er det jo alle de andre forsterkerene der ute....;)

    Luksus problemer, men föler meg veldig usikker nå og håper på god hjelp :)

    Hilsen Andre
    På heresy kan du ikke gå feil med cayin hvertfall 😊 selv kjører jeg norma revo ipa 140 på mine cornwall å det er virkelig knall i mine ører. Ser norma leveres i en mindre modell rett over 30papp. Kanskje leverandører har demo til utlån?
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Hei Klipsch venner :)

    Brukte forumet her mye för, men lenge siden jeg har värt innom.
    Har hatt mine Heresy III i 10 år nå og ser ingen grunn til å bytte de ut, men tenker at forsterker kan oppgraderes.
    Leser meg opp i tråden, her inne mye kunnskap samlet ...tusen takk dere som bidrar :)

    Forsterkeren jeg har brukt de siste årene er ikke ille den, Anthem av Sonic Frontiers.
    Artig sak på 25 watt, bestykket med EL 84

    Rådene som går igjen er rör forsterkere av god kvalitet.

    Tenker å bruke ca 30k, kan strekkes litt.
    Nyere brukt er helt greit.

    Nat selger en brukt Cary 80 , noe å tenke på ?
    Cayin höster lovord... CS 100 kanskje?
    Hva med Leben ?
    LM har jo noen flotte , ble akkurat solg en for ca 30 på finn nå

    Så er det jo transistor av god kvalitet...
    Ligger en Sugden på finn, ren klasse A, er det noe å tenke på ?

    Og så er det jo alle de andre forsterkerene der ute....;)

    Luksus problemer, men föler meg veldig usikker nå og håper på god hjelp :)

    Hilsen Andre
    Hva med cayin cs-150 a til 30k her på sentralen?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Hei Klipsch venner :)

    Brukte forumet her mye för, men lenge siden jeg har värt innom.
    Har hatt mine Heresy III i 10 år nå og ser ingen grunn til å bytte de ut, men tenker at forsterker kan oppgraderes.
    Leser meg opp i tråden, her inne mye kunnskap samlet ...tusen takk dere som bidrar :)

    Forsterkeren jeg har brukt de siste årene er ikke ille den, Anthem av Sonic Frontiers.
    Artig sak på 25 watt, bestykket med EL 84

    Rådene som går igjen er rör forsterkere av god kvalitet.

    Tenker å bruke ca 30k, kan strekkes litt.
    Nyere brukt er helt greit.

    Nat selger en brukt Cary 80 , noe å tenke på ?
    Cayin höster lovord... CS 100 kanskje?
    Hva med Leben ?
    LM har jo noen flotte , ble akkurat solg en for ca 30 på finn nå

    Så er det jo transistor av god kvalitet...
    Ligger en Sugden på finn, ren klasse A, er det noe å tenke på ?

    Og så er det jo alle de andre forsterkerene der ute....;)

    Luksus problemer, men föler meg veldig usikker nå og håper på god hjelp :)

    Hilsen Andre
    Det beste jeg noengang prøvde på mine Heresy III var single ended triode. Men er sikker på mye annet også vil låte bra. Min var fra LM og var ikke helt støyfri, men det var en helt perfekt match lydmessig IMO.

    Syns forslaget med Audio Note også høres veldig spennende ut. :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Det beste jeg noengang prøvde på mine Heresy III var single ended triode. Men er sikker på mye annet også vil låte bra. Min var fra LM og var ikke helt støyfri, men det var en helt perfekt match lydmessig IMO.

    Syns forslaget med Audio Note også høres veldig spennende ut. :)
    Audio Note passer som hånd i hanske sammen med Klipsch Heritage 🤗
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    838
    Sted
    Pocket Valley
    Jeg er på en litt lavere prisklasse enn det dere diskuterer over, men til Heresy IV hvordan tror dere en Rega Elicit-R vil matche, har i dag en Consonance M99 Plus, som det er en del støy på i standby. Jeg går ikke over 15.000 denne gangen. Har brukt alt for mye de siste månedene....
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Jeg er på en litt lavere prisklasse enn det dere diskuterer over, men til Heresy IV hvordan tror dere en Rega Elicit-R vil matche, har i dag en Consonance M99 Plus, som det er en del støy på i standby. Jeg går ikke over 15.000 denne gangen. Har brukt alt for mye de siste månedene....
    Da ville jeg heller sett etter lm216 F.eks de pleier ligge under 10k brukt. Var knall på mine heresy. Prøvde elicit på mine å det var skivebom imo 😊
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Du kan ikke vurdere ny forsterker uten å ta med Audio Note i vurderingen. ;)
    En Oto for eksempel. Ligger vel i prisleiet ditt ca.
    Audio Note passer som hånd i hanske sammen med Klipsch Heritage 🤗
    Aldri hørt Audio Note, men ser det er langt mellom de på brukt-børsen.
    Er vel ikke forhandler i Bergen ?
    Kanskje jeg kontakter Stereofile :)
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Det beste jeg noengang prøvde på mine Heresy III var single ended triode. Men er sikker på mye annet også vil låte bra. Min var fra LM og var ikke helt støyfri, men det var en helt perfekt match lydmessig IMO.

    Syns forslaget med Audio Note også høres veldig spennende ut. :)
    LM er absolutt til vurdering, hadde en LM216 på hjemlån for ca 5 år siden, var bra men ikke bedre enn CJ settet jeg brukte da.
    Skal sjekke ut dyrere LM, men er skeptisk til støy
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Jo den er super aktuell :)
    Men den er kanskje veldig kraftig for Heresy....kontra en svakere SET forsterker
    Ja,du har muligens et poeng, det er ikke nødendig med en så kraftig forsterker på Heresy, men kan tenkes at det fortsatt låter bra? Liker selv KT150 godt! Var selv skeptisk til å koble til en Dynamic Precision 6.5 (konservativ oppgitt til 2x350w 8 ohm) til CW3 med følsomhet på 102db/8ohm...men det var null støy og mye moro! Kjenner derimot ikke modellen Heresy , så er noe usikker.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    838
    Sted
    Pocket Valley
    Da ville jeg heller sett etter lm216 F.eks de pleier ligge under 10k brukt. Var knall på mine heresy. Prøvde elicit på mine å det var skivebom imo 😊
    Blir litt usikker nå kjenner jeg...

    Snakket med Mono (de vet at jeg ikke skal kjøpe ny av dem, jeg må på bruktmarkedet) og de sier at Rega Elicit-R (og Rega generelt) er en knallfin kombinasjon med Klipsch.

    De brukte ogsåfaktisk Elicit-R i kombinasjon med Heresy III på Horten-messen for noen år siden.

    Som det sies fungerte svært godt…
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Blir litt usikker nå kjenner jeg...

    Snakket med Mono (de vet at jeg ikke skal kjøpe ny av dem, jeg må på bruktmarkedet) og de sier at Rega Elicit-R (og Rega generelt) er en knallfin kombinasjon med Klipsch.

    De brukte ogsåfaktisk Elicit-R i kombinasjon med Heresy III på Horten-messen for noen år siden.

    Som det sies fungerte svært godt…
    Her er jo beviset på at lyd er subjektivt. Jeg syns ikke det var match, men jeg har også hatt folk på besøk som syns mitt oppsett er bob bob selv om jeg har ment det har vært blant topp 3. Så selv hva jeg/andre mener er det til slutt kun dine egne ører du må stole på 😊👍
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    838
    Sted
    Pocket Valley
    Her er jo beviset på at lyd er subjektivt. Jeg syns ikke det var match, men jeg har også hatt folk på besøk som syns mitt oppsett er bob bob selv om jeg har ment det har vært blant topp 3. Så selv hva jeg/andre mener er det til slutt kun dine egne ører du må stole på 😊👍
    Sant :) og får jeg tak i noe brukt og det ikke passer mine ører 100 % så går det an å selge igjen uten å tape for mye også.

    Jeg får gruble litt til en ukes tid, fikk forresten jentungen til å kjøpe en Rega Brio-R og en CambridgeAudio Dacmagic på Finn i går siden hun har siklet på mine gamle KG 5.5 med delefilter og titanium tweeters fra Bob Crites RIP, som har ligget på Finn men ikke blitt solgt. Jeg trakk de fra Finn i går siden hun kjøpte forsterker. Selvsagt var det da en som tok kontakt og ville ha dem, men det får bli neste gang, når jentungen er lei og vil bytte.

    20210126_205959.jpg
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Heller litt til Sugden A21 signature....mulig det blir den.
    Bør være bra det eller ?
    Pluss er jo støy og problemfri, strømsterk og vellydende skal den være.
    Noen med erfaring med Sugden på Heresy ?

    André
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Ikke hørt Sugden på Heresy, men på Spendor. Burde fungere greit det. Det som er fint med Heresy er at man egentlig ikke trenger å ta hensyn til effekt på forsterkeren man velger. De kan trolig drives av omtrent stort sett hva som helst, effektmessig. Så det gjelder egentlig bare å finne en lyd man liker.

    Hvis ikke jeg skulle hatt rør på HIII, så ville jeg personlig sett etter en god japansk integrert eller noe sånt, med MOSFET transistorer på utgangen.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    838
    Sted
    Pocket Valley
    Da ble det ikke Rega på Heresy denne gang, gikk for en Audio Note OTO Phono som har vært demo hos Audiokompaniet, får satt den opp med nye rør så tror det blir bra , selv om jeg gikk noen hifilapper over budsjett.
    Så får jeg vente noen år før jeg igjen vurderer å gå bort ifra rør igjen.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    995
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Da ble det ikke Rega på Heresy denne gang, gikk for en Audio Note OTO Phono som har vært demo hos Audiokompaniet, får satt den opp med nye rør så tror det blir bra , selv om jeg gikk noen hifilapper over budsjett.
    Så får jeg vente noen år før jeg igjen vurderer å gå bort ifra rør igjen.
    Tror jeg ikke du kommer til å angre på.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Da ble det ikke Rega på Heresy denne gang, gikk for en Audio Note OTO Phono som har vært demo hos Audiokompaniet, får satt den opp med nye rør så tror det blir bra , selv om jeg gikk noen hifilapper over budsjett.
    Så får jeg vente noen år før jeg igjen vurderer å gå bort ifra rør igjen.
    Gratulerer! Det kommer til å bli en knall kombinasjon. 😀
     

    EndreS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    195
    Antall liker
    37
    Sted
    Bergen
    Så den omtalen på YouTube. Den våte høyttalerdrømmen min er disse, eller aller helst Klipschorn. Må selvsagt høre dem først. Det er ett par høyttalere jeg har hatt som jeg angrer litt på at jeg solgte, Klipsch Belle.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn