Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hehe.. flere som "sliter" med optimale arbeidsforhold for klipsch :

    Klipsch_stua.jpg

    Dette er min stue.. og det låter LANGT ifra optimalt :). Men hjelper litt å dra dem frem da.. nå skal det sies at høyra høyttaler har bare sidevegg 1-2 meter ut, da blir rommet større på den siden.

    Men lyden er utrolig morsom da :). Passer stue lyden bra ;). Men litt mye bass blir det da dem står så "trangt".

    EDIT: Burde nok satset på RF63 istede... men lysten på RF83 ble for stor, samt prisforkjellen gjorde at det valget ble enkelt... :p.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Ja de står rimelig tett inntil bakvegg. Det er en kraftig boost rundt 85 Hz
    Jeg vil prøve meg litt frem når målemikrofon skal brukes.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Næhhh.. Kan aldri bli for stort med Klipsch.

    De der er jo ment for hjørneplassering. Så det hjelper mye. Hadde de måttet stått 1m fra fronveggen for å låte optimalt, så hadde de blitt sinnsykt store. Kanskje han har en snill del to i heimen.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Har mye snasent du, TittenTei ;)

    Sendte deg en PM her om dagen, men du sitter vel godt på gjerdet enda kan jeg tenke meg.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Ca. 4.5 meter fra vegg på venstre side til vegg på høyre side. Lengden er ca. 5 meter.
    Det er åpent ut til høyre i bakkant av rommet, så totalt er det mange kvadratmeter.
    Funker helt greit.
    For liten skjerm ja, helt riktig. :)
    Snill del to i heimen ja. ;)
     

    Dottidott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2013
    Innlegg
    121
    Antall liker
    104
    Sted
    Fosen
    Etter 9mnd på jobb i utland, må jeg si futten i Klipsch er lav når ingen bruker de jamt.
    Her må det nok mange timer til før de låter som de skal igjen. Men så har jeg 5 mnd avspassering så tid er ikke problemet......
    Og gleden med å "må" sitte å høre på Klipsch er ikke noe å klage på.:cool:
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    317
    Antall liker
    36
    Er det noen som har en formening om hvilken minimums romstørrelse Cornwall III bør få og hva som er prismessig et godt kjøp av disse?

    Samme spørsmålene gjelder for så vidt også for Heresy III. Ikke lett å få hørt disse noe sted...
    Er vel noen som kan invitere deg på en lytt. Du bor vel ikke på Bjørnøya? Har du lite rom?
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Er det noen som har en formening om hvilken minimums romstørrelse Cornwall III bør få og hva som er prismessig et godt kjøp av disse?

    Samme spørsmålene gjelder for så vidt også for Heresy III. Ikke lett å få hørt disse noe sted...
    Er vel noen som kan invitere deg på en lytt. Du bor vel ikke på Bjørnøya? Har du lite rom?
    Bor ikke på Bjørnøya, men Flekkerøya rett utenfor Kristiansand. Et lite hakk mer tilgjengelig, vi har til og med tunnel :)

    Rommet er på ca 30kvm.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen som har en formening om hvilken minimums romstørrelse Cornwall III bør få og hva som er prismessig et godt kjøp av disse?

    Samme spørsmålene gjelder for så vidt også for Heresy III. Ikke lett å få hørt disse noe sted...
    Hei du burde vel opp i minimum 20m2. De ligger på 40tusen men Audiocompaniet solgte de vel for 30000.-
    Forte ll går for rundt 5 på brukten. Lascala for 15, Heresy lll rundt 10.
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    317
    Antall liker
    36
    Er det noen som har en formening om hvilken minimums romstørrelse Cornwall III bør få og hva som er prismessig et godt kjøp av disse?

    Samme spørsmålene gjelder for så vidt også for Heresy III. Ikke lett å få hørt disse noe sted...
    Er vel noen som kan invitere deg på en lytt. Du bor vel ikke på Bjørnøya? Har du lite rom?
    Bor ikke på Bjørnøya, men Flekkerøya rett utenfor Kristiansand. Et lite hakk mer tilgjengelig, vi har til og med tunnel :)

    Rommet er på ca 30kvm.
    Tunnel er undervurdert.. Veit om folk som har Cornwall på mindre rom enn det du har. Kjør på.

    Det må da være noen som kan invitere deg. Visst du oppfører deg ordentlig. Alltids greit å få testa først.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er det noen som har en formening om hvilken minimums romstørrelse Cornwall III bør få og hva som er prismessig et godt kjøp av disse?

    Samme spørsmålene gjelder for så vidt også for Heresy III. Ikke lett å få hørt disse noe sted...
    Er vel noen som kan invitere deg på en lytt. Du bor vel ikke på Bjørnøya? Har du lite rom?
    Bor ikke på Bjørnøya, men Flekkerøya rett utenfor Kristiansand. Et lite hakk mer tilgjengelig, vi har til og med tunnel :)

    Rommet er på ca 30kvm.
    Tunnel er undervurdert.. Veit om folk som har Cornwall på mindre rom enn det du har. Kjør på.

    Det må da være noen som kan invitere deg. Visst du oppfører deg ordentlig. Alltids greit å få testa først.
    Tror stua mi er ca 18m2, men med høyt skråtak og åpen trapp ned til første på ene sida. Der har jeg Conrwall III nå, og før det brukte jeg Heresy III. Går helt fint det, men ser fram til å få større rom i neste bolig etterhvert. Jeg har også en del akustiske utfordringer der jeg bor nå, med to motstående murvegger, og store vindusflater på de andre to veggene.

    Ikke at jeg husker helt hvordan det egentlig spiller lenger, har vært forsterkerløs nesten en måned nå.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er det noen som har en formening om hvilken minimums romstørrelse Cornwall III bør få og hva som er prismessig et godt kjøp av disse?

    Samme spørsmålene gjelder for så vidt også for Heresy III. Ikke lett å få hørt disse noe sted...
    Hei du burde vel opp i minimum 20m2. De ligger på 40tusen men Audiocompaniet solgte de vel for 30000.-
    Forte ll går for rundt 5 på brukten. Lascala for 15, Heresy lll rundt 10.
    Har sett La Scala ligge ute til rundt 30 lapper (de koster jo 80k nye nå), og du kan bare drømme om å få kjøpt mine Heresy III til 10.000,-. :)
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Takk for gode svar folkens. Trivelig tråd dette her, nesten verdt å kjøpe Klipsch bare så en kan legitimt henge her.

    Avspaserer fra jobb i morra for å ta en hifi tur til Stavanger, får se hva jeg får hørt på da.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    La Scala som har ligget ute her har frista voldsomt... men ut ifra erfaringer ifra andre, så er nok Cornwall mer min gate :). Utrolig fornøyd med dem.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    La Scala som har ligget ute her har frista voldsomt... men ut ifra erfaringer ifra andre, så er nok Cornwall mer min gate :). Utrolig fornøyd med dem.
    Bra begge to:) ls er mer brutale enn cw men er avhengig av en sub etter min mening!
    Kjører nå på en liten Rel T1 som fungerer utrolig bra men fortsatt usikker på RF63 vs Lascala :)
    RF63 en bedre allrounder men Lascala ekstreme på enkelte ting ;)
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    @eddie1 - hvilke LS var det du kjøpte? Har ikke fulgt med her i tråden... dem som var hvitmalte inni DH og eik på utsiden?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    @eddie1 - hvilke LS var det du kjøpte? Har ikke fulgt med her i tråden... dem som var hvitmalte inni DH og eik på utsiden?
    Hei stemmer det. Disse er Crites "oppgraderte" så usikker på hvordan de er kontra de jeg hadde sist fra 2006 men skulle hvert sorte inni :)
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Trodde ikke oppgraderte og "tukla med" Klipsch var noe jeg..... :rolleyes:

    Stemmer det at fineret er limt på med Tec7?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Trodde ikke oppgraderte og "tukla med" Klipsch var noe jeg..... :rolleyes:

    Stemmer det at fineret er limt på med Tec7?
    Mulig det er limt på ja! Har aldrig hvert i mot lett oppgradering men store ombygg hører under diy :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    IMG_0288.JPG

    Mine La Scala ll har fått selskap av denne lille tassen, Klipsch SW-311.
    Hjalp det ;)
    mvh
    S-mannen
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    317
    Antall liker
    36
    Rack-mannen? I svarte har du Klipsch høyttalere? Skimter La Scala der. Fornøyd?
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    317
    Antall liker
    36
    Oi. Der var det forandring. Blitt smitta av en fugl fra Langhus..? Synes jeg ser`n i buska bak der.. Har du subben på kjøkkenet?
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    317
    Antall liker
    36
    Se der. Nå skal man ikke undervurdere å ha sub på kjøkkenet. Den var liten. Mindre enn en ei vinyl skive. Det hjalp vel? Hadde gjort seg med en til kanskje?
     
    Sist redigert:
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Se der. Nå skal man ikke undervurdere å ha sub på kjøkkenet. Den var liten. Mindre enn en ei vinyl skive. Det hjalp vel? Hadde gjort seg med en til kanskje?
    Ser den, men nå er det en oppgradering på platespiller først;)
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Her har man B&W DM604 S2 på kjøkkenet, burde vel kanskje få opp noen RF-82 eller noen RB-75 el. på stativ? Er tross alt det paret høyttalere det blir spilt mest på her i huset(man er oppi 7 par høytalere nå) :p

    Sub på kjøkkenet er overflødig om man har noen tålig store høyttalere?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kjenner jeg savner Pathosen når jeg ser den på bilder. Flott oppsett. Må få hørt noe av den store serien til Klipsch.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn