Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jada, men den dypeste bassen som jo er den som masserer kantopphengene mest, er jo gjerne borte fra fronthøyttalerne i et surround-system, der LFE-kanalen tar seg av dette.

    Alt hjelper, selvsagt.
    Det er ganske mye informasjon i mellombassen også, hvis man ser f.eks. filmer med mye skyting og slag/spark. Gangster Squad f.eks. var et aldri så lite vendepunkt under innspillingen av mine høyttalere, men da kjørte jeg riktignok ikke surround, men ren stereolyd så høyttalerne fikk hele greia å håndtere alene. Tror Cambridge spilleren min er grei sånn, den mikser ned alt til et fullstendig 2.0 lydspor.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hvorfor ikke bare sette de i mot hverandre "helt inntil" den ene i motfase, en dyne eller lign over og på med noe radiostøy etc så går det et par dagervså er de klare
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    No pain, no gain. Man verdsetter godlyden mye mer når man har blødd litt fra øra for å oppnå den.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ja en kan vente på golyden i flere mnd eller gjøre det unna på et par døgn og ha golyden fra starten av...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jaja. Jeg spilte iallfall inn mine i en stue med betongvegger og masse vinduer. Det ringer i ørene selv om det er helt stille rundt meg enda.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jada, men den dypeste bassen som jo er den som masserer kantopphengene mest, er jo gjerne borte fra fronthøyttalerne i et surround-system, der LFE-kanalen tar seg av dette.

    Alt hjelper, selvsagt.
    Det er ganske mye informasjon i mellombassen også, hvis man ser f.eks. filmer med mye skyting og slag/spark. Gangster Squad f.eks. var et aldri så lite vendepunkt under innspillingen av mine høyttalere, men da kjørte jeg riktignok ikke surround, men ren stereolyd så høyttalerne fikk hele greia å håndtere alene. Tror Cambridge spilleren min er grei sånn, den mikser ned alt til et fullstendig 2.0 lydspor.
    Naturligvis. Mente bare at filmlyd ikke nødvendigvis er bedre enn musikk, pga. dette, når argumentet var at det er mye subbass i filmlyd.
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Jada, men den dypeste bassen som jo er den som masserer kantopphengene mest, er jo gjerne borte fra fronthøyttalerne i et surround-system, der LFE-kanalen tar seg av dette.

    Alt hjelper, selvsagt.
    På min Yamaha RXV 1900 surround receiver har jeg valgt at all bass skal gå via fronthøytalere. Det blir ganske mye bedre enn hvis du velger å kjøre bass både i front og sub. (hvis du ser bort fra bassen fra sub'en selvfølgelig, testet det med sub skrudd av). Synes det er helt merkelig, men synes faktisk at sub blir overflødig nå når jeg får så mye bass ut av fronthøytalerne.
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Hvorfor ikke bare sette de i mot hverandre "helt inntil" den ene i motfase, en dyne eller lign over og på med noe radiostøy etc så går det et par dagervså er de klare
    Dette har jeg faktisk vurdert, men er som mange andre litt skeptisk til dette. Hvor høyt bør man evt. da spille?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jada, men den dypeste bassen som jo er den som masserer kantopphengene mest, er jo gjerne borte fra fronthøyttalerne i et surround-system, der LFE-kanalen tar seg av dette.

    Alt hjelper, selvsagt.
    Det er ganske mye informasjon i mellombassen også, hvis man ser f.eks. filmer med mye skyting og slag/spark. Gangster Squad f.eks. var et aldri så lite vendepunkt under innspillingen av mine høyttalere, men da kjørte jeg riktignok ikke surround, men ren stereolyd så høyttalerne fikk hele greia å håndtere alene. Tror Cambridge spilleren min er grei sånn, den mikser ned alt til et fullstendig 2.0 lydspor.
    Naturligvis. Mente bare at filmlyd ikke nødvendigvis er bedre enn musikk, pga. dette, når argumentet var at det er mye subbass i filmlyd.
    Når man kjörer stereo, som jo mange gjör, så funker det fint.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hvorfor ikke bare sette de i mot hverandre "helt inntil" den ene i motfase, en dyne eller lign over og på med noe radiostøy etc så går det et par dagervså er de klare
    Dette har jeg faktisk vurdert, men er som mange andre litt skevptisk til dette. Hvor høyt bør man evt. da spille?
    Ingenting og være skeptisk til og du får jo bare spille så høyt du selv orker og kan når du evt ikke er hjemme...valget er jo enkeltbnår det står mellom mnd og timer
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hvorfor ikke bare sette de i mot hverandre "helt inntil" den ene i motfase, en dyne eller lign over og på med noe radiostøy etc så går det et par dagervså er de klare
    Dette har jeg faktisk vurdert, men er som mange andre litt skeptisk til dette. Hvor høyt bør man evt. da spille?
    Er ikke noe å være skeptisk til. Skru feks opp til kl 10. Du burde se at bassene rører seg litt da. Lyden blir mye svakere da elementene utligner hverandre. Gjorde dette over 3 dager mens jeg var på jobb. Funket knall. Ca 30 effektive timer det.
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Hvorfor ikke bare sette de i mot hverandre "helt inntil" den ene i motfase, en dyne eller lign over og på med noe radiostøy etc så går det et par dagervså er de klare
    Dette har jeg faktisk vurdert, men er som mange andre litt skevptisk til dette. Hvor høyt bør man evt. da spille?
    Ingenting og være skeptisk til og du får jo bare spille så høyt du selv orker og kan når du evt ikke er hjemme...valget er jo enkeltbnår det står mellom mnd og timer
    Er rosa / brun støy så bra til innspilling som det påstås?
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Hvorfor ikke bare sette de i mot hverandre "helt inntil" den ene i motfase, en dyne eller lign over og på med noe radiostøy etc så går det et par dagervså er de klare
    Dette har jeg faktisk vurdert, men er som mange andre litt skeptisk til dette. Hvor høyt bør man evt. da spille?
    Er ikke noe å være skeptisk til. Skru feks opp til kl 10. Du burde se at bassene rører seg litt da. Lyden blir mye svakere da elementene utligner hverandre. Gjorde dette over 3 dager mens jeg var på jobb. Funket knall. Ca 30 effektive timer det.
    Takk for svar. Spilte du da musikk eller rosa / brun støy? (radiostøy)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Tror jeg bare satte en plate på repeat. Ikke noe rosa greier i hvertfall...
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hvorfor ikke bare sette de i mot hverandre "helt inntil" den ene i motfase, en dyne eller lign over og på med noe radiostøy etc så går det et par dagervså er de klare
    Dette har jeg faktisk vurdert, men er som mange andre litt skevptisk til dette. Hvor høyt bør man evt. da spille?
    Ingenting og være skeptisk til og du får jo bare spille så høyt du selv orker og kan når du evt ikke er hjemme...valget er jo enkeltbnår det står mellom mnd og timer
    Er rosa / brun støy så bra til innspilling som det påstås?
    Ble vel anbefalt av Rognlien :)
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke så farlig. Bare spill noe! ;)

    Ang. volum, så har du vel en formening om hvor høyt det er trygt å ha volumkontrollen uten fare for å ødelegge noe, så du kan unngå å overstige dette selv med høyttalerne mot hverandre i motfase, der det ikke låter like høyt, selv om det er en like stor påkjenning for høyttalerne.
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Diskanter til La Scala II

    Hei
    Jeg har et sett med La Scala II, med ødelagte diskanter. I tillegg så er motorene til diskantene, fra ulike serier.
    Ønsker meg derfor tips om 2 nye komplette diskanter, evt, uten selve hornet.
    Går dere for standard K-77 typer, eller er det noen som har prøvd noen av markedets "drop in replacement-Tweeters", eksempelvis fra Crites eller ALK?
    Erfaringer?
    Evt. er det noen her inne som har et par liggende til overs?

    Håkon
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.799
    Antall liker
    50.593
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hei
    Jeg har et sett med La Scala II, med ødelagte diskanter. I tillegg så er motorene til diskantene, fra ulike serier.
    Ønsker meg derfor tips om 2 nye komplette diskanter, evt, uten selve hornet.
    Går dere for standard K-77 typer, eller er det noen som har prøvd noen av markedets "drop in replacement-Tweeters", eksempelvis fra Crites eller ALK?
    Erfaringer?
    Evt. er det noen her inne som har et par liggende til overs?

    Håkon
    Hadde byttet til Crites diskanter,usikker på om du må gjøre noe med filtrene?

    O
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei
    Jeg har et sett med La Scala II, med ødelagte diskanter. I tillegg så er motorene til diskantene, fra ulike serier.
    Ønsker meg derfor tips om 2 nye komplette diskanter, evt, uten selve hornet.
    Går dere for standard K-77 typer, eller er det noen som har prøvd noen av markedets "drop in replacement-Tweeters", eksempelvis fra Crites eller ALK?
    Erfaringer?
    Evt. er det noen her inne som har et par liggende til overs?

    Håkon
    Hadde byttet til Crites diskanter,usikker på om du må gjøre noe med filtrene?

    O
    Må ikke gjøre noe med filter på la scala ihvertfall...
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Noen som vet hva forskjellen er på Klipsch Synergy F20/F30 og Icon KF-26/28 ??
    Eller er dette som KM-6 og KG 5.5, altså egenlig like, men laget for forkjellige kundegrupper? ! Eller no slikt.. :confused:
    Jada, har lest infoen på Klipsch.com men blir ikke klokere.
    De koster iallfall nøyaktig det samme i Norge, og har øyensynlig samme bestykning..
    Heftig tilbud på de sistnevnte…
    Gamle Synergy B3, F1 osv spiller iallefall heeelt forrykende, og beste value for money jeg har vært borti.
     

    hroekk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2008
    Innlegg
    213
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Noen som vet hva forskjellen er på Klipsch Synergy F20/F30 og Icon KF-26/28 ??
    Eller er dette som KM-6 og KG 5.5, altså egenlig like, men laget for forkjellige kundegrupper? ! Eller no slikt.. :confused:
    Jada, har lest infoen på Klipsch.com men blir ikke klokere.
    De koster iallfall nøyaktig det samme i Norge, og har øyensynlig samme bestykning..
    Heftig tilbud på de sistnevnte…
    Gamle Synergy B3, F1 osv spiller iallefall heeelt forrykende, og beste value for money jeg har vært borti.
    Ser ut for meg som Icon serien er så og si lik Synergy, bare at Icon serien er laget spesifikt for Best Buy og har en annen diskant.

    Synergy: .75" (1.9cm) Aluminum diaphragm compression driver mated to 90° x 60° square Tractrix® Horn
    Icon: 1" (2.54cm) Aluminum diaphragm compression driver mated to 90° x 90° square Tractrix® Horn

    Så spørst det hvem som er best da? Ser at RF serien også bruker 1" compression driver, men at den er av titanium. Ikke at det trenger å være av noen relevans.
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Ja det var det jeg også så.. De er nok ganske like vil jeg tro.
    Sånn sett bort ifra gamle RF3,5,7,63 og kanskje 83, har jeg egentlig alltid foretrukket Synergy kontra Reference av en eller annen grunn..
    Men smaken er jo som kjent som baken..
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    780
    Antall liker
    931
    Hei hei,

    Trenger et kjapt råd fra dere med-klipschere, sitter med en Emotiva XPA-2 på hånd og trenger å ta en avgjørelse relativt raskt.. Det gjelder å matche denne med PrimaLuna rørpre og Klipsch RF-7, er det bare å kjøre på om prisen er ok? Eller har denne Emotiva hypen gått litt over av seg selv?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jeg har crites liggende, brukt i Belle, vet dog ikke helt om det er samme som brukes i la scala
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hei hei,

    Trenger et kjapt råd fra dere med-klipschere, sitter med en Emotiva XPA-2 på hånd og trenger å ta en avgjørelse relativt raskt.. Det gjelder å matche denne med PrimaLuna rørpre og Klipsch RF-7, er det bare å kjøre på om prisen er ok? Eller har denne Emotiva hypen gått litt over av seg selv?
    Spiller hype noen rolle? Jeg har selv aldri hørt eller sett en XPA2 i virkeligheten, men det fremstår som veldig mye forsterker som pengene, så hvis prisen var god, hadde jeg ikke hatt noe problem med å prøve en.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hei hei,

    Trenger et kjapt råd fra dere med-klipschere, sitter med en Emotiva XPA-2 på hånd og trenger å ta en avgjørelse relativt raskt.. Det gjelder å matche denne med PrimaLuna rørpre og Klipsch RF-7, er det bare å kjøre på om prisen er ok? Eller har denne Emotiva hypen gått litt over av seg selv?
    Finnes det noen mulighet for å få prøvd dette oppsettet hjemme hos deg selv før du handler? Hvis du er i tvil er det kjipt å gjøre et bomkjøp, og måtte selge igjen med en gang, uvisst om du får igjen det samme som du ga.

    Personlig er jeg skeptisk til merker som Emotiva, men det er ærlig talt bare basert på mine egne fordommer.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    780
    Antall liker
    931
    Jeg røyk på en smell fra den gang Oberon 6.1 var den store hypen, selv til RF-7 Mk1 skulle det ta kaka :p Jeg var ikke veldig erfaren da jeg kjøpte et par blokker og noen RF-82 til knallpriser(RF-82ene tjente jeg faktisk 1000,- på... Salg grunnet for lite trøkk:rolleyes:). Det gikk ca. 1,5 år før Oberon 6.1 bare var noe dritt og de som mente det funka sinnsykt bra den gang har kvittet seg med de for lengst, mye på grunn av den følelsen jeg også sitter med nå.

    Nå ønsker jeg å kvitte meg med de/prøve noe nytt. Gikk over til rørpre sist høst og det hjalp mye, men i det siste har jeg irritert meg grønn over skarpe Ser og kvinnevokaler som kan oppleves som skjærende på de høyeste tonene.. Med Parasound preamp var det helt jævlig.. Rør hjalp utrolig mye og gav meg et halvt års glede :p Har prøvd parasound amp og dette gav en god dybde i lydbildet, også fikk man et mye større stereoperspektiv. Jeg tenkte at dette låt flott, og at nå var det bænkers. Etter at ca. 10 minutter var gått, falt egentlig lydbildet sønder og sammen :p Så Parasound har jeg plassert sammen med et par B&W DM604 jeg har, der fungerer det perfekt.

    DP har jeg forsøkt å få tak i, men har ikke lyktes med dette, nå kom jeg over Emotiva tilsalgs, et godt stykke unna dog(dagstur), så det blir å plukke den opp og dra hjem og prøve. Det jeg er redd for er at Emotiva er en slags hype slik Oberon 6.1 var, Emotiva + Klipsch var jo den endelige oppskriften på suksess på AVForum.
    Har også siklet på McIntosh MC275, de vokser ikke akkurat på trær på brukten så gikk en stund med tanker om å handle en fra Soundgarden, men en ung ypling(var vel 21 år da..) får ikke med seg noe slikt hjem på prøve, og de trodde heller ikke på at jeg hadde RF-7 virket det som.. Trodde vel jeg ikke hadde vokst fra Cerwin Vega-tiden enda..

    Emotiva ligger i prisleie 4500-5500kr, og det er mye for pengene, hva annet kan ligge i dette leie +2-3000kr som funker bra?
    Trøkk er viktig, om rør kan trykke vites ikke, har aldri fått sjansen til å prøve dette.. Er åpen for rør, sitter med PrimaLuna ProLogue Three rørpreamp.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    RF-7 mk1 er vel ikke bare bare å få til etter hva jeg har skjønt. Men hvor mye watt må du ha? Du sier du likte rørpre, og hvorfor ikke prøve en rør power? Tror du ville bli overrasket over ett eller annet tungt beist på 2x50 watt. 845 eller KT-88 ville vel kanskje vært riktig på disse. Hva er budsjettet ditt?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jeg røyk på en smell fra den gang Oberon 6.1 var den store hypen, selv til RF-7 Mk1 skulle det ta kaka :p Jeg var ikke veldig erfaren da jeg kjøpte et par blokker og noen RF-82 til knallpriser(RF-82ene tjente jeg faktisk 1000,- på... Salg grunnet for lite trøkk:rolleyes:). Det gikk ca. 1,5 år før Oberon 6.1 bare var noe dritt og de som mente det funka sinnsykt bra den gang har kvittet seg med de for lengst, mye på grunn av den følelsen jeg også sitter med nå.

    Nå ønsker jeg å kvitte meg med de/prøve noe nytt. Gikk over til rørpre sist høst og det hjalp mye, men i det siste har jeg irritert meg grønn over skarpe Ser og kvinnevokaler som kan oppleves som skjærende på de høyeste tonene.. Med Parasound preamp var det helt jævlig.. Rør hjalp utrolig mye og gav meg et halvt års glede :p Har prøvd parasound amp og dette gav en god dybde i lydbildet, også fikk man et mye større stereoperspektiv. Jeg tenkte at dette låt flott, og at nå var det bænkers. Etter at ca. 10 minutter var gått, falt egentlig lydbildet sønder og sammen :p Så Parasound har jeg plassert sammen med et par B&W DM604 jeg har, der fungerer det perfekt.

    DP har jeg forsøkt å få tak i, men har ikke lyktes med dette, nå kom jeg over Emotiva tilsalgs, et godt stykke unna dog(dagstur), så det blir å plukke den opp og dra hjem og prøve. Det jeg er redd for er at Emotiva er en slags hype slik Oberon 6.1 var, Emotiva + Klipsch var jo den endelige oppskriften på suksess på AVForum.
    Har også siklet på McIntosh MC275, de vokser ikke akkurat på trær på brukten så gikk en stund med tanker om å handle en fra Soundgarden, men en ung ypling(var vel 21 år da..) får ikke med seg noe slikt hjem på prøve, og de trodde heller ikke på at jeg hadde RF-7 virket det som.. Trodde vel jeg ikke hadde vokst fra Cerwin Vega-tiden enda..

    Emotiva ligger i prisleie 4500-5500kr, og det er mye for pengene, hva annet kan ligge i dette leie +2-3000kr som funker bra?
    Trøkk er viktig, om rør kan trykke vites ikke, har aldri fått sjansen til å prøve dette.. Er åpen for rør, sitter med PrimaLuna ProLogue Three rørpreamp.
    imo så spiller emotiva ringer rundt Oberon
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    jeg har crites liggende, brukt i Belle, vet dog ikke helt om det er samme som brukes i la scala
    Hei jokris.
    Var dette myntet på mitt innlegg?
    Var desverre altfor utålmodig, og har allerede bestilt fra Bob Crites selv. Hadde egentlig mest lyst til å prøve Al Klappenberger sine(ALK), men han ventet de ikke inn før om en uke eller to, og da ble det Crites sine.
    Hva bruker du i steden for Crites?
     

    Fredrik.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Innlegg
    260
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    Jeg har Emotiva XPR-5 på RF-7 MKI og er veldig fornøyd! XPR-serien sies å være enda litt mørkere i klangen enn XPA, men har ikke erfaring med XPA selv enda. Ryker nok på en XPA-200 til RB-75 nå, spent på hvordan det vil låte!
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jeg har crites liggende, brukt i Belle, vet dog ikke helt om det er samme som brukes i la scala
    Hei jokris.
    Var dette myntet på mitt innlegg?
    Var desverre altfor utålmodig, og har allerede bestilt fra Bob Crites selv. Hadde egentlig mest lyst til å prøve Al Klappenberger sine(ALK), men han ventet de ikke inn før om en uke eller to, og da ble det Crites sine.
    Hva bruker du i steden for Crites?
    ja, var til deg, jeg bruker ALK filter og Fostex supertweetere, JBL mellomtonen spiller opp til 7450
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    jeg har crites liggende, brukt i Belle, vet dog ikke helt om det er samme som brukes i la scala
    Hei jokris.
    Var dette myntet på mitt innlegg?
    Var desverre altfor utålmodig, og har allerede bestilt fra Bob Crites selv. Hadde egentlig mest lyst til å prøve Al Klappenberger sine(ALK), men han ventet de ikke inn før om en uke eller to, og da ble det Crites sine.
    Hva bruker du i steden for Crites?
    ja, var til deg, jeg bruker ALK filter og Fostex supertweetere, JBL mellomtonen spiller opp til 7450
    Her fikk du noe å tenke på Håkon (Bevisfrond) ;)
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    jeg har crites liggende, brukt i Belle, vet dog ikke helt om det er samme som brukes i la scala
    Hei jokris.
    Var dette myntet på mitt innlegg?
    Var desverre altfor utålmodig, og har allerede bestilt fra Bob Crites selv. Hadde egentlig mest lyst til å prøve Al Klappenberger sine(ALK), men han ventet de ikke inn før om en uke eller to, og da ble det Crites sine.
    Hva bruker du i steden for Crites?
    ja, var til deg, jeg bruker ALK filter og Fostex supertweetere, JBL mellomtonen spiller opp til 7450
    Her fikk du noe å tenke på Håkon (Bevisfrond) ;)
    Faen så typisk......shit happens
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg røyk på en smell fra den gang Oberon 6.1 var den store hypen, selv til RF-7 Mk1 skulle det ta kaka :p Jeg var ikke veldig erfaren da jeg kjøpte et par blokker og noen RF-82 til knallpriser(RF-82ene tjente jeg faktisk 1000,- på... Salg grunnet for lite trøkk:rolleyes:). Det gikk ca. 1,5 år før Oberon 6.1 bare var noe dritt og de som mente det funka sinnsykt bra den gang har kvittet seg med de for lengst, mye på grunn av den følelsen jeg også sitter med nå.

    Nå ønsker jeg å kvitte meg med de/prøve noe nytt. Gikk over til rørpre sist høst og det hjalp mye, men i det siste har jeg irritert meg grønn over skarpe Ser og kvinnevokaler som kan oppleves som skjærende på de høyeste tonene.. Med Parasound preamp var det helt jævlig.. Rør hjalp utrolig mye og gav meg et halvt års glede :p Har prøvd parasound amp og dette gav en god dybde i lydbildet, også fikk man et mye større stereoperspektiv. Jeg tenkte at dette låt flott, og at nå var det bænkers. Etter at ca. 10 minutter var gått, falt egentlig lydbildet sønder og sammen :p Så Parasound har jeg plassert sammen med et par B&W DM604 jeg har, der fungerer det perfekt.

    DP har jeg forsøkt å få tak i, men har ikke lyktes med dette, nå kom jeg over Emotiva tilsalgs, et godt stykke unna dog(dagstur), så det blir å plukke den opp og dra hjem og prøve. Det jeg er redd for er at Emotiva er en slags hype slik Oberon 6.1 var, Emotiva + Klipsch var jo den endelige oppskriften på suksess på AVForum.
    Har også siklet på McIntosh MC275, de vokser ikke akkurat på trær på brukten så gikk en stund med tanker om å handle en fra Soundgarden, men en ung ypling(var vel 21 år da..) får ikke med seg noe slikt hjem på prøve, og de trodde heller ikke på at jeg hadde RF-7 virket det som.. Trodde vel jeg ikke hadde vokst fra Cerwin Vega-tiden enda..

    Emotiva ligger i prisleie 4500-5500kr, og det er mye for pengene, hva annet kan ligge i dette leie +2-3000kr som funker bra?
    Trøkk er viktig, om rør kan trykke vites ikke, har aldri fått sjansen til å prøve dette.. Er åpen for rør, sitter med PrimaLuna ProLogue Three rørpreamp.
    Det ligger en 2x200 watts Adcom GFA 5500 MOSFET effektforsterker på Torget her nå, omtrent i den prisklassen som kanskje kunne være verdt å sjekke ut også.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    jeg har crites liggende, brukt i Belle, vet dog ikke helt om det er samme som brukes i la scala
    Hei jokris.
    Var dette myntet på mitt innlegg?
    Var desverre altfor utålmodig, og har allerede bestilt fra Bob Crites selv. Hadde egentlig mest lyst til å prøve Al Klappenberger sine(ALK), men han ventet de ikke inn før om en uke eller to, og da ble det Crites sine.
    Hva bruker du i steden for Crites?
    ja, var til deg, jeg bruker ALK filter og Fostex supertweetere, JBL mellomtonen spiller opp til 7450
    Hva er typebetegnelsen på de du har liggende Jokris?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn