Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Skulle kjøpe Klipsch RF-83 for noen måneder siden hos akustisk bureau. De som ligger ute på finn.no. Har kontaktet de flere ganger osv. Fikk til slutt vite at de ikke har di på lager men skal bestille inn visst etterspørselen var stor nok. Gikk lenge og ventet på at de skulle bli sendt. Var det inntrykket jeg fikk av han jeg snakket med på epost. Vart til slutt så j*vlig lei at jeg heller kjøpte meg RF-7II. Så nå står de trygt og godt i stuen. Skal få lagt ut et bilde senere i dag :)
    Var nok et mye bedre valg, gratulerer! :)
    Rognlien fikk de ikke til, men det betyr ikke at Eirik ikke får de til. Poenget er at det nødvendigvis ikke trenger å være et mye bedre valg. :)

    Gratulerer Eirik89! Håper det spiller som rakkern!

    Mvh. Ole
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Skulle kjøpe Klipsch RF-83 for noen måneder siden hos akustisk bureau. De som ligger ute på finn.no. Har kontaktet de flere ganger osv. Fikk til slutt vite at de ikke har di på lager men skal bestille inn visst etterspørselen var stor nok. Gikk lenge og ventet på at de skulle bli sendt. Var det inntrykket jeg fikk av han jeg snakket med på epost. Vart til slutt så j*vlig lei at jeg heller kjøpte meg RF-7II. Så nå står de trygt og godt i stuen. Skal få lagt ut et bilde senere i dag :)
    Var nok et mye bedre valg, gratulerer! :)
    Takker så meget :) Ble litt dyrere enn planlagt, men for jobbe litt ekstra noen dager fremover :)
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Skulle kjøpe Klipsch RF-83 for noen måneder siden hos akustisk bureau. De som ligger ute på finn.no. Har kontaktet de flere ganger osv. Fikk til slutt vite at de ikke har di på lager men skal bestille inn visst etterspørselen var stor nok. Gikk lenge og ventet på at de skulle bli sendt. Var det inntrykket jeg fikk av han jeg snakket med på epost. Vart til slutt så j*vlig lei at jeg heller kjøpte meg RF-7II. Så nå står de trygt og godt i stuen. Skal få lagt ut et bilde senere i dag :)
    Var nok et mye bedre valg, gratulerer! :)
    Rognlien fikk de ikke til, men det betyr ikke at Eirik ikke får de til. Poenget er at det nødvendigvis ikke trenger å være et mye bedre valg. :)

    Gratulerer Eirik89! Håper det spiller som rakkern!

    Mvh. Ole
    Takk :) Har ikke fått spilt noe særlig enda. Skal ta og kjøre igjennom en cd eller 2 i kveld. Høres vertfall veldig annerledes ut enn RF-82 II.
     

    Stene

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2009
    Innlegg
    242
    Antall liker
    378
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    11

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Skulle kjøpe Klipsch RF-83 for noen måneder siden hos akustisk bureau. De som ligger ute på finn.no. Har kontaktet de flere ganger osv. Fikk til slutt vite at de ikke har di på lager men skal bestille inn visst etterspørselen var stor nok. Gikk lenge og ventet på at de skulle bli sendt. Var det inntrykket jeg fikk av han jeg snakket med på epost. Vart til slutt så j*vlig lei at jeg heller kjøpte meg RF-7II. Så nå står de trygt og godt i stuen. Skal få lagt ut et bilde senere i dag :)
    Var nok et mye bedre valg, gratulerer! :)
    Rognlien fikk de ikke til, men det betyr ikke at Eirik ikke får de til. Poenget er at det nødvendigvis ikke trenger å være et mye bedre valg. :)

    Gratulerer Eirik89! Håper det spiller som rakkern!

    Mvh. Ole
    kan få de til over tid, bare ikke bli utålmodig, uansett så spiller de fleste klipsch veldig morosmt selv om man ikke henter ut alt som bor i de, det er min erfaring ihvertfall
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Vis vedlegget 233183 Da melder jeg meg inn i Klipsch klubben med mine Khorn 60th :). Strålende fornøyd!
    Velkommen i "Khornsirkelen" :rolleyes: Flott rigg, meget sobert... slik liker vi!
    Hei og Takk:). Skal se om jeg kan få tatt noen bedre bilder enn fra iPad 'n en dag og legge ut!

    hva bruker dere andre Khorn eiere av forsterkeri ?

    mvh stian
    Grattis, jeg prøvde meg for noen uker siden, på å få kjøpt ett par men det gikk ikke dessverre, rør eller klasse A vil jeg tro du kan finne mange tips på
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Vis vedlegget 233183 Da melder jeg meg inn i Klipsch klubben med mine Khorn 60th :). Strålende fornøyd!
    Velkommen i "Khornsirkelen" :rolleyes: Flott rigg, meget sobert... slik liker vi!
    Hei og Takk:). Skal se om jeg kan få tatt noen bedre bilder enn fra iPad 'n en dag og legge ut!

    hva bruker dere andre Khorn eiere av forsterkeri ?

    mvh stian
    Thorhauge preamp og Bottlehead 300b monoblokker brukes her. :)
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Skulle kjøpe Klipsch RF-83 for noen måneder siden hos akustisk bureau. De som ligger ute på finn.no. Har kontaktet de flere ganger osv. Fikk til slutt vite at de ikke har di på lager men skal bestille inn visst etterspørselen var stor nok. Gikk lenge og ventet på at de skulle bli sendt. Var det inntrykket jeg fikk av han jeg snakket med på epost. Vart til slutt så j*vlig lei at jeg heller kjøpte meg RF-7II. Så nå står de trygt og godt i stuen. Skal få lagt ut et bilde senere i dag :)
    Var nok et mye bedre valg, gratulerer! :)
    Rognlien fikk de ikke til, men det betyr ikke at Eirik ikke får de til. Poenget er at det nødvendigvis ikke trenger å være et mye bedre valg. :)

    Gratulerer Eirik89! Håper det spiller som rakkern!

    Mvh. Ole
    kan få de til over tid, bare ikke bli utålmodig, uansett så spiller de fleste klipsch veldig morosmt selv om man ikke henter ut alt som bor i de, det er min erfaring ihvertfall
    Helt enig i det! :)
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Fått testet litt nå og er storfornøyd :) Kommer seg vel litt og etter xxx timer. Noen som har en formening om en høyttaler tåler like masse juling når den er ny som når den er innspilt? Spilte på greit volum i sted (-20 i reciver). Men måtte nett gi litt ekstra (-15) et par minutter :) Morro når det dirrer i sofaen. Selgeren på soundgarden sa at det bare var å gi gass. Gir han skylden visst det går gale :cool:
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Jeg gikk fra stativhøyttalerversjonen til RF-82 II(RB 82 MKII) til RF-52 II, og det var en stor overgang kvalitetsmessig. Mine RF-52 II er nok ikke ferdig innspilt ennå, har ca 175 timer på baken nå, men opplever først og fremst en utrolig dyp og klar bass, men også aller mest(og best), ett mer ryddig og klart mellomtone og diskantområde. Angrer ikke et sekund på at jeg byttet til RF52-II. Bruker Nad D3020 på de...skarve 2X30W, men trenger ikke mer heller føler jeg. Den forsterkeren sammen med disse høyttalerene er en glimrende budsjettkombo føler jeg:) Kan fint blåse øra av meg om jeg ønsker det;-)
    Dette høres bra ut. Kompisen har et lite budsjett, og tanken var en liten Nad 320bee i første omgang.
    Takker for innspill, skal bringe det videre! :rolleyes:

    God aften!

    RF-52 II ble visst for store for kvinnen i huset... Joda.;)
    Så hva med den minste RF-42 II ? Noen som har testet denne?
    Blir den litt for slapp?
    Tror ikke stativmodeller er aktuelt grunnet små kids overalt.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Skal ikke så mye til for å tippe rf-52 i gulvet heller da de er like smale som stativer.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    God aften!

    RF-52 II ble visst for store for kvinnen i huset... Joda.;)
    Så hva med den minste RF-42 II ? Noen som har testet denne?
    Blir den litt for slapp?
    Tror ikke stativmodeller er aktuelt grunnet små kids overalt.
    Dette er grunnen til at jeg er singel. Ja, i tillegg til at jeg er støgg som juling, har en gyselig kroppslukt, dårlig ånde og personlighet som en granstubbe da... :rolleyes:
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Men altså, søker erfaringer med RF-42 II eller/og Icon WF-34.. Noen??
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.796
    Antall liker
    50.575
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    P39 f avtalt kjøpt av en hyggelig mann i fra Texas,da kommer Forte 2 til salgs etter nyttår om ikke frakten er for ille :)

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.796
    Antall liker
    50.575
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    P39f er ikke disse de største? Skal du bruke ampen du har eller har du tenkt å bytte ut denne også?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    P39f er di største av palladium høyttalerne , og da trenger man ein ganske heftig amp , for og få ut det beste av palladium. holder ikke med 2x75 eller 2x100 watt. Pluss palladium liker seg best med amper ned i 1-2 ohm området.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.796
    Antall liker
    50.575
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.788
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Ok, Ove. Er int i å høre prisen. Er noen ht ifra US jeg er litt nysgjerrig på men har ikke filla peil på fraktpriser.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    P39f er di største av palladium høyttalerne , og da trenger man ein ganske heftig amp , for og få ut det beste av palladium. holder ikke med 2x75 eller 2x100 watt. Pluss palladium liker seg best med amper ned i 1-2 ohm området.
    I følge Klipsch kan de brukes med forsterkere fra 50 til 1000 watt. Iallfall det de anbefaler selv på sin egen hjemmeside. Vil tippe det som virkelig teller i tillegg til nok pulver er å ha en forsterker som er mest mulig stabil, ikke nødvendigvis mest mulig watt.

    http://www.klipsch.com/p-39f-floorstanding-speaker/details#specs
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Fei

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.796
    Antall liker
    50.575
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    T

    tce-teams

    Gjest
    Pluss palladium liker seg best med amper ned i 1-2 ohm området.
    Forklar, er du snill.

    Hvilke amper hørte du sammen med P39?
    Ampene jeg har hørt med p39 er mcintosh c2500 forforsterker og mcintosh 1,2 kw effektforsterkere , parasound p5 og 2stk parasound jc1 monoblokker. Det siste onkyo p-3000 og onkyo m5000r effektforsterkere.
    Den lyden jeg likte best hos disse var parasound klart første valg , 2 onkyo settet og siste mcintosh.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn