Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Regner med at jeg har postet på riktig vennertråd :)

    Hvis jeg har lyst på et par høyttaler som gir god valuta til en ok pris, og da selvfølgelig Klipsh. Har dere noen tips til hvilken av disse modellene som har mest potensial:

    Klipsch RF-82 II
    Klipsch RF-82 mk1
    Klipsch RF-62 II

    Og hva er forskjellen mellom RF82mk1 og RF82II. Teknisk/lydmessig.

    Mvh. jonlam
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Hvor stort lytterom har du, og hva skal du fore dem med?
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en ganske "fleksi" rom, hvis man kan kalle et rom for det. ca. 15-30kvm.
    Spiller på en 90-talls, (tror jeg), Orcale Delphi platespiller, forforsterker mc2200, effekt Mingda mc34.

    Mest sannsynlig er det vel kanskje bedre å lete opp en brukt Heresy III, kanskje? Selv om jeg ikke er helt fan av utseenden :)
     
    J

    J.J

    Gjest
    H III blir et annen liga :cool:

    Mer fart og dynamikk, noe sier meg at det kan være en fin match med din hardware


    /JR
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Regner med at jeg har postet på riktig vennertråd :)

    Hvis jeg har lyst på et par høyttaler som gir god valuta til en ok pris, og da selvfølgelig Klipsh. Har dere noen tips til hvilken av disse modellene som har mest potensial:

    Klipsch RF-82 II
    Klipsch RF-82 mk1
    Klipsch RF-62 II

    Og hva er forskjellen mellom RF82mk1 og RF82II. Teknisk/lydmessig.

    Mvh. jonlam
    Klipsch rf 63 har jeg ville gått for , siden du nevner rf 82 her. Alle veit hva rf 63 står for og for bare 9995,- på akustisk bureau røverkjøp.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Bakdelen er vel innspillingstiden på dem ..... ?

    Dem har vel vært solgt både en og to ganger før dem er innspillt :rolleyes:
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Ja du har vel rett i det J.J men det er jaggu verdt den ventingen til di er innspilt :p
     
    J

    J.J

    Gjest
    Låter det dritt ut av esken - så gjør det som regel det..... :rolleyes:





    *fleipmodus*
     

    sorenmb

    Medlem
    Ble medlem
    09.07.2013
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    har nettopp kjøpt meg rf-7 og en krell kav xi400. men får nesten ikke noe bass. er det helt feil forsterker til rf-7?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Har hørt mange sliter med og finne rett forsterker til rf7 , noen meiner rør er best noen meiner transistor osv......
     
    J

    J.J

    Gjest
    Det er vel andre som bruker Krell på Klipsch her - og dem sier det denger bass som bare det.

    Sjekket for fasefeil ? Alt av kabler er sjekket ?

    Plassering ?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    har nettopp kjøpt meg rf-7 og en krell kav xi400. men får nesten ikke noe bass. er det helt feil forsterker til rf-7?
    Gratulerer! :)

    Mener du nesten ikke noe bass eller ingenting?

    Har du strammet godt bak på terminalene, broen er på (om du bruker singelwire)?
    Det er ikke MANGEL på bass i RF-7 uansett forsterker.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Regner med at jeg har postet på riktig vennertråd :)

    Hvis jeg har lyst på et par høyttaler som gir god valuta til en ok pris, og da selvfølgelig Klipsh. Har dere noen tips til hvilken av disse modellene som har mest potensial:

    Klipsch RF-82 II
    Klipsch RF-82 mk1
    Klipsch RF-62 II

    Og hva er forskjellen mellom RF82mk1 og RF82II. Teknisk/lydmessig.

    Mvh. jonlam
    De har bra potensial alle tre egentlig. Jeg tror faktisk det er verre med rommet ditt Lam. ;)

    Jeg tror at RF-62 II burde dekke behovet for deg, inntil du får noe bedre/dyrere/større. :D
     

    sorenmb

    Medlem
    Ble medlem
    09.07.2013
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    er litt bass vis jeg spiller høyt. fikk mye mer bass med en gammel denon forsterker. men fikk nettopp høre at det kansje var for dårlig signal til krell forsterkeren. å at jeg burde prøve med en dac og xlr kabler.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Skal ikke ha så mye og si i den store sammenhengen.

    Dobbeltsjekk at alt er koblet riktig.

    Ta gjerne noe bilder og legg ut av koblinger
     

    sorenmb

    Medlem
    Ble medlem
    09.07.2013
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    har sjekket flere ganger, er det bedre med bi-wire kabler enn vanlige? må kjøpe nye bruker bilsterio kabler nå
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Burde være bra nok til å få lyd, men rart at det ikke er bass. Har de stått ubrukt lenge så må de spilles en god stund på før de mykner. Dra på noen timer og se om ikke det hjelper. ;)
     
    J

    J.J

    Gjest
    Hvor stor er forskjellen??

    Var det i det samme rommet - med dem samme komponentene ?
     

    sorenmb

    Medlem
    Ble medlem
    09.07.2013
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Er bare forsterkeren som er byttet. Er veldig stor forskjell. Mye klarere diskant og mellomtone men nesten ikke bass.
     

    RonnyJohansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Innlegg
    214
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    har nettopp kjøpt meg rf-7 og en krell kav xi400. men får nesten ikke noe bass. er det helt feil forsterker til rf-7?
    Har selv et par Rf7 mk2 og jeg kan melde om at bassen er der fra første (1) min og med tiden blir den mer musikalsk, men fremdeles Reference bløt som jeg kaller den, sett i forhold til heritage serien.

    Jeg ville sjekket kablene, kilde og ikke minst med en annen forsterker for å se/høre om krellen er defekt. Det er jo kjent at tidligere krell modeler blir varm og med varmen må man regne med å bytte duppedingser med årene.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.008
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg akkurat betalt for et par Klipschorn 60th Anniversary og det føles (merkelig nok...) UTROLIG bra :cool:

    Jeg får dem sendt til Kristiansand, så får jeg ordne de siste 18 milene selv! Tollpost blir det garantert IKKE ;)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Ja, du får til en bedre pris på frakt? (skal jo ikke så mye til)
    Gratulerer så mye..
    Vi kommer til å vente på rapport. :)
     

    RonnyJohansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Innlegg
    214
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Nå har jeg akkurat betalt for et par Klipschorn 60th Anniversary og det føles (merkelig nok...) UTROLIG bra :cool:

    Jeg får dem sendt til Kristiansand, så får jeg ordne de siste 18 milene selv! Tollpost blir det garantert IKKE ;)

    Gratulerer igjen! med heftig Klipsch! Når dagen kommer at dem er i hus og ferdig innspilt så ønsker jeg og sikker andre en liten sammenligning med palladium som du har.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Grattis dolbytor!!! Måtte dem gi deg evig glede. Det er høyttalers som har stort potensiale, oxo for videre utvikling :cool:
    Bare og si ifra så kommer tipsene på rekke og rad :rolleyes:

    Håper du får rommet i orden så raskt som mulig.


    /JR
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer så masse Dolbytor og velkommen i Anniversary klubben! :D
    Kjenner følelsen du sannsynligvis har nå, og den er deilig (selv om du må vente en stund før lytt).

    Og ikke hør på J.J :rolleyes: Anniversary er ALLEREDE ferdig utviklet! :cool:

    De spiller i en annen liga enn originalene pga oppgradert delefilter, høyere følsomhet, intern kabling, terminaler, alnico i mellomtonedriveren samt et mye bedre kabinett. :D
    Resultat: Høyere oppløsning, enda mere homogene/sømløse, samt mere dynamikk. Og tilslutt; finere å se på :p



    GRATULERER!! :D
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    De spiller i en annen liga enn originalene pga oppgradert delefilter, høyere følsomhet, intern kabling, terminaler, alnico i mellomtonedriveren samt et mye bedre kabinett. :D
    Resultat: Høyere oppløsning, enda mere homogene/sømløse, samt mere dynamikk. Og tilslutt; finere å se på :p



    GRATULERER!! :D
    Alle K-horn med Atlas driverne K-55v (altså de som er litt runde i fasongen) har alnico magneter så vidt jeg vet. ;)
    Her kan det f.eks leses mer om det......
    http://www.critesspeakers.com/klipsch_midrange.html

    Gratulerer Dolbytor......der får du deg høyttalere for livet! :)
     
    Sist redigert:
    T

    tce-teams

    Gjest
    Nå har jeg akkurat betalt for et par Klipschorn 60th Anniversary og det føles (merkelig nok...) UTROLIG bra :cool:

    Jeg får dem sendt til Kristiansand, så får jeg ordne de siste 18 milene selv! Tollpost blir det garantert IKKE ;)
    Gratulerer med heftige høyttalere dolbytor :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    De spiller i en annen liga enn originalene pga oppgradert delefilter, høyere følsomhet, intern kabling, terminaler, alnico i mellomtonedriveren samt et mye bedre kabinett. :D
    Resultat: Høyere oppløsning, enda mere homogene/sømløse, samt mere dynamikk. Og tilslutt; finere å se på :p



    GRATULERER!! :D
    Alle K-horn med Atlas driverne K-55v (altså de som er litt runde i fasongen) har alnico magneter så vidt jeg vet. ;)
    Her kan det f.eks leses mer om det......
    Klipsch Midrange | Critesspeakers.com

    Gratulerer Dolbytor......der får du deg høyttalere for livet! :)
    OK ! :) Jeg trodde bare at de originale Khorn benyttet seg av Electro Voice drivere. :p
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.008
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for det alle sammen :)

    Det blir veldig morsomt å få dem i hus, selv om jeg ikke får testet dem på en stund. Det blir selvsagt vanskelig å bare ha dem liggende også, så jeg får se om jeg finner på noe lurt ;)

    BTW så er vel "modding" ganske uaktuelt J.J :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn