Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Nei, bare noe fra RF-serien. (82 og en annen)

    Jeg synes det ble låtende for lyst/skarpt for min smak, men fikk nyss om hvor de holder hus i Oslo, skulle jeg ønske demoer i Heritage serien. :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    rumath skrev:
    Nei, bare noe fra RF-serien. (82 og en annen)

    Jeg synes det ble låtende for lyst/skarpt for min smak, men fikk nyss om hvor de holder hus i Oslo, skulle jeg ønske demoer i Heritage serien. :)
    Hei hvis du har hørt RF82mkll så kan jeg ikke fatte hva du har hørt de med hvis de låt lyst/skarpt i toppen
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    eddie1 skrev:
    rumath skrev:
    Nei, bare noe fra RF-serien. (82 og en annen)

    Jeg synes det ble låtende for lyst/skarpt for min smak, men fikk nyss om hvor de holder hus i Oslo, skulle jeg ønske demoer i Heritage serien. :)
    Hei hvis du har hørt RF82mkll så kan jeg ikke fatte hva du har hørt de med hvis de låt lyst/skarpt i toppen
    Smak og behag vettu..
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    thomas1403 skrev:
    eddie1 skrev:
    rumath skrev:
    Nei, bare noe fra RF-serien. (82 og en annen)

    Jeg synes det ble låtende for lyst/skarpt for min smak, men fikk nyss om hvor de holder hus i Oslo, skulle jeg ønske demoer i Heritage serien. :)
    Hei hvis du har hørt RF82mkll så kan jeg ikke fatte hva du har hørt de med hvis de låt lyst/skarpt i toppen
    Smak og behag vettu..
    Ja det er det men hos meg så låter både rf7mkll og rf52mkll "varmere" i toppen enn mine la scala
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    rumath skrev:
    Nei, bare noe fra RF-serien. (82 og en annen)

    Jeg synes det ble låtende for lyst/skarpt for min smak, men fikk nyss om hvor de holder hus i Oslo, skulle jeg ønske demoer i Heritage serien. :)
    Synes det er litt merkelig at de drar på hifimesse uten å ha med seg noe av det esoteriske de har på lager.

    Eddie1: LaScala er vel litt i overkant i forhold til de andre på flere måter. LS er jo superrå, men slikt koster kanskje litt?
    Er de hissigere i toppen enn de andre i serien?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    baluba skrev:
    rumath skrev:
    Nei, bare noe fra RF-serien. (82 og en annen)

    Jeg synes det ble låtende for lyst/skarpt for min smak, men fikk nyss om hvor de holder hus i Oslo, skulle jeg ønske demoer i Heritage serien. :)
    Synes det er litt merkelig at de drar på hifimesse uten å ha med seg noe av det esoteriske de har på lager.

    Eddie1: LaScala er vel litt i overkant i forhold til de andre på flere måter. LS er jo superrå, men slikt koster kanskje litt?
    Er de hissigere i toppen enn de andre i serien?
    Mulig at la scala virker litt lysere i toppen på grunn av den store spredning,hele rommet fyller seg jo med musikk men føler som sagt at mkll serien er litt roligere,varmere i toppen men nå står ikke disse høytalerne i samme rom.Føler vel at la scala er litt luftigere i toppen enn forte ll som igjen ligner litt mer mkll serien men meg om det!
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    eddie1 skrev:
    rumath skrev:
    Nei, bare noe fra RF-serien. (82 og en annen)

    Jeg synes det ble låtende for lyst/skarpt for min smak, men fikk nyss om hvor de holder hus i Oslo, skulle jeg ønske demoer i Heritage serien. :)
    Hei hvis du har hørt RF82mkll så kan jeg ikke fatte hva du har hørt de med hvis de låt lyst/skarpt i toppen
    Det låt ikke lyst/skarpt i toppen, derimot låt det åpent.
    Som en ekte Klipsch skal. :D
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.086
    Antall liker
    6.556
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JanOlav skrev:
    eddie1 skrev:
    rumath skrev:
    Nei, bare noe fra RF-serien. (82 og en annen)

    Jeg synes det ble låtende for lyst/skarpt for min smak, men fikk nyss om hvor de holder hus i Oslo, skulle jeg ønske demoer i Heritage serien. :)
    Hei hvis du har hørt RF82mkll så kan jeg ikke fatte hva du har hørt de med hvis de låt lyst/skarpt i toppen
    Det låt ikke lyst/skarpt i toppen, derimot låt det åpent.
    Som en ekte Klipsch skal. :D
    Trodde disse gamle Klipsch ikke skulle ha noen topp jeg, hverken LS eller Belle har det iallefall, ei heller khorn originalt. Synes LS som var i hus var som å ha ei skrikende kjerring som bjeffet til meg. Knalltøft på en del og forferdelig kjipt på annet. Jeg forbinder det så langt i fra luftig som det er mulig å komme. Heldigvis mulig å forbedre. En god diskant og en jbl mellomtone så er man langt på vei til en superheftig system som har behold råheten samtidig som det er blitt en mer rafinert.

    RB-81mk2 som jeg har på kontoret er ikke lys eller skarp på toppen. Mulig den er anderledes konstruert en RF 82 serien som jeg ikke har hørt men jeg tviler at det er i diskanten den store forskjellen ligger her. Er faktisk svært fornøyd med at jeg impulskjøpte disse RB-81mk2 for de blir!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Hmmm... Tror jeg tråkket uti her...

    Korrigering:

    Dette var min subjektive opplevelse av en demonstrasjon i et ekstremt dårlig rom. (Han hadde jobbet veldig med rommet, men måtte supplere med sub)

    Jeg har Heresy III, og det jeg har hørt av Klipsch strekker seg til, Khorn (Vanvittig bra) La Scala (Litt lyst?) Heresy II (Tøft) En stor bamse i RF-serien på en lyttekveld for noen år tilbake. (Også svært vellykket)

    Farlig å kaste ut meninger, men det var bare ment som et førsteinntrykk.

    Det er så mye som kan resultere i denne oppfatningen, at det kan jeg ikke gå inn på her, men det er i en sammenlikning med de andre oppsettene jeg hørte på messa. Jeg spillte samme låta i tre minutter hver gang, Dave Matthews band, live in Central park - Two step.

    Jeg skulle gjerne sett Cornwall på messa, det hadde vært tøft! Liker designmessig høyttalere som Tannoy, Heritage Klipsch, Harbeth osv.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    H.R skrev:
    JanOlav skrev:
    eddie1 skrev:
    rumath skrev:
    Nei, bare noe fra RF-serien. (82 og en annen)

    Jeg synes det ble låtende for lyst/skarpt for min smak, men fikk nyss om hvor de holder hus i Oslo, skulle jeg ønske demoer i Heritage serien. :)
    Hei hvis du har hørt RF82mkll så kan jeg ikke fatte hva du har hørt de med hvis de låt lyst/skarpt i toppen
    Det låt ikke lyst/skarpt i toppen, derimot låt det åpent.
    Som en ekte Klipsch skal. :D
    Trodde disse gamle Klipsch ikke skulle ha noen topp jeg, hverken LS eller Belle har det iallefall, ei heller khorn originalt. Synes LS som var i hus var som å ha ei skrikende kjerring som bjeffet til meg. Knalltøft på en del og forferdelig kjipt på annet. Jeg forbinder det så langt i fra luftig som det er mulig å komme. Heldigvis mulig å forbedre. En god diskant og en jbl mellomtone så er man langt på vei til en superheftig system som har behold råheten samtidig som det er blitt en mer rafinert.

    RB-81mk2 som jeg har på kontoret er ikke lys eller skarp på toppen. Mulig den er anderledes konstruert en RF 82 serien som jeg ikke har hørt men jeg tviler at det er i diskanten den store forskjellen ligger her. Er faktisk svært fornøyd med at jeg impulskjøpte disse RB-81mk2 for de blir!
    hehe du kan spøke du ;D
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Koser deg fært nå om dagen Serial
    Ja,skulle egentlig banket på ny kledning på huset, men dette været
    gjør at det blir helt andre ting å styre med ;D

    JanR skrev:
    Lurte på om jeg skulle svingen oppom en kveld det passer, må bare få igjen 2A3'n fra service.
    Vært morro og hørt litt på den og din AN i ditt oppsett. Hvis det passer seg sånn selvsagt.

    /jan
    Høres kjempebra ut. Har selv tenkt det samme i omvendt rekkefølge.
    At jeg skulle søkt om audiens, og bringe med vindikatoren og et par
    rør du kanskje ikke har testet før.

    Vurderte å søke om plass på oktoberfesten din, men det blir litt for
    mye gærne folk for meg. Lider av sosial klaus. Og halvparten av de som
    kommer har vel med støttekontakt eller annet kvalifisert følge 8) ;D

    Men er det en eler to med opp her eller hjemme hos deg hvis audiens blir
    innvilget, så kan det være hyggelig å treffes.

    MVH. Serial
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Serial skrev:
    JanR skrev:
    Koser deg fært nå om dagen Serial
    Ja,skulle egentlig banket på ny kledning på huset, men dette været
    gjør at det blir helt andre ting å styre med ;D

    JanR skrev:
    Lurte på om jeg skulle svingen oppom en kveld det passer, må bare få igjen 2A3'n fra service.
    Vært morro og hørt litt på den og din AN i ditt oppsett. Hvis det passer seg sånn selvsagt.

    /jan
    Høres kjempebra ut. Har selv tenkt det samme i omvendt rekkefølge.
    At jeg skulle søkt om audiens, og bringe med vindikatoren og et par
    rør du kanskje ikke har testet før.

    Vurderte å søke om plass på oktoberfesten din, men det blir litt for
    mye gærne folk for meg. Lider av sosial klaus. Og halvparten av de som
    kommer har vel med støttekontakt eller annet kvalifisert følge 8) ;D

    Men er det en eler to med opp her eller hjemme hos deg hvis audiens blir
    innvilget, så kan det være hyggelig å treffes.

    MVH. Serial
    Hehe vi kan ta det en kveld før eller etter "oktoberfesten", med litt færre folk innom ;)
    Regner ikke med at svampen er i hus før nærmere helgen uansett + at jeg er alene med ungene ei uke fra og med førstkommende tirsdag.

    Gleder med passe vilt til å høre Vindi på hønna her. Kan du ikke slå på tråden en dag utover så tar vi det derfra ?

    /jan
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.086
    Antall liker
    6.556
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    eddie1 skrev:
    H.R skrev:
    JanOlav skrev:
    eddie1 skrev:
    rumath skrev:
    Nei, bare noe fra RF-serien. (82 og en annen)

    Jeg synes det ble låtende for lyst/skarpt for min smak, men fikk nyss om hvor de holder hus i Oslo, skulle jeg ønske demoer i Heritage serien. :)
    Hei hvis du har hørt RF82mkll så kan jeg ikke fatte hva du har hørt de med hvis de låt lyst/skarpt i toppen
    Det låt ikke lyst/skarpt i toppen, derimot låt det åpent.
    Som en ekte Klipsch skal. :D
    Trodde disse gamle Klipsch ikke skulle ha noen topp jeg, hverken LS eller Belle har det iallefall, ei heller khorn originalt. Synes LS som var i hus var som å ha ei skrikende kjerring som bjeffet til meg. Knalltøft på en del og forferdelig kjipt på annet. Jeg forbinder det så langt i fra luftig som det er mulig å komme. Heldigvis mulig å forbedre. En god diskant og en jbl mellomtone så er man langt på vei til en superheftig system som har behold råheten samtidig som det er blitt en mer rafinert.

    RB-81mk2 som jeg har på kontoret er ikke lys eller skarp på toppen. Mulig den er anderledes konstruert en RF 82 serien som jeg ikke har hørt men jeg tviler at det er i diskanten den store forskjellen ligger her. Er faktisk svært fornøyd med at jeg impulskjøpte disse RB-81mk2 for de blir!
    hehe du kan spøke du ;D
    Hva bestod spøken i?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    JanOlav skrev:
    blitzkrieg skrev:
    Noen som gidder å komme med litt synsing og råd her? :)

    Jeg har et surroundoppsett med fem stk. Klipsch Synergy B3 stativhøyttalere, som jeg har vært veldig fornøyd med så langt. Men nå har jeg hatt de i 4-5 år og må si jeg kanskje savner litt mer luft og oppløsning, og kanskje litt fyldigere og større lyd i stereo bl.a. Dynamikk og bass i oppsettet jeg har nå er egentlig helt greit, men enda litt dypere bass så lenge den er tight og fin, og litt mer smekk hadde ikke gjort meg noe for å si det sånn.

    Noen som har noen tips om hva som er rette veien å gå? Er det f.eks. noe å tjene på å modde disse med bedre internkabling, andre komponenter i delefilteret o.s.v., eller er det like greit å bytte de til fordel for nyere og større Klipsch'er? Er i utgangspunktet litt skeptisk til modding siden jeg har forsøkt meg på sånt før uten at det ble de helt store forbedringene i.fht. å bytte høyttalere.

    Har sett litt på den nye reference serien som RB 61 MKII, RB 81 MKII, eventuellt RF 52 MKII og RF 62 MKII som fronthøyttalere med tilhørende senter og bakhøyttalere.

    Bruker en McIntosh surroundforsterker og spiller i et rom på rundt 20 kvm. med skråtak og stor høyde under taket på det meste. Kunne såklart godt tenkt meg noen av de dyrere modellene som Cornwall osv, men pris er et tema her så det er ikke aktuellt for tiden. Tror ikke stua er stor nok til å kunne nyte godt av altfor store og heftige høyttalere heller.

    Blir ikke å bytte ut med det første, men jeg liker å tenke og vurdere lenge før jeg gjør forandringer, så hadde vært kjekt med litt food for thought her.
    Neppe nødvendig med RF-63 som Dazed sier. Om du bruker anlegget til film så tenker jeg det holder med et par RF-52II eller RB 61II. du vil få en dynamikk og et slam du ikke hadde drømt om i tillegg til en luftig topp.
    Takker for alle innspill, selv om jeg ikke har hatt tid til å følge opp svarene jeg har fått. Mye jobb og lite søvn får ta skylda for det, men nok om det.

    Det her var mest i tråd med den meningen jeg hadde gjort meg opp selv også, og var vel egentlig det jeg helst ville høre :D

    Har tenkt litt på at altfor store høyttalere i en stue med ganske beskjedne mål fort kan bli litt for mye av det gode, så har litt tro på mindre høyttalere som man heller får utnyttet potensialet i. Riktignok litt skeptisk til det tilsynelatende beskjedne membranarealet i RF52 II, så kommer til å sammenligne dem med RB61 II og RB81 II før et eventuellt kjøp. Men litt av vitsen med å bytte er ikke bare at det skal låte bedre på film, men gi noe av det jeg syns mangler ved musikk i stereo nå i dag.

    Hvor mye tverrsnitt trenger man egentlig i en høyttalerkabel når man skal bruke dem på lettdrevne høyttalere som dette? Vurderer ting som Kimber 8TC, men er det virkelig nødvendig med over 6mm^2 pr. fase når følsomheten er såpass høy? Bruker billige monster thx kabler i dag, og de har et tverrsnitt på litt over 1,6mm^2.
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    blitzkrieg skrev:
    Hvor mye tverrsnitt trenger man egentlig i en høyttalerkabel når man skal bruke dem på lettdrevne høyttalere som dette? Vurderer ting som Kimber 8TC, men er det virkelig nødvendig med over 6mm^2 pr. fase når følsomheten er såpass høy? Bruker billige monster thx kabler i dag, og de har et tverrsnitt på litt over 1,6mm^2.
    Bruker for tiden 0,8mm (ikke mm²) sølvtråd på mine klipshorn. Høres greit ut for meg.
    Lyden kommer igjennom og forsterkeren klarer fint å kontrollere bassen.

    Prøv deg frem med noe tråder du finner rundt omkring og bruk det som låter best :)

    MVH. Serial


    Edit: Bare det at nicket ditt og avataren min på en eller annen måte.....
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Nå har jegt hatt Klipsch RF-82 en stund.. og jeg må si jeg er IMPONERT! Alt for lenge har jeg gått i den mørke gata for å finne perfeksjonismen i musikken... på veien mistet jeg fokus på musikalsk sjel!

    Detta er MORRO. Spent på hva dyrere Klipsch kunne gjort :)... RF-63 er veldig sjeldent på brukten, men det er vel et godt tegn også ;). Hehe. Men men.. kose meg med RF-82 på NAD M3 en LANG stund nå.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    eddie1 skrev:
    rumath skrev:
    Nei, bare noe fra RF-serien. (82 og en annen)

    Jeg synes det ble låtende for lyst/skarpt for min smak, men fikk nyss om hvor de holder hus i Oslo, skulle jeg ønske demoer i Heritage serien. :)
    Hei hvis du har hørt RF82mkll så kan jeg ikke fatte hva du har hørt de med hvis de låt lyst/skarpt i toppen
    Er nok matching som avgjør.. selv har jeg litt for "dus" diskant på mine uinnspilte RF-82mk1 !!!! NAD M3 virker som en GOD partner!!!! VanDenHul Magnum kabling kan også ha litt av "æren", siden det er en kabel jeg faktisk syns gjør noe med lyden (dog kanskje ikke i positiv retning). Bruker også Logitech Squeezebox - Cambridge DAC Magic(som ikke er kjent for å være fyldig, så denne gjør iallefall ikek diskanten dus..).

    Jeg er kjempe fornøyd iallefall. tørr ikke å høre en A-B test mellom mk1 og mk2 :). Men så kosta MK1 5000kr på Lefdal da :D.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    spurv skrev:
    Detta er MORRO. Spent på hva dyrere Klipsch kunne gjort :)... RF-63 er veldig sjeldent på brukten, men det er vel et godt tegn også ;)
    Skulle du rote deg til øssfoll er det bare å si i fra så kan vi sikkert friste deg med andre klipsch ;)

    /jan
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    JanR skrev:
    spurv skrev:
    Detta er MORRO. Spent på hva dyrere Klipsch kunne gjort :)... RF-63 er veldig sjeldent på brukten, men det er vel et godt tegn også ;)
    Skulle du rote deg til øssfoll er det bare å si i fra så kan vi sikkert friste deg med andre klipsch ;)

    /jan
    Takker :D.
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    ...Og befinner du deg i Vestfold, spurv, så er du hjertelig velkommen på kaffe og filleristing fra RF-63 i Sandefjord. :)

    Mvh. Ole
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Når det gjelder de Klipsch RF 82 mkii som var på Horten messen er jeg ikke overasket at folk syntes det låt skarpt, men det har absolutt ingen verdens ting med høytalleren og gjøre.

    Det rommet var identisk med det på siden av der det var et fullt audio note oppsett og det låt også skarpt. Disse rommene må være noe av det verste du kan ha ett anlegg i. De måtte ha en svær sub til klipschene i et rom på ca 15 kvm for å få noe bass i det hele tatt. Og refleksjoner fra en tynn hard sidevegg på ene siden og vinduer på den andre siden :).
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    GisleB skrev:
    Når det gjelder de Klipsch RF 82 mkii som var på Horten messen er jeg ikke overasket at folk syntes det låt skarpt, men det har absolutt ingen verdens ting med høytalleren og gjøre.

    Det rommet var identisk med det på siden av der det var et fullt audio note oppsett og det låt også skarpt. Disse rommene må være noe av det verste du kan ha ett anlegg i. De måtte ha en svær sub til klipschene i et rom på ca 15 kvm for å få noe bass i det hele tatt. Og refleksjoner fra en tynn hard sidevegg på ene siden og vinduer på den andre siden :).
    Helt korrekt. :)
     

    Madamen

    Medlem
    Ble medlem
    22.09.2011
    Innlegg
    33
    Antall liker
    5
    JanOlav skrev:
    GisleB skrev:
    Når det gjelder de Klipsch RF 82 mkii som var på Horten messen er jeg ikke overasket at folk syntes det låt skarpt, men det har absolutt ingen verdens ting med høytalleren og gjøre.

    Det rommet var identisk med det på siden av der det var et fullt audio note oppsett og det låt også skarpt. Disse rommene må være noe av det verste du kan ha ett anlegg i. De måtte ha en svær sub til klipschene i et rom på ca 15 kvm for å få noe bass i det hele tatt. Og refleksjoner fra en tynn hard sidevegg på ene siden og vinduer på den andre siden :).
    Helt korrekt. :)
    Litt grønn i dette med HiFi og siden jeg har dårlige tekniske kunnskaper trår jeg varsomt, men vil likevel si at jeg etter å ha sittet en stund og lyttet på disse følte meg fornøyd og tok rom i betraktning og "så" for meg hvordan det kunne være i et større og "åpnere rom". Det jeg klagde på var at de ikke var dype nok, jeg liker bass nemlig ;D, noe som ble besvart med at naborommet hadde en engelskmann som likte å spille så høyt at det ødela.. Jeg prøvde denne engelskmannens anlegg, men han spilte i stykker musikken, det ble skurr og lite definert og det ble for mye Nightwish for meg på full guffe :p Så lærte jeg meg om hvordan bassen kunne gå i ulike retninger avhengig av rommet!!!
     

    Raya

    Medlem
    Ble medlem
    14.10.2010
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    hei på
    er det noen her som kan ta en kikk på para nc2125? død
    virka fint på lørdag borte noen dager med hus/hunde vakt, og nå er det :-( død
    og rf 82 må stå på en liten yamaha receiver stakkars rf.. ble ikke helt det samme.
    Holder til på hønefoss, hvor kan jeg levere den til rep? noen som vet..
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    ..og da har høyttalerene endelig havnet på riktig vegg de siste ti dagene jeg blir boende her.

    Jaja, da var det ekstra potensialet i alle fall oppdaget. Finfin mellombass(og høye toner) på Pulse skiva akkurat nå :)

    @U-96; noe nærmere hjørnene enn sisst
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ØivindJ skrev:
    ..og da har høyttalerene endelig havnet på riktig vegg de siste ti dagene jeg blir boende her.
    Ikke flytte for langt håper jeg ?
    Og til ett sted der anlegget vil trives :)

    /jan
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    JanR skrev:
    Ikke flytte for langt håper jeg ?
    Og til ett sted der anlegget vil trives :)
    Kongsberg eller Drammen tipper jeg. Tenkte å ta opp noen skole fag. Må se ann litt hvor det er jobb å finne først.

    Anlegget må nok på kortveggen igjen ja. Ordentlige hjørner, uten for lang avstand mellom høyttalerene, liker vi. Går ikke det, må en nesten bare fortsette hybeljakten ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ØivindJ skrev:
    JanR skrev:
    Ikke flytte for langt håper jeg ?
    Og til ett sted der anlegget vil trives :)
    Kongsberg eller Drammen tipper jeg. Tenkte å ta opp noen skole fag. Må se ann litt hvor det er jobb å finne først.
    Ikke lenge biten, krysser fingre og håper det ordner seg både med skole/jobb og ikke minst hybel.


    ØivindJ skrev:
    Anlegget må nok på kortveggen igjen ja. Ordentlige hjørner, uten for lang avstand mellom høyttalerene, liker vi. Går ikke det, må en nesten bare fortsette hybeljakten ;D
    Hehe sånn må det være :D

    /jan
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Takk for det :)

    Fikk forresten testet SS.

    Vet ikke, sånn i retrospect, om Sugden nødvendigvis var så mye mer "sinna" enn AN Conqueror i formidlingen av basstonene. Men en la alikevel greit merke til de ekstra kreftene ved dype drønn, og andre kontinuerlige effekt krevende effekter, på film i alle fall.

    Ellers en fin amp på alle måter.

    Ble dessværre ikke noe bi-amping forsøk denne gangen, men har fortsatt trua på det :)
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Ok
    Da kom det pakke fra Dr.Crites.
    Og kun kort tid senere er delefilter og membran montert - i "nye" Forte II :)
    Det funket!
    Forskjell? Ja
    Til det bedre? Ja
    Må si det etter 27 minutter.
    Vi er aleine hjemme, madammen og jeg, så nå er det musikkveld ;)

    Stein
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    SteinLarsen skrev:
    Ok
    Da kom det pakke fra Dr.Crites.
    Og kun kort tid senere er delefilter og membran montert - i "nye" Forte II :)
    Det funket!
    Forskjell? Ja
    Til det bedre? Ja
    Må si det etter 27 minutter.
    Vi er aleine hjemme, madammen og jeg, så nå er det musikkveld ;)

    Stein




    Noen inntrykk av Aries ?

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    dette er jeg også spent på , har ett par forte jeg skal ha en liten integrert amp på og aries er vel en kandidat
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    dette er jeg også spent på , har ett par forte jeg skal ha en liten integrert amp på og aries er vel en kandidat
    Fungerer greit på khorn ;)
    Du burde jo nesten ta deg en tur over den 1, se-høre på-kjenne på en Aries.

    /jan
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    hejsan alla klipschfan
    har någon av er radford woodside förstärkare
    jag har idag blivit erbjuden att köpa woodside ma-100 och stc 26 förrförstärkare
    ma-100 är 2st monoblock på 100w stc26 är ett rörförsteg av engelsk kvalitet finns inte många tillverkade av redford vore intressant och veta om någon här har ett woodside radford jag ska driva dessa till mina klipschorn :)
     

    ampman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.10.2007
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    hei klpsch folk.lurer på hvor lang innspillings tid mine ny innkjøpte rf 62 trenger før de er seg selv,spiller bra rett fra embalasjen synes jeg
     

    magb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    146
    Antall liker
    0
    Hei!

    Det meste skjer nok de første 50-100 timene, men det sies at de ikke er 100% før etter 500++ timer =)
     

    magb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    146
    Antall liker
    0
    Litt mer bass og en mykere diskant er vel det som går igjen av inntrykk =)

    Men det tar tid, og spiller du høyere forandrer ting seg raskere.
    Nå blir det ikke natt og dag forskjell på lyden, men det er ofte når den lille hardheten i diskanten blir borte at folk blir meget fornøyde ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn