Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ligger nok ikke an til at det blir Khorn på meg iallfall, når de er så sære på plassering.
    Sære? :rolleyes: Det er bare trykke dem på plass i hvert sitt hjørne så er du der...

    Rottekister på stativ er sært det. 137Cm fra bakvegg, 143,78Cm fra sidevegg osv. så kan det hende at det låter
    hvis du klarer å holde hodet helt i ro innenfor +- et par Cm midt i rommet. Velbekomme
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.330
    Sted
    Smurfeland
    Mangler akkurat litt i høyden på at jeg får dem helt inn i hjørnet p.g.a. skråtak. Og en annen ting er vel at lister langs gulvet også hindrer å få dem helt inntil vegg. Uansett ingen aktuell problemstilling før det dukker opp noen på bruktmarkedet til en ok pris igjen, inntil videre lever jeg lykkelig videre med Cornwall. :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    De er åpne helt nede slik at lister og evt stikk kontakter får plass, mine har en pakning på bakerste vegg slik at de kan plasseres 2-3 cm ut fra vegg. Du kan også bygge et falsk hjørne eller fylle ut hjørnet ditt
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg leser at du har hatt litt "kjip" erfaring med Cornwall III. Og jeg kan nesten love deg at der har nok elektronikken hatt skylda..

    Jeg gikk først ifra Rogue M180 (med rogue pre) til Karan KSA400 (ville bort ifra tuberollinga)... KSA400 ble som en trompet på CW.. alt bare kolapset sammen, og den ble kjøpt brukt, så her måtte jeg gjøre 1 av 2 ting.. Enten selge CW III, eller få solgt KSA400. KSA400 spilte suverent på alt anna enn CW..

    Kjøpte inn McIntosh C48 som pre, og håpet det skulle redde inn endel. Det funka dårlig :\.

    Så fikk jeg ihus McIntosh 1.2KW etter en byttehandel med KSA400, og endel kroner til tidligere eier. KSA400 spilte helt rått på hans oppsett!!

    Nå spillte CW vanvittig bra igjen, og ingen av elementene pekte seg ut.. dette ble verifisert av flere lyttere også, som fikk sjokk da jeg tok av dekslene.

    "Kan det der spille så bra?" var det jeg fikk tilbakemelding om som oftest, ser jo ikke direkte imponerende ut ;) .
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.330
    Sted
    Smurfeland
    Kjøpte inn McIntosh C48 som pre, og håpet det skulle redde inn endel. Det funka dårlig :\.

    Så fikk jeg ihus McIntosh 1.2KW etter en byttehandel med KSA400, og endel kroner til tidligere eier. KSA400 spilte helt rått på hans oppsett!!
    Hva om jeg sa at du sannsynligvis kunne klart deg like bra med MA5200 på Cornwall. ;)

    Forøvrig, min erfaring er at akustikken i rommet har mye mer å si enn elektronikken, men hvis akustikken allerede er på stell vil jo forskjellig elektronikk kunne gi forholdsvis store utslag.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.330
    Sted
    Smurfeland
    De er åpne helt nede slik at lister og evt stikk kontakter får plass, mine har en pakning på bakerste vegg slik at de kan plasseres 2-3 cm ut fra vegg. Du kan også bygge et falsk hjørne eller fylle ut hjørnet ditt
    Jeg har noen sånne pynteklosser eller hva det heter i begge hjørnene som er henholdsvis ca. 125,5 og 126 cm opp fra gulvet, og mener jeg sjekket og fant ut av Khorn var akkurat litt for høye til å komme under dem. Så måtte isåfall laget falske hjørner i MDF e.l. å fylle ut med.

    IMG_1873.jpg
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.330
    Sted
    Smurfeland
    ^Men det er ikke noe stress. Jeg lever som sagt godt med Cornwall på tredje året nå. :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Kjøpte inn McIntosh C48 som pre, og håpet det skulle redde inn endel. Det funka dårlig :\.

    Så fikk jeg ihus McIntosh 1.2KW etter en byttehandel med KSA400, og endel kroner til tidligere eier. KSA400 spilte helt rått på hans oppsett!!
    Hva om jeg sa at du sannsynligvis kunne klart deg like bra med MA5200 på Cornwall. ;)

    Forøvrig, min erfaring er at akustikken i rommet har mye mer å si enn elektronikken, men hvis akustikken allerede er på stell vil jo forskjellig elektronikk kunne gi forholdsvis store utslag.
    Haha. Helt klart :). MEn muligheten for 1.2KW meldte seg... ;). Angrer smått på at jeg solgte dem egentlig.. men Accuphase er endel mer "ryddig" i lyden. Men McIntosh er jo bare helt krem..

    Og ja, vil nok eie et McIntosh produkt igjen om noen år. Men uten at Accuphase går ut døra ;).
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tror bare ikke veggene i hjørnet på loftet mitt tillater det hvis ikke de kan stå litt ut fra veggen. :)
    Var ikke det et Älvsbyhus med 130cm knevegger?

    Klipschorn er 129cm høye. Perfekt match! Et tegn fra oven, tror jeg! ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.330
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har blitt nyforelsket i den gamle McIntosh surroundforsterkeren min igjen, som jeg egentlig hadde avskrevet og egentlig syns bare var "sånn passe" bra på Cornwall i gamle leiligheten hvor akustikken var helt jævlig. Når jeg flyttet og fikk nytt rom låt plutselig alt jeg hadde av forsterkere helt prima på Cornwall, men valgte å selge Krell og beholde McIntosh siden jeg ikke følte at jeg trengte alle kreftene og heller ville legge resurssene andre steder. Ser for meg at rundt 30-50 rør-watt vil komme på testbenken etterhvert, men sikler litt på mer McIntosh også. Men da vil jeg helst ha trafoer på utgangen. Hadde sikkert ikke sagt nei til 1,2KW jeg heller hvis det var en skikkelig sweet deal. ;D
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.330
    Sted
    Smurfeland
    Tror bare ikke veggene i hjørnet på loftet mitt tillater det hvis ikke de kan stå litt ut fra veggen. :)
    Var ikke det et Älvsbyhus med 130cm knevegger?

    Klipschorn er 129cm høye. Perfekt match! Et tegn fra oven, tror jeg! ;)
    Jo. Er vel noe sånt, men se på innlegget over her med bilde av pynteklossen i hjørnet. Den bygger såpass mye ned at det bare blir 125-126 cm ca. innerst i hjørnet. :)

    Edit: kanskje noe mindre enn 130 cm etter at det er isolert og fylt ut med panel. Kan måle siden hvis det er interessant.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel mest interessant for deg. ;)

    Hvis jeg var deg OG hadde Klipschorn på hånda/ønskelista, hadde jeg nok ofret jukseklossene hvis det var det som måtte til. ;)

    Passer det ikke, er det mange andre høyttalere der ute.

    Forresten er jo toppen løs, og det er bare basshornet som må helt inn i hjørnet, og det er ikke sikkert toppene går helt inn til klossen. Husker ikke i farta hvordan de ser ut på baksiden. Lenge siden jeg så et KHorn på nært hold.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Testet mange forsterkere på CW så er nok ørene mine. Lav effekt forsterkere har også fungert best på Heritage synes jeg så lenge det er nok strøm da selvfølgelig.
    Hadde en MA7000 og synes den låt bra helt til jeg testet andre merker i samme prisklasse! Da hadde ikke mcintosh mye å stille opp med. Ser du har litt annen klasse der :)
    Klipschorn spiller vel rundt 125 db med 100W så ikke behov for 1.2kv her :)
    Har 30W nå og det spiller grisehøyt med kontroll.
    Eneste problemet er at anlegget også blir brukt til tv og da er ikke rør det mest brukervennlige
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Det er vel mest interessant for deg. ;)

    Hvis jeg var deg OG hadde Klipschorn på hånda/ønskelista, hadde jeg nok ofret jukseklossene hvis det var det som måtte til. ;)

    Passer det ikke, er det mange andre høyttalere der ute.

    Forresten er jo toppen løs, og det er bare basshornet som må helt inn i hjørnet, og det er ikke sikkert toppene går helt inn til klossen. Husker ikke i farta hvordan de ser ut på baksiden. Lenge siden jeg så et KHorn på nært hold.
    Fjerne klossene eller evt lage et spor i de.
    Høyden er 131cm
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.330
    Sted
    Smurfeland
    Det er vel mest interessant for deg. ;)

    Hvis jeg var deg OG hadde Klipschorn på hånda/ønskelista, hadde jeg nok ofret jukseklossene hvis det var det som måtte til. ;)

    Passer det ikke, er det mange andre høyttalere der ute.

    Forresten er jo toppen løs, og det er bare basshornet som må helt inn i hjørnet, og det er ikke sikkert toppene går helt inn til klossen. Husker ikke i farta hvordan de ser ut på baksiden. Lenge siden jeg så et KHorn på nært hold.
    Tror heller jeg ville fulgt rådet om å fore ut hjørnet med falske hjørner som kunne settes inn bak horna for å få dem langt nok inn til at det ble tett. Kanskje avfaset i ytterkant for smooth overgang til eksisterende panel, og malt i samme farge. Men som du sier, det finnes andre høyttalere. JBL f.eks., når man beveger seg opp i prisklassen til Khorn. Greia er mest at Khorn er skikkelig kule høyttalere jeg tror det ville vært gromt å ha. Aldri hørt dem, bare magefølelsen som sier "Ja".

    Har lurt på akkurat det der, hvis toppen ikke er helt spiss i bakkant men kanskje kuttet av litt, så ville det kanskje gått uten tilpasninger. Men det blir som sagt mest hypotetisk hvis ikke det skulle dukke opp et pent par til en pris jeg syns er ok. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det går sikkert an å finne en fin pot med motor og fjernkontroll på ebay?
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Etter å ha fått hørt et par Cornwall 3 her nylig, skjønte jeg at dette er lyden jeg har lett etter. Så et par vil nok ende opp her etter hvert. Men et spørsmål, sånn rett før lalletid:) ; Hvilke andre høytalere kan levere slik en fyldig lyd som dette, uanstrengt, med store elementer og som er lette å drive lik Cornwall og som ikke koster fletta? Finnes det naturlige konkurenter som bør tas med i betraktningen på en slik type lyd Cornwall 3 representerer?
     
    Sist redigert:

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Etter å ha fått hørt et par Cornwall 3 her nylig, skjønte jeg at dette er lyden jeg har lett etter. Så et par vil nok ende opp her etter hvert. Men et spørsmål, sånn rett før lalletid:) ; Hvilke andre høytalere kan levere slik en fyldig lyd som dette, uanstrengt, med store elementer og som er lette å drive lik Cornwall og som ikke koster fletta? Finnes det naturlige konkurenter som parkerer dem eller er bedre og som jeg også bør ha med i ligningen i den type lyd?
    LM H222 hvis du kommer over de brukt
     
    Sist redigert:

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Takk for svar. Skal btw få laget en egen tråd på spørsmålet, så jeg ikke ødelegger Klipsch tråden
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.201
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha fått hørt et par Cornwall 3 her nylig, skjønte jeg at dette er lyden jeg har lett etter. Så et par vil nok ende opp her etter hvert. Men et spørsmål, sånn rett før lalletid:) ; Hvilke andre høytalere kan levere slik en fyldig lyd som dette, uanstrengt, med store elementer og som er lette å drive lik Cornwall og som ikke koster fletta? Finnes det naturlige konkurenter som bør tas med i betraktningen på en slik type lyd Cornwall 3 representerer?
    Kunne tenkt meg å prøvd disse når de blir tilgjengelige. Men om jeg bruker mer penger på anlegg nå så tror jeg det blir ungkarshybel på meg :cool:

    Titan-615LX official design info thread | HiFiCircuit

    Titan 615.jpg
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.330
    Sted
    Smurfeland
    Etter å ha fått hørt et par Cornwall 3 her nylig, skjønte jeg at dette er lyden jeg har lett etter. Så et par vil nok ende opp her etter hvert. Men et spørsmål, sånn rett før lalletid:) ; Hvilke andre høytalere kan levere slik en fyldig lyd som dette, uanstrengt, med store elementer og som er lette å drive lik Cornwall og som ikke koster fletta? Finnes det naturlige konkurenter som bør tas med i betraktningen på en slik type lyd Cornwall 3 representerer?
    Kunne tenkt meg å prøvd disse når de blir tilgjengelige. Men om jeg bruker mer penger på anlegg nå så tror jeg det blir ungkarshybel på meg :cool:

    Titan-615LX official design info thread | HiFiCircuit

    Vis vedlegget 438198
    Ser tøffe ut de der, men de har jo ikke kompresjonsdrivere i mellomtonen ser det ut som. : )
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.330
    Sted
    Smurfeland
    Pga rørforsterker uten remote og støy ved bruk av volumkontroll på dac så ble det et bytte. Testet også Unison Research Unico Se som låt meget bra men for mye sus i høyttalerne
    Hva slags pre er det der? Låter det bedre enn rørforsterkeren?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Pga rørforsterker uten remote og støy ved bruk av volumkontroll på dac så ble det et bytte. Testet også Unison Research Unico Se som låt meget bra men for mye sus i høyttalerne
    Hva slags pre er det der? Låter det bedre enn rørforsterkeren?
    Hei det er en Jungson JA 2 delux tror jeg den heter. Hvert i produksjon over noen år! Flott byggekvalitet med "highend" innmat.
    Det spiller selvsagt med mer pondus men slår ikke mellomtonen til rørforsterkeren.
    Lyden er vel litt "varmere" og passer toppen bra
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.330
    Sted
    Smurfeland
    Pga rørforsterker uten remote og støy ved bruk av volumkontroll på dac så ble det et bytte. Testet også Unison Research Unico Se som låt meget bra men for mye sus i høyttalerne
    Hva slags pre er det der? Låter det bedre enn rørforsterkeren?
    Hei det er en Jungson JA 2 delux tror jeg den heter. Hvert i produksjon over noen år! Flott byggekvalitet med "highend" innmat.
    Det spiller selvsagt med mer pondus men slår ikke mellomtonen til rørforsterkeren.
    Lyden er vel litt "varmere" og passer toppen bra
    Ville trodd rør var førstevalget på Khorn, men det er vel kompromisser der som alle andre steder. Men pondus og litt varme i lyden er sikkert ikke dumt det. :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ja så går det litt på hvor mye trykk/volum du vil ha eller trenger. Min WLM er ganske så strømsterk og har 30w. Tester/omtaler viser jo også at denne har bra med krefter.
    Uansett så får du ikke den tyngden og trykket som med en transistor.
    Store beist av rørforsterkere på 100W etc koster mye penger.
    Men trengte remote og kombinerer med tv titting så da må kompromisser gjøres.
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    PWK selv sverget vel til 2A3 til Khorn. Jeg fikk ikke testet det, men både 300b og 845 SE funket fett. Likte det bedre en Accuphase E-450 som jeg også prøvde.
    Av transistorforsterker så ser jeg for meg at en god Klasse A bør være strålende.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.330
    Sted
    Smurfeland
    Vurderer innimellom både EL34push-pull og 845 SE til Cornwallene mine, men er iallfall ikke ute etter noe som trøkker og spilller med mindre tyngde enn en typisk transistorforsterker. Men nå er det snart sommer uansett så da er det kanskje like greit å holde seg til relativt coolrunning transistor noen måneder til. ;D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje du burde vurdere KT88 istedenfor de nevnte? Har i alle fall bøtter mer trøkk enn EL34 normalt byr på. Noen mener på kostnad av "rørmagien", jeg er ikke helt enig hvis du velger riktig konstruksjon. Folk henger seg ofte for mye opp i EL34 IMO.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Kanskje du burde vurdere KT88 istedenfor de nevnte? Har i alle fall bøtter mer trøkk enn EL34 normalt byr på. Noen mener på kostnad av "rørmagien", jeg er ikke helt enig hvis du velger riktig konstruksjon. Folk henger seg ofte for mye opp i EL34 IMO.
    Låter veldig bra her nå. Når det gjelder EL34 så har jeg alltid foretrukket de fremfor KT88.
    Finnes vel noe dyrt innen 845 etc som trykker bra men blir for dyrt.
    Er som sagt fornøyd sådan med WLM men til mitt bruk så er det greit med noe som kan stå på hele dagen.
    Når jeg leser om de produktene jeg nå har så skal de passe bra til horn.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Vurderer innimellom både EL34push-pull og 845 SE til Cornwallene mine, men er iallfall ikke ute etter noe som trøkker og spilller med mindre tyngde enn en typisk transistorforsterker. Men nå er det snart sommer uansett så da er det kanskje like greit å holde seg til relativt coolrunning transistor noen måneder til. ;D
    Aldrig hørt rør med den tyngden og trykket transistor har men igjen så er det krefter nok i min el34.
    Husk at disse klarer 127db og det krever både Watt og strøm uansett hva noen vil påstå
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje du burde vurdere KT88 istedenfor de nevnte? Har i alle fall bøtter mer trøkk enn EL34 normalt byr på. Noen mener på kostnad av "rørmagien", jeg er ikke helt enig hvis du velger riktig konstruksjon. Folk henger seg ofte for mye opp i EL34 IMO.
    Låter veldig bra her nå. Når det gjelder EL34 så har jeg alltid foretrukket de fremfor KT88.
    Finnes vel noe dyrt innen 845 etc som trykker bra men blir for dyrt.
    Er som sagt fornøyd sådan med WLM men til mitt bruk så er det greit med noe som kan stå på hele dagen.
    Når jeg leser om de produktene jeg nå har så skal de passe bra til horn.
    Det svaret var beregnet på berserkr. Slik som han lever fint med det han har nå men vurderer rør ville kanskje KT88 være aktuelt å sjekke opp for ham. Noen opplever det litt som et kompromiss. Ikke jeg, men jeg vet noen gjør det.

    Selv ville jeg gått for SET. Kanskje 845, men alternativene finnes det flere av.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.330
    Sted
    Smurfeland
    Kanskje du burde vurdere KT88 istedenfor de nevnte? Har i alle fall bøtter mer trøkk enn EL34 normalt byr på. Noen mener på kostnad av "rørmagien", jeg er ikke helt enig hvis du velger riktig konstruksjon. Folk henger seg ofte for mye opp i EL34 IMO.
    Låter veldig bra her nå. Når det gjelder EL34 så har jeg alltid foretrukket de fremfor KT88.
    Finnes vel noe dyrt innen 845 etc som trykker bra men blir for dyrt.
    Er som sagt fornøyd sådan med WLM men til mitt bruk så er det greit med noe som kan stå på hele dagen.
    Når jeg leser om de produktene jeg nå har så skal de passe bra til horn.
    Det svaret var beregnet på berserkr. Slik som han lever fint med det han har nå men vurderer rør ville kanskje KT88 være aktuelt å sjekke opp for ham. Noen opplever det litt som et kompromiss. Ikke jeg, men jeg vet noen gjør det.

    Selv ville jeg gått for SET. Kanskje 845, men alternativene finnes det flere av.
    Han derre berserkr er en litt ubesluttsom fyr som lider valgets kvalger når det gjelder hvilken topologi og rørtype han eventuelt skal satse på. Frister med SET også, men som du skrev selv i tråden til Impulse, holdes jeg litt tilbake av kostnadene ved rørbytte. En enklere push pull med gode arbeidsrør som EL34, KT88/120 e.l. virker for øyeblikket mer praktisk og mindre stressende å forholde seg til. Ikke for det, en Mastersound Compact 845 f.eks. ser jo ut som en skikkelig cool cat av en forsterker som kanskje kunne dratt lasset med et par Cornwall. Ellers er jo en PrimaLuna integrert en forsterker som kan bruke både EL34 og KT88, ganske stressfritt med autobias så man slipper justere selv ved hvert bytte.
    Kanskje det er et sånt arbeidsesel av en forsterker som sistnevnte som er greiest å begynne med, ikke vet jeg. Valgets kvaler. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn