Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Har vel strengt tatt ikke plass til Cornwall i leiligheten, men ja. Det hadde vært moro fått hørt de en gang.
    Cornwall ruver en del, det er ikke til å komme fra. Men det er mest kritisk i bredden, det virker som de trives bra med litt avstand mellom seg. Det er dog ikke like kritisk i dybden, de trenger ikke stå en meter ut på gulvet eller mer for å låte bra og gi god imaging, stereoperspektivet er i høyeste grad til stede hvis man jobber litt med vinkling mot lytteposisjon og sånn. I tillegg låter de etter min smak bra når man spiller ganske lavt, jeg spiller ofte på heller moderate lydnivåer og liker at lyden er fyldig uten at man må skru opp til idiotnivåer. Jeg syns de leverer bra ut fra mine kriterier og min smak, og stua jeg har dem i er ikke stor på noen som helst måte.
    Heresy er mindre plasskrevende og gir mye av det samme, men jeg syns nok Cornwall er bedre på det meste og særlig det med fylde i lyden. Det er helt klart at store basselementer og evnen til å spille dypt har mye å si for lyden langt opp i mellomtonen også. Jeg mener at har man gulvplass nok, så kan man helt fett ha begge to i små leiligheter også. Hvis man "får lov". :)
    Her kom det et utfyllende svar, gitt. Takk for den :)

    Cornwall blir nok for store for leiligheten vi bor i akkurat nå. Ikke kan jeg ta meg råd til såpass "dyre" høyttalere.

    Heresy, derimot. De kunne sikkert stått seg ok i leiligheten. Det er bare så synd at de er nesten aldri se til salgs brukt. Har øynene åpne, men det er sjelden de dukker opp. Dukker de opp må man være kjapp på avtrekkeren, for de går fort.

    Men før eller siden så skal man nok få prøvd ut Heresy. Koser meg forsåvidt ganske så greit med RB'ene om dagen. De låter bare bedre og for hver dag de blir lyttet til.
    No sweat, jeg har lett for å bli litt "utfyllende" når jeg poster under ettervirkningene av et heftig koffeinrush. :rolleyes:

    Heresy er ikke noe dårlig kompromiss det heller, hvis jeg skal kalle dem det. Men når du har RB-75, som jeg aldri har hørt men bare lest lovord om, så er det ikke godt å si om Heresy hadde blitt en oppgradering eller et skritt til siden. Personlig er jeg litt hekta på Heritage med retro design og minst 12" i bassen, men det er jo smak og behag. Kommer nok ikke til å selge mine HIII, men hender jo de dukker opp brukt som du sier. Har sett mer enn èn gang at folk som har solgt dem angrer på det i etterkant. De stakkars, ulykkelige jævlene... :cool:
    Har hatt både RB-75 og Heresy II. Det er helt klart en oppgradering og gå til Heresy!
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    @ Blitzkrieg Klipsch RF-62 skal man ikke kimse av :) Har blitt stor fan av disse med MA6900'en og marantz dac'en. Makan til musikalske saker finner man bare ikke i den prisklassen.

    Men ja angrer på at jeg solgte HIII og føler tiden er inne for Cornwall nå i stedet for å kjøpe HIII igjen.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Jeg kimser ikke av noe som helst, jeg har bare en følelse av at CIII matcher ampen din bedre enn RF-62 :) Det er sikkert ypperlige høyttalere. Men Cornwall er sannsynligvis enda yppigere.

    Hvis du står klar til å handle og har cash er det like greit å gå for Cornwall med en gang, det er min ydmyke mening iallfall.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Kan i det hele tatt RB-75 og Heresy sammenlignes?

    Heresy er noe av det peneste jeg har sett av høyttalere. Passer meg midt i blinken, skulle de låte like godt som de ser ut.
    Marantz 140/1060 sammen et par Heresy kan umulig bli en dårlig match utseendemessig. Make me kinda horny.

    Kjekt se at du viser ditt blide åsyn her på sentralen igjen, Whip :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.284
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Kan i det hele tatt RB-75 og Heresy sammenlignes?

    Heresy er noe av det peneste jeg har sett av høyttalere. Passer meg midt i blinken, skulle de låte like godt som de ser ut.
    Marantz 140/1060 sammen et par Heresy kan umulig bli en dårlig match utseendemessig. Make me kinda horny.

    Kjekt se at du viser ditt blide åsyn her på sentralen igjen, Whip :)
    Såså... ikke noe griseprat her! ;)

    Reference og Heritage kan vel sjelden sammenlignes. Det er nok 2 ganske så forskjellige verdener..
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Har vel strengt tatt ikke plass til Cornwall i leiligheten, men ja. Det hadde vært moro fått hørt de en gang.
    Cornwall ruver en del, det er ikke til å komme fra. Men det er mest kritisk i bredden, det virker som de trives bra med litt avstand mellom seg. Det er dog ikke like kritisk i dybden, de trenger ikke stå en meter ut på gulvet eller mer for å låte bra og gi god imaging, stereoperspektivet er i høyeste grad til stede hvis man jobber litt med vinkling mot lytteposisjon og sånn. I tillegg låter de etter min smak bra når man spiller ganske lavt, jeg spiller ofte på heller moderate lydnivåer og liker at lyden er fyldig uten at man må skru opp til idiotnivåer. Jeg syns de leverer bra ut fra mine kriterier og min smak, og stua jeg har dem i er ikke stor på noen som helst måte.
    Heresy er mindre plasskrevende og gir mye av det samme, men jeg syns nok Cornwall er bedre på det meste og særlig det med fylde i lyden. Det er helt klart at store basselementer og evnen til å spille dypt har mye å si for lyden langt opp i mellomtonen også. Jeg mener at har man gulvplass nok, så kan man helt fett ha begge to i små leiligheter også. Hvis man "får lov". :)
    Hææ? Jeg har aldri prøvd dette, men skal ikke Cornwall optimalt stå i et hjørne? :p
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    @ Blitzkrieg Klipsch RF-62 skal man ikke kimse av :) Har blitt stor fan av disse med MA6900'en og marantz dac'en. Makan til musikalske saker finner man bare ikke i den prisklassen.

    Men ja angrer på at jeg solgte HIII og føler tiden er inne for Cornwall nå i stedet for å kjøpe HIII igjen.
    Jeg kan kimse litt, for Cornwall og RF-62Mk2 kan ikke sammenlignes...at all. Sier seg selv at et enorm treveis-konstruksjon med 15" bass ikke kan sammenlignes med en pitteliten toveis høyttaler. :p
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Har vel strengt tatt ikke plass til Cornwall i leiligheten, men ja. Det hadde vært moro fått hørt de en gang.
    Cornwall ruver en del, det er ikke til å komme fra. Men det er mest kritisk i bredden, det virker som de trives bra med litt avstand mellom seg. Det er dog ikke like kritisk i dybden, de trenger ikke stå en meter ut på gulvet eller mer for å låte bra og gi god imaging, stereoperspektivet er i høyeste grad til stede hvis man jobber litt med vinkling mot lytteposisjon og sånn. I tillegg låter de etter min smak bra når man spiller ganske lavt, jeg spiller ofte på heller moderate lydnivåer og liker at lyden er fyldig uten at man må skru opp til idiotnivåer. Jeg syns de leverer bra ut fra mine kriterier og min smak, og stua jeg har dem i er ikke stor på noen som helst måte.
    Heresy er mindre plasskrevende og gir mye av det samme, men jeg syns nok Cornwall er bedre på det meste og særlig det med fylde i lyden. Det er helt klart at store basselementer og evnen til å spille dypt har mye å si for lyden langt opp i mellomtonen også. Jeg mener at har man gulvplass nok, så kan man helt fett ha begge to i små leiligheter også. Hvis man "får lov". :)
    Hææ? Jeg har aldri prøvd dette, men skal ikke Cornwall optimalt stå i et hjørne? :p
    Hææææ, hva da? Jeg skriver da vitterlig at Cornwall ikke trenger stå en meter eller mer ut på gulvet for å låte bra slik mange mer moderne høyttalere må? :cool:

    Jeg har lest at navnet Corn-wall ikke er en henvisning til landlige engelske kystlandskap, men en sammenslåing av ordene 'corner' og 'wall', og henspeiler at de best plasseres i et hjørne eller inntil veggen. Men det vil jo såklart være romavhengig og man står fritt til å eksperimentere, for all del. Hos meg syns jeg de låter best et lite stykke fra veggen med en tydelig toe-in, men i et annet rom vil det kanskje være annerledes.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Har vel strengt tatt ikke plass til Cornwall i leiligheten, men ja. Det hadde vært moro fått hørt de en gang.
    Cornwall ruver en del, det er ikke til å komme fra. Men det er mest kritisk i bredden, det virker som de trives bra med litt avstand mellom seg. Det er dog ikke like kritisk i dybden, de trenger ikke stå en meter ut på gulvet eller mer for å låte bra og gi god imaging, stereoperspektivet er i høyeste grad til stede hvis man jobber litt med vinkling mot lytteposisjon og sånn. I tillegg låter de etter min smak bra når man spiller ganske lavt, jeg spiller ofte på heller moderate lydnivåer og liker at lyden er fyldig uten at man må skru opp til idiotnivåer. Jeg syns de leverer bra ut fra mine kriterier og min smak, og stua jeg har dem i er ikke stor på noen som helst måte.
    Heresy er mindre plasskrevende og gir mye av det samme, men jeg syns nok Cornwall er bedre på det meste og særlig det med fylde i lyden. Det er helt klart at store basselementer og evnen til å spille dypt har mye å si for lyden langt opp i mellomtonen også. Jeg mener at har man gulvplass nok, så kan man helt fett ha begge to i små leiligheter også. Hvis man "får lov". :)
    Hææ? Jeg har aldri prøvd dette, men skal ikke Cornwall optimalt stå i et hjørne? :p
    Hææææ, hva da? Jeg skriver da vitterlig at Cornwall ikke trenger stå en meter eller mer ut på gulvet for å låte bra slik mange mer moderne høyttalere må? :cool:



    Jeg har lest at navnet Corn-wall ikke er en henvisning til landlige engelske kystlandskap, men en sammenslåing av ordene 'corner' og 'wall', og henspeiler at de best plasseres i et hjørne eller inntil veggen. Men det vil jo såklart være romavhengig og man står fritt til å eksperimentere, for all del. Hos meg syns jeg de låter best et lite stykke fra veggen med en tydelig toe-in, men i et annet rom vil det kanskje være annerledes.
    Haha, ooooops. Ble visst litt for ivrig. :p

    Hos meg står de trykt inn i hjørnet på rommet. Jeg synes det fungerer best når høyttalerene peker så og si rett mot sweetspot.
    Hos meg er det såleis:
    For my toe-in: Lite bredde i lydbildet, men veldig fokusert.
    For lite toe-in: Mye bredde i lydbildet, men lite fokusert.
    Toe-in mot sweetspot: God miks av begge to, men ikke veeeldig bra bredde. Ved helt riktig plassering hører jeg pling og plong (positivt) både bak meg, og fra sidene. Jeg har nok likevel for lite rom, og for kort avstand mellom høyttalerene.

    Har også en svææær dip ved 100Hz som ikke lar seg knekke uansett plassering. :mad:

    Bassmessig har det lite å si hvordan jeg justerer toe-in.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hææ? Jeg har aldri prøvd dette, men skal ikke Cornwall optimalt stå i et hjørne? :p
    Hææææ, hva da? Jeg skriver da vitterlig at Cornwall ikke trenger stå en meter eller mer ut på gulvet for å låte bra slik mange mer moderne høyttalere må? :cool:



    Jeg har lest at navnet Corn-wall ikke er en henvisning til landlige engelske kystlandskap, men en sammenslåing av ordene 'corner' og 'wall', og henspeiler at de best plasseres i et hjørne eller inntil veggen. Men det vil jo såklart være romavhengig og man står fritt til å eksperimentere, for all del. Hos meg syns jeg de låter best et lite stykke fra veggen med en tydelig toe-in, men i et annet rom vil det kanskje være annerledes.
    Haha, ooooops. Ble visst litt for ivrig. :p

    Hos meg står de trykt inn i hjørnet på rommet. Jeg synes det fungerer best når høyttalerene peker så og si rett mot sweetspot.
    Hos meg er det såleis:
    For my toe-in: Lite bredde i lydbildet, men veldig fokusert.
    For lite toe-in: Mye bredde i lydbildet, men lite fokusert.
    Toe-in mot sweetspot: God miks av begge to, men ikke veeeldig bra bredde. Ved helt riktig plassering hører jeg pling og plong (positivt) både bak meg, og fra sidene. Jeg har nok likevel for lite rom, og for kort avstand mellom høyttalerene.

    Har også en svææær dip ved 100Hz som ikke lar seg knekke uansett plassering. :mad:

    Bassmessig har det lite å si hvordan jeg justerer toe-in.
    Bedre å være ivrig og lidenskapelig enn å ikke være det. It's ok, we understand.

    Når jeg sier at mine Cornwall har en tydelig toe-in så betyr det egentlig bare det samme som du sier, at de peker rett mot lytteposisjon.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Akkurat nå sitter jeg high as a kite på 100% økologisk Arabica smuglerkaffe fra Charlottenberg og spiller Jimi Hendrix på Cornwall og McIntosh. Fucking hell, som det rocker. :)
    (Hermegåsa)

    Gjort akkurat det samme som deg nå i en times tid. Forskjellen er at jeg sitter med en Marantz 140 og 1060 på RB-75, og kverna kaffe fra Meny.

    Steike ta, som det rocker. Blir bare mer og mer glad i småtassene.


    IMG_20150923_141804 (1).jpg
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Akkurat nå sitter jeg high as a kite på 100% økologisk Arabica smuglerkaffe fra Charlottenberg og spiller Jimi Hendrix på Cornwall og McIntosh. Fucking hell, som det rocker. :)
    (Hermegåsa)

    Gjort akkurat det samme som deg nå i en times tid. Forskjellen er at jeg sitter med en Marantz 140 og 1060 på RB-75, og kverna kaffe fra Meny.

    Steike ta, som det rocker. Blir bare mer og mer glad i småtassene.


    Vis vedlegget 340219
    Ser ut til å være en fellesnevner her, Klipsch + kaffe = rock'n'roll. :rolleyes:

    Denne har ligget på nettet lenge så du har kanskje sett den allerede, men en som likte RB-75 var Lou Reed. Her er en gammel artikkel hvor SmartMoneyMagazine fikk ham til å ta en shootout mellom fem forskjellige høyttalere ved at han lyttet til en av sine egne sanger (som han sikkert visste hvordan skulle høres ut), og velge høyttalerne han likte best.

    Shopping advice from Lou Reed - MarketWatch

     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Smaker godt med en god kopp kaffe og litt blues spilt ut av eldgamle Klipsch KG3 også :)
    Ser utrolig nice ut den McIntosh'en på toppen av det heltre racket. Får lyst på en "ekte" stereo-McIntosh selv med VU metere når jeg ser sånt, den gamle surroundforsterkeren min har bare et stort volumdisplay isteden. :)
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Fikk en overraskende telefon idag anngående diskanten min som døde for en tid tilbake. Den ble dekket på garanti, så nå kunne jeg hente ny diskant på butikken. :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ser ut til å være en fellesnevner her, Klipsch + kaffe = rock'n'roll. :rolleyes:

    Denne har ligget på nettet lenge så du har kanskje sett den allerede, men en som likte RB-75 var Lou Reed. Her er en gammel artikkel hvor SmartMoneyMagazine fikk ham til å ta en shootout mellom fem forskjellige høyttalere ved at han lyttet til en av sine egne sanger (som han sikkert visste hvordan skulle høres ut), og velge høyttalerne han likte best.

    Shopping advice from Lou Reed - MarketWatch

    Takk. Moro lesning. Har forsåvidt ikke fått spilt på de med noe særlig høyt volum, men da har man noe glede seg til ved en senere anledning.

    (" To seal the victory, we turn the volume to full bore on Outkast’s “Hey Ya!” and Reed bobs his head to the beat, enjoying the clarity and the pounding bass. “Those Klipsch are f___ing unbelievable; these things can do anything,” he declares. And when he finally learns that they’re less than half the price of the MartinLogans, it’s settled. “For someone on a budget, it’s not even a contest.”)

    Ja, de har overrasket meg til prisen jeg fikk de for. De blir nok stående sammen med V6'en av utstyr jeg neppe kommer til selge igjen.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ser ut til å være en fellesnevner her, Klipsch + kaffe = rock'n'roll. :rolleyes:

    Denne har ligget på nettet lenge så du har kanskje sett den allerede, men en som likte RB-75 var Lou Reed. Her er en gammel artikkel hvor SmartMoneyMagazine fikk ham til å ta en shootout mellom fem forskjellige høyttalere ved at han lyttet til en av sine egne sanger (som han sikkert visste hvordan skulle høres ut), og velge høyttalerne han likte best.

    Shopping advice from Lou Reed - MarketWatch

    Takk. Moro lesning. Har forsåvidt ikke fått spilt på de med noe særlig høyt volum, men da har man noe glede seg til ved en senere anledning.

    (" To seal the victory, we turn the volume to full bore on Outkast’s “Hey Ya!” and Reed bobs his head to the beat, enjoying the clarity and the pounding bass. “Those Klipsch are f___ing unbelievable; these things can do anything,” he declares. And when he finally learns that they’re less than half the price of the MartinLogans, it’s settled. “For someone on a budget, it’s not even a contest.”)

    Ja, de har overrasket meg til prisen jeg fikk de for. De blir nok stående sammen med V6'en av utstyr jeg neppe kommer til selge igjen.
    Tror heller ikke jeg hadde solgt dem hvis jeg ikke måtte. Heresy kan man jo alltids få tak i uansett, men RB-75 lages jo ikke lenger. Og det ser ikke ut til at de har tenkt å lansere noen stativhøyttalere med tilsvarende kvalitet med det første heller, de nærmeste blir på en måte enten RB-81 eller Palladium P-17B, og begge to er vel et stykke unna RB-75 i hver sin retning. Og Klipschhøyttalere er jo ikke det verste man kan samle på...
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Da var man plutselig blitt medlem av Heritage-familien gitt. Det skjedde fort og brutalt.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Takk, det ble den lille som stirrer opp på deg, uten luftehull og uten bass. Et modigt valg, sa selgeren hos Stereofil. Gulp! Tenkte jeg.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    785
    Antall liker
    952
    Jeg er selv veldig fornøyd med Heresy III! Du har morsomme ting i vente, ikke la størrelsen la deg lure :) De overrasker :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Håper du blir fornøyd, de er virkelig gode. De kan være litt vrange, men når det først løsner blir det bra.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Rb81 er nesten latterlige i forhold til RB75.. Med
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Håper du blir fornøyd, de er virkelig gode. De kan være litt vrange, men når det først løsner blir det bra.
    De jeg lyttet til, på en Rega-forsterker, hadde ikke all verdens stereoperspektiv, men de hadde bare 30 timers innspilling. Regner med at disse trenger noe mer.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er selv veldig fornøyd med Heresy III! Du har morsomme ting i vente, ikke la størrelsen la deg lure :) De overrasker :)
    Jeg gleder meg stort, og er veldig spent på hvordan de oppfører seg på min LM 216IA. Eventuelt på Classé CAP-151.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Håper du blir fornøyd, de er virkelig gode. De kan være litt vrange, men når det først løsner blir det bra.
    De jeg lyttet til, på en Rega-forsterker, hadde ikke all verdens stereoperspektiv, men de hadde bare 30 timers innspilling. Regner med at disse trenger noe mer.
    Husker når jeg brukte mine i stereo så syns jeg de lagde rimelig stort lydbilde, men det er jo ikke akkurat elektrostater, det her. Det som var mest kritisk hos meg var at jeg sleit en del med å få dem til å spille noe særlig bass. Tror problemet var umenneskelig lang innspillingstid og dårlig akustikk, sånn i grove trekk. Det falt på plass mer og mer etter en stund, men de spiller ikke feit monsterbass, da må man ha sub'er i tillegg. Det de derimot gjør skikkelig bra er å la musikken flyte fritt. Angrer på at jeg aldri gikk for rør på mine, det tror jeg kunne vært magisk.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Here we go again... dette er vel en diskusjon som bare må dukke opp i denne tråden med jevne mellomrom har jeg skjønt. :)
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    785
    Antall liker
    952
    Jeg kjører både med og uten, i mitt rom kan det til tider mangle litt, men stua er egentlig ikke verdig Heresy III sånn sett! Det går litt på dagsformen for min del :)

    Heresy III passer uansett godt i mine ører, Heritage-lyden forholder seg litt roligere og mer ryddig i øvre område, og sparker skikkelig på mid-bass :)

    Fikk en demo på Cornwallene som sto hos Stereofil(mulig det er dine blitzowitz, Walnut mener jeg på), og det var lite i veien med opplevelsen. De gav meg en må-ha følelse!
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Here we go again... dette er vel en diskusjon som bare må dukke opp i denne tråden med jevne mellomrom har jeg skjønt. :)
    Ja helt klart :) vet det er en smaksak men vet også at det er mange som ikke hadde klart og leve med hverken la scala eller heresy uten sub! Men det er de som klarer og leve uten også :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg kjører både med og uten, i mitt rom kan det til tider mangle litt, men stua er egentlig ikke verdig Heresy III sånn sett! Det går litt på dagsformen for min del :)

    Heresy III passer uansett godt i mine ører, Heritage-lyden forholder seg litt roligere og mer ryddig i øvre område, og sparker skikkelig på mid-bass :)

    Fikk en demo på Cornwallene som sto hos Stereofil(mulig det er dine blitzowitz, Walnut mener jeg på), og det var lite i veien med opplevelsen. De gav meg en må-ha følelse!
    Stemmer det, jeg kjøpte demoparet til Stereofil i fjor sommer. De spilte med en god del mer bass i demorommet dems enn jeg har klart å få ut av dem hjemme hos meg, men det sier vel bare noe om hvor mye akustikken har å si.

    Hvis du syns noe var rart med lyden når du hørte dem i butikken, så fant jeg ut når jeg hadde hatt dem en liten stund at den ene ledningen til mellomtonen i den ene høyttaleren satt løst, sånn at lyden fra den ene mellomtonen falt helt ut innimellom. Viser kanskje bare hvor lite etterettelig en butikkdemo faktisk kan være, hvis man er uheldig. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn