Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Med heresy får du iallefall en ekstremt god mellomtone og diskant. Bassen er vanvittig smerten, men langt ifra så brutal som rf82. Faktisk er heresy tam i bassen kontra mange, men det som er er ekstremt stramt og "nøyaktig". Men alt i alt en deilig høyttaler. Jeg digger den, men tror kanskje du vil savne endel bassfundament.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Noen som kan anbefale en sub som skal spille sammen med Heresy III?

    Pga lite plass, så jo mer kompakt jo bedre.

    Har kikket på Rythmik Audio F12/F12se, Ken Kreisel 808, SVS sb1000, Deftech supercube 6000/8000 og xtz 12 ICE.

    Budsjett er under 10k.

    -Stein Ivar
    Med heresy får du iallefall en ekstremt god mellomtone og diskant. Bassen er vanvittig smerten, men langt ifra så brutal som rf82. Faktisk er heresy tam i bassen kontra mange, men det som er er ekstremt stramt og "nøyaktig". Men alt i alt en deilig høyttaler. Jeg digger den, men tror kanskje du vil savne endel bassfundament.
    Jepp, på jazz, blues, Tom Waits osv er HIII helt rå, men jeg ønsker meg mer bånn til metall/pønk ol. Innbiller meg at det kommer til å svinge kraftig med en god sub!:cool:
     

    M0RGAN

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2014
    Innlegg
    12
    Antall liker
    2
    Sted
    Halden
    Med heresy får du iallefall en ekstremt god mellomtone og diskant. Bassen er vanvittig smerten, men langt ifra så brutal som rf82. Faktisk er heresy tam i bassen kontra mange, men det som er er ekstremt stramt og "nøyaktig". Men alt i alt en deilig høyttaler. Jeg digger den, men tror kanskje du vil savne endel bassfundament.
    Jeg vurderer å kjøpe for å få prøvd den. Ikke vanskelig å selge igjen regner jeg med.

    Har du prøvd i kombinasjon med subwoofer? Får man en subwoofer til å forlenge frekvensområdet nedover på en musikalsk måte?
    Og en troverdig overgang fra der høyttaleren mister punchen?
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Med heresy får du iallefall en ekstremt god mellomtone og diskant. Bassen er vanvittig smerten, men langt ifra så brutal som rf82. Faktisk er heresy tam i bassen kontra mange, men det som er er ekstremt stramt og "nøyaktig". Men alt i alt en deilig høyttaler. Jeg digger den, men tror kanskje du vil savne endel bassfundament.
    Jeg vurderer å kjøpe for å få prøvd den. Ikke vanskelig å selge igjen regner jeg med.

    Har du prøvd i kombinasjon med subwoofer? Får man en subwoofer til å forlenge frekvensområdet nedover på en musikalsk måte?
    Og en troverdig overgang fra der høyttaleren mister punchen?
    Jeg må nesten begynne med å spørre hvor stort rommet ditt er? På de fleste parametere er Heresy bedre enn 82 MKII, men saken er en annen med RF-63, har du vurdert å teste den? RF-63 er veldig mye bedre enn RF-82 MKII.

    Når det kommer til 63 vs Heresy er meningene mange. Jeg savnet bassfundamentet da jeg testet Heresy, men Heresy er mer brutal og mer dynamisk, mens med 63 får du så godt som hele registeret med noe mindre brutalitet. Ikke missforstå; 63 er brutale nok de, på rett forsterkeri.

    Når det kommer til å integrere sub med Heresy, er dette meget vanskelig. Da må du isåfall finne noe som henger med, noe svært få klarer sammen med denne høyttaleren. DIY kanskje? Masse fine tips å få her på sentralen.

    lån med deg både Heresy og RF-63 hjem, og test selv.

    PS. Hva med Cornwall eller Forte? :)
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Så var det det å faktisk få tak i RF63 da... Lettere sagt enn gjort virker det som.

    De er jo ute av produksjon, på tross av hva Akustisk Bureau måtte love... :rolleyes:
     

    M0RGAN

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2014
    Innlegg
    12
    Antall liker
    2
    Sted
    Halden
    Jeg må nesten begynne med å spørre hvor stort rommet ditt er? På de fleste parametere er Heresy bedre enn 82 MKII, men saken er en annen med RF-63, har du vurdert å teste den? RF-63 er veldig mye bedre enn RF-82 MKII.

    Når det kommer til 63 vs Heresy er meningene mange. Jeg savnet bassfundamentet da jeg testet Heresy, men Heresy er mer brutal og mer dynamisk, mens med 63 får du så godt som hele registeret med noe mindre brutalitet. Ikke missforstå; 63 er brutale nok de, på rett forsterkeri.

    Når det kommer til å integrere sub med Heresy, er dette meget vanskelig. Da må du isåfall finne noe som henger med, noe svært få klarer sammen med denne høyttaleren. DIY kanskje? Masse fine tips å få her på sentralen.

    lån med deg både Heresy og RF-63 hjem, og test selv.

    PS. Hva med Cornwall eller Forte? :)
    Jeg har høyttalerne i en vinkelstue på total 44 kvm. Høytalerne står lengst ute i den ene delen og ser man på det "rektangelet" den deler danner
    så er den 32 kvm. Takhøyde er 240cm.

    RF-63 er ikke vurdert, men det er ikke grunn til at den ikke har blitt det.

    Cornwall hadde vært interessant, men med 30k så tror jeg det er i overkant av hva jeg vil bruke. Forte har jeg ikke hørt om før jeg begynte å lese denne tråden fra innlegg #1, så har ikke gjort meg opp noen tanker. Men de må man vel finne brukt?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Crusty: Jeg leste et sted at autobias på rørforsterkere gir dårligere lyd, men kan ikke huske hvor. Men etter å ha prøvd å finne ut av det siden jeg lurte på det selv også, så lurer jeg på om det faktisk kan være en fordel med autobias, hvis det er snakk om en slags servokrets som f.eks. sjekker og optimaliserer biasen på rørene hver gang forsterkeren skrus på. Det burde jo gi lengre levetid på rørene, etter hva jeg kan forstå. Håper noen som faktisk har peiling på akkurat dette kan oppklare hva som egentlig er riktig.
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Jeg må nesten begynne med å spørre hvor stort rommet ditt er? På de fleste parametere er Heresy bedre enn 82 MKII, men saken er en annen med RF-63, har du vurdert å teste den? RF-63 er veldig mye bedre enn RF-82 MKII.

    Når det kommer til 63 vs Heresy er meningene mange. Jeg savnet bassfundamentet da jeg testet Heresy, men Heresy er mer brutal og mer dynamisk, mens med 63 får du så godt som hele registeret med noe mindre brutalitet. Ikke missforstå; 63 er brutale nok de, på rett forsterkeri.

    Når det kommer til å integrere sub med Heresy, er dette meget vanskelig. Da må du isåfall finne noe som henger med, noe svært få klarer sammen med denne høyttaleren. DIY kanskje? Masse fine tips å få her på sentralen.

    lån med deg både Heresy og RF-63 hjem, og test selv.

    PS. Hva med Cornwall eller Forte? :)
    Jeg har høyttalerne i en vinkelstue på total 44 kvm. Høytalerne står lengst ute i den ene delen og ser man på det "rektangelet" den deler danner
    så er den 32 kvm. Takhøyde er 240cm.

    RF-63 er ikke vurdert, men det er ikke grunn til at den ikke har blitt det.

    Cornwall hadde vært interessant, men med 30k så tror jeg det er i overkant av hva jeg vil bruke. Forte har jeg ikke hørt om før jeg begynte å lese denne tråden fra innlegg #1, så har ikke gjort meg opp noen tanker. Men de må man vel finne brukt?
    Hvor langt unna bakvegg og sidevegg kan høyttalerne stå?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Jeg må nesten begynne med å spørre hvor stort rommet ditt er? På de fleste parametere er Heresy bedre enn 82 MKII, men saken er en annen med RF-63, har du vurdert å teste den? RF-63 er veldig mye bedre enn RF-82 MKII.

    Når det kommer til 63 vs Heresy er meningene mange. Jeg savnet bassfundamentet da jeg testet Heresy, men Heresy er mer brutal og mer dynamisk, mens med 63 får du så godt som hele registeret med noe mindre brutalitet. Ikke missforstå; 63 er brutale nok de, på rett forsterkeri.

    Når det kommer til å integrere sub med Heresy, er dette meget vanskelig. Da må du isåfall finne noe som henger med, noe svært få klarer sammen med denne høyttaleren. DIY kanskje? Masse fine tips å få her på sentralen.

    lån med deg både Heresy og RF-63 hjem, og test selv.

    PS. Hva med Cornwall eller Forte? :)
    Jeg har høyttalerne i en vinkelstue på total 44 kvm. Høytalerne står lengst ute i den ene delen og ser man på det "rektangelet" den deler danner
    så er den 32 kvm. Takhøyde er 240cm.

    RF-63 er ikke vurdert, men det er ikke grunn til at den ikke har blitt det.

    Cornwall hadde vært interessant, men med 30k så tror jeg det er i overkant av hva jeg vil bruke. Forte har jeg ikke hørt om før jeg begynte å lese denne tråden fra innlegg #1, så har ikke gjort meg opp noen tanker. Men de må man vel finne brukt?
    Hvor får man Cornwall til 30k? Ifølge prislistene til Mono så ligger de på 40 lapper for paret etter at de satte opp prisene.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Crusty: Jeg leste et sted at autobias på rørforsterkere gir dårligere lyd, men kan ikke huske hvor. Men etter å ha prøvd å finne ut av det siden jeg lurte på det selv også, så lurer jeg på om det faktisk kan være en fordel med autobias, hvis det er snakk om en slags servokrets som f.eks. sjekker og optimaliserer biasen på rørene hver gang forsterkeren skrus på. Det burde jo gi lengre levetid på rørene, etter hva jeg kan forstå. Håper noen som faktisk har peiling på akkurat dette kan oppklare hva som egentlig er riktig.
    Ja, jeg ser ikke helt hvorfor det skulle vært en ulempe. På den annen side er det jo mulig at jeg er litt "biased" selv, siden jeg har en forsterker med autobias... ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Med heresy får du iallefall en ekstremt god mellomtone og diskant. Bassen er vanvittig smerten, men langt ifra så brutal som rf82. Faktisk er heresy tam i bassen kontra mange, men det som er er ekstremt stramt og "nøyaktig". Men alt i alt en deilig høyttaler. Jeg digger den, men tror kanskje du vil savne endel bassfundament.
    Det her er hva jeg vil kalle en ganske spot-on beskrivelse av Heresy sine styrker og svakheter. Mellomtonen er rett og slett dritbra, og bassen er egentlig også, den mangler bare litt tyngde og fylde. Men stramheten og kjappheten er sånn bass man drømmer om hvis man har levd med litt gompete bassreflekshøyttalere en stund. :)
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Hvor langt unna bakvegg og sidevegg kan høyttalerne stå?
    Hvis det hadde vært snakk om Heresy så kunne jeg fått de en god meter unna sidevegg, og 80 cm fra bakvegg.
    Mer enn det så må det kanskje møbleres om litt.
    Som Heresy-eier vil jeg mene at dette er feil. En meter unna sidevegg er greit, men da får du kline de opp mot bakveggen. Litt bass er det jo lov å unne seg...
     

    M0RGAN

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2014
    Innlegg
    12
    Antall liker
    2
    Sted
    Halden
    Som Heresy-eier vil jeg mene at dette er feil. En meter unna sidevegg er greit, men da får du kline de opp mot bakveggen. Litt bass er det jo lov å unne seg...
    Dette er hva jeg maks kan trekke de ut fra hjørnet uten å ommøblere :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Crusty: Jeg leste et sted at autobias på rørforsterkere gir dårligere lyd, men kan ikke huske hvor. Men etter å ha prøvd å finne ut av det siden jeg lurte på det selv også, så lurer jeg på om det faktisk kan være en fordel med autobias, hvis det er snakk om en slags servokrets som f.eks. sjekker og optimaliserer biasen på rørene hver gang forsterkeren skrus på. Det burde jo gi lengre levetid på rørene, etter hva jeg kan forstå. Håper noen som faktisk har peiling på akkurat dette kan oppklare hva som egentlig er riktig.
    Ja, jeg ser ikke helt hvorfor det skulle vært en ulempe. På den annen side er det jo mulig at jeg er litt "biased" selv, siden jeg har en forsterker med autobias... ;)
    Ulempen med autobias måtte vel vært om en sånn krets ikke var istand til å justere biasen like nøyaktig som det en servicetekniker med voltmeter og nennsom hånd ville klart. Og må vel innrømme at jeg kanskje har bittelittegrann fordommer som sier at det kanskje kan være litt sånn også. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Hvor langt unna bakvegg og sidevegg kan høyttalerne stå?
    Hvis det hadde vært snakk om Heresy så kunne jeg fått de en god meter unna sidevegg, og 80 cm fra bakvegg.
    Mer enn det så må det kanskje møbleres om litt.
    Som Heresy-eier vil jeg mene at dette er feil. En meter unna sidevegg er greit, men da får du kline de opp mot bakveggen. Litt bass er det jo lov å unne seg...
    Som Heresy-eier skulle jeg ønske jeg hadde mulighet til å plassere dem symmetrisk i hvert sitt hjørne istedenfor midt på langveggen.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Crusty: Jeg leste et sted at autobias på rørforsterkere gir dårligere lyd, men kan ikke huske hvor. Men etter å ha prøvd å finne ut av det siden jeg lurte på det selv også, så lurer jeg på om det faktisk kan være en fordel med autobias, hvis det er snakk om en slags servokrets som f.eks. sjekker og optimaliserer biasen på rørene hver gang forsterkeren skrus på. Det burde jo gi lengre levetid på rørene, etter hva jeg kan forstå. Håper noen som faktisk har peiling på akkurat dette kan oppklare hva som egentlig er riktig.
    Ja, jeg ser ikke helt hvorfor det skulle vært en ulempe. På den annen side er det jo mulig at jeg er litt "biased" selv, siden jeg har en forsterker med autobias... ;)
    Ulempen med autobias måtte vel vært om en sånn krets ikke var istand til å justere biasen like nøyaktig som det en servicetekniker med voltmeter og nennsom hånd ville klart. Og må vel innrømme at jeg kanskje har bittelittegrann fordommer som sier at det kanskje kan være litt sånn også. :)
    Hehe, ser den. Men jeg stoler i hvert fall på Trafomatic'en min. ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Som sagt, det er bare mine ondsinnede fordommer som antar at en servicetekniker ville gjort en bedre jobb enn en elektrisk krets. Så kan seff tenkes jeg tar feil. :)
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Hvor langt unna bakvegg og sidevegg kan høyttalerne stå?
    Hvis det hadde vært snakk om Heresy så kunne jeg fått de en god meter unna sidevegg, og 80 cm fra bakvegg.
    Mer enn det så må det kanskje møbleres om litt.
    Som Heresy-eier vil jeg mene at dette er feil. En meter unna sidevegg er greit, men da får du kline de opp mot bakveggen. Litt bass er det jo lov å unne seg...
    Som Heresy-eier skulle jeg ønske jeg hadde mulighet til å plassere dem symmetrisk i hvert sitt hjørne istedenfor midt på langveggen.
    Vær forsiktig med hva du ønsker deg. Mine er plassert så symmetrisk som mulig, men jeg har en enorm bass suck-out i lytteposisjon uansett... Frustrerende? Ja, bare litt... :(
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Hvor får man Cornwall til 30k? Ifølge prislistene til Mono så ligger de på 40 lapper for paret etter at de satte opp prisene.
    Beklager, var det "husken" min sa det kostet.
    Kan hende du ikke husker så gæernt, tror kanskje det var 30k de lå på før Mono tok over agenturet, men det er vel godt og vel halvannet år siden tror jeg. :) For min del kunne du gjerne hatt rett, syns det var ganske heftig at de økte prisen med 10.000,- uten videre...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Som Heresy-eier vil jeg mene at dette er feil. En meter unna sidevegg er greit, men da får du kline de opp mot bakveggen. Litt bass er det jo lov å unne seg...
    Som Heresy-eier skulle jeg ønske jeg hadde mulighet til å plassere dem symmetrisk i hvert sitt hjørne istedenfor midt på langveggen.
    Vær forsiktig med hva du ønsker deg. Mine er plassert så symmetrisk som mulig, men jeg har en enorm bass suck-out i lytteposisjon uansett... Frustrerende? Ja, bare litt... :(
    Har litt av det jeg også om det er noen trøst. Har en ganske stor, slibrig sjeselongsofa hvor jeg sitter i sweet-spot, og bassen er mye fyldigere hvis jeg setter meg på enden av sjeselongen kontra å sitte godt tilbakelent i det som er den faktiskr lytteposisjonen. Forp.... romakustikken her... :p
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Jeg tror kanskje det er autobiasen på rørforsterkeren din som suger ut bassen hos deg.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Det er bare å spørre hvis det er noe annet du lurer på :)
    Hjertelig takk.

    Sitter og hører på Burzum-Filosofem på vinyl, og nå synes jeg ikke det mangler bass i det hele tatt. Kan det ha noe med alkoholinntaket å gjøre, o store guru?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Nei, har det sånn jeg også ganske ofte uten å ha rørt en dråpe med alkohol. Det som er litt sprøtt med de høyttalerne her, noen ganger låter det dritfett, og noen ganger låter det litt hoggorm. Ser ikke bort fra at det har en hel del med kvaliteten på forskjellige innspillinger å gjøre, HIII er jo tross alt ganske avslørende. Kanskje i overkant ærlige for de av oss som liker å høre på sint, sint rock hvor lydkvaliteten ikke alltid er akkurat det beste som er å oppdrive.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Nei, har det sånn jeg også ganske ofte uten å ha rørt en dråpe med alkohol. Det som er litt sprøtt med de høyttalerne her, noen ganger låter det dritfett, og noen ganger låter det litt hoggorm. Ser ikke bort fra at det har en hel del med kvaliteten på forskjellige innspillinger å gjøre, HIII er jo tross alt ganske avslørende. Kanskje i overkant ærlige for de av oss som liker å høre på sint, sint rock hvor lydkvaliteten ikke alltid er akkurat det beste som er å oppdrive.
    Hehe, der er du nok inne på noe. Men det er jo uansett gøy å få musikken "rett i trynet" Såpass får vi jo tåle... :cool:
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Jeg må nesten begynne med å spørre hvor stort rommet ditt er? På de fleste parametere er Heresy bedre enn 82 MKII, men saken er en annen med RF-63, har du vurdert å teste den? RF-63 er veldig mye bedre enn RF-82 MKII.

    Når det kommer til 63 vs Heresy er meningene mange. Jeg savnet bassfundamentet da jeg testet Heresy, men Heresy er mer brutal og mer dynamisk, mens med 63 får du så godt som hele registeret med noe mindre brutalitet. Ikke missforstå; 63 er brutale nok de, på rett forsterkeri.

    Når det kommer til å integrere sub med Heresy, er dette meget vanskelig. Da må du isåfall finne noe som henger med, noe svært få klarer sammen med denne høyttaleren. DIY kanskje? Masse fine tips å få her på sentralen.

    lån med deg både Heresy og RF-63 hjem, og test selv.

    PS. Hva med Cornwall eller Forte? :)
    Jeg har høyttalerne i en vinkelstue på total 44 kvm. Høytalerne står lengst ute i den ene delen og ser man på det "rektangelet" den deler danner
    så er den 32 kvm. Takhøyde er 240cm.

    RF-63 er ikke vurdert, men det er ikke grunn til at den ikke har blitt det.

    Cornwall hadde vært interessant, men med 30k så tror jeg det er i overkant av hva jeg vil bruke. Forte har jeg ikke hørt om før jeg begynte å lese denne tråden fra innlegg #1, så har ikke gjort meg opp noen tanker. Men de må man vel finne brukt?
    Jeg har hatt både RF63 og HIII, og må først si at begge er knall gode høyttalere. Men kan helt klart si at det er kun HIII som virkelig plager meg med anger for at jeg solgte. Her skulle jeg hørt på tipset jeg fikk av blitzkrieg, bruk tid med HIII og man får noen fantastiske små musikkformidlere.

    Uansett, smaken er som baken. Er sikkert mange andre meninger rundt det. Men jeg vil tørre å påstå at HIII er bedre på musikk en RF63. Det er iallefall min erfaring med dem. Og det virker som at nåværende eier har samme mening og er fornøyd.

    Prøv ut HIII vist du mulighet til det, tror ikke du vil angre på det. :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    5.163
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har RF-63 gått ut av produksjon? Finner den ikke på f.eks hjemmesiden til Stereofil. Skal ikke kjøpe, bare kikke :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    5.163
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    ok, takk for svar :) godt juleferien er over imorgen, blir daglig mer og mer usikker på hvilke ht jeg skal gå for når den tid kommer. Heldigvis ett år til å tenke på.
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Noen som kan anbefale en sub som skal spille sammen med Heresy III?

    Pga lite plass, så jo mer kompakt jo bedre.

    Har kikket på Rythmik Audio F12/F12se, Ken Kreisel 808, SVS sb1000, Deftech supercube 6000/8000 og xtz 12 ICE.

    Budsjett er under 10k.

    -Stein Ivar
    Har HIII selv og driver og vurderer sub for tiden. Blir nok Rythmik Audio på meg i så fall, har trålet rundt på diverse utenlandske forum, og jeg har fortsatt til gode å finne noe negativt om Rythmik.

    @Torsen: Det blir sagt at rørforsterkere med autobias er lydmessig underlegne, og skulle jeg først hatt en rørforsterker tror jeg nevrosene mine er såpass framskredne at for min egen del hadde ikke det vært aktuelt da. Men skal aldri si aldri, for en tube-n00b er det sikkert greit med enklest mulig betjening. Men tror vel mye av gleden med rør ligger i det du sier om å lese om forskjellige rør, teste forskjellige merker, og tweake lyden etter egen smak. Men jeg liker også å kunne bare la utstyret stå på, og det er ikke så veldig økonomisk med rørutstyr.
    Uansett så har jeg valgt meg en kildekomponent som låter best på de balanserte utgangene og har gått over til balansert drift av den grunn, og det jeg har sett av balansert rørutstyr har vært iallfall litt kostbart. Er derfor jeg vurderer å skaffe meg en balansert rør-pre på sikt isteden. Hvis ikke hadde jeg vært helt klar for å teste en integrert VTL, Audio Note, LM Audio, eller noe sånt. En annen ting er at jeg ikke er helt klar for å bytte ut Krell enda. It's just too much fun. ;D
    At autobias er underlegne visste jeg ikke. Sikker på at det er gjengs? Jeg har inntrykk av at flere og flere rør-amps kommer med autobias. Kanskje det har forandret seg til det bedre med tiden?
    Dette lurer jeg også litt på. Har aldri lest/hørt/blitt fortalt at rørforsterkere med autobias har noen lydmessige ulemper? Kan ikke se hvorfor?
    Hvilken Rythmik er det du vurderer? Jeg står vel litt mellom Rythmik F12 og KK dxd-808 nå. Tenker at KK med sine 2 8" er raske nok til å kunne holde følge med HIII. Det r i tillegg tilbud på de nå.

    -Stein Ivar
     

    Fredrik.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Innlegg
    260
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    Skal hjelpe en bekjent med å selge anlegget hans da det ikke blir brukt (han er kke noe internett menneske), det er snakk om Klipsch KLF-30 høyttalere, Electrocompaniet EC 4.6 forforsterker og en JQN PA-forsterker på 2x1012w RMS @ 8 ohm og 20amp sikring, er et utkjent merke men et beist av en forsterker som ser ut til å være en rebadget Camco Vortex. Låter veldig fint og etter litt googling så ser jeg blant annet at en kar på et dansk HiFi forum bruker et par slike i sitt high-end oppsett og skryter veldig av den. Noen tanker om hva han kan få for dette? Kan ikke se noen andre selge noe av dette så er litt blank på pris.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Har HIII selv og driver og vurderer sub for tiden. Blir nok Rythmik Audio på meg i så fall, har trålet rundt på diverse utenlandske forum, og jeg har fortsatt til gode å finne noe negativt om Rythmik.

    At autobias er underlegne visste jeg ikke. Sikker på at det er gjengs? Jeg har inntrykk av at flere og flere rør-amps kommer med autobias. Kanskje det har forandret seg til det bedre med tiden?
    Dette lurer jeg også litt på. Har aldri lest/hørt/blitt fortalt at rørforsterkere med autobias har noen lydmessige ulemper? Kan ikke se hvorfor?
    Hvilken Rythmik er det du vurderer? Jeg står vel litt mellom Rythmik F12 og KK dxd-808 nå. Tenker at KK med sine 2 8" er raske nok til å kunne holde følge med HIII. Det r i tillegg tilbud på de nå.

    -Stein Ivar
    Prøv ut kk dxd-808 va har du og tape , du har jo 45 dager full retur rett.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Har HIII selv og driver og vurderer sub for tiden. Blir nok Rythmik Audio på meg i så fall, har trålet rundt på diverse utenlandske forum, og jeg har fortsatt til gode å finne noe negativt om Rythmik.

    At autobias er underlegne visste jeg ikke. Sikker på at det er gjengs? Jeg har inntrykk av at flere og flere rør-amps kommer med autobias. Kanskje det har forandret seg til det bedre med tiden?
    Dette lurer jeg også litt på. Har aldri lest/hørt/blitt fortalt at rørforsterkere med autobias har noen lydmessige ulemper? Kan ikke se hvorfor?
    Hvilken Rythmik er det du vurderer? Jeg står vel litt mellom Rythmik F12 og KK dxd-808 nå. Tenker at KK med sine 2 8" er raske nok til å kunne holde følge med HIII. Det r i tillegg tilbud på de nå.

    -Stein Ivar
    Det er vel ikke sånn at store elementer er tregere enn små, hvis følsomheten er høy nok? Store elementer trenger jo mindre bevegelse for å flytte like mye luft som små.
    Sitter jo også 12" i HIII og de er jo nesten raskere enn sin egen skygge. Når 12" i HIII beveger seg, står lynet stille.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Det jeg ikke forstår når hersey III har et 12 tommer element , så må folk ha subwoofer for og få fram bassen. Er det så lite bass i hersey III?
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Heresy III har lukket kasse, ingen bassport. Så da får man rask og presis bass men mindre basstrykk. Selv forsker jeg på passende sub('er) til Heresy III. Har en 2 x 12" nå som skal byttes ut i 1x10" av høy kvalitet. Er ikke det nok blir det enda en identisk 1x10". Gøy å prøve ut hva som funker best mulig med dem :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn