Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Thumper skrev:
    Pengvim skrev:
    Trist å levere forsterkerne videre?
    Neida... Det går bra det vettu! Jeg har jo fortsatt min egen MA da, og med de riktige smårørene på plass spiller den ikke dårlig den heller...
    Jeg synes du burde prøve KIT1 eller KIT2 fra Audio Note. :)
    Hvis du ikke allerede har gjort det da, er verdt et forsøk. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Greit å få testet ut litt Thumper.
    Regnet med at CW III spiser det meste av rør,noe låter veldig bra mens annet låter "kun" bra ;)

    /jan
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Continuo skrev:
    Thumper skrev:
    Pengvim skrev:
    Trist å levere forsterkerne videre?
    Neida... Det går bra det vettu! Jeg har jo fortsatt min egen MA da, og med de riktige smårørene på plass spiller den ikke dårlig den heller...
    Jeg synes du burde prøve KIT1 eller KIT2 fra Audio Note. :)
    Hvis du ikke allerede har gjort det da, er verdt et forsøk. ;)
    Jeg har forsåvidt vært i kontakt med UA ang. det... Og de har jo demoset, men er ikke villig til å sende dem. Så da får jeg vente litt, og se om jeg skal til de kanter av landet en eller annen gang..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Thumper skrev:
    Jeg har forsåvidt vært i kontakt med UA ang. det... Og de har jo demoset, men er ikke villig til å sende dem. Så da får jeg vente litt, og se om jeg skal til de kanter av landet en eller annen gang..
    300B kan fungere veldig bra hos deg.
    Litt morro å høre annet enn pentoder også ;)

    ps: skjønner godt at UA ikke sender med posten

    /jan
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    300B kan fungere veldig bra hos deg.
    Litt morro å høre annet enn pentoder også ;)
    Men er ikke 6C33C, som sitter i Almarroen, en triode da? (dobbeltriode?) ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Thumper skrev:
    Jo da, Almarro er en Singel Ended Triode forsterker.

    Har jo prøvd 2A3'n din her da, Jan. Trodde det var triode jeg ???
    Det er en triode.
    Jepp men ikke under de beste omstendighetene.
    Fått i noen bedre driver rør nå bla,gått over ampen og fått på plass ett par "løse" kabler ;)
    Dempet støyen i glødetrafo.Ny amp blitt.
    Du fikk iaf ett innblikk i triode/2A3 universet.
    Kit1 er en "aktiv" amp m/300B,låter nok litt annerledes enn min amp.Kan fungere veldig bra hos deg.
    Er du i området her på eftan til uka så skrik ut så skal du få høre 2A3'n igjen.

    Lykke til videre med utprøving av amper :)

    /jan
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Fikk et glimt inn i triode unvierset der :)
    Og likte det! Det ble bare litt for snillt for meg... Men som du sier, komboen med den preen og litt rør valg kan ha vært utslagsgivende...

    Skal skrike jeg, hvis jeg er på dine trakter vettu!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Thumper skrev:
    Fikk et glimt inn i triode unvierset der :)
    Og likte det! Det ble bare litt for snillt for meg... Men som du sier, komboen med den preen og litt rør valg kan ha vært utslagsgivende...

    Skal skrike jeg, hvis jeg er på dine trakter vettu!
    Absolutt.Rørene i pre'n var altfor "snille" + at ampen ikke var i toppform.Men som du sier ett innblikk ble det.

    2A3 er vel egentlig ganske snill kontra EL84/KT88 iaf.
    Er ikke uten grunn at jeg beholder den.
    Går selvsagt på smak/musikksmak også.Mye bra der ute,ikke alt jeg kunne tenkt meg å ha i hus.

    Var hos en kompis med OTO'n i går,svingte jaggu bra på hans gamle Klipsch KG 4.5.Fikk ikke med meg ampen hjem heller ;) La stakkaren låne den noen dager,kanskje han blir AN'd.

    Håper virkelig du finner noe du kan leve med,må nesten bli 2 amper vel ? Får ikke pose og sekk tror jeg.
    Beklager,ble litt OT her,blir litt revet med ::)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Hva sier du Pengwim?
    Kjenner du igjen høyttalerene dine, ser de ikke store ut? ;)
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Continuo skrev:
    Hva sier du Pengwim?
    Kjenner du igjen høyttalerene dine, ser de ikke store ut? ;)
    De greiene bak så ut som hadde en grei størrelse. Kanskje litt i største laget for 10 kvadrat.. ;D

    Hva er de greiene der egentlig?
     

    Galakse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2004
    Innlegg
    120
    Antall liker
    0
    Sted
    Lier
    Jeg har fått i oppdrag å kjøpe nye høyttalere til faderen i huset, budsjett 5000-6000 kr.

    Var en runde i Bergen sentrum i dag, og fikk hørt på en del aktuelle modeller.
    Besøkte:
    - Bergen Musikkhandel (Infinity)
    - Hifiklubben (Dali)
    - Hifi Center Kjeden (System Audio)
    - Musik Magazinet (Klipsch, (Audio Pro)

    Må si jeg fikk en god følelse for Klipsch RF 52. Står oppført til 6000 kr, så dette er innenfor rammene.
    Har noen erfaringer med denne høyttaleren?
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Galakse skrev:
    Jeg har fått i oppdrag å kjøpe nye høyttalere til faderen i huset, budsjett 5000-6000 kr.

    Var en runde i Bergen sentrum i dag, og fikk hørt på en del aktuelle modeller.
    Besøkte:
    - Bergen Musikkhandel (Infinity)
    - Hifiklubben (Dali)
    - Hifi Center Kjeden (System Audio)
    - Musik Magazinet (Klipsch, (Audio Pro)

    Må si jeg fikk en god følelse for Klipsch RF 52. Står oppført til 6000 kr, så dette er innenfor rammene.
    Har noen erfaringer med denne høyttaleren?
    Har hørt den på en forholdsvis billig yamaha receiver.. låter knall og har en enorm puchbass! Ligger vel noen brukt på børsen tror jeg!

    Et annet spørsmål til folket!

    Jeg har F3 som fronter, hører endel musikk i stereo og sliter litt med litt skarpe S`er.. ikke på alle innspillinger og cd spilleren er mykere enn dvd audio for eksempel..

    Bruker Pioneer 1016 som receiver og frontene har en Thule PA150B som effekt. bruker en pioneer 505 cd spiller( sånn med staple platter..)
    Bettercables høyttalerkabler, og skal bytte signal til samme snart både fra dvd til receiver og cd til receiver.
    Har prøvd å dempe litt i MCACC men synes litt av dynamikken forsvinner om jeg demper for mye i toppen.

    Rommet mitt er et sant lite helvete.. en overmøblert stue i en liten kjeller leilighet. Vinyl på gulvet og lite myke flater..
    Skal bygge hus nå i nærmeste fremtid og får min egen krok der. har planer om store floss tepper på gulvet og gardiner til å senke foran vinduene på ene sida.. Vil dette hjelpe på den noe skarpe lyden, eller må jeg opp på reference for å få litt mykere lyd? Eks RF63.. Eller hva med rørbuffer ?

    Er det veldig forskjell på hvordan en cd blir mixet? Synes enkelte innspillinger høres bedritne ut, men tror ikke dette bare er anlegget..

    MVH Johan
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Zeke1983 skrev:
    Rommet mitt er et sant lite helvete.. en overmøblert stue i en liten kjeller leilighet. Vinyl på gulvet og lite myke flater..
    Skal bygge hus nå i nærmeste fremtid og får min egen krok der. har planer om store floss tepper på gulvet og gardiner til å senke foran vinduene på ene sida.. Vil dette hjelpe på den noe skarpe lyden, eller må jeg opp på reference for å få litt mykere lyd? Eks RF63.. Eller hva med rørbuffer ?

    Er det veldig forskjell på hvordan en cd blir mixet? Synes enkelte innspillinger høres bedritne ut, men tror ikke dette bare er anlegget..

    MVH Johan
    Er nok en litt bedre diskant i Reference-serien, men tror nok det skulle hjelpe med litt stoff..

    Det er stor forskjell på hvordan cder blir mikset. Noen er helt bedritne, f.eks. Coldplay, og noen er veldig bra, f.eks. Kajji Bjæmnæs.. ;D
     

    Galakse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2004
    Innlegg
    120
    Antall liker
    0
    Sted
    Lier
    Zeke1983 skrev:
    Galakse skrev:
    Jeg har fått i oppdrag å kjøpe nye høyttalere til faderen i huset, budsjett 5000-6000 kr.

    Var en runde i Bergen sentrum i dag, og fikk hørt på en del aktuelle modeller.
    Besøkte:
    - Bergen Musikkhandel (Infinity)
    - Hifiklubben (Dali)
    - Hifi Center Kjeden (System Audio)
    - Musik Magazinet (Klipsch, (Audio Pro)

    Må si jeg fikk en god følelse for Klipsch RF 52. Står oppført til 6000 kr, så dette er innenfor rammene.
    Har noen erfaringer med denne høyttaleren?
    Har hørt den på en forholdsvis billig yamaha receiver.. låter knall og har en enorm puchbass! Ligger vel noen brukt på børsen tror jeg!

    Et annet spørsmål til folket!

    Jeg har F3 som fronter, hører endel musikk i stereo og sliter litt med litt skarpe S`er.. ikke på alle innspillinger og cd spilleren er mykere enn dvd audio for eksempel..

    Bruker Pioneer 1016 som receiver og frontene har en Thule PA150B som effekt. bruker en pioneer 505 cd spiller( sånn med staple platter..)
    Bettercables høyttalerkabler, og skal bytte signal til samme snart både fra dvd til receiver og cd til receiver.
    Har prøvd å dempe litt i MCACC men synes litt av dynamikken forsvinner om jeg demper for mye i toppen.

    Rommet mitt er et sant lite helvete.. en overmøblert stue i en liten kjeller leilighet. Vinyl på gulvet og lite myke flater..
    Skal bygge hus nå i nærmeste fremtid og får min egen krok der. har planer om store floss tepper på gulvet og gardiner til å senke foran vinduene på ene sida.. Vil dette hjelpe på den noe skarpe lyden, eller må jeg opp på reference for å få litt mykere lyd? Eks RF63.. Eller hva med rørbuffer ?

    Er det veldig forskjell på hvordan en cd blir mixet? Synes enkelte innspillinger høres bedritne ut, men tror ikke dette bare er anlegget..

    MVH Johan
    Takk for svar!

    Flere som har erfaringer?
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Aha, pink floyd, dire straits, iron maiden eva cassidy låter helt fantastisk, men satt på en cd med nightwish.. hørtes ut som kattejammer, skar i ørene..

    Pleier ofte å høre litt Celine Dion eller Christine Guldbrandsen når jeg skal høre etter "diskant" områdene (nå er vel disse vel harde for diskant generellt da men.. ;) )
    Det er ikke sånn at det er ubehagelig i diskantområdet generellt, kan vri opp HØYT, men av å til så skjærer det en litt spiss S.. Kan jo være jeg er litt FOR kresen også..

    Blir skipsgulv i nye huset, men tenkte to svære flosstepper fra Bohus foran og under sittegruppa i front av høyttalerne.. har tro på at det kan hjelpe litt?!

    Flere tips mottas med takk
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Zeke1983 skrev:
    Aha, pink floyd, dire straits, iron maiden eva cassidy låter helt fantastisk, men satt på en cd med nightwish.. hørtes ut som kattejammer, skar i ørene..
    Men er ikke Nightwish kattejammer da? ;D
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Næmmen, hva er det som dukket opp her hos meg nå da? ;D





    Beklager kabelrot på bildene, men når forsterkerne står foran racket i første omgang så blir det lett sånn.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Det så jo nesten varmt ut:) hihi

    Og ja , etter å ha hørt nightwish igjen med litt avslørende høyttalere er det ike mye å skryte av nei.. men Tarja er deilig uansett:)
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Zeke1983 skrev:
    Det så jo nesten varmt ut:) hihi

    Og ja , etter å ha hørt nightwish igjen med litt avslørende høyttalere er det ike mye å skryte av nei.. men Tarja er deilig uansett:)
    Blir litt varmt ja. Men det er da bare koselig..

    Finnes da deiligere enn Tarja synes nå jeg.. ;D
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    ikke finere i det bandet:) hihi..

    Varm lyd e bare bra, men er noe eget med Klipsch;)
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Zeke1983 skrev:
    ikke finere i det bandet:) hihi..

    Varm lyd e bare bra, men er noe eget med Klipsch;)
    Jeg mente mer at det ble varmt på rommet jeg.. Er ikke den såkalte varme pløsete lyden det her akkurat. Men den befinner seg vel på den varme siden av skalaen denne Almarro. :)

    Litt for tidlig å skrive grundige lytteintrykk da men.
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    mortal skrev:
    Hva med Primare I21 til rf-5 eller rf-7? Noen med erfaringer?
    En kompis har den, så jeg kan sikkert klare å få testa på RF62 om en stund. :)
     

    mortal

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2007
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Så så gutter. har ikke dårlig tid :) vurdere også RF-63. Hvordan er disse bassmessig i forhold til RF-5? RF-5 er nok ikke så ofte til salgs. Tror nok RF-7 blir litt mye i et rom på 20kvm. Men jeg vet ikke hvordan klipsch låter sammen med Primare I21 har ikke funnet noe info. Ser ut som man kan spare litt på å handle i sverige, når man tenker på kronekursen. http://www.kelkoo.se/cp_122301_brand_klipsch.html
     

    mortal

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2007
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Herkommer litt info om primare I21: 2x75W i 8 Ohm , 2x125 W i 4 Ohm
    Høyttaler terminaler: 4-16 Ohm
    Utgangs impedans: <0.08
    DC offset: >5mV (servo kontrollert)
    Line inputs: 330mV
    Tape outputs: 300mV
    Frekvens respons: <10Hz-100kHz, -3dB
    THD 0.05%: (1kHz, 10V i 8 Ohm)
    Signal-to-noise, line: 100dB (A-weighted)
    Strømforbruk: Standby 12 W
    Ampere : ±25A
    Dimensjoner (BxDxH): 430x385x100 mm
    Vekt: 13,5 kg
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    mortal skrev:
    Du har ikke vurdert rør med klipsch da?

    Ellers så har ikke Primare noen hissig signatur akkurat, så jeg tipper det burde fungere. Men skal jo få prøvd dette seff.. :)
     

    mortal

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2007
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Har jo fått inntrykk i denne tråden at klipsch og rør går hånd i hånd, men nå har jeg nå engang anskaffet denne primaren. kunne jo testet den før man vurderer rør.
     

    mortal

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2007
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Hvilken pris snakker vi om hvis man skal ha en grei rørforsterker til Klipsch. Er vel mange variabler men en liten pekepinn?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn